Ana Sayfa > Dinler > Kur’an’da Celiski Yoktur! Acaba?

Kur’an’da Celiski Yoktur! Acaba?

Kur’an’i durup dusunmuyorlar mi? Eger o, Allah’tan baskasindan gelseydi, onda cok aykiriliklar bulurlardi.” (Nisa suresi, 82.ayet)

Yukaridaki ayeti dikkate alarak yazimi okumaya devam edin. Yorumsuz bir sekilde size ayetler sunacagim. Iki renk arasindaki anlam farkini bulmak size kalmis…

“Benim katimda soz degismez.” (Kaf Suresi, 29. ayet)

“…Tanri’nin sozlerinde degisme olmaz…” (Kehf suresi, 64.ayet)

“Biz bir ayeti baska bir ayetin yerine degistirdigimiz zaman…” (Nahl suresi, 100. ayet)

“Herhangi bir ayeti ‘nesh’ eder ya da unutturursak…” (Bakara suresi, 106. ayet) Nesh etmek: Bir seyi, baska bir seyle degistirmek

“Tanri diledigini siler, diledigine yer verir. Ana Kitab O’nun yanindadir.” (Ra’ suresi, 39. ayet)

Iyilik ve kotuluk Allah’tan midir, degil midir?

“Onlara bir iyilik gelirse, “Bu, Allah’tandır” derler. Onlara bir kötülük gelirse, “Bu, senin yüzündendir” derler.  De ki: “Hepsi Allah’tandır.” Bu topluma ne oluyor ki, neredeyse hiçbir sözü anlamıyorlar!” (Nisa Suresi, 78.ayet)

Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir. Seni insanlara bir peygamber olarak gönderdik. Şahit olarak Allah yeter.” (Nisa Suresi, 79. ayet)

Bir Musluman kac kafire bedeldir?

“Ey Peygamber! Müminleri savaşa teşvik et. Eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde yüz kişi bulunursa, inkar edenlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir kavimdir. (Enfal Suresi, 65. ayet)

Şimdi ise Allah yükünüzü hafifletti ve sizde muhakkak bir zaaf olduğunu bildi. Eğer içinizde sabırlı yüz kişi olursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde bin kişi olursa, Allah’ın izniyle iki bin kişiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir. (Enfal Suresi, 66. ayet)

Islam Baska Dinleri Kabul Eder mi?

“Sizin dininiz size, benim dinim bana.” (Kafirun suresi, 6. ayet)

“Suphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hristiyanlar ve Sabiilerden(gok cisimlerine tapim) Allah’a ve ahiret gunune inanip yararli is yapanlarin ecirleri(sevap olarak karsiliklari), Rablerinin katindadir. Onlar icin artik korku yoktur.” (Bakara suresi, 62. ayet)

“Allah katinda din, suphesiz Islamiyet’tir…” (Al-i Imran suresi, 19. ayet)

“Allah’in dininden baska din mi arzu ediyorlar? Oysa goklerde ve yerde kim varsa, ister istemez O’na teslim olmustur. O’na donecektir.” (Al-i Imran suresi, 83. ayet)

“Kim, Islamiyet’ten baska bir dine yonelirse, onunki kabul edilmeyecektir. O, ahirette de kaybedenlerdendir.” (Al-i Imran suresi, 85. ayet)

Muhammed’e bir soru sormadan once bir sadaka vermek gerekir mi?

Ey iman edenler! Peygamber ile başbaşa konuşacağınız zaman, başbaşa konuşmanızdan önce bir sadaka verin. Bu, sizin için daha hayırlı ve daha temizdir. Şâyet (sadaka verecek bir şey) bulamazsanız, bilin ki Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. (Mucadele Suresi, 12. ayet)

Başbaşa konuşmanızdan önce sadakalar vermekten çekindiniz mi? Bunu yapmadığınıza ve Allah da, sizi affettiğine göre artık namazı kılın, zekatı verin, Allah’a ve Resülüne itaat edin. Allah bütün yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. (Mucadele Suresi, 13. ayet)

Savas sonrasi kazanilan ganimetler kime aittir?

(Ey Muhammed!) Sana ganimetler hakkında soruyorlar. De ki: “Ganimetler Allah’a ve Resûlüne aittir. O halde, eğer mü’minler iseniz Allah’a karşı gelmekten sakının, aranızı düzeltin, Allah ve Resûlüne itaat edin.” (Enfal Suresi, 1. ayet)

Bilin ki, ganimet olarak aldığınız herhangi bir şeyin beşte biri mutlaka Allah’a, Peygamber’e, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir. Eğer Allah’a; hak ile batılın birbirinden ayrıldığı gün, iki ordunun karşılaştığı gün kulumuza indirdiklerimize inandıysanız (bunu böyle bilin). Allah her şeye hakkıyla gücü yetendir. (Enfal Suresi, 41. ayet)

Islamda Hosgoru Var mi?

“Ogut ver, cunku sen, yalnizca bir ogutcusun; onlarin uzerinde bir zorba degilsin.” (Gasiye suresi, 22-23. ayetler)

“Dinde zorlama yoktur.” (Bakara suresi, 256. ayet)

“Hurmetli aylar cikinca, puta tapanlari, buldugunuz yerde oldurun. Onlari yakalayip hapsedin. Her gozetleme yerinde onlari bekleyin. Eger tevbe eder, namaz kilar ve zekat verirlerse peslerini birakin. Dogrusu Allah bagislar ve merhamet eder.” (Tevbe suresi, 5. ayet)

Onlari, nerede bulursaniz orada oldurun…” (Bakara suresi, 191. ayet)

“Arzu ettiler ki kendilerinin küfre saptıkları gibi siz de sapasınız da beraber olasınız. Bu sebeple, onlar Allah yolunda hicret edinceye kadar içlerinden dost edinmeyin. Eğer bundan yüz çevirirlerse onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. Onlardan ne bir dost edinin, ne de bir yardımcı.” (Nisa Suresi, 89. ayet)

“Eğer bunlar sizden uzak durmazlar, sizinle barış içinde yaşamak istemezler, ellerini savaştan çekmezlerse, onları yakalayın ve onları nerede bulursanız öldürün. İşte bunlara karşı size apaçık bir yetki verdik.”  (Nisa Suresi, 91. ayet)

“Ey Peygamber! Kafirlerle ve munafiklarla savas. Ve onlara kati-sert davran! Varacaklari yer, cehennemdir. Orasi ne kotu bir varis yeridir.” (Tevbe suresi, 73. ayet; Tahrim suresi, 9. ayet)

“Kitap verilenlerden Allah’a, ahiret gunune inanmayan, Allah’in ve Peygamberinin haram kildigini haram saymayan, hak dini din edinmeyenlerle; boyunlarini bukup kendi elleriyle cizye (Musluman olmayanlarin, farkli dinde oldup Muslumanlara vermek zorunda olduklari vergi) verene kadar savasin!” (Tevbe suresi, 29. ayet)

SONUC:

Yukarida listeledigim gibi daha nice ayetler cikarilabilir. Peki Kur’an’in “omnipotent” yani her seye gucu yeten, herseyi bilen Tanrisi, boylesine celiskili fikirler iceren bir kitap yazmis olabilir mi? Yoksa daha mantikli olani, bir insanin, 23 yil boyunca, degisik kosullar ve cikarlara gore kitap yazmasi ve zaman icerisinde haliyle celiskilerin dogmasi midir? Unutmayin ki, Muhammed Kur’an’i yazarken elinde bir laptop ve Microsoft Word’u yoktu. “Su sureye ne yazmistik?” diye geriye donmek istediginde “CTRL ve F” dugmesine basarak aratamiyordu konuyu, keza Kur’an daha toplanmis bir kitap bile degildi. Muhammed her neredeyse, ayet yazdirmak istediginde en yakinlarindakine yazdiriyor ve yazili ayet degisik yerlerde muhafaza ediliyordu. Nitekim Muhammed’in olumunden yillar sonra binlerce ayet yazili deri, kemik ve benzeri levhalar bir araya getirilip bazilari elendi, bazilariysa “evet budur” denerek Kur’an’a kondu.  

Ben simdi hayati anlatan felsefi bir kitap yazmaya karar versem ve 23 yil boyunca aklima gelen her seyi buldugum kagitlara not etsem, bu 23 yil surecinde fikirlerimde degismeler olabilir mi? Gayet tabii… 10 yil once soyledigimin tam tersi bir fikre sahip olma ihtimalim var midir? Mutlaka…

Netice itibariyle Kur’an’da celiski yoktur diyebilmek icin beyninizin mantik lobunu tamamen bloke etmis olmaniz gerekir.

Kaynak: Din Bu – 1, Turan Dursun ustadin emekleriyle…
Categories: Dinler
  1. yusuf
    Nisan 8, 2010, 3:39 am | #1

    kuranda celişki tabiki yoktur .sen o ayetların ıniş sırasına bak ve hangi olaydan sonra indirildiğini öğren sonra bunları yaza bilecekmisin …

  2. Mahmut
    Nisan 8, 2010, 10:23 am | #2

    Yusuf aptal misin kardesim sen, okudugunu anlamiyor musun?

    “Sen ogutcusun”, “dinde zorlama yoktur” dedikten sonra “puta tapanlari oldurun, musluman olmaya karar verirlerse oldurmeyin” laflarindaki celiskinin neresini anlamadin?

    “Oldurun” fiilinin kutsal olarak inandigin bir kitapta birkac kez gecmesi seni rahatsiz etmiyor mu hangi olaydan sonra inse kac yazar?

    Kur’an da celiski yokmus inis sirasiymis olaymis, okudugunu anla oyle yorum yaz.

  3. tekir
    Haziran 4, 2010, 6:02 pm | #3

    ya kardeşim çelişki varsa araştır bak. yok hala çelişkiyse senin için inanma yürü git işine..ne yani herkesin AAA ÇELİŞKİ VARMIŞ KURANDA HADİ İNANMAYALIM ARTIK LAY LAY LAY diyeceğinimi sanıyorsun.boşa vakit harcama sen nasıl inanmamaktan dönmüyorsan bizde inanmaktan dönmüyoruz

  4. sadık
    Haziran 5, 2010, 3:25 am | #4

    selam hidayete tabi olanlara:
    mahmut:sen galiba insanlara aptal demeyi seviyorsun asıl akıllarını kullanmayan aptallar kocaman görünen şeyleri o küçüçük akıllarıyla inkar ediyorlar asıl akılsızlar onlardır.kur an ın bu ayetleri anlaşılsın diye anlamıyanlara bir örnek. türkiyede yaşıyorsun ama yunanla,israille bir oliyorsun,gel türkiyeyi ortadan kaldıralım diyiyorsun mınafıklık yapıyorsun sence bu senin aklınca ne kadar tutarlıdır.janos gibi insanlar ancak akılsızların beynini karıştırır müslümanlara hiçbir şey yapamaz yapamiyacakda. bakara süresi 193.ayet: Fitne ortadan kalkıp Allah’ın dini tam anlamı ile egemen oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer yaptıklarına son verirlerse zalimlerden başkasına asla saldırılmaz.

  5. Mahmut
    Haziran 7, 2010, 2:25 pm | #5

    Sadik: Sen daha vatan sevgisiyle dine inanmamayi ayirt edemeyen birisin. Ne alakasi var kardesim nerden uyduruyorsun boyle seyleri ya hayret bir sey.

    Senin inandigin kitabinda peygamberinin seks hayatini duzenleyici ayetler olmasi hosuna gidiyor olabilir. Bakara suresi 193′te yazdigi gibi herkes dunyada Islamiyet’i kabul edene kadar gayrimuslumleri oldurmekte sana hitap edebilir. Madem o kadar cengaversin atla bir ucaga git israile patlat kendini. “Onlarla savasip” allahin dedigini yerine getir cennete git ne ugrasiyorsun bu kadar ya. Ama yapamazsin cunku senin inanman ancak lafta. Hem inaniyorum de hem sana neye inandigini gosteren seyler beynini karistirmasin hemde allahin emirlerini yerine getirme ondan sonrada burada konus. De get kovdum seni.

  6. sadık
    Haziran 8, 2010, 4:47 am | #6

    mahmut:
    Kimin uydurup saçmaladığı belli ediyor. Senin ve janons un söyledikleri aslında çok tutarsız.kuran ın ayetlerini sizler anlamadan araştırmadan aslında sizler saçmalıyorsunuz. Elinizi vicdanınıza bırakın tarafsız bir şekilde kur an a bakın.dostlar…?

  7. Ateist
    Haziran 8, 2010, 1:10 pm | #7

    Zaten elimi vicdanıma koyup tarafasızca incelediğim için dinsizim. Yoksa içimden gelen hayvani rekabet duygularına yenilip müslüman olurdum. Bu arada benim de adım Mahmut :D
    Dinsiz ve akıllı adamların adı hep Mahmut galiba, örneğin:
    Hz.Mahmut S.A.V (a.K.a Muhammed)

  8. sadık
    Haziran 9, 2010, 6:59 am | #8

    benim için isminin ahmet,mehmet,mahmut,muhammed olması önemli değil,önemli olan insan gibi insan olmasıdır.Allaha şükürler olsun ki bizi insan olarak seçti,bize akıl verdi.bizi hayvanlardan,hayvani isteklerden koruyan tek etkende aklımızdır.Allahım sen aklımızı,aklını koruyamiyan hayvanlardan koruuu?

  9. Ateist
    Haziran 10, 2010, 7:23 am | #9

    Evet haklısın ismin veya dininin önemi yok, önemli olan bir insanın insan olmasıdır. Kendi dininden olmayan başka bir insanı insan olarak görmeyen ise hayvandan bile daha aşağılıktır.

  10. sadık
    Haziran 10, 2010, 8:25 am | #10

    islam dini hiç bir zaman başka dindeki insanları hayvan olarak görmemiştir,görmezde bunlar sadece sizin kuruntularınız.siz onların dinine hakaret etmeyin küfretmeyin,onlarda sizin dininize hakaret ve küfretmesin.biz müslümanlar erdemli insanlarız.insanlara ne hakaret ederiz nede rıza gösteririz.

  11. Ateist
    Haziran 11, 2010, 3:41 pm | #11

    Tevbe-28: “Müşrikler pislikten başka bir şey değildirler…”
    Müşrik = Allah’ın varlığına inanmayan, ya da Allah’tan başka ilahlara inanan, şirk koşan kimse. Mesela ben.

  12. Ateist
    Haziran 11, 2010, 3:53 pm | #12

    Bu arada dediklerinin Tevbe-28′e ters düştüğü için, yani orada yazılı olan şeyi kabul etmediğin için, sanırım küffar oldun. Aramıza hoş geldin :D Ama henüz pislik, yani müşrik olabilmiş değilsin, sadece kafirsin.

    Ayrıca Tevbe-28 bu dediklerine kapak oldu sanırım :)

  13. sadık
    Haziran 12, 2010, 5:46 am | #13

    28- Ey müminler. Allah’a ortak koşanlar birer somut pisliktirler. Bundan dolayı bu yıldan sonra bir daha Mescid-i Haram’a yaklaşmasınlar. Eğer (ziyaretçi sayısının azalması yüzünden) yoksul düşeceğinizden korkuyorsanız, biliniz ki, Allah eğer dilerse yakında kendi lûtfu ile sizi zengin edecektir. Hiç şüphesiz Allah her şeyi bilir ve her yaptığı yerindedir.

    “Müşrikler (Allah’a ortak koşanlar) birer somut pisliktirler.” Bu ifade müşriklerin ruhlarının pisliğini somutlaştırıyor, bu pisliği onların mahiyetleri ve özleri olarak sunuyor. Onlar tüm varlıkları ve özleri ile insan duygularının tiksindikleri temizlerin uzak durmaya özen gösterecekleri bir pisliktirler. Sözkonusu olan pislik “maddi” bir pislik değil, “manevi” bir pisliktir. Çünkü onların vücutları organizmaları öz olarak pislik değildir. Burada Kur’ân gerçekleri somutlaştırarak ifade etme örneklerinden biri ile karşı karşıyayız. Evet;

    “Müşrikler somut pisliktirler. Bundan dolayı bu yıldan sonra bir daha Mescid-i Haram’a yaklaşmasınlar.”

    Müşriklerin Mescid-i Haram’da bulunmalarının yasaklık gerekçesi, bu hükmün amacı budur. Bu gerekçe ile onların Mescid-i Haram’a yaklaşmaları bile yasaklanıyor. Sebep onların pis ve oranın temiz olmasıdır.

  14. Ateist
    Haziran 12, 2010, 2:36 pm | #14

    Daha hala neyi açıklamaya çalışıyorsun, kitabın ben ve benim gibilerden “somut pislik” olarak bahsediyor.

  15. sadık
    Haziran 14, 2010, 1:42 am | #15

    sen yatağına galiba iş elbiselerinle giriyorsun senin anlayışın ancak bu kadar olur…?

  16. Emre
    Haziran 23, 2010, 11:17 am | #16

    Merhabalar.. Yazdığın Yazıları ve Arkadaşların Yazdığı Yorumları Sırayla İnceledim..
    Şöyle Birşey Söylemek İstiyorum.. Burda ‘Janos’ Çelişkileri ve Hataları Göstermeye Çalışmıştır.. Bazı Arkadaşlar İse Sabit Fikirliliğinden Ötürü Sürekli Tepkili Cevaplar Vermektedir.. Neden Yorumlarınız Arasında Buradaki Çelişkili Sözcükler Hakkındaki Fikirleriniz Yok ? Neden Sürekli ‘Janos’ ve Bazı Arkadaşları Tersleyerek Onları Yargılamak Zorundasınız ? Burada Araştırmaları ve Gördüğü Çelişkilerden Bahsetmiştir.. Sizler İse Düz Mantık Olarak ‘Çelişki Yoktur’ Gibi Sözcükler Kullanıyorsunuz.. Çelişki Yoksa Buradaki Hatalara Açıklama Verin.. Ki Siz Çok Bilgili İnsanlar Eminim Bunlarada ‘Peygamber İşini Bilir Ne Yazdıysa Doğrudur’ Gibi Tabirler Kullanırsınız..
    Tekir Arkadaşımız Demiş Ki : ‘ya kardeşim çelişki varsa araştır bak. yok hala çelişkiyse senin için inanma yürü git işine..ne yani herkesin AAA ÇELİŞKİ VARMIŞ KURANDA HADİ İNANMAYALIM ARTIK LAY LAY LAY diyeceğinimi sanıyorsun.boşa vakit harcama sen nasıl inanmamaktan dönmüyorsan bizde inanmaktan dönmüyoruz’..
    Arkadaşım Bunun Açıklaması Nedir ? Yorumunu Buradaki Çelişkiler Üzerine Kur.. Düz Mantıkla Benim Bilgim Tektir ve Doğrudur Bundan Dönmem Diyerek Çabalama !! Unutma ki Doğrular İnsanlara Özel Öznel Yargılardır.. Doğru ve Yanlış Değişebilen Tabirlerdir..

  17. erkan
    Haziran 23, 2010, 12:13 pm | #17

    arkadaşlar kırıcı olmayın birbirinize karşı özellikle ateist isimli arkadaşım sana yakıştıramadım çünki senin dünya görüşün ve analizlerin daha rasyonel,eleştiriyel akla adalete inanmışsın.Senin gibi insanlara ihtiyacı var dünyanın ve kandırılan insanların,dinlere inananlara senin saygı duyman gerekiyor ve onlara gerçeği usanmadan kırmadan anlatman gözlerinin önündeki kara perdeyi açman ışığı sevgiyi görmelerini sağlaman gerekiyor bıkmadan usanmadan kızmadan küçük görmeden ve şunu asla unutmadan bazılarımızın tek tesellisi anlayamayışlarıdır. emperyalizmin ve sömürü ticaretinin en büyük ve güçlü ergümanı din dir sermaye allah tır peygamberdir ve hiç bir zaman net anlaşılamayacak olan kitaplardır bunların adı incildir tevrattır kurandır hal ve duruma göre şekil değiştirebilir renk değiştirebilir anlam değiştirebilirler ancak bu şekilde uzun süreli yaşam şansı bulurlar bilmece gibidir asla net açık olmamakla beraber bulanıktırlar ve bir sayfası bir sayfasını tutmayan kullanım klavuzları gibidirlerki çoğunlukla kullanıldıkları cihazları bozarlar ve serviside yoktur yani çok zor olur onarımları istisnalar dışında imkansızdır.. sürç-i lisan ettimse affola hoşcakalın arkadaşlar.

  18. sadık
    Haziran 24, 2010, 5:29 am | #18

    emre:
    yorumdan bahsetmişsin kuran ın net ve anlaşılır ayetlerini ketirip kendi bulanık,kokuşmuş,kıt akıllarıyla yorum yapmışlar acaba nekadar sağlıklı…? kur an ın ayetlerinin bir parçasını alıp yorum yapmak sence nasıl bir düşünce.
    erkan:
    saygıdan bahsediyorsun,saygı duymiyorsun.bizim ateist lere saygımız var ama on ların bizim Rabbimize hiç bir saygıları yok.sömürüyü yapan islammıdır yoksa dünya prest insanlarmıdır.kur anı ve incille, tevratLA,karıştırmıyalım,siz daha iyi biliyorsunuz.S

  19. Ateist
    Haziran 24, 2010, 11:40 am | #19

    Tekrar tekrar bana yazdırmak zorundasın, değil mi Sadık?
    Tevbe-28 : “Ey müminler. Allah’a ortak koşanlar birer somut pisliktirler…”
    Bu mu Müslümanlığın müslüman olmayanlara saygısı?

    Ayrıca şuna da bir bak:
    Yıldızlar için “yeryüzüne en yakın göğe yerleştirilmiş lambalar” diyen;
    bu lambaların yer yüzü yaratıldıktan sonra oraya yerleştirildiğini söyleyen;
    güneşin balçık gibi bir şeyden doğup balçık gibi bir şeye battığını söyleyen;
    bir kitabın, modern bilime göre cahil olan bir insan tarafından yazıldığını anlayamıyorsan sahiden de senin beyninde bir sorun var demektir. Evet senin aklın O KADAR AMA O KADAR KIT Kİ

  20. Ateist
    Haziran 24, 2010, 11:42 am | #20

    modern bilimden 1500 yıl önce yazılmış bu saçmalığı bile anlayamayıp “Bu kadar geniş bilgi içeren bir kitaba bilip bilmeden yorum yapmayın” diyebiliyorsun.

  21. müslim
    Haziran 25, 2010, 5:33 pm | #21

    Janos hani müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün denilen ayetin cevabı:

    Bilindiği üzere, Kur’an-ı Kerim bir defada bir kitap olarak indirilmemiş, olaylara göre 23 yıl zarfında gelmeye devam etmiştir. Burada söz konusu olan, Hz. Peygamberin ve ilk müslümanların müşriklerle savaş halidir. Nasıl ki, bir devlet teröristlere şöyle bir ültimatom verebilir: “Size dört ay müddet. Ya bu müddet zarfında teslim olursunuz, ya da görüldüğünüz yerde öldürülürsünüz”

    Onun gibi, Tevbe Sûresinin ilk ayetlerinde belirtildiği üzere, müşriklere dört ay süre verilmiştir. Bu müddet zarfında onlara ilişilmeyecektir. Fakat eski hallerine devam ederlerse, ölüm fermanı söz konusudur. “Onları nerede bulursanız öldürün” mealindeki ayetin son kısmı “Allah Gafur ve Rahimdir’’ diyerek biter. Bununla “Allah bağışlayıcıdır, merhamet edicidir. Siz de öyle olun” mesajı verilmektedir. Bir sonraki ayette ise şöyle denilir:

    “Eğer müşriklerden biri eman ile sana gelirse ona eman ver. Ta ki Allah’ın kelamını dinlesin. (Müslüman olmazsa) sonra onu güven içinde bulunacağı bir yere ulaştır. Çünkü onlar bilmeyen bir kavimdir”

    Bu ayette, müşrikler hakkındaki ilahi rahmetin eserlerini açıkça görmek mümkündür. Demek ki, müşriklere bu dinin güzelliğini görmek, Allahın kelamını dinlemek fırsatı verilmelidir. Çünkü onlar, bu dini bilmeyen bir toplumdur. Onlardan bu şekilde gelenler, İslam beldesinde emniyet içerisinde yaşarlar, gezerler. Müslümanların hallerini gözlemlerler, neticede İslama girmeyebilirler. Kabul etmediğinde “Sen müşriksin” denilip öldürülmez, emniyet içinde vatanına dönmesine yardımcı olunur.

    Tarihen de sabit olan budur ki, müslümanlar savaş haricinde gayr-i müslimleri öldürmemişlerdir Şayet öldüren olmuşsa, bu dinden değil, o şahsın İslamı bilmeyişinden kaynaklanmıştır. Benzeri durum, gayr-i müslim ülkeler için de geçerlidir. Sözgelimi, bir müslüman yabancı bir diyara turist olarak gidip de malından dolayı öldürülmüşse, bunu o ülke insanlarının İslama düşmanlığı şeklinde değerlendirmek doğru olmayacaktır. Günümüz hukuk sistemlerinin de kabul ettiği üzere, suçun şahsiliği esastır. Birisinin yüzünden başkalarını da cezalandırmak adalete aykırıdır. Kur’an bunu şöyle anlatır: “Hiçbir günahkar başkasının yükünü yüklenmez.” (Necm Sûresi,, 38)

    Biraz uzun oldu ama alıntıdır.

  22. Ateist
    Haziran 27, 2010, 11:24 am | #22

    Evet, haklısın. Bak, ben çoğu müslümanın yapmadığı şeyi yapıp kendi tarafımdan olan yanlışları kabul ediyorum. Haklısın bu konuda.
    Yalnız bir yerde kuran haksız. Madem tüm asırlara hitap eden bir kitap, sadece o zamanı ilgilendiren bir şey değil tüm zamanları ilgilendiren şeyler olması gerekir.
    Bu ayetler ve açıklamaları 2 şeyi gösterir bize:
    Ya bu kitap çelişkilerle dolu, ya da sadece bulunduğu zamana hitap ediyor.

  23. sadık
    Haziran 28, 2010, 10:20 am | #23

    ateist:
    kur an evrenseldir.her çağa ve zamana uygundur.yeterki anlamak istesen.

  24. Ateist
    Haziran 29, 2010, 11:39 am | #24

    Müşrikleri kılıçtan geçirin diyen ayetlerin savaş zamanında geldiğini ve o andan sonra geçersiz olduğunu sen kendi ağzınla söylemiyor musun?
    Biz Kuran’dan seçilmiş saçma bir ayet gösterdiğimizde “O ayetin indiği zamana ve olaya bakmak lazım” diyen siz değil misiniz?
    Kuran eğer o indiği olaya ve zamana hitap ediyorsa evresel değidir, eğer tüm zamanlara hitap ediyorsa gereksiz ve saçmadır.
    Sen benim anlamadığımı zannediyorsun, ama ben senin anlamadığını biliyorum. Eğer benim anlamadığımı söylüyorsan hala anlat da anlayalım o zaman.

  25. Bahadır Emin Kurtuluş
    Temmuz 30, 2010, 2:48 am | #25

    “Kuran’da çelişkiler var”"Ben ateistim” derken de aslında çok ciddi birşeyi reddettiğinin farkında yazarımız…

    O kadar ki kendi içini rahatlatmak için bir sürü yazı yazıyor, insanlar kendi gibi düşünsün istiyor…

    Oysa ki kendi evinde oturup hiç birşey yapmadan “eğer içi rahat ise” kendi işini de yapabilirdi…

    Ama öyle olmamış…

  26. Bahadır Emin Kurtuluş
    Temmuz 30, 2010, 2:51 am | #26

    Bir de yazıların yazarına; biz ayetleri tek başına değerlendirmeyiz,

    “Namaz kılanlara yazıklar olsun” diye bir ayete bakarsan yanlış anlarsın, ama ondan sonraki “…ki onlar namazlarında gösteriş yapmaktadırlar…” ayetine bakarsan anlam çıkar…

    Yukarıdaki ayetlerin manasını, iniş sebebini araştırmadan bu kadar kesin konuşmamak gerekir…

  27. Ateist
    Temmuz 31, 2010, 5:45 am | #27

    Peki senin hoca dediğin kişiler neden islamiyeti gerçek göstermek için 100.000lerce kitap yazıyorlar? Bence de senin hocaların kendini rahatlatmak için 100.000 tane kitap yazmış.
    Ama işin aslı öyle değil işte, insanın yapısında bir görüşü diğeriyle paylaşma isteği vardır.

  28. Bahadır Emin Kurtuluş
    Temmuz 31, 2010, 6:18 am | #28

    En çok “Aşk” konulu şarkı yazılır, zira herkes aşık olur, bundan bahsetmek ister… Ama “Aşk diye bir şey yok” diye bir kaç tane şarkı vardır…

  29. kaan kanatoğlu
    Ağustos 28, 2010, 7:11 pm | #29

    çok faydalı bir form. ateist sen çok akıllı bir adamsın; ama ben bir müslümanım. biraz daha saygılı davranırsan seni daha çok ciddiye alırım. senin bir sevdiğinle mesela kardeşinle aramızda bir alacak verecek ilişkisi olsa ve ben hep kardeşine hakaret etsem senin yanında bozulursun doğru mu?

    bu sorunu çözersek, tartışma daha seviyeli gider.

    (söyle de artık ödesin kardeşin de borcunu:)))

    saygılarımı sunuyorum hepinize

    kaan

  30. ayşe
    Kasım 27, 2010, 1:28 pm | #30

    Bu yazdıklarınız türkçe meallerden alıntılar. Arapçayı bilmeden türkçe mealle yola çıkmanız baştan yanlış. Ha herkes arapça bilmek zorunda mı tabi ki hayır. Ama Kur’an’ı tefsirsiz tefsir edemezsiniz. O ayetlerin her birinin tefsirlerini yani açıklamalarını ‘ne denmek’ istendiğini okursanız hiçbir ayette çelişki olmadığını görürsünüz. Zirâ arap dilinde türkçedeki gibi bir kelimeden bir tek mana çıkmaz.Zirâ Arapçada belagat vardır. Kur’an belagat sanatlarıyla doludur. Mealler moda mod tercümelerdir eksiktirler tam manayı karşılamamışlardır. Bu yüzden arapçayı bilmeden bu kadar cüretlenmeyin lütfen.

  31. serdar
    Aralık 24, 2010, 8:53 am | #31

    ben elhamdülillah müslümanım.fakat kafama takılan sorular elbette var.yani kendimce.onlar şunlar:
    1-müslümanların hangisine sorarsanız sorun Allaha isyan ediyorum demezler.isyan ederken yaptıklarının yanlış olduğunu bile bile isyan ederler,namaz kılmazlar,oruç tutmazlar,günah işlerle vbg..
    peki ya şeytan? kuraı kerimde Allahın huzurunda olduğu onu gördüğü büyüklüğünü bildiği tanıdığı halde kullarını saptıracam bana mühlet ver,ademe secde etmem diyebilir?Allahın huzurunda olduğu onunla konuştuğu katında ikamet ettiği halde iblis Allaha haşa nasıl kafa tutabilir?
    2-KURANI KERİMDE DİNİ KİTAPLAR DİĞER DİNLER ALLAHIN MELEKLERİN VARLIĞINDAN BEHSEDER.ama bunlar gözle görülmeyen sadece yazılı olduğu için inanılması istenen şeyler.ne allahı ne melekleri görürüz.herkes görmediğine inanır.insan görmediği şeye inanmayabilir.bu gayet doğal.görmediği şeye inanmamak,gördüğü şeye inanmaktan daha kolaydır,mantıklıdır,görmediği şeye inanmayan ayıplanmaz hor görülüp suçlanmaz,çünkü çok geçerli bir mazareti vardır:görmemiştir.
    fakat allahı melekleri inkar edenler cehennemde yanarak kaynar sular içirilerek bağırsakları parçalanarak ölecekler denilmektedir kuranda,diğer kutsal kitaplarda.
    görmememk en tutarlı en haklı mazaret olduğu halde görmediği için inanmıyan inkar eden bir insana karşı Allah neden bu kadar kahredicidir? tolarensı yoktur.
    3-dinde kolaylı vardır,Allah üzerinizdeki yükü hafifletmek istiyor deniliyor kuranda.günde 5 kez namaz kılmak oruç tutmak öyle çokda kolay değil.ayrıca savaş üzerinize farz kılınmıştır deniliyor.savaşmak da çok zor.zina yapmamak,yalan söylememek..bunların hepsi çaba gerektirir.ben şahsen müslümanlığın o kadarda kolay olmadığını düşünüyorum.buradaki ayetlerde öyleyse ne demek istenmiştir.daha zoruda olabilirdi.bunlara yapmaya insanın gücü yeter diye algıladığımda dinde kolaylık olduğunu işte o zaman düşünebiliyorum.ve öylede kabul ederek bu sualimin sıkıntısını yendim.

  32. serdar
    Aralık 24, 2010, 9:07 am | #32

    3-Allahın çok büyük merhametinden behsedilir ve kabul ederiz.hastalıkları, ölümü ,cehennemi ,dünyada ve ahiretteki sonu gelmez acıları dehşetleri yaratan ALLAH ın merhamet anlayışını kavramakta zorlandığımı,içinden çıkamayıp artık bunu düşünmek istemediğimi söylemeliyim.yakın tarihte filistinde çoluk çocuk parçalanarak,molaz yığınların altında kalarak bağıra çağıra can verdiler.insan gibi aciz bir varlık sırf inanmadığı inkar ettiği için, müsait beyniyle ,yaratılan organlarıyla müsait ortamlarıyla acziyetinden dolayı işlediği günahlerından dolayı cehennemde sonsuza dek yakılıp kavrulup ciyak ciyak bağırtıra bağırtıra bağırsakları sökülüp parçalananırken Allahın merhametini kavramakta çok zorlanıyorum.bence bunlar şahsım açısından şimdilik içinden çıkılmaz konular eğer izah eden birileri olursa buyurun yazın.

  33. erik-üzüm
    Ocak 29, 2012, 8:06 pm | #33

    düzgün bir tefsir alıp onunla beraber okusun bu arkadaş..mealle anlamaya çalışarak yanlış sonuçlara varıyor..binlerce yıldır bunun tahsilini yapan binlerce alimin farkedemediği çelişkileri farkettiğini sanarak sevinmiş arkadaş..lakin boşa kibirlenmiş..elmas bulduğunu sanmış herhalde..bu iş tahsil gerektiren mühim ve incelikli iştir..her önüne gelen mealinden okuyup kuran yorumlarsa olmuyor işte..cam buluyor elmas sanıyor..Hidayet nasip olmasını dilerim..

Yorum sayfaları
1 2 46
  1. Henüz geridönüş yok.

Yorum yapın

Fill in your details below or click an icon to log in:

Gravatar
WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Değiştir )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.