Başlangıç > Dinler > Biz insani suzme camurdan yarattik.

Biz insani suzme camurdan yarattik.


And olsun ki Biz insani suzme camurdan yarattik. Sonra da onu nutfe halinde saglam bir yere yerlestirdik. Sonra nutfeyi bir kan pihtisi haline getirdik, derken o kan pihtisini bir cignemlik et yaptik, bir cignemlik etten kemikler yarattik, kemiklere de et giydirdik. Ve sonra onu baska bir yaratik yaptik. Yaratanlarin en guzeli olan Allah’in sani ne yucedir. (Mu’minun suresi, 12-16. ayetler)
 (Her ne kadar konumuzun disina ciksak da, burada, yaratanlarin en guzeli lafi kafami karistirmiyor degil. Yani Allah kadar guzel olmayan ama baska yaratanlar da mi var? Neyse…)

Kur’an’da yaratilis en ayrintili sekilde boyle anlatilir. Baska surelerde ve ayetlerde de yine yaratilisa deginilir:

Hakikat, Biz onlari civik bir camurdan yarattik. (Es-Saffat Suresi, ayet 11)

O, insani bardak gibi cinlayan kupkuru bir balciktan yaratti. (Er-Rahman Suresi, ayet 14, Turan Dursun cevirisi)
Insani, pisirilmis camur gibi kuru bir balciktan yaratti. (Rahman Sures, ayet 14, Yasar Nuri Ozturk cevirisi)

Iblis dedi: “Ben ondan hayirliyim. Beni atesten yarattin, onu camurdan yarattin” (Sad suresi, 76. ayet)

Goruldugu gibi ilk insan olan Adem’i, Tanri, camurdan yaratir, esi Havva’yi Adem’in kaburga kemiginden yaratir. Derken onlarin cocuklari Habil ile Kabil olur ve Nuh Tufaniyla tum insanlik yok olana degin insanlar cogalir.

Peki eski dinlere ve mitolojilere baktigimizda yaratilis nasil anlatilmaktadir? Sumer Tanrilarindan baslayalim. Sumer tanrilarindan en buyuklerinden olan Enki, diger tanrilarin istegi uzerine nasil hizmetkar(kul) amacli insanlar yaratilacagini annesine soyle aciklar:

Annecigim, istedigin hizmetkarlar yaratilabilir.
Tanrilarin goruntusunden esinlen;
Ucurumun kenarinda duran camurdan al
Camurdan sekiller yap
Ninhursag’dan bu konuda yardimini iste
Dogum Tanricalari da yaninda bulunsun
Yaratilanin kaderlerine karar ver
Ninhursag son sekillerini versin
Ve insan yaratilsin

Goruldugu gibi, diger dinlere referans olmus Sumer dininde de ilk insan camurdan yaratilmistir.

Biraz daha yakin tarihe baktigimizda karsimiza Zeus cikar. Yunan tanrisi Zeus ise ilk insani yaratirken baska bir tanri Hephaistor’tan yardim alir. Ona bir parca toprak almasini ve camurla karistirmasini, daha sonra icine insan sesi ve insan gucu koymasini, ve son olarak da yuzunu tanricalara benzetmesini soyler. Bir kiz biciminde Pandora’yi yaratir.

Zeus’tan daha sonraki tanrilardan Prometheus da goz yaslariyla topragi camur haline getirir ve bu topragi yogurur. Bir insan heykeli yapar ve bu heykele ruhundan verir. Boylece ilk olumlu yaratiklari yapar.

Misirlarda kral-tanri Amenhotep III(M.O.1391 – M.O. 1353) olarak benimsenen, okuz basli Khnum da, insani bir comlekci carkinda camurdan yaratirken resmedilmistir. Bu kabartmalar halen Misir’daki Luksor tapinaginda gorulebilinir.

Cin’de yaratilis incelendiginde, orada da bazi benzerlikler goze carpar. Ilk basta evrende hicbir sey yoktur. 18,000 yil sonra bir kozmik yumurta olusur. Icinden Pangu olusur ve cikar. Pangu, ilkel gorunumlu, boynuzlari olan killi bir dev seklinde resmedilir. Pangu dunyayi yaratmaya karar verir. Yin’i Yang’den dev baltasiyla ayirir ve dunyayi(Yin) ve gokyuzunu(Yang) olusturur. Bu ikisini birbirinden ayri tutabilmek icin aralarinda durur ve gogu yukari dogru iter. Bu islem de 18,000 yil surer. her gun gokyuzu uc metre kadar yukselirken dunya da uc metre kadar genisler. Isi bittiginde Pangu uzanir ve dinlenir. Nefesi ruzgara, sesi gokgurultusune, sag gozu gunese, sol gozu aya donusur. Vucudu daglari, kani nehirleri, kaslari verimli topraklari, sakallari yildizlari ve samanyolunu olusturur. Vucudundaki killar ormanlari, kemikleri degerli madenleri, teri yagmurlari, killarinin arasindaki bitler de baliklari ve hayvanlari olusturur. Daha sonra tanrica Nugua, su yatagindaki camuru alir insani yaratir. Bu insanlar cok zekidir cunku hepsi tek tek yaratilmistir. Sonra Nugua, insanlari tek tek yaratmaktan usanir ve nehir yatagina bir halat gerer. Artik, bu halattan damlayan camurlar yeni yaratilan insanlari olusturmaktadir. Bu insanlar, ilkleri kadar zeki degildir. (Evet biraz sacma gelmis olabilir, ama bir milyardan fazla Cinli bu hikayeye inaniyor. Isterseniz siz de Adem’in topraktan nasil yaratilip, Havva’nin da Adem’in kaburgasindan nasil yaratildigini bir Cinliye anlatin. Bakalim o sizin hikayenizi ‘hmm gayet mantikli ve bilime uygunmus’ diyerek mi dinleyecek?)

Tevrat’ta yaratilis da kisaca soyle anlatilir: “Ve Allah dedi: ‘Suretimizde benzeyisimize gore insan yapalim’ / Ve Allah insani kendi suretinde yaratti, onu Allah’in suretinde yaratti. / Ve Rab Allah yerin topragindan Adam’i (Adem) yapti ve onun burnuna hayat nefesini ufledi ve Adam yasayan can oldu. / Fakat Adam icin kendisine uygun yardimci bulunmadi. / Ve Rab Allah Adam’in uzerine derin bir uyku getirdi ve o uyudu ve onun kaburga kemiklerinden birini aldi ve yerini etle kapladi. / Ve Rab Allah Adam’dan aldigi kaburga kemiginden bir kadin yapti ve onu Adam’a getirdi./ …”

Bu hikaye nerdeyse birebir sekilde Kur’an’a da gecirilmisti.

Gordugunuz gibi, tum hikayelerin ortak bir noktasi, insan, camurdan yaratilmistir. Peki neden camur? Insanlarin tum ihtiyaclarini karsilayan toprakti ve o toprak suyla hayat buluyordu. Su ve toprak karisimi da camur oluyordu. Bu durumda hayat veren seyler, insanin temelini olusturmali ve insan da camurdan yaratilmaliydi.

Gelgelelim basligimiza: “Biz insani suzme camurdan yarattik.

Acaba Kur’an bize eskilerin hikayelerini mi anlatiyor yoksa bilmedigimizi mi ogretiyor?

Kaynaklar: Wikipedia.org; Din Bu II – Turan Dursun; The Sumerians their history, culture, and character – Samuel Noah Kramer

Kategoriler:Dinler
  1. Ocak 17, 2009, 8:35 am

    Bundan yaklaşık 1 milyon yıl öncesinde bulunan metal bıçakları görebildiniz mi nette..? Atlantis’i de araştırın Marduk’u da araştırın ve Mu kıtasını..Bu ve öreneğini verdiğiniz bütün uygarlıklar birdenbire ortadan yok olmuşlardır..Bir diğer ortak özellikleri de budur dikkat edilmesi gereken…Belki yukarda bu konuyu şimdilik geçelim dediğiniz En Yüce yaratan kısmında bu konuları düşünmeniz üzerine verilmiş bir kelime bulutu da olabilir..!!

    Ben Tanrı olsam diye düşünmek lazım..Sonra geleceğe ve geçmişe giden bir araç yapabilen yarattığım varlıklar olsa..Hani günümüzde insan kopyalamayı başarabilmiş yarattığım düşünebilen insanlar..!! Sonra bu geçmişe gidebilen ve insan yaratabilen bu yarattıklarım sadece Tanrı’nın yokluğunu ispatlamak adına bunu yapsalar..Hani diyorum spekülatif konuşuyorum..Sonra kimi milattan önce 1 milyon yılına gitse kimi milattan önce 10 000 lere gitse..Sonra bu yarattıkları insaları resmetseler tarih bilsin diye..Anlatsalar bir bir çamurdan yarattık diye..

    Ne bileyim düşünmek lazım..Hani çamurla insanın ortak bir özelliği var..insan bedeninde hangi elementler varsa aynları o bir avuç çamurdada varya..Hani kök hücreye gerek yok aslında..Çamuru alıp yoğurmak gerekiyor sadece…İlerde yaparız onuda..

    Demek istediğim spekülatif konular bunlar..Ve hayatta hiçbirşey göründüğü gibi değildir..3 resim bize sadece resmi anlatır..Şartları olayları anlatmaz..

    Bizler zaten yaratıcıyız..En el Hakk zihniyetinide düşünmek lazım..Allahın birer suretleriyiz..Buda bizde de yaratma yeteneği var demektir..Ama en yücesi kimdir tabi sizin düşüncenize göre bilemem..

    İyi çalışmalar..

  2. Ocak 19, 2009, 1:40 pm

    1 milyon yil oncesine ait metal bicaklari goremedim nette. Kaynak verirseniz hep birlikte inceleriz. Bilinen (yazili) en eski medeniyet M.O. 5000’li yillara dayanir, ondan oncekiler hakkinda sadece iddialar mevcuttur. Arastirin onerisini yaptiginiz Mu kitasinin tum bilimadamlarinca olmayacagi kanitlanmistir. Koca bir kitanin denize batmasi soz konusu bile olamaz. Atlantis de Eflatun’un yazimlarina dayanarak ortaya cikmistir. Eflatun’dan baska Atlantis’ten bahseden veya Atlantis ile ilgili bir kaynak veya delil gosterebilen de yoktur. Eflatun’un felsefi teorilerinde mukemmelligi temsilen dogacladigi bir medeniyet oldugu cogu tarihci tarafindan kabul edilir. Peki bu saydiginiz medeniyetleri ne amacla saydiginizi da soyler misiniz? Yazinin konusu eski ve yeni dinlerde insanlarin camurdan yaratilmasiyken, Atlantisi, Mu’yu arastirin diyerek neyi yakalamami umut ediyorsunuz? Engin bilgilerinizle bizi aydinlatirsaniz seviniriz.

    Kok hucre yerine camur kullanma fikrinizi bence yazili olarak genetik muhendisligi arastirmalari yapan universitelere ve arastirma merkezlerine gondermelisiniz. Eminim cok dahiyane bulacaklardir bu fikrinizi 🙂

  3. Kaan
    Mayıs 23, 2009, 11:26 am

    Bu yazıyı kaleme alan şahış sanırım Kur’an da dile getirildiği gibi her kavim ve her millete peygamberler gönderildiğini unutmuş. bizim Kur’ana inanmamızın nedeni ise diğer kitap ya da suhufların asıllarının bozulması ve Allah’ın son peygamber olarak Hz. Muhammed’i göndermesi nedeniyledir. Yani kısaca diğer kavimlerde ya da dinlerde Kur’an da yazılan bazı şeylere raslamak anormal bir durum değildir. Zira Allah ilk peygamberine hangi doğruları iletmişse son peygamberine de aynı doğruları iletmiştir. Bu yazıyı kaleme alan kişinin bunu düşünememesi bir art niyet mi yoksa cahillik mi onu da bilemiyorum doğrusu!

  4. Mayıs 23, 2009, 4:56 pm

    Kaan Bey, yorumunuz icin tesekkur ederim. Bir baska yazima daha yorum yapip beni duelloya da davet etmissiniz beni, gelmezsem korkak sifatina ulasacagimi kastederek:) Referansi sadece Kur’an olan birisiyle tartismanin bana kazandiracagi bir sey olduguna inanmadigim icin sadece bu cevabimla dusuncelerimi yazacagim. Muhtemelen benim icin dusunceniz su olacaktir: “Allah senin kalbini kapatmis, kafir olup kufre sapmissin, vs. vs.” Buna verecek cevabim yok:)

    Oncelikle merak ettiginiz sorunun cevabini vereyim: Arapca bilmiyorum, ogrenmeyi de kesinlikle dusunmuyorum. Kur’an incelemelerimde tek bir Kur’an’i degil, Diyanet cevirisi, Yasar Nuri Ozturk cevirisi, Elmali Hamdi cevirisi yaninda Ingilizce Kur’an cevirilerini de baz alirim, ve bence bu kadar cok ceviri karsilastirmasi gayet yeterlidir anlayabilmek icin.

    Simdi ben size bir kac soru yoneltmek istiyorum yukaridaki elestirileriniz uzerine:

    1. Her kavime ve her millete gonderilen peygamberlerden bahsederken, Yunan Tanrisi Zeus’u, Sumer Tanrisi Enki’yi, Cin Tanrisi Pangu’yu “Peygamber” kategorisine mi koyuyorsunuz?

    2. Diger kitaplarin (tahmin ediyorum Incil, Tevrat serisi ve Zebur’u kastediyorsunuz) bozuldugunu hangi kaynaktan ogrendiniz? Eger referansiniz Kur’an ise, Kur’an’in diger kitaplari duzeltmek icin degil, dogrulamak icin indirildigi iddiasinda bulundugundan haberiniz yok mu? Yoksa asagiya yazacagim bir kac ayeti lutfen okuyunuz:

    – De ki: “Her kim Cebrail’e düsman ise, bilsin ki o, Allah’in izni ile Kur’an’i; önceki kitaplari dogrulayici, mü’minler için de bir hidayet rehberi ve müjde verici olarak senin kalbine indirmistir.” (Bakara Suresi, 97. ayet)

    – Andolsun ki, onlarin kissalarinda akil sahipleri için ibret vardir. Kur’an uydurulabilecek bir söz degildir. Fakat kendinden öncekileri tasdik eden, her seyi ayri ayri açiklayan ve inanan bir toplum için de bir yol gösterici ve bir rahmettir. (Yusuf Suresi, 111. ayet)

    Sanirim bu kadari yeterli Kur’an’in duzelten degil, dogrulayan oldugunu anlatmasina…

    Benim iddiam, (ki bu iddianin orijinali bana ait degildir, okudugum bir cok kaynak ve bir cok din aliminin iddiasidir) Kur’an onceki kitaplardakine benzer ifadeler kullanir, cunku Kur’an onceki dinleri baz alarak uretilmis bir dindir. Tabii dinlerin hepsinde hata vardir, cunku insan kusursuz degildir.

    Bu yaziyi yazarken tahmin ettiginiz gibi bir art niyetim kesinlikle yok. Eger cahil oldugumu dusunuyorsaniz, cahil bir insanin yazilariyla vakit kaybetmemenizi de oneririm.

    Saygilarimla…

  5. EkberŞah
    Kasım 16, 2009, 11:29 am

    Kur’an senin gibi ayetleri kesip kullananlara karşı uyarıyor müslümanları bence başka yollar denemelisin dostum. Bunu yıllarca yaptılar. Yeni bi tarz oluştur kendine 🙂 Kur’an’da geçtiği gibi ”Allah’la kandırma” kimseleri Mesela ”el fil mel fil veme edrakemel fil …”filan yaz daha enteresan olur 😀 . 1 ayeti yada 2 sini kesip okumayalım kitaplar bir bütün. Grek mitlerinin taa titanlara ve ötesine dayanan kökleri tanrıların esasen ilk zamanlar melek olarak tapıldığı sonradan tanrılaştığı yolunda. Her kavmin peygamberi var derken her kavim çağrıldı diyor arkadaş bazı kavimlerde peygambere 1 kişi inandı bazen 11. Diğer kitaplar bozuldu derken arkadaş galiba incilin yüzü bulan farklı nüshasının yakılıp 4ünün bırakılmasını söylüyor 🙂 ve Roma’nın seçimlerinden Tevrat ve Zebur’u bozduğunu yahudiler zaten kabul ediyor…

  6. EkberŞah
    Kasım 16, 2009, 11:33 am

    ha bir de eski dinlerle islamın ortak yanı çok ya hani islam almış sözde onlardan ama ya onlar Hz.Adem’den öğrendiyse bunları? Unutma ilk insan ilk peygamber ve ona da gelmiş emirler var ve tebliğ etmesi gerekenler… Mısırlılar da topraktan yaratılışı ordan öğrenmiş olmasın? yada secde hani şu çoğu dinde kutsal olanın önünde eğilme ilk peygamberlerin tebliğ ettiği namazın sapıtmış bir versiyonu olamaz mı?

  7. Mortify
    Kasım 17, 2009, 3:41 pm

    hııı öyle ya zaten allah dünya nüfusunun sadece % 10-20 kısmının müslüman olcagını bile bile içinde celiski dolu kuranı indirmiş, inanmayanı da cehenneme sokacakmıs.ama inanana ise cennette büyük memeli huriler verecekmiş.. he o zaman su gözle bakalm.. allah dünyadaki 7 milyar insanın % 80 inin cehenneme gidcegini bile bile( cnkü hristiyanlar, yahudiler ve müslüman olmayanlar sonsuza kadar yanacak kurana göre ) indirmiş kuranı ve her nedense pek de güvenilir olmayan bir varlık olan insan ırkından gelen kendi seçtigi bi elçiye kuranı indirmiş. ve o elçiye her seyi helal kılmıs, amcalarının kızlarını, akrabalarının kızlarını, istedigi kadar cariyeyi, vb. seyleri kendi seçtigi bi elçi degilmiydi? bi elçinin üstünde fazla durmamışmı?

    hz adem ve havvayı yoldan cıkaran kanatlı yılanı tanrı görevlendirmiş olmuyormu? cnkü gelecegi de bildigine göre tanrı, yasak elmanın yencegini de bal gbi bilior. ama sanki tiyatro yapior bilmezlikten gelior ve cok güvendigi varlık yasak elmayı yiyor, allah da cennetinden kovuyor aahahahhahhahah. sonra seytan tanrıya karsı gelior, tanrı nedense kendi yarattıgı kıcı kırık bi cini oracıkta yok etmek yerine onla iddialaşıyor aynen su sekil : seytan derki ” ben de senin kıyamete kadar tüm kullarını yoldan cıkaracam hadi bakalm el mi yaman bey mi yaman” bu sözcüge karsı tanrı ne dese begenirsiniz? Tanrı: “haaayır kullarım bana ihanet etmicektir, kullarım senin sözünü dinlemicektir, sıkıyosa yap al sana kıyamete kadar mühlet…” bu lafı derken de dünya nüfusunun % 80 inin cehennemlik oldugunu cok iyi bilen tanrı, kullarına hiç bi kanıt sunmadan , kendisine inanmalarını bekler..uymayanı ateşinde yakar..

    ISLAMDAN BAHSETMİORUM .4 KUTSAL DİN SAÇMALIGI BU HİkAYEYİ REDDEDEMEZ. AMA HERSEYİN BAŞI SAKAT ZATEN. DİN KAVRAMINI GEÇTİM. Bİ KERE O KADAR MÜKEMMEL Bİ YARATICI , KENDİSİNİ BİLMESİNİ İSTEMEZ KENDİ YARATTIGI KULLARIN. NİYE İSTESİN? O MÜKEMMEL YARATIK EGOSUNU MU TATMİN EDİORMUŞ

  8. first lady
    Ocak 21, 2010, 3:22 am

    ‘Mortify’;bence daha fazla ileri gitme duwara çarparsın:Ş herneyse yazdığınız yazıyı büyük bi sabırla okudum we size söyleyecek bir kaç sözüm war, bu yazıklarınızın sadece sizin uydurmanız olduğunu söyleyim halk deyimiyle ‘senaryo’. Bakın Allah ben müslümanları cennete alacağım diye bi sözü yok kafirleri cehenneme atacağım diye de, herkese anlayacağı dilde kitaplar indirmiş ki orda bulasınız doğruyu diye ki o insanlar arasında inanıp inanmayanlar seçilecek. Amerikada yada başka ülkelerde dinlerini çok güzel yaşayanlar insanlarımız war, onlarda mı kafir yada cehenneme atılacak. !!! Yapmayın lütfen açın kur_an tevsirini belirli kişilerin yazdığı kitapları okuyun..
    SeLaMeTLe………….

  9. Ocak 21, 2010, 8:17 pm

    Sevgili First Lady, Mortify’in soyledikleri sizin soylediginiz gibi ‘senaryo’ degil, Islam’daki celiskileri ortaya doken cok guzel bir ozet… Yorumunuza bakarak sizin iyi niyetle inanmis ama Islam konusunda gercekten bilgisiz birisi oldugunuza inandim. Iyi niyetinizden oturu de size bir kac ayet gostermek istiyorum. Umarim bu yorumumu okuduktan sonra korkmadan sorgulamaya baslar ve diger yazilarima da goz atarsiniz…

    Iddianizin aksine, kafirleri cehenneme atacagini Allah kitabinda acikca belirtir:
    “Kim, Islamiyet’ten baska bir dine yonelirse, onunki kabul edilmeyecektir. O, ahirette de kaybedenlerdendir.” (Al-i Imran suresi, 85. ayet)
    Gordugunuz gibi Islamiyet’i secmeyenler ahirette kaybediyor. Ahirette kaybetmek demek Cehennem denilen cezalandirma mekanina gonderilmek demek. Yani Mortify’in da belirttigi gibi, dunya nufusunun %80’i kurana gore cehennemlik. Amerikada veya herhangi bir yerde dinlerini guzelce yasamalari, kurana gore bir sey ifade etmiyor, ayette okudugnuz uzere hepsi de cehenneme gidiyor. Bu ayeti ben yazmadim, diyanetten aldim. Ayet dogrudur ve sizin inandiginiz uzere Allah tarafindan yazilmistir. Eger bu ayeti inkar ediyorsaniz Allah’i ve Islami inkar ediyorsunuz anlamina gelir. Itiraziniz var mi?

    “Herkese anlayacagi dilde kitap indirilmis” bilginiz de maalesef hatali. Oncelikle, ‘kitap indirilme’ konsepti sadece Muslumanlara ozgudur. Kuranin ‘indirildigine’ inanirlar. Indirilen bu kitap da herkesin anlayacagi bir dilde degil, Kureys kabilesinin yerel agziyla (yani muhammedin bildigi tek dil/lehce/agiz diyelim) Arapca olarak indirilmistir. Hala Kuran’daki celiski ve hatalari “ceviri” hatasina baglayarak kurtarmaya calisan Islam alimleri mevcuttur. Eger herkesin anlayacagi dilde inse idi, boyle bir sorun yasamazdik degil mi? Itiraziniz oldugunu sanmiyorum.

    Gelelim indirildigini iddia ettiginiz diger kitaplara:
    Incil: Isa’nin havarileri tarafindan yazilmistir. Bunu herkes bilir. Hristiyanlar da bu sekilde kabul eder. Sadece bilmeyen Muslumanlar Incil’in ‘indirildigini’ ve sonra da bozuldugunu iddia eder. Bu yanlistir, uydurmadir.

    Tevrat: Yahudi krallari ve peygamberleri tarafindan yazilmis kitaplardir. Bunlarin bir cogu indirilmemis, aynen soyledigim gibi Yahudi krallari ve peygamberleri tarafindan yazilmistir. Bunu herkes bilir ve kabul eder. Muslumanlar yine ‘indirildigini’ ve sonra da bozuldugunu dusunur. Simdi yazacagim ayeti dikkatle oku:

    Elinizdeki Tevrat’ı tasdik edici olarak indirdiğimize (Kur’an’a) iman edin. Onu inkâr edenlerin ilki olmayın. Âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin ve bana karşı gelmekten sakının. (Bakara Suresi, 41. ayet)

    Tasdik etmek, yani dogrulamak.. Kuran, Tevrat’i dogruladigini soyluyor. Ve inan bana, kuranin hicbir yerinde tevratin veya incilin tahrif edildigi, degistirildigi soylenmez. Aksine, benim yazdigim ayet gibi onlarcasi, kuranin tevrati dogruladigini soyler. Lutfen linkini verdigim yazimi oku: https://meraklininguncesi.com/2009/01/12/incil-tevrat-ve-kuran/

    Son olarak soylemek istedigim, sizin iddia ettiginiz gibi herkese anlayacagi dilde kitap indirilmemis, her kavme peygamber gelmemistir. ‘Indirilen’ kitaplarin hepsi de sadece ortadogu bolgesinde ortaya cikmis ve binlerce yil sonunda dunyaya savaslar, misyonerlik, agir vergiler vb nedenler sonucu yayilmis ve kabul edilmistir.

    Umarim basinizdaki kara ortuden bir gun kurtulursunuz…

  10. first lady
    Ocak 22, 2010, 4:54 am

    ..!!siz hiç birşeye inanmamışsınz ki ben burda ne anlatsam, sizin deyiminizle ‘bilgisiz’sıfatına düşücem..!! inanın yazıcak derdimi ifade edicek kelime bulamıyorum bu yaşımda ilk defa cevapsız kalıyorum çünkü şaşkınlık içindeyim :Ş
    peki acizane birşey sormak isterim
    bu dünyada yaşamak için amacınız ne we sonrası için……..?

    ‘Niceleri geldi , neler istediler,
    Sonunda dünyayı bırakıp gittiler:
    Sen hiç gitmeyecek gibisin , değil mi?
    O gidenler de hep senin gibiydiler’==(MeVLaNa)

  11. first lady
    Ocak 22, 2010, 5:07 am

    Herşey O’nun izniyle …
    O’nun ilmi dışında bir yaprak bile düşmez.
    (En’âm; 59)

  12. Zebellah
    Ocak 22, 2010, 7:51 am

    Şöyle bir kaç makaleye göz attım da gerçekten haklısın janos. Vay be yıllardır en doğru olarak bildiğimiz şeyer aslında neymiş. Bi de dinsizleri salak sanırdım meğerse en akıllı adamlarmış.
    Dikkatimi çeken başka şey ise, dinsizler sürekli gerçek ve mantıklı şeyler söylerken müslümanların yazıları pek tatmin edemedi beni. Allahın rüzgara yemin etmesiyle, allahın rüzgarla polenleri taşıdığını ifade ettiğini söyleyen birisi vardı en çok saçmalayan oydu bence :).
    valla ne diyeyim haklısın janos. İnşallah, dinin mantıksız olduğunu kabul edip de hala inanmaya devam eden inatçılar da bir gün haklısın der. Tabi inşallah dediğime bakmayın 🙂 yıllardır süregelen ağız alışkanlığı.

  13. Ocak 23, 2010, 3:05 am

    Aliskanliklardan kurtulmak zordur Zebellah. Cok da gerekli degil aslinda kurtulmak belki de… Sanirim aci gercekleri gorunce insanda bir tiksinme duygusu olusuyor ve bu eski aliskanliklarindan arinmak istiyor insan bir an once… Umarim bir gun John Lennon’in ruyasi gercek olur ve dinlerden ariniriz…

  14. salih
    Temmuz 21, 2010, 5:23 pm

    Arkadaşlar..yaşam sadece dinsel ve felsefi açıdan ele alıp bilimsel duyumlarınızla tanrıyı ve onun sistemini tartışmanız şu şekilde yorumlanabilir hiç görmeyen bir köre beyaz rengi anlatmaya çalışmak gibi..bakın ben kendi araştırmalarımda şunu gördüm dünya ve yaşam tüm canlılar atomlar her bir mahlukun oluşabilmesi için fizik bize diyorki sebep sonuç ilişkisi yani bir maddenin oluşabilmesi için sebep gerekir sebepler birbirlerini doğrur başa doğru gider ve bir yerde bu başlamak zorundadır o başlayan sebepler zincirinin başlangıcı yani büyük enerjiye biz ALLAH diyoruz sonrasında oluşan sebepler zinciri bu enerjiye bağlı etki tepki kanunları gereğince işleyen bir sistemdir.dinler ki en son din bize şöyle diyor ben gizli bir hazine idim tanınmak bilinmek için yaşamı canlıyı cansızı mahluku yarattım..aslında bu kadar safsataya gerek yok bu büyük enerji tanınmak bilinmek itaat edilmek istiyor ve bizlere kadar gelen çeşitli yaratıklar yaratıyor dünyada muhiddini arabi hz.leri bunu güzel yorumlamış dünyanın ömrü 70 bin yıldır her yaşam mahlukun akıl ve irade verilmiş mahlukun yaşam devri 7 bin yıldır insan bu devirlerin sonuncusudur yani adem mahlukun sonuncusudur antropolojik olarak bulunan bulunan bulgular kulakdan dolma bilgilerle çeşitli efsaneler uydurulup insanlar kandırılmıştır bakış yönüne göre akıllı olan insan bu şekilde kurnazlık yaparak yaşam kalitesini artırmayı hedeflemiş ve bunuda başarmıştır.kendine pay çıkarmış kimisi tanrı ilan etmiş kendini kimisi adil hükümdar sonuç menfaat bilmemiz gereken tanrı bize bir akıl verdi diğer yarattığı mahluklara verdiği gibi bunu neden verdiğini kuranda açıklıyor ama bizim dilimizle biz anlayabilelim diye zaten bazı amaçla ilgili ayetler vardır mesela dönüş onadır..cennet cehennem farklı formatlardaki yaşamlar insanın ruhunun inisiye olarak fotosentez misali büyük enerjiye katılması anlamı taşıyor bu ayet benim fikrim büyük haksızlık ve düzembazlıklar olmadıkça yüce allah yarattığı sisteme müdehale etmiyor şimdi fiil suresindeki olayı hangi sistemle açıklayabilirz dünyada görülmemiş bir kuş türü haksızlık ve haddi aşan bir toplumu yok ediyor bunun gibi olaylar olmuştur tarih bunları şahitleriyle kaydetmiştir.herkes yaratılan yaratıklar haddini bilmeli bize bir akıl verilmiştir bunu etkili kullanıp amacın yüce enerjinin isteğinin ruhun inisiye olarak kötü zorba düşünceler düşünerek yaşamını beyhude bir şekilde geçirmesini sağlamamak olduğunu bilerek farkına vararak kurallara uymak olduğunu bilmektir bakın ruhun cinsiyeti yoktur burada huri falan senin alt düzeyde olan aklının gelişmemiş olmasından dolayı bu örneklemelerle motive edilmek için yazılmıştır.öldürmek yoketmek kavramları kuranda tanımlanmışmıdır öldürmek fikri zihniyeti alt düşünceyi öldürmektir doğmak ufku genişletip halim salim olmaktır.kafirleri öldürelim o zaman az ilerdeki ayette bir insanı öldürmek yeryüzü yıkmakla tabir olunan öldürmeyeceksin ayeti ne oluyor peki kuranı anlamak zor bir iş değildir aslında onu yargısız ve bu fiziksel kuralları bilerek okumak elçisinin güvenilir olduğuna ayetlerin anlamlarını yaşayan örneğin elçinin kendi olduğuna inanmak gerekir kuranı anlamak için.bilimleri birbirine karıştırarak kendimize farklı tanrılar yapmak şirktir arkadaşlar allah birdir ve diridir ezeli ve ebedidir yani sadece o vardır gerisi teferruattır büyük enerjiye kavuşuncayakadarki çeşitli formatlardaki akıl ve irademiz umarımki her zaman doğruyu ve güzeli yapar.

  15. salih
    Temmuz 21, 2010, 6:27 pm

    Arkadaşlar küçücük beynimizle düşündüğümüz kısıtlı fikirlerle tanrıyı anlamamız kuranı tam olarak yaşamamızın mümkünatı yoktur isterseniz alim isterseniz profesör olun..daha global bir düşüce ile düşünmemiz gerekir YAŞAM ve VARLIK alemini anlamak için bir başlangıcın olduğunu inkar eden bir bilim adamı olabilir ve bu adama bilim adamı diyen bir akıl sahibi olamaz..:) pardon adam dedim bu arada bu şu demek 2×2:5 demek gibi bir şey..yukarda bazı beyinler (akıl demiyorum çünkü yok..:) bazı isimler yazmışlar işte bu isimler şimdi toprak oldular yada yanıp kül oldular ve bitti onlar için zaten bu düşünce yapısıyla yaşadılar ezeli ve ebedi olan enerjiye kavuşmamak için ellerinden geleni yaptılar şeytanla birlik oldular şimdi büyük enerjiye kavuşamama ve bitme ile son bulan kısa bir üretim hatası olarak yerlerini aldılar.:)yani başlangıca boyun eğeceksin çünkü sen zaten onunsun ister bir hurda fire ol istersen bir otomobilin parçası ol budur yani..daha açık nasıl anlatabileceğimi bilemiyorum..yaşam varlık alemi zaman kavramı antropolojik olaylar ekolojik olaylar bilimin heryerinde büyük enerjinin başlatmasıyla melekler yani kuvvetlerle yönetmesiyle görülen bir sürü olay varken dinleri birbirine it dalaştırır gibi o bunu dedi bu böyle dedi diyerek üretim hatası olmayınız.yaratıldıysanız fark oluşturun ve yüce yaratıcıya farkınızı gösterin büyük enerjiye karşı çıkmak reddetmek kabul etmemkle ne kazanacaksınız muhtemelen fire yada hurda olacaksınız bence böyle olmamalı akıl bir nimettir bunu köreltmeyin yukarda da dediğim gibi hangi din en son gönderilmişse ona sarılın ki..farkınız farkedilsin..saçma sapan fikirlerinizle oluşturduğunuz düşünceler bedeniniz gibi yok olmaya mahkumdur.çünkü allah ruhu yaratmak için başka bir varlığı kullanmıştır buna topak çamur taş demişin ne farkeder ruh bir enerjidir büyük enerjiden gelen..o ruh olmassa bedenin hükmü nedir gübre olmak..cennet cehennem farklı yaşam formlarında ne olacağını aslında oraya gidince göreceğiz..yani şunu demek istiyorum muhuddini arabi hz.lerinin anlatımına göre yedibin yıllık devirle çeşitli yaratıklarda ruhun arınma sürecinin amacını bilemiyorum şimdi o yaşam formları bizleri tahmin edebilirlermi..cep telefonu kullanan uçağa binen insanı hayır bilemez peki biz nerden biliyoruz cennette cehennemde olanları..her yapılan hatanın sonuçları vardır bu sonuçlarda bir yaşamın olacağı yazılmıştır birine cehennem denilmiştir birine cennet oradada yaşayacağız o alemde de ama oradaki yaşam formundaki durumumuzun buradaki düzeyinize göre olacağını önceden bize haber veren bir büyük enerji var yani ne güzel uyarılıyoruz bakın bana dönecekseniz şu şu durumda olabilir olmassa zor yollar denenecek cehennemde arınacaksınız öyle cennete yanıma geleceksiniz diyor yüce allah sende diyorsunki yok ben inanmam allaha dinlerine bilime herşey tesadüf eseri oldu eee kardeşim bu tesadüfü kim yarattı..internette porno izleyip h.sonları içki içip para kazanmak için yaşam kalitemizi bize göre artırmak için önümüze gelen tüm kötülüklerle ruhlarınızı karartmayın kararan o ruhlar cehennemde arınacak..yani başlangıç kabul edilmek zorunda düzenli bir başlangıç var ise ki var bununda bir düzeni ve istekleri var bunun içinde bize son yedibinde gelen ademoğluna gelen uyarı ve yaşamın ruhun kullanma kılavuzuna biz kur’an diyoruz arkadaşlar…bilimiz tanımını sebep sonuç ilişkisini varlığın süreçlerini burada yazmak zor bu süreçlere yaklaşım br beyinden iafede edilerek yazılınca ben hayret ediyorum nasıl diye başlangıcı kabul etmeyen bilimsel bir teori bilimselmidir eğer buna bilim diyen başka biride varsa bence varlık olarak taştan daha aşağı sınıftatır bence. şimdi ben öyle demek istemedim eee diye saçmalamayın başlangıcı ve düzeni sizin cahil eğitilmemiş kapkara ruhunuz umarım bu şekilde son bulmaz..şeytan olayınıda yazacaktım ama siz daha kafadan seviyeyi belirlediniz.başlangıcı kabul etmemek bilimdir diye yazmışsınız.sizin yerinizde olsam bir an nce cansız bir varlığa dönüşmeyi isterdim eğer fikirlerinizde sabitseniz..insan öğrenmeye ve ilerlemeye açık bir varlıktır ama yazılanlardan sonra pek umutlu değilim. arkadaşlar bir an önce müspet bilimi araştırın sizden altı yedibin yıl önce yaşayan bir cocuk dahi sizden daha iyi düzeydedir ruh olarak utanmanız gereken bir durumdasınız bunca nimet var önünüzde yaşam tüm güzelliklerini sunmuş..elektrik su haberleşme ulaşım teknolojinin tüm nimetleri var elinizin altında ama başlangıcı kabul etmiyorsunuz..acınacak durumdasınız belkide traş bile olamayıp dişlerini fırçalayamayan sabhları meyva suyuyla kahvaltı yapamayan bundan yedi bin yıl önce yaşayan bir çocukdan bile aşağıda bir akıl yapısına kelimelerin güzü yetmez..sağlıcakla kalın..ve ilerleyin.varlıkların sürecini okuyup öğrenin..

  16. Ateist
    Temmuz 23, 2010, 12:30 pm

    Enerji; hiç kimsenin ağzından düşürmediği ve anlamını bilmediği kelime.
    “Bugün çok pozitif bir enerjin var, kozmik enerjiyle vücudumu iyileştireceğim, etrafına farklı bir enerji saçıyor” gibi cümleler kurar bu tür insanlar. Hatta bu insanların bazıları “prof.” rütbesine bile ulaşmışlardır.

    Enerji, iş yapabilme yetisidir. Teorik olmadığı sürece sonsuz olamaz (yani sadece hayalgücünde sonsuz olur). Mutlak değerdedir ve negatif de olamaz. Ayrıca hiç bir şekilde yoktan üretilemez ve yok edilemez. Bir şeye kuvvet uygulayabilmek için ihtiyacın olan şeydir enerji. Mesela yemek yersin, aldığın besinler oksijen ile kimyasal tepkimeye girerek enerji(ısı-kalori) açığa çıkarırlar. Ve sen hareket etme gücü bulursun. Eğer yemek yemezsen vücudundaki yağlardan kalori ihtiyacını sağlarsın. Vücudundaki 1 kilo yağ sana yaklaşık 7000 kcal enerji verir.
    Başka bir örnek vereyim, mesela bombalar:
    Bombanın içindeki madde kimyasal tepkimeyi bir anda gerçekleştirir ve etrafına devasa bir enerji verir. Bu enerji havayı çok ısıtır. Aşırı ısınan hava genleşerek etrafa(daha çok yukarı bölgeye) devasa bir itme kuvveti uygular.

    Hiç kimsenin anlayamadığı diğer şey ise boyutlardır. Ama şimdi bunu anlatmama gerek yok.

    Şimdi gelelim asıl meseleye, enerjinin bir bilinci olmaz. Yani Allah’a enerji diyemezsin. Eğer Allah’a enerji dersen, herşeye Allah demiş olursun ve bu durumda Panteist olursun Müslüman değil.
    Başlangıcı kabul etmiyoruz değil, Muhammed’in saçmalıklarını kabul etmiyoruz. Başlangıçta, veya bilinen geçmişten öncesinde ne olduğunu ben bilmiyorum. Biz insanlar bunu somut olarak keşfedinceye kadar da bu benim için bilinmez olacak.

    Sen daha enerjiyi, etki-tepkiyi bilmeyen, somut verileri reddeden, Türkçe yazamayan garip bir insansın. Bizim ruh seviyemize laf atmışsın ama senin beyin düzeyin nerelerde acaba?

  17. salih
    Temmuz 24, 2010, 10:45 am

    sen son peygamberi kabul etmiyoruz diyen bir ateistmisin yani..varlığını bilmediğin bir sürü galaksi var isim bile vermişsin ama oraya gidip görmemişsin yansımada olabilir yine sen onlara var diyebiliyosun ama başlangıçta ne olduğunu bilmediğim için bu yoktur diyebiliyorsun mantıksız bir düşünce diye sana anlatmaya kalktım. anladım ki sen anlamak istemeyen bir şekil değiştiren dindarsın ama neye inandığını bilmediğin için tarif de edemiyorsun..ben cevabımı aldım sen son peygambere inanmıyorsun..ALLAH inancım var diyorsun bu benim için yeterli..(başlangıca inanıyorsun) o zaman yazı içeriklerinde son vurgulamalarını bu şekilde yap..benim burada yazdıklarımı anlayanlar olacaktır. bak..senin kendinin bile bilmediği onu bilemem bunu bilemem deney yapmam lazım sonuç görmem lazım teoriler hipotezler arasındaki safsatalarına son vermek için yazdım bu yazıyı yukarda yazdıklarımdan çıkardığın sonuç senin seviyeni belirliyor..vurguluyorum sebeb sonuç ilişkisi googleye yaz öğren neymiş..süreçlerden bahsediyorum bu arada siz ne mezunusunuz ona göre yazayım..ben makina mühendisiyim.yukardaki enerjidir tarifimi değiştiriyorum başlangıçtaki güç diyeyim..ifade ve kavramların üzerinde durma anlatmak istediklerim benim kendi araştırmalarımdır ve düşüncelerimdir.senden gerçek ateist gibi davranmanı beklerim gerçek ateist dinlerle neden uğraşsın özellikle son dinle buradan senin rengin belli.sen misyonerlik peşinde olan kişilerden farklı değilsin.inanmıyorsan ve yapacağın bir çok deney varken neden son peygambere çirkin iftiralarda bulunuyorsun..sen tek kişisin toplamda bu dine mensup 1-2 milyar insan var saygılı olmanı istiyorum. ben sana yalancı falan demem bir defa sende yalan söyleyebilecek bir akıl bile yok sen ne yaptığını ne yazdığını neye inandığını bile bilmeyen birisin ve öyle kal son peygambere hakaret etme..birşey biliyorsan konuş adam sansınlar bilmiyorsan sus yine adam sansınlar.bak kardeşim (türkçe yazdığın için kardeş diyorum) şimdi bi sürü din var zaten dünyada birde sizemi yer açılsın neye inanıyorsan sende kalsın öyle kal kendinin bile sonuçlandıramadığın düşünceleri buraya yazıp milletin aklını bulandırma diycemde bulanacağınıda düşünmüyorum en azından hakaretlerin kendinde kalsın ulu orta yazma bunları..ALLAH EN KISA SÜREDE BELANI VERECEKTİR SON PEYGAMBERE HAKARETİN ÖZRÜNÜ YAZ BEKLİYORUM. seni isyana teşvik etmekdende korkarım ne halin varsa gör.

  18. Ateist
    Temmuz 24, 2010, 4:09 pm

    Varsa versin bakalım belamı, bekliyorum.

  19. hüseyin
    Ocak 11, 2011, 9:43 am

    ”yaratanların en güzeli” ifadesine kafası takılan kardeşime izahen yazmak istedim. mutlak yaratıcı Hz.Allah’tır. yaratmak ondan başkasına isnat edilemeyeceği için birden fazla yaratıcı da mümkün değildir. peki bu ayette niçin ”yaratanların en güzeli” ifadesi kullanılmış? el-cevap: yaratmak arapçada ”haleka” fiilidir. bir de ”ceale” fiili var ki o da meydana getirmek demektir. yaratana ”halık” , meydana getirene ”cail” denir. bizler de cail yani meydana getiriciyiz. bu ayette olduğu gibi ”yaratıcı olma çoğul olarak kullanıldığında bu yaratmak fiiline ”ceale” manası verilir. yani ayetten şu mana çıkar. Allah bir şeyler meydana getiren, ortaya bir eser koyanların en hayırlısıdır.(nitekim Allah yaratmak suretiyle ortaya bir eser koyar,birşeyler hatta herşeyi meydana getirir. insan da malzeme hammadde, alet güç zaman kullanarak bir şeyi meydana getirebilir. ikisi aynı değildir elbette. ama benzerdir. yani bir fiili ona benzeyen başka bir fiil manasına kullanmak vardır burada. bu her dilde vardır. ve dilin zenginliğini ortaya koyar. inşallah faideli olur. esselamu aleyküm

  20. A.O.E.M.
    Nisan 5, 2013, 1:56 pm

    bu yazı komik ve akıldan uzak bir yazı olmuş. bilindiği üzere hakkiki teratta Allah tarafından gönderilmiştir. gerçek tevrat kendilerinden alındıktan sonra sahte tevratı yazanlar herhalde bazı şeyleri orjinal tevrattan okuduklarına benzer yazmışlardır. bunlardan biride insanın toprak veya çamurdan yaratılmış olduğudur. şimdi gerçek tevrat ve Kuran ikisi de Allahtan gelmiştir. şimdi size göre tevrat ve kuran’ın Allahtan gelmiş sayılabilmesi için insanın yaratılması hakkında birinde çamurdan öbüründe apayrı zıt birşeyden, mesela havadan mı yaratılmış yazması gerekir di? nede az düşünüyormuşsunuz? yoksa şeytan mı sizi aldatmış?

  21. kazim
    Ağustos 31, 2017, 5:02 pm

    Bu alıntıları kendince okumuş yorumlamış sın şimdi 1 semavi kitapların hepsinde ortak ayetlerin olması bence şeriatın aynı şekilde devam ettiğini ve insanlar tarafından bozulup yeni isimle kitaplar ve peygamberlerin geldiğini gösteriyor ve asıl soru şu sana Hz . Muhammet Harvard mezunu bı tarihçimiki bu hikayeleri biliyor bunun okumayı yazmayı bilmediğini bı dünya sahih hadisler bile gösteriyor nasıl olmuştu ta Nuh tufanıňı çamuru bilsin sırasıyla geçmiş peygamberi bilsin şimdi dersen bu tevrattan alıntı yapmış ozaman matbaacılık süpermiş Mekke’de eline Tevrat geçmiş ve yine okumayı bilse bile ibraniceyide süper öğrenmiş bide buradan bak olaya

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: