Başlangıç > Dinler > Kur’an’daki Inanilmaz Hatalar – I

Kur’an’daki Inanilmaz Hatalar – I


Kur’an’da, ‘Kissalar’ diye tabir edilen, tamamen Tevrat kitaplarindan alinti olan, bol suslemeli sacma hikayeler serimize biraz ara verip yeni bir seri baslatmaya karar verdim. Kur’an’daki Inanilmaz Hatalar Serisinde en inanclilarinizi bile supheye dusurecek hatalari siralayacagim.

Yazilarimi takip edenleriniz icin bir tekrar niteliginde olacak ama yeni okurlar icin yeniden aciklamam gerektigini dusunuyorum. Kur’an cevirilerinde ayetlerde sik sik parantez icerisinde verilmis aciklamalara rastlarsiniz. Bunlar cevirmenlerin kendi insiyatiflerini kullanarak, bazen Kur’an’i daha anlasilabilir yapmak, bazen de Kur’an’daki kotu olabilecek ifadeleri guzel gosterme cabasiyla yaptiklari eklemelerdir. Kur’an okurken lutfen bu parantezlerin, Muhammed’in yazdirdigi Kur’an’da bulunmadigini unutmayin. Ne demek istedigim tam olarak anlasilsin diye “Diyanet” tarafindan cevirilmis bir ayet ornegini vereyim:

– Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür. (Nisa Suresi, 34. ayet)

Yukarida koyu renkle yazilmis kisimlar Kur’an’da yer almayan, tamamen Diyanet cevirmenlerince Kur’an’i “guya” daha anlasilir yapmak icin yapilan eklemelerdir. Bu aciklamadan sonra konumuza devam edelim.

Kur’an’da Tanri insanlara Muhammed araciligiyla seslendiginde ayetlere “de ki” ifadesiyle baslar. Ornegin Bakara Suresinden rastgele iki ayete bakalim:

94. De ki: “Eger Allah katindaki ahiret yurdu diger insanlar için degil de, yalniz sizinse ve dogru söyleyenler iseniz haydi ölümü temenni edin!”

97. De ki: “Her kim Cebrail’e düsman ise, bilsin ki o, Allah’in izni ile Kur’an’i; önceki kitaplari dogrulayici, mü’minler için de bir hidayet rehberi ve müjde verici olarak senin kalbine indirmistir.”

Eger “De ki ifadesi kullanmiyorsa da anlatilanlarin direk olarak Tanri’nin ifadesi oldugunu konudan anlarsiniz. Yalniz tamamlanmasi uzun yillar suren Kur’an’da, Muhammed’in Kur’an’in Tanri’nin degil kendi eseri olduguna delil olacak hatalar yaptigi da olmustur. Yukarida yaptigim aciklamalari da hesaba katarak gelin inceleyelim neler var neler…

Hud Suresinde 2. ayetini okudugunuzda cumlede oznenin kim olduguna (ayetin kim tarafindan dile getirildigine) dikkat ediniz:

1. Elif, Lâm, Râ. Hakîm ve Habîr olandan bir kitaptır ki bu, ayetleri önce muhkem kılınmış, sonra ayrıntılı hale getirilmiştir.

2. Ki başkasına değil, yalnız Allah’a ibadet edesiniz! Kuşkusuz, ben size O’ndan gelen bir uyarıcı ve müjdeciyim.

(Yasar Nuri Ozturk Cevirisi)

1,2. Elif Lâm Râ. Bu Kur’an; âyetleri, hüküm ve hikmet sahibi (bulunan ve her şeyden) hakkıyla haberdar olan Allah tarafından muhkem (eksiksiz, sağlam ve açık) kılınmış, sonra da Allah’tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayrı ayrı açıklanmış bir kitaptır. (De ki:) “Şüphesiz ben size O’nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim.”

(Diyanet Cevirisi, (De ki eklemesinin Diyanet cevirmenleri tarafindan durumu kurtarmak icin eklendigini hatirlatirim)

Goruldugu gibi, Muhammed, ayette direk olarak insanlara kendi agziyla sesleniyor ve “Ben size O’ndan gelen bir uyariciyim” diyor. Bu ayetin Tanri’nin degil, direk Muhammed’in sozu oldugu cok aciktir. Aslinda sadece ve sadece bu ayeti okuyan bir Muslumanin hemen isyan etmesi gerekir. “Kuran bozulmamis”, “Kuran korunmus” gibi iddialarla gurur duyarken karsilarina boyle bir ayet cikiyor ve Muhammed acikca Kuran’i kendisinin yazdigini itiraf ediyor. Maalesef yukaridaki ayeti savunmak icin Islam alimleri sartlari epey zorlarlar ve komik duruma duserler. Bunlari yazinin devaminda anlatacagim. Devam edelim…

Muhammed, Kur’an’in Tanri tarafindan gokten indirildigi iddiasiyla cikip Kur’an’dan oldukca kafiyeli ayetleri okumaya basladiginda inanmayanlar Muhammed’i sair olmakla suclar, anlattigi hikayelerin zaten bilinen masallar oldugunu soylerler. Muhammed de ardi ardina Kur’an’in Tanri sozu oldugunu yineleyen ayetler okur.  Ama bazen ovunme ihtiyaci, onu kendisiyle celiskiye dusurur ve Kuran’in Allah’in sozu degil, kendisinin sozu oldugunu soyletir…

40. Ki o, çok soylu bir elçinin sözüdür.

41. Bir sairin sözü degildir o. Ne kadar da az inaniyorsunuz?

Maalesef Kur’an’in kendi yazdigi bir siir ve masal kitabi oldugunu ispatlarcasina 40. ayette Kur’an’in “soylu bir elcinin”, yani kendisinin sozu oldugunu soyler. 41. ayetle de kitabin iddia edildigi gibi bir sair sozu olmadigini yineler. Muhammed’in kendisini soylu olarak tanimlamasi da cok enteresandir. Esitligi savunmasi beklenen ve kurtulusu anlattigi iddia olunan bir kitapla Muhammed, insanlari siniflara sokmus, kendisini de “soylu” sinifina dahil ederek buyuk bir celiski icerisine girmistir.

Tekvir Suresi’nde de Muhammed soyle devam eder:

– Ki o, çok degerli bir elçinin sözüdür. Çok güçlüdür o elçi, Ars sahibinin katinda saygindir. (19-20. ayetler)

Ars sahibi olan Allah tarafindan sayginligi kabul edilmis ve guclu oldugunu yinelemistir. Ovunmeleri bununla da kalmaz Muhammed’in ve kuran ile kendisini ovmeye devam eder:

Süphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selam edin. (Ahzab Suresi , 56. ayet)

Sana bîat edenler ancak Allah’a bîat etmiş olurlar. (Fetih Suresi, 10. ayet)

İşte bu (hükümler) Allah’ın koyduğu sınırlarıdır. Kim Allah’a ve Peygamberine itaat ederse, Allah onu, içinden ırmaklar akan, içinde ebedi kalacakları cennetlere sokar. İşte bu büyük başarıdır.Kim de Allah’a ve Peygamberine isyan eder ve onun koyduğu sınırları aşarsa, Allah onu ebedi kalacağı cehennem ateşine sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır. (Nisa Suresi, 13-14)

Islam alimleri, bu tip ayetlerde bahsedilen elcinin Muahmmed degil Cebrail oldugunu iddia ederek bu ayetleri savunmak ve durumu kurtarmak yoluna giderler. Yalniz bu basarisiz bir savunmadir. Islam inanisina gore Melekler, iradesi olmayan, emir kulu yaratiklardir. Allah’a ibadet etmekten baska kendi baslarina hicbir seyi yapamazlar. Hepsi de biz insanlar yaratildiginda Kuran’a gore bize secde edecek kadar yetersiz ve aciz yaratiklardir. Hatta Muslumanlarin anlattigi hikayelere gore Seytan bu duruma isyan ederek Allah’a kafa tutmustur. E bu durumda bu kadar yetersiz bir yaratik olan bir melegin Kuran’i yazdigini savunmak, Musluman’i oldukca komik duruma dusurmez mi?

Cevaplanmasi gereken bir soru vardir: Kuran Allah’in sozu mudur, degil midir? Eger Allah’in sozuyse (ki oyle olduguna inanir Muslumanlar), Kuran icerisinde defalarca kez “soylu elcinin sozudur” denmesi hatalidir. Eger Allah’in sozu degilse, Kuran bariz bir sekilde Muhammed tarafindan yazilmistir. O zaman “kuran mucizesi”nin bittigini kabul etmek gerekir. Cebrailin sozu denecek olursa da, benim onumde secde edecek kadar ezik bir canlinin sozunun benim icin hicbir degeri olamaz. Yani bu savunmalarin hepsi de aslinda ici bos savunmalar olmaktan oteye gidemez.

Devam edelim…. Muhammed’in sinirli oldugu zamanlarda da ayetlerdeki ofke goze carpar:

Yahudiler, “Üzeyr Allah’ın oğludur” dediler. Hırıstiyanlar ise, “İsa Mesih Allah’ın oğludur” dediler. Bu onların ağızlarıyla söyledikleri (gerçeği yansıtmayan) sözleridir. Onların bu sözleri daha önce inkar etmiş kimselerin söylediklerine benziyor. Allah onları kahretsin. Nasıl da haktan çevriliyorlar! (Tevbe Suresi, 30.ayet)

Sizce yukaridaki “Allah onlari kahretsin” gibi bir ifadeyi Tanri mi soyler kendi kendisinden dilekte bulunmak icin, yoksa bir insan mi? Inanilmaz… Islam alimleri bunu da yine Cebarilin sozudur diye savunmaya kalkarlar. Tabii bu durumda bu ayetin yazarinin Allah degil Cebrail oldugunu da kabullenmek gerekir ki artik durum iyice komiklesir. 🙂

Muhammed’in peygamberligini ilaninin ilk yillarinda kendisiyle dalga gecilmesi ve pesinden gidenin olmamasiyla epey cani sikkindir. Ebu Leheb’e nefret dolu bir sure yazar, muslumanlarin namaz kilarken okuduklari “Tebbet” suresidir bu. Bakiniz ne kadar nefret ve ofke doludur bu sure:

Elleri kurusun Ebu Leheb’in; zaten kurudu ya! Ne malı kurtardı onu ne de kazandığı. Alevli bir ateşe yaslanacaktır o; Karısı da, Odun hamalı olarak. Gerdanında bir ip olacaktır onun, en sağlam fitillisinden…

Tanri Elleri kurusun diyerek beddua mi etmektedir Ebu Leheb’e? Yoksa Muhammed midir bu bedduayi eden?

Butun bunlarin disinda Kuran kendi icersinde celiskilerle dolu bir kitaptir. Bunun uzerine yazdigim “Kur’an’da Celiski Yoktur” makalesini incelemenizi oneririm. Bir sonraki yazida gorusmek uzere…

Kategoriler:Dinler
  1. GÖKHAN
    Haziran 10, 2011, 12:05 am

    BU KADAR YAZI YAZMIŞSIN.KURANIN HZ.MUHAMMED TARAFINDAN YAZILMIŞ OLDUĞUNU İDDAA EDİYORSUN.PEKİ ŞUNA NASIL B CEVAP VERECEKSİN.BİLİNDİĞİ GİBİ BEBEK ANNE RAHMİNDE GELİŞMESİNİ ÜÇ AŞAMADA TAMAMLAR.İNANMAYANLAR ARAŞTIRABİLİR.ÇÜNKÜ BU KANITLANMIŞ BİR TEORİDİR.PEKİ KUR AN IN ZÜMER SURESİNİN 6. AYETİNDE NE DER ? ………..sizleri analarınızın karınlarında üç karanlık içinde çeşitli evrelerden geçirerek yarattı…… MADEM KURAN I HZ. MUHAMMED YAZDI O DÖNEMDE BİLİMİN NEREDEYSE YOK DENECEK KADAR AZ OLDUĞU BİR DÖNEMDE BÖYLE BİR AYETİ YAZMAYA GÜCÜ NE KADAR YETER. BU AYET BİZE KURAN IN ALLAH TARAFINDAN İNDİRİLDİĞİNİN AÇIK BİR KANITIDIR.

  2. GÖKHAN
    Haziran 10, 2011, 12:26 am

    ARKADAŞ DİYORKİ KURANI HZ. MUHAMMEDİN YAZMADIĞI NE MALUM . EVREN GÜN GEÇTİKÇE GENİŞLEYİP BÜYÜMEKTEDİR.VE BU BİLİMSEL GERÇEK ZARİYAT SURESİNİN 47. AYETİNDE AÇIKÇA DİLE GETİRİLMİŞTİR. BU AYETTE ŞÖYLE DENMİŞTİR. (((((((( göğüde kudretle bina ettik.biz onu genişletmekteyiz.)))))))) BÖYLE BİR BİLGİNİN HZ. MUHAMMED DÖNEMİNDE BİLİNMESİ İMKANSIZ.BUDA KURANIN ALLAH TARAFINDAN İNDİRİLDİĞİNİN BAŞKA BİR KANITI.

  3. EDIZ KAAN
    Haziran 12, 2011, 9:23 am

    GÖKHAN BEY, ………..sizleri analarınızın karınlarında üç karanlık içinde çeşitli evrelerden geçirerek yarattı…… AYETI ALLAH TARAFINDANDIR AMA NEDENSE OKUYUNCA HZ MUHAMMET YADA SEN BEN YAZMIS GIBI DURMUYOR MU, ALLAH TARAFINDAN BOYLE MI OKURDUK, ŞÖYLE OLSA INANDIRICI OLABILIRDI ….SİZLERI ANALARINIZIN KARINLARINDA ÜÇ KARANLIK ÇEŞİTLİ EVRELERDEN GEÇİREREK YARATTIM… AYRICA OKURSAN BU SADECE BU AYETTE DEĞİL ALAYINDA.. BENCE DAHA GERÇEKÇİ OLMALISIN DOSTUM… AYRICA SENIN INANDIĞIN DININ TEMELLERI ZERDÜŞTLÜĞE DAYANIYOR… MUSLUMANLAR PERSLERİ ÖLDÜRDÜKTEN SONRA DINLERINI YAYDILAR, ŞİMDİ ZERDÜŞT KALMADI BENIM TAHMINIMCE 2000-3000 TANE IRAKTA ANCA BULURSUN… YANI BURDA DA DEMEK ISTEDIĞIM HEM KATILSINIZ HEM DE DININIZI SIYASI OLARAK KULLANARAK BASKA KITAPLAR ANSIKLOPEDILER OKUMADAN GÖZÜNÜZ KAPALI ÖVÜYORSUNUZ… BAKSANA SADECE KENDI DININI ISRARLA SANKİ HERŞEYIYLE TAM DOĞRUYMUŞ GİBİ İZAH ETMEYE ÇALIŞIYORSUN, ‘OKU’ DERIM YANLIŞ ANLAMA. DINLER HER ZAMAN İNSANLARI AYIRARAK SOSYAL VE SİYASİ AMAÇLAR İÇİN ZAMANINDA UYDURULMUŞTUR. BANA ISTEDIĞIN KADAR SORU SORABILIRSIN SENI YALAN YANLIŞ ŞEYLERLE KANDIRMAM…SAYGILAR

  4. Temmuz 2, 2011, 2:29 pm

    Eğer ben yanılıyorsam fazladan namaz kılmış, oruç tutmuş olurum. Ama sen yanılıyorsan vay haline.

  5. YILDIRAY
    Ağustos 29, 2011, 6:15 pm

    Dünyanın varlığını kabul ettiği cinleri bilim açıklayabiliyormu ?
    Evet açıklıyor ve diyorki ” Bu boyutta olmaması gerekip de bu boyuta sıkışmış kalmış canlılardır”
    ama Kuran da : cinlerin insanlardan önce yaratıldığını ve onlarında insanlar gibi iman edip ve iman etmeyenlerinin var olduğunu ve imansız olan ifritlerden bazılarının meleklere kulak misafirliği yaptığını ve o bilgileri yeryüzünde falcılara üflükçülere verdiğini v.s v.s yazıyor

    Bilim çağıdan olduğumuz söyleniyor , teknik teknoloji gelişti diyoruz
    Peki ileri teknoloji kriterlerimiz ne ? neyi baz alıyoruz ?
    Daha kainatın büyüklüğünü ? bırakın yaklasık 220 milyar galaksinin var oldğunu ve kendi galaksimizin içindeki yıldız sayının 100 milyar olduğunu var sayıyoruz ( Neden var sayıyoruz çünkü kesin sonuçları öğrenecek imkanımız yok )
    O halde varsayım olarak 220 milyar galaksinin içinde yer alan galaksimiz samanyolunun ve bununda içinde yer alan küçücük dünyamızın içinde var olan bir insanın yazdıkları (bit takım kitaplar) ile ne kadar şey öğrenebiliriz ?
    Kur’an derki : İLMİ İLE AMEL EDENE , KALAN İLMİ KENDİSİNE MİRAS GİBİ VERİLİR!!
    Yani insan ın dogmatik (hazır) bilgiye ihtiyacı vardır…
    Okumanın yanında Kuran bizi düşünmeye de sevk ediyor !!!

    Ama biz müslümanlar ne yapıyoruz (Çoğunluğun) inkar etmeyelim hacı hoca da olmayalım yaşlanınca da ibadet ederiz nasıl olsa. zaten benim kalbim temiz : ) diyoruz

    Benimsenmişlik içinde yaşamayalım etrafımızdakiler böyle yaşıyor diye bizde öyle yaşamayalım . kendimize ait kanunlarımız olsun
    açık ve net söylüyorum
    DİN YA VARDIR YADA (haşa) YOKTUR

    O halde yapmamız gereken nedir islamiyet dinini simgeleyen kitap olan kuranı okuyun ve diyinki bu kitap (haşa) saçmalıktır bırakın bi tarafa
    Yada diyinki işte gerçek budur ve Kuranın emrettiği gibi yaşayın !!!
    Başımıza takılan at gözlüklerini çıkarakım
    Kendimize şu soruyu sorun
    ben neden müslümanım ? Ailemiz müslüman diyemi yoksa kendimizi araştırıpta inandığımız içinmi
    Şayet ailemiz ve toplumumuz müslüman diye müslümansak o halde çok şanslıyız çünkü bir hristiyan yahudi veya budist olarak da doğabilirdik ve o felsefe ile kendimizi araştırmadan bir çok gerçeği öğrenmeden öylece yaşayacaktık
    kendimizi sorugulayalım ve hurafe, kulaktan dolma bilgilerle yaşamayalım

    Teşekkür ederim…
    Yildiray_guven@mynet.com

  6. kavi
    Ekim 23, 2011, 9:19 am

    çok vahim bir durumdasınız arapça bilip bilmediğinizi çok merak ediyorum.hiçbir dil başka bir dile tam olarak çevrilemez ana dilin dışında başka bir dil bilmiş olsaydın bunu anlardın türkçe metnini değerlendirerek böyle konuştuğun orjinalinden yani arapçasından kuranı okumadığın çok aşikar.parantez içindeki kısımları diyanet yada diğer çevimenler kurandan olduğunu zaten iddia etmiyor anlayabildiğiniz gibi anlaşılmasını kolaylaştırmak içindir yoksa o manayı arapçası ihtiva etmektedir arapçanın ihtiva ettiği o manaya karşılık gelen türkçe bir kelime bulunamadığı için o şekide açıklama yoluna gidilmiştir.kurandan olduğunu iddia etmek isteselerdi parantez içine alınmazdı.çeviri bilimle ilgilenmeli ve dil öğrenmelisiniz mealler kuranı eleştirebilme hakkı vermez size.çünkü mealle kuran tam olarak anlaşılmaz.varmış gibi gördüğünüz çelişkiler arapçasından anlayamıyor olmanızın ortaya koyduğu kafa karışıklığı ürünü.milyonlarca müslümanın inancına bu denli laf uatabilmek için biraz zahmete katlanıp arapça öğrenmeye ne dersiniz bu dünya görüşünüzüde geliştirecektir.

  7. ayşe
    Kasım 2, 2011, 11:56 am

    YA ARKADAŞLAR; BU GÖRÜŞÜ YAZAN ARKADAŞ KURANI İNKAR ETMİYOR; SADECE ANLADIĞIM(hepinizin yorumunu okudum)kuranın içindeki sözlerin Hz.muhammed sav ait olabileceğini anlatmaya çalışıyor.Rabbim sadece bize akıl ihsan eylemiş.inkar etmeyelim insanlarımızın çoğuıtoplumda dinledikleri ile kalırlar.ki Birçok sohbeti de dinlemiş biriyim.

  8. ayşe
    Kasım 2, 2011, 12:07 pm

    Ben ayşe yorum yazımda eksik var düzeltme yapıyorum.Kuranın bazı yerlerindeki sözlerin.Herkesin fikirlerini dinlemelive tartışmalıyız saygıyla……

  9. Yücel İnönü
    Kasım 7, 2011, 3:31 pm

    NİSA 11 deki TAKSİM
    Allah, size, çocuklarınız(ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (1 erkek 1 kız, 2/3+1/3=3/3=1) (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi (2+ kızlar ve diğer mirasçılar; 2/3+1/3=3/3=1) onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı ( kız ve diğerleri ; ½+1/2=2/2=1) onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi (çocuklar ebeveyn ; 4/6+1/6+1/6=6/6=1 vardır. Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte( ana-baba 1/3+2/3=3/3=1) bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının hissesi (ana ve kardeşler: 1/6+5/6=6/6=1) altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
    NİSA 12 deki TAKSİM
    Eğer karılarınızın çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı ( erkek eş ve diğerleri; ½+1/2=2/2) sizindir. Çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri (çocuklar+baba ; ¾+1/4=4/4) sizindir. Bütün bunlar yaptıkları vasiyyet veya (üzerlerindeki) borç (ödenip) yerine getirildikten sonradır. Eğer çocuğunuz yoksa, bıraktığınızın dörtte biri karılarınızındır. Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri (çocuklar ve kadın eş; 7/8+1/8=8/8=1) karılarınızındır. Bu da yaptığınız vasiyyet veya borçtan sonradır. Eğer vâris olunan (muris) erkek veya kadının çocuğu ve babası yoksa ve (ana tarafından) bir erkek veya kız kardeşi bulunuyorsa, herbirine altıda bir ( bir kardeş ve eş; 1/6+5/6=6/6=1) verilir. Sayıları bundan (birden) fazla ise üçte bir (birden fazla kardeş ve eş; 1/3+2/3=3/3=1) hisseye ortaktırlar. Bu da yapılan vasiyyet veya borçtan sonradır. Bütün bunlar mirasçıları zarara uğratmaksızın yerine getirilir. Bunlar Allah tarafından tavsiye (emir)dir. Allah bilendir ve yüksek hilm sahibidir.

    BUYRUN HESAP ELEŞTİRİSİ OLAN eksik ve HATA GÖREN buyursun
    YİYORSA!!! LAFI NERENİZDEN ANLIYORSANIZ!!!….

  10. deistik
    Kasım 11, 2011, 6:19 am

    Ben Kuranın muhammed tarafından yazıldığına inanıyorum.Evreni bu kadar mükemmel yaratan tanrı ,çelişkili bir kitap yazmazdı kanımca.Körü körüne inanmaktansa bilgi sahibi olup inanmamak daha haırlı allah katında.ben inamıyorum.Dinler sadece siyasi safstalardır.

  11. asdasd
    Aralık 19, 2011, 11:07 am

    deistik :

    Ben Kuranın muhammed tarafından yazıldığına inanıyorum.Evreni bu kadar mükemmel yaratan tanrı ,çelişkili bir kitap yazmazdı kanımca.Körü körüne inanmaktansa bilgi sahibi olup inanmamak daha haırlı allah katında.ben inamıyorum.Dinler sadece siyasi safstalardır.

    De ki: “Ne dersiniz? Şayet bu, Allah katından ise ve siz onu inkâr etmişseniz, İsrailoğullarından bir şahit de bunun benzerini (Tevrat’ta görerek) şahitlik edip inandığı hâlde, siz yine de büyüklük taslamışsanız (haksızlık etmiş olmaz mısınız?). Şüphesiz Allah, zâlimler topluluğunu doğru yola iletmez.”

  12. İlyas
    Aralık 19, 2011, 9:08 pm

    madem Kuran Hz. Muhammed’in sözü diyorsun peki;Kuran’ın yıllarca düşünülerek ve düzeltilerek yazıldını savunuyorsun oysa Kuran ayet ayet inmiştir yıllarca düşünülüp düzeltilip pat diye inmemiştir. Bu tam olan bir kitabın yıllarca yavaş yavaş indirilmesidir ve bu kitap tamamen indirldiğinde içinde matemetiksel oranlar yazım şekli bir bütündür ve o yıllarda şimdiki gibi kimse matematiksel oranının farkında bile değildir. matematiksel oran günümüzde bu kitabın kutsal oldunu kanıtlar o zamanları ise gerekli değildi Kuran düzeltilmeye fırsat bulunmadan ayet ayet açıklanmıştır Hz. Muhammed halktan gizleyerek yapmamıştır Vede günümüzde tefsiri yapanların çoğu ne kadar müslümandır tartışılır yahudilerde bu işlerle ilgilenmektedir onların yetişdirdiği bir çok münafık hoca vardır masonlar dünyada son derece etkindir Kuran Ayetlerinin işlerine gelmediği yerlerde yada sadece halkı bu dinden soğutmak amacıyla Ayetlerin anlamlarını etkileyebilicek kelimelerin toplumda yanlış anlaşılması amacıyla yıllarca medya faaliyetleri başta olmak üzere çeşitli şekilde faaliyet yürütebililer mesela eskiden hem kız hem erkeklere oğul deniyormuş eski anlamı anlamındaymış oysa günümüzde anlam daralmasına giderek sadece erkek çocuklarına denilmeye başlanmış bunu birde geniş imkanları olan mason ve yahudileri düşünürsen neler neler yapmazlar

  13. Aralık 24, 2011, 12:23 pm

    merhaba arkadaslar ben yucel suan bakarsak hic bir dini kitap kuran kadar acik ve ileri goruslu degildir.1400 sene once soylenmis hadisler var bugunku olaylara gore.bunu kim tahmin etmis?kisaca en mantikli din islamiyettir.diger dinlere bakacak olursak hepsi putperestlik inancina sahip 100 de 80.muslumanlikta varmi her hangi cansiz bir nesneden yardim istemek.ve sunuda bilmenizi isterimki, hz isanin olup 3 gun sonra dirilip goge yukselmesi olayi pagan inanisi olan sarap tanrisi dionysos un olumuyle milimlik ayni.isterseniz arastirin hz isada benim kanimi icen bedenimi yiyen benden olur vs……sarap tanrisida aynisini soyluyor.ve bircok sarap tanrisina ait resimlerde hristiyanlikta bulunan resimlerle aynidir.hep magan resimlerinden esinlenmistir.magan inanisini incelemenizi isterim.genis olarak ordan bilgi sahibi olabilirsiniz.zaten sarap kelimesi sarap tanrisindan geliyor.hz isada suyu saraba saraba cevirmistir ,sarap tanrisida suyu saraba cevirmistir ve bircok hristiyanliga pagan inanisindan gecen kaopyalar neler neler.hac isareti bile sarap tanrisina aittir.kisaca suanki dinlerden en mantikli din sorusuna ve gercek din sorusuna iyi arastirip cevap verin.hristiyanlik ve pagan inanisi kulturlerini yazmakla bitmez.ancak bukadarini yazabildim saygilarimla

  14. sevgi
    Ocak 16, 2012, 10:04 am

    peki bu kuran a inanmynlar tnrı olduğuna inanmıyanlar öleler kabirlerde nereye gidyor bednleri çürüyor peki ruhları nerede?

  15. yıldıray
    Ocak 17, 2012, 7:21 am

    ya arkadaşlar saçmalamayın bir sanatın olup sanatçısının olmaması mümkünmü ?

    ya nereden geldik düşünmezmisiniz hiç nasıl mantığa sahipsiniz ?

    insanlık nereden geldi maymundanmı ? yada başka bir şekildemi ?

    ilk canlılar tarladanmı yetişti ?

  16. Serkan
    Ocak 25, 2012, 7:29 pm

    yucel :

    merhaba arkadaslar ben yucel suan bakarsak hic bir dini kitap kuran kadar acik ve ileri goruslu degildir.1400 sene once soylenmis hadisler var bugunku olaylara gore.bunu kim tahmin etmis?kisaca en mantikli din islamiyettir.diger dinlere bakacak olursak hepsi putperestlik inancina sahip 100 de 80.muslumanlikta varmi her hangi cansiz bir nesneden yardim istemek.ve sunuda bilmenizi isterimki, hz isanin olup 3 gun sonra dirilip goge yukselmesi olayi pagan inanisi olan sarap tanrisi dionysos un olumuyle milimlik ayni.isterseniz arastirin hz isada benim kanimi icen bedenimi yiyen benden olur vs……sarap tanrisida aynisini soyluyor.ve bircok sarap tanrisina ait resimlerde hristiyanlikta bulunan resimlerle aynidir.hep magan resimlerinden esinlenmistir.magan inanisini incelemenizi isterim.genis olarak ordan bilgi sahibi olabilirsiniz.zaten sarap kelimesi sarap tanrisindan geliyor.hz isada suyu saraba saraba cevirmistir ,sarap tanrisida suyu saraba cevirmistir ve bircok hristiyanliga pagan inanisindan gecen kaopyalar neler neler.hac isareti bile sarap tanrisina aittir.kisaca suanki dinlerden en mantikli din sorusuna ve gercek din sorusuna iyi arastirip cevap verin.hristiyanlik ve pagan inanisi kulturlerini yazmakla bitmez.ancak bukadarini yazabildim saygilarimla

    Islam tek hak dindir. Daha once soyledigim gibi, Hz. Muhammed’in mucizesi kurani kerimdir.

    Bu gune kadar nekadar alim geldi gecti, onlar bilmiyorduyda bu kafirler mi biliyordu ?

    HIC BIR YAHUDI, HRISTIYAN veya ATEIST Musluman bir Alim’in karsina cikamaz, cunki kaybediyor.

    Sorunuzun cevabi Islam’da mevcuttur. Uyanik olun.

  17. yavuz inceler
    Ocak 29, 2012, 6:36 pm

    E BE KARDEŞİM. DİYOSUN Kİ YOK KURANDA YANLIŞ VAR CART VAR CURT VAR SONRADA KALKIP MELEKLER KENDİ BAŞINA İŞ YAPAMAZ DİYOSUN. KURANDAN BAŞKA NEREDEN BİLİYOSUN MELEKLERİN NE YAPIP YAPAMADIĞINI. MADEM MELEK KONUSUNA İNANDIN BUNA NİYE İNANMIYOSUN. KENDİYLE ÇELİŞEN BİRİSİN. MELEK KONUSUNDAN SONRA OKUMAYI BIRAKIP BU YORUMU ATTIM. ALLAH BELANI VERSİN DİYCEMDE VERMİŞ ZATEN 😀

  18. ali
    Temmuz 24, 2012, 3:01 am

    Kuran ALLAHın sözüdür .biz incilede inanırız tevratada*bozulmamıs hallerine* Kuran arapca olarak ındı ve arapca cok zengin manalara sahip bir dildir. Ben savunduklarında hic bir tutarsızlık goremedim magazincilik yapmıssın ayetler üzerinde düsunmeden hüküm vermissin yazıklar olsun sana tövbe et ve birazda kuranın mucizeleri hakkında arastırma yap kuranı adam akıllı bidaha oku

  19. ahmet bal
    Temmuz 25, 2012, 2:43 pm

    öküz oğlu öküz Kuran-ı Kerimi anlayaman çünkü kalbin kararmış o rahmet kitabıdır ancak iman edene Allah rahmeti mucizesini gösterir yazını bile okumadım çünkü biz müminler senin gibi öküzü çehennemi taaaa dibinde görüb cennete güleceğiz hahahaaaaaa

  20. Önemsiz
    Temmuz 25, 2012, 6:56 pm

    Gerizekalımısın nesin kuran kitap haline muhammed öldükten sonra ebubekir döneminde getirildi kardeşim allahım ya araştırmadan 3saatlik yazı yazan mallar var

  21. enes berke dinç
    Eylül 20, 2012, 11:02 am

    Eğer Kur’an-ı Kerim Hz.Musa ile ilahi kelimeler gibi indirilseydi hiçbir insan bu işin içinden çıkamazdı yani demek istediğim Allah Kur’an-ı Kerim-i İnsanların anlayacağı dilde ve öğüt alınmak için yazılmıştır . Varmıdır öğüt alan ?

  22. Mehmet
    Eylül 24, 2012, 9:44 am

    Cebrailin Ademin önünde secde etmesi insana karşı ezik olduğundan mı yoksa Allah’a karşı gelmediğinden mi. kendini Cebrailden yüksek sanan bi inanan olduğunu sanmıyorum. Cebrail Allah’ın yaratma gücü karşısında secde etmiştir.

  23. dinsiz
    Kasım 22, 2012, 4:29 pm

    ben bir zerdüştlük olarak sana şoyle izah edicem aslında din diye bir şey yok bunlar sadece bir felsefe ve muhammed kuranı sadece arablara indirmiş çünkü orta doğudan başka dünyanın hiçbir yerinden bahsedmiyor kısaca size örnekler vereyim hayvanlardan başlayalım kuranda deve ve keçi ve sığr dan bahseder ..meyvelere geçelım kuranda sadece zeytin ve incir ve nar falan filandan bahseder yani kısacası orta doğuda ne varsa ondan bahsetmiş oysa dünyada binlerce hayvan ve meyve türü var ..bunlar sadece kısa örneklerdır ..ben ıraklıyım ve ırakta yaşiyorum ve arapçayi çok iyi bilirim ve zerdüştlüğüm ama biz zerdüştü peygamber olarak saymıyoruz çünkü peygamberlık diye bir gerçek yok ve kuran avestadan bir çalıntıdır ve istediğiniz soruları sorablirsiniz

  24. cemil
    Aralık 21, 2012, 10:23 am

    sevgili arkadaşım bunları peygambere aktaran bir melek. Allah-Cebrail-Hz Muhammet şeklinde bir aktarım var. Okurken tanrı ağzııyla okursan bu hatalara düşersin. birde melek ağzıyla okurmusun

  25. cem
    Aralık 22, 2012, 8:41 am

    sen yahudi misin merak ettiğim için soruyorum..kızdığım için değil…kitabı mealen dalga geçerek ele alman bizi dahada bu dine ve bu kitaba aşık yapıyor…seni lanetliyoruz

  26. alişan
    Şubat 3, 2013, 7:00 pm

    janosçuğum ama hiç kusura bakma kuranın çelişkiler içinde olduğunu ispatlaman için ayaetler arası ilişkileri bilmen lazım cımbız alıp ayet ayet yaparsan çelişkişer var görünür çevirilerdende kaynaklanan bazı yanlışlar var ama hiç kusura bak cehennemde bu konuyo çok düşünürsün artık.oraya gitme özgürlüğün var.

  27. Şubat 6, 2013, 3:03 pm

    arkadasım kitabı yazan muhammed as efendimiz deyidir o okur yazar deyildiki o dönemde kitabı yazanlar onun agzından aldıkları sözleri kayda geçmisler birde zaten kurana peygamberimizden sonra deyİşik sozler katmis olabilirler onun gunahini almayalim o yazmis demekte ne oluyor

  28. orcun
    Mart 5, 2013, 3:28 am

    arkadaşlar böyle yazılar karşısında sabır bize emredilen. siz ne yaparsanız yapın tüm yaşamınız boyunca vesveseler gelmeye devam edecek sen tüm bunlara karşın sabredip inancını korursan o halde mükafat var zaten hiçbirşey öyle kolay olmuyorken cennetmi olacaktı? allah kalplerde olanı bilir bizimde ona inancımızı illaki biliyor bu yüzden bizler yolumuzda dümdüz yürüyoruz tüm vesveselerede bağıra bağıra kafa tutarak bizle yoktan var eden o şanı yüce allaha 3-5 sapkın çeviri yüzünden yüz çevirecek değiliz. o bizim tüm varlık sebebimiz ebedi yaşamımızın tek garantisi herşeyimiz o bizim siz istediğiniz kadar yırtının bu kalplerden o allah sevgisini silmeye gücünüz yetmez. unutmayın şeytan allaha isyan ederken aynen şöyle diyor ”senin dosdoğru yolun oturacağım” bu ne demektir anladınız siz beni kardeşlerim yani kelimelerle oynayacak, onun taklitlerini yapacak, kendisini tanrı ilan edecek vs.. bakın bugün günümüz dünyasına abd denen siyonist devlete bakın allahlık taslamıyorlar mı? kendi paralarında ”istersek barış,istersek savaş” diyen onlar değilmi. şeytanı çok uzakta aramayın canlarım şeytan yanı başımızda ama ”iman” bizim en büyük silahımız..bu sözde kur’an hataları buldum diyen arkadaşa gelince İSLAM’ın kelime anlamı TESLİMİYETTİR, sen ne kadar yırtınsanda biz TESLİM olanlarız yanlız ALLAH’a..KAFİR’in kelime anlamı da gerçeğin üstünü örten, gerçeği gizleyen demektir. işte senin yaptığın tam olarak kafirlik, sen kalplere vesvese salıyorsun..biz ALLAH’a TEVEKKÜL(imanın gereğini yapar kalanı ona bırakırız)ederiz. ALLAH’a TEFEKKÜR(1saat tefekkür 1 yıl nafile ibadete bedeldir)ederiz. sonrasında olacakları hep birlikte görücez unutma ki güneş yaklaştığında adamı yakar.son pişmanlıksa fayda etmez.ateist sitelerinden öğreniyorsunuz bunları o yarım akıllılar kulaktan dolma bilgileriyle birbirlerini şişirip duruyorlar ama bir halt bildikleri yok hepsi hurafe KURAN’ın kendisini dahi inanmazlarken sözde uydurulmuş kaynaklara deli gibi sarılıp inanıyorlar. ulan madem bir şeye inanacan bari hak olana inan gidipte ne safsataya inanıyorsun.

  29. Mart 5, 2013, 2:07 pm

    🙂 Siyonist Amerika’ya, kafir Almanya’ya, katli vacip Hollanda’ya kosarak gidiyorsunuz ama degil mi Musluman? Siz tanimadiginiz insanlarin yuzune de “ulan” diye mi hitap edersiniz? Basvurdunuz mu hic siyonist ABD’nin yesil kart cekilisine? (Neredeyse eminim elinize yesil kart verilse hem de yuzerek geleceginize siyonist ABD’ye ya… Benzerlerinizde cok gordum de bu iki yuzlulugu..) Neden Sudi Arabistan’a gocmenlik basvurusu yapmiyorsunuz? Kup seklindeki putunuz da orada hem, bol bol donersiniz cevresinde…

    Hos sizden gelecek cevabi da biliyorum ama benzerleriniz de okusun diye soruyorum bir kac soru:
    – Muhammed ve ardindan gelenler, Islam’i sevgi yoluyla mi yaydilar? Mekke’yi ele gecirince yapilan ilk is, diger insanlarin inancini yerle bir etmek ve sadece kendi inanisini korumak degil miydi? Kabe isimli kup binadaki diger inanislarin simgelerini kirmadi degil mi bariscil efendiniz?
    – Guc sizde olunca efendinizin sergiledigi tavirlari sergilemeyecek misiniz? (Hos boyle bir ihtimal yok, olmayacak da ya).
    – ABD allahlik tasliyormus ya, ister baris, ister savas diyerek… Efendiniz cok farkli miydi acaba?

    Ne dersiniz Musluman?

  30. xattt
    Mart 7, 2013, 9:35 am

    ne saçma bir konu üzerinde tartışiyorsunuz allah veya hz.muhhamed yazdı diyorsunuz [allah (c.c)] hz.muhhamed i peygamber olarak seçmemiş mi. eğer ilahi bir dine inaniyorsan o dinin kitabına ve peygamberinin söylemediğine inanmak zorundasın.hadi diyelim kuranı kerim i hz.muhhamed yazdı eğer yanlış bişi yazsaydı allah zaten onu helak ederdi.veya gene hz.muhhamed yazdı 1400 yıl önceki bilgiler neden bu gün çoğu gerçekleşti gerçekleşiyor hz.muhhamed bunu nerden bilsin o zamanlar da yada Hz.muhhamed yazdı diyelim hz.muhhamed in bu kadar bilgi ve veya muzzam bir kitap yazması imkansız değil mi.

    BASİT İNSANLARIN BASİT SÖZLERİNE İNANMAYIN BU DÜNYANDA HİÇ ŞEY ONDAN(ALLAH C.C) HABERSİZ OLMAMIŞTIR VE HİÇ BİR ŞEY OLMAYACAKTA

    KURANI KERİMDE EN UFAK BİR HATA VAR DİYENLER YADA BAŞKASI TARAFINDAN YAZILMIŞ DİYENLER GİTSİNLER KURANI KERİM GİBİ BİR KİTAP GETİRSİNLER YADA
    ALLAHA İNANMAYANLER GİTSİNLER BIRAKIN BİR DÜNYA YAPMAYI TÜM DÜNYADAKİ İNSANLARI BİRLEŞTİRİP SADECE BİR NAR TANESİNİ YAPSINLAR HİÇ ŞEY TESSADÜF DEĞİLDİR HERŞEYİN SAHİBİ ALLAHTIR O TEKTİR O BİRDİR
    Bismillahirrahmanirrahim.

    Kul hüvellâhü ehad. Allâhüssamed. Lem yelid ve lem yûled. Ve lem yekün lehû küfüven ehad.

    Anlamı (Manası)

    « De ki: O Allah birdir, büyüklük onda nihayet bulmuştur, daim ve bakidir, her şeyden müstağni ve her dileğin merci’dir. Doğmamış, doğurmamıştır. Hiç bir eşi ve benzeri yoktur. »

    Anlamı (Manası)

    « De ki: O Allah birdir, büyüklük onda nihayet bulmuştur, daim ve bakidir, her şeyden müstağni ve her dileğin merci’dir. Doğmamış, doğurmamıştır. Hiç bir eşi ve benzeri yoktur. »

  31. eynd
    Mart 21, 2013, 6:52 am

    yucel :
    merhaba arkadaslar ben yucel suan bakarsak hic bir dini kitap kuran kadar acik ve ileri goruslu degildir.1400 sene once soylenmis hadisler var bugunku olaylara gore.bunu kim tahmin etmis?kisaca en mantikli din islamiyettir.diger dinlere bakacak olursak hepsi putperestlik inancina sahip 100 de 80.muslumanlikta varmi her hangi cansiz bir nesneden yardim istemek.ve sunuda bilmenizi isterimki, hz isanin olup 3 gun sonra dirilip goge yukselmesi olayi pagan inanisi olan sarap tanrisi dionysos un olumuyle milimlik ayni.isterseniz arastirin hz isada benim kanimi icen bedenimi yiyen benden olur vs……sarap tanrisida aynisini soyluyor.ve bircok sarap tanrisina ait resimlerde hristiyanlikta bulunan resimlerle aynidir.hep magan resimlerinden esinlenmistir.magan inanisini incelemenizi isterim.genis olarak ordan bilgi sahibi olabilirsiniz.zaten sarap kelimesi sarap tanrisindan geliyor.hz isada suyu saraba saraba cevirmistir ,sarap tanrisida suyu saraba cevirmistir ve bircok hristiyanliga pagan inanisindan gecen kaopyalar neler neler.hac isareti bile sarap tanrisina aittir.kisaca suanki dinlerden en mantikli din sorusuna ve gercek din sorusuna iyi arastirip cevap verin.hristiyanlik ve pagan inanisi kulturlerini yazmakla bitmez.ancak bukadarini yazabildim saygilarimla

    İslamı savunduğunuzu sanıp Hz. İsayı kötülemişsiniz. Onlar da Allah’ın peygamberiydiler. Biz Müslümanlar bütün peygamberleri kabul ediyoruz. sadece dinler tahrip oldu değiştirildi.(İslam hariç, gördüğünüz gibi başka ilahi bir din gelmedi gelmeyecek) sanki hristiyanlık pagan dininden uydurulmuş gibi yazmışsınız. İyi bir şey yazdığınızı sanıp yanılıyorsunuz.

  32. eynd
    Mart 21, 2013, 7:03 am

    sevgi :
    peki bu kuran a inanmynlar tnrı olduğuna inanmıyanlar öleler kabirlerde nereye gidyor bednleri çürüyor peki ruhları nerede?

    İman etmek ile Müslümanlık ayrı şeyler. İman edenlerin(müminler) hepsi (Hristiyan, yahudi, Müslüman gibi) günahının cezasını çektikten sonra cennete gidecek. İman etmeyenler çok iyi araştırsınlar, kendi sınırlı beyinlerine göre değil, tabi ki aklın yardımı ile ama kalplerine güvensinler biraz da. Ben de zamanında (lise üniversite yıllarında çok cahildim, herşeyi bildiğimi sanıp Allah’a inanmazdım, Allah iyi niyetime ve araştırmalara başlamamı gördü ki, karşıma doğru zamanda doğru kişileri, doğru olayları çıkardı ve nihayet doğru yoldayım. Ailem de beni desteklemiyor bu konuda, buna rağmen nasıl oldu da ben iman etmeye ve Müslümanlığa yaklaştım.. Bunlar tesadüf değil arkadaşlar, siz bir adım atarsanız Allah on adım atıyor inanın..İyi niyetle edilen dualarımın hepsi kabul oldu. Çünkü daha çok para daha çok mal veya birinin kötülüğünü istemedim,)Bu kadar maddiyatçılık iyi değil. Ölmeden önce çok çok iyi düşünüp iyi araştırın, saldırmayın İslama bilip bilmeden. İmansız ölenler cehenneme gidecek. Kıyamet gününe kadar kimse hiç bir yere gitmiyor. Oradaki zaman kavramı ile hayattaki zaman kavramını birbiriyle karıştırmayın. Sanki milyon yıl önce ölmüş bi insan bugüne kadar bekledi sanmayın. “Gün” kavramı Kuran’da farklı anlamlarda olabiliyor farkettiyseniz.

  33. eynd
    Mart 21, 2013, 7:39 am

    esma esma :
    işin ilginç yanı madem böyle bir düşünceye sahipsin ,neden bu kadar Kurana yer vermişsin yazılarında.bence sende kendi içinde bayağı bir çelişki yaşıyorsun.hadi hayırlısı

    kesinlikle öyle:) acıdım hakkaten haline

  34. hüseyin
    Nisan 2, 2013, 5:53 pm

    Yazıyı ve yorumları okudum ve sarsıldım. Bazı kendini müslüman olarak niteleyen yorumcuların bir küfür etmedikleri kalmış. Yapmayın etmeyin. Biliyorsanız sağlıklı cevaplar verin. Bilmiyorsanız İslam savunucusu olarak buraya yazmayınız.

  35. mehmet
    Nisan 23, 2013, 5:50 pm

    ediz kaan = biz o zaman dinimizi yayerken sizin gibi ateistler o zamanki müslümanlara işkenceler yaptılar dayanılmaz acılar cektirdiler ama biz savasarak dinimizi zorlama olmadan yaymayı basarınca KATIL mi oluyoz …..hadi bak işine NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE…..

  36. ediz kaan
    Nisan 28, 2013, 5:46 am

    Mehmet bey insan öldüren herkes katildir Allahu Akbar haydaaaaaa digidik digidik….

  37. Burak
    Mayıs 9, 2013, 2:38 pm

    Bunu yazan arkadaş girdiği anti-islam sitelirinde gördüğü şeyleri ve buna benzer karşıt görüşleri almış kendince de sentezlemiş kanıt oluşturmuş. Ancak sağlam bir araştırma değil. Çünkü Hz. Muhammed (sav) okuma yazma bilmeyen bir peygamberdir. İşte rabbimin ilmi budur ki ilerde olurda kitabı yazanı muhammed yazdı diye beni inkar ederlerse elçimi yalanlarlarsa diye son peygamber okuma yazma bilmiyor.

    (BAKARA suresi 23. ayet) Eğer kulumuza parça parça indirdiğimiz Kur’an’dan şüphe ediyorsanız, haydi onun gibisinden bir sure meydana getirin ve Allah’tan başka güvendiklerinizin hepsini çağırın, eğer iddianızda doğru iseniz. Yok yapamadıysanız, ki hiçbir zaman yapamayacaksınız, o halde yakıtı insanlar ve taşlar olan, inkârcılar için hazırlanmış ateşten sakının.

    (ANKEBÛT suresi 48. ayet) Sen bundan önce, ne bir yazı okur, ne de elinle onu yazardın. Öyle olsaydı, batıla uyanlar kuşku duyarlardı.

    (ALAK suresi 1-5 ayet) Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı bir aşılanmış yumurtadan yarattı. Oku! İnsana bilmediklerini belleten, kalemle (yazmayı) öğreten Rabbin, en büyük kerem sahibidir

    (BAKARA suresi 76-79 ayet) İman edenlere rasladıklarında: «İnandık» derler. Birbirleriyle başbaşa kaldıklarında da: «Rabbinizin huzurunda aleyhinize delil olarak kullansınlar diye mi tutup Allah’ın size açıkladığı hakikatı onlara söylüyorsunuz? Aklınız yok mu be!» derler. Peki bilmezler mi ki, onlar neyi sır olarak saklar ve neyi açıkça söylerlerse Allah hepsini bilir.Onların içinde bir de ümmiler var ki, Kitabı bilmezler, bütün bildikleri birtakım kuruntulardir; onlar sadece zannediyorlar.

  38. cem
    Haziran 21, 2013, 10:46 pm

    gökhan bey gök bilimleri ve tıp alanında örnekler vererek kuran’ın bazı şeyleri bize önceden gösterdiğini söylemeye çalışmanız, az gelişmiş bir bilgi dağarcığının ürünüdür. bebeğin anne karnındaki gelişim süreci M:Ö 2600 yılında yapılan piramidin duvarlarında, kuran’da yazıldığından daha açık bir şekilde belirtilmiştir. ve kuran yazılmadan 3600 yıl önce beyin ameliyatı yapıldığı bilinmektedir. yani tıp alanında geri kalmış bir kitaptır. astronomide ise durum daha vahim asur, mısır ve babil medeniyetleri ay’ın dünyanın uydusu olduğunu , güneş hareketlerini, ekinoks tarihlerini ve dünyanın güneş etrafındaki dönüşünün 365 günde tamamladığını kuran yazılmadan asırlar önce biliyorlardı 🙂

  39. berat şenyurt
    Temmuz 3, 2013, 11:09 am

    peygamber efendimiz kendini övme ihtiyacı duyuyorsa ve kendini üstün göstermeye çalışıyorsa neden o kadar oruç tutmuş ve aç yatmaktadır neden zenginlik içinde yüzebilecekken fakir birisi gibi yaşamayı tercih etmiştir …siz inkar edin bakalım peki insanda ruh varmıdır
    diye sorsam hepiniz vardır dersiniz ve size soruyorum yok diyen ve ateist olan malukatlar peki ruh olmasaydı bir insanın kalbini çıkarın ve bunu bir morga kadırın 2 gün dursun soğukta bozulmayacağı için ve bu 2 gün sonunda bedeni alı ve yeniden kan pompalayarak kalbi takın canlanacak mı bir bakın bakalım canlanmazsa ki olmayacağı belli herşeyin tamam olduğu bir vücudda ne eksik ? peki
    yada siz öldünüz diyelim ne olacak eğer insan sadece doğup ölmek için yaratıldıysa ne anlam kalır ve bu kadar dini kim uydurdu o zaman insan ırkı nerden geldi eğer maymundan gelseydi 5800 yıllık cesed bulundu ve maymuna benzemiyor buda eridi
    ve size bir şüphe inkar ettiğiniz varsa ve öldüğünüzde hesap sorulacağı zman ne hesap vereceksiniz ? helal olsun bu kadar salak türemiş … ananızın babanızın medeniyet anlayışındandır belki ?

  40. berat şenyurt
    Temmuz 3, 2013, 11:27 am

    GELELİM HRİSTİYANLIĞA HAKKINDA DOĞRU BİLGİ YOK ANCAK ÇOK ÇEŞİTLİ İNCİL VAR VE BİRBİRİNİ TUTMUYOR UYDURULMUŞ ÖYKÜLER SAÇMALAMALAR ÇOK ÇELİŞKİ DOLU KİTAPLARI VAR… VE TAMAMEN SAÇMALIK SAĞDAN SOLDAN DERME ÇATMA ŞEYLER ÜZERİNE KURULMUŞ KENDİLERİ BİLE AÇIKLAYAMIYOR 😀 😀 TEK TANRI İNANCI DİYORLAR 3 TANE KUTSALA TAPIYORLAR HELAL OLSUN BU SALAKLARADA ARAŞTIRMADAN İMAN EDİYORLAR BARNANAS İNCİLİ ÇIKIYOR YASAKLANMIŞ İNCİLLER ARASINDA GÖRÜNÜYOR VE BU İNCİLDE HZ MUHAMMED S.A.V HABER VERİLİYOR ANCAK GÖRMEZDEN GELİNİYOR VE ORTADAN KALDIRILIMAYA ÇALIŞILIYOR MADEM GERÇEK DİN BU MİLLET ARAŞTIRDIKÇA MÜSLÜMAN OLUYOR VE İMANA GELİYOR BUNLAR MİSYONERLİKLE YAYMAYA ÇALIŞIYOR BU MU ŞİMDİ GERÇEK DİN 😀 😀 BÖYLE KOYUNLAR HEP VARDI SANIRIM VARDA OLACAK ….

  41. berat şenyurt
    Temmuz 3, 2013, 11:37 am

    HANGİ PİRAMİD BU FOTOĞRAFI FELAN VEYA İSPATI VARSA AÇIK DELİLLE GEL HANGİ UYGARLIKTAYMIŞ VE KURAN’KERİMDE GÜN 365 OLARAKA YAZILMAMIŞTIR VE O ZMAN BUNU PEYGAMBER EFENDİMİZDE SAHABELERE AÇIKLAMADADI ANCAK GÜN KELİMESİ KURANDA 365 DEFA GEÇMEKTE VE BU DAHA YENİ BULUNDU AKILLI CEM BEY 😀 SİZ HANGİ DİNDESİNİZ ACABA YAHUDİLİK Mİ HZ İSMAİLİ 13 YAŞINDA SÜNNET OLDU İÇİN KÖTÜLERLER HZ İBRAHİM 99 YAŞINDA SÜNNET OLDU BUNU GÖZ ARDI EDEN DİNMİ YOKSA SAHTELERLE BU ZMAN BİRÇOK KİTAP YAZARAK TANITILMIŞ HRİSTİYANLIKMI YADA YAHUDİ HAHAMLARI BİLE KUTSAL METİNLERİNİ OKURKEN MUHAMMED DENİYOR VE BİLİNDİĞİ KADARIYLA ÖZEL İSİMLER DEĞİŞMEZ 😀 ANCAK İNKAR EDİLİYOR HADİ BUNLAR TESAÜDF ANCAK İNSAN MANTIĞINA NE KADAR ÇOK TESADÜF SIĞABİLİYOR ? 1 OLUR 2 OLUR 😀 BUKADAR TESADÜF GERÇÖEĞİ GÖSTERİR ——CEM BEY—–

  42. berkay
    Temmuz 20, 2013, 5:49 pm

    slm, benim anlamadigim neden hemen yaratici ile islam arasinda bir bag olusturuluyor. sorumuz gercekden bu kitabin tanridan gelmesimi ben bunu bilmek istiyorum inaniyorum tanriya ama simdi islam hakkinda celiskili dusuncelerim var. ben cocuguma ogretmeyecegim islami birak kendi arastirsin kendisi karar versin, cunku cok cektik bu arap emparyaliziminden. geri kalmis kulturde..
    bu anadoluda gelmis gecmis kulturlerden ozur dilememiz gerektigini dusunuyorum..
    saygilarimla..

  43. Temmuz 22, 2013, 8:05 am

    fikret :
    Eğer ben yanılıyorsam fazladan namaz kılmış, oruç tutmuş olurum. Ama sen yanılıyorsan vay haline.

    Eğer sen yanılıyorsan, bu dünyada yaşamak varken yaşayamadığın bir çok zevkten mağrum kalmış olacaksın, senin mağduriyetin şu an %100 belli, benim gibi inanmayanların mağduriyeti sadece hurafeler ve insanlar tarafından uydurulan ayetler ile sabit, hangimiz kardayız sence? Düşünmekten ve sorgulamaktan korkmayın,

  44. ali
    Temmuz 22, 2013, 8:31 am

    İyi de Hz. Muhammed(s.a.v.) ümmi idi. yani okuma yazma bilmiyordu. Okuma yazma bilmeyen mektep medrese görmeyen bir insanın bu kadar yüksek derecede edebi biçimi olan bi eser yazması hemde 6000 küsür ayet mümkün mü. şurdan bi ümmi çobanı tutalım bana bi dörtlük yazsın…….dam başında saksağan, vur beline kazmayı, ben annemi çok severim, yaşasın 23 nisan…. işte bunun gibi bişey olacak kuranın edebi değerinin yanına bile yaklaşamaz.

    1400 yıldır bir insan evladı çıkıpta neden “.Bu da yeni kurandır ondan daha üstün anlatımı vardır. Onda ki -sözde- çelişkiler bunda yoktur ” deyip kurana benzer bişey yazamadı. O kadar edebiyatçı şair; nobel ödüllü kişiler çıkıpta bir kuran yazamadı….

    Ümmi bir insan hadi şair oldu diyelim ilham geldi. böyle edebi bir eser ortaya çıktı. hikayelerde incilden tevrattan alındı süslendi.. de… bu kadar ilmi bilgi bu kadar astronomik bilgi bu kadar fizyolojik bilgi bu kadar mikrobiyolojik bilgi. bu kadar anotomik bilgi vs. bu bilgiler nasıl oldu da ümmi bir insanın aklında geçip bunları kitaplaştırdı. benim aklım almıyor. hoş o zamanın en süper bilginlerinden ders almış müthiş bir ilmi bilgiye sahip bile olsa bu kadar bilgiyi hata bir çoğu yakın geçmişimizde teknolojinin ilerlemesi ile bulunmuş bilgileri o devirde nasıl oldu da keşfetti ve bunları kitaplaştırdı….. iyi düşünmek lazım

  45. ali
    Temmuz 29, 2013, 3:47 am

    ali :
    İyi de Hz. Muhammed(s.a.v.) ümmi idi. yani okuma yazma bilmiyordu. Okuma yazma bilmeyen mektep medrese görmeyen bir insanın bu kadar yüksek derecede edebi biçimi olan bi eser yazması hemde 6000 küsür ayet mümkün mü. şurdan bi ümmi çobanı tutalım bana bi dörtlük yazsın…….dam başında saksağan, vur beline kazmayı, ben annemi çok severim, yaşasın 23 nisan…. işte bunun gibi bişey olacak kuranın edebi değerinin yanına bile yaklaşamaz.
    1400 yıldır bir insan evladı çıkıpta neden “.Bu da yeni kurandır ondan daha üstün anlatımı vardır. Onda ki -sözde- çelişkiler bunda yoktur ” deyip kurana benzer bişey yazamadı. O kadar edebiyatçı şair; nobel ödüllü kişiler çıkıpta bir kuran yazamadı….
    Ümmi bir insan hadi şair oldu diyelim ilham geldi. böyle edebi bir eser ortaya çıktı. hikayelerde incilden tevrattan alındı süslendi.. de… bu kadar ilmi bilgi bu kadar astronomik bilgi bu kadar fizyolojik bilgi bu kadar mikrobiyolojik bilgi. bu kadar anotomik bilgi vs. bu bilgiler nasıl oldu da ümmi bir insanın aklında geçip bunları kitaplaştırdı. benim aklım almıyor. hoş o zamanın en süper bilginlerinden ders almış müthiş bir ilmi bilgiye sahip bile olsa bu kadar bilgiyi hata bir çoğu yakın geçmişimizde teknolojinin ilerlemesi ile bulunmuş bilgileri o devirde nasıl oldu da keşfetti ve bunları kitaplaştırdı….. iyi düşünmek lazım

    Sanırım buna cevap; bir yorum gelmeyecek, Halbuki kuranın içinde komple sosyal hayatı düzenleyen hukuki, sosyoekonomik bilgilerden daha bahsetmemiştim.

    Daha; ümmi bir adamı (s.a.v.) takip eden o zamandan bu zamana gelen milyonlarca ilim adamının kuranı didik didik diderek 20, 30 , 40, hatta 70 ciltten oluşan 350.000 tesfir yazdığınıdan daha bahsetmemiştim…

    daha; islamın getirdiği sistemin bu dünyayı ne kadar kıstlıdığını ne kadar nefse ağır geldiğini ama buna rağmen 23 yıl boyunca okuması yazması olmayan bir adamın (s.a.v.) tek bir falso bile yapmadan tek bir kuruş elde etmeden tek bir dünya zevkine dalmadan tek bir sefer bile hata yapmadan bilfiil bu, dünyaya ağır gelen kurallara bizzat kendi uyduğundan daha bahsetmemiştim. bir insan çıkarın bana yepyeni bir sitem getirsin her şey onun çevresinde pervane olsun…. ve o insan saptırmadan sapıtmadan dosdoğru 23 yıl boyunca kalsın…ben yepyeni sitem getirecem bu dünyayı paspas eden bi sistem olacak kendime ömür boyu eziyet edecem… insan olarak kendime kolay gelen bir sistem geliştirirdim. kitabımın düsturu da ye iç ,seviş yat…hem daha kolay insanlar çevreme toplanırdı gül gibi yaşar giderdim….sonrada ne olursa olsun….

    Siz daha bir paragrafa bile cevap veremediniz… ben bir paragraf daha yazdım…. buna cevap verin…

    ve emin olun ben bunun gibi en az 1000 (bin) (thousand)(тысяча)(tausend)(ألف)(mille)(χίλια)(אלף) paragraf daha yazabilirim…..

    Lütfen rica ediyorum… ateşle oynuyorsunuz… kime karşı durduğunuza; kimi düşman bellediğinize iyi bakın. Zira rabbim uyarıyor:
    “inne batşe rabbike le şediyd” “Allah yakalaması çok şiddetlidir…”

    Allah hepimize iman kuran nasip etsin selametle…

  46. Ahmet Fahrettin Uz
    Ağustos 10, 2013, 10:46 am

    Hz.Muhammed ‘in yazdığını iddaa edenlere ….1400 yıl öncesinin şartlarına göre Uzay çağında hertürlü imkâna sahipsiniz.. haydi sizde yazın bir kitap..öyleya herşeyi çok bilidiğinize göre..belki TANRI ‘ da olursunuz..taparlar siz ve sizin gibilere..

  47. SEFA
    Ağustos 20, 2013, 6:53 am

    Hayatımda Bu kadar saçma ve salakça hata diye öne sürülen bir şey görmedim.İnanmamak için kendinizi komik ve küçük duruma düşürüyorsunuz.Vay sizin halinize…
    Sizler bu kadar güzelliğin kusursuz dünyanın kendi kendine yaratıldığını düşünen ahmaklarsınız.Peygamber hayatını okusanız da yine yola gelmezsiniz.
    Bir şehir belediye başkansız olamıyorsa bir dünya nasıl sahipsiz olsun.
    Ulan GÖZLE GÖRÜLMEYEN BİR SPERMDİN BEEE O ŞEKİLDEN KOCAMAN İNSAN OLDUN Yazıklar olsun sana Bediüzzaman Said Nursi’nin dediği gibi :
    Zalimler için YAŞASIN CEHENNEMM!

  48. Eylül 3, 2013, 6:15 am

    http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html

    HATA İDDİASININ GEÇERSİZLİĞİ VE KANITLARI
    Yukarıda bahsedilen iddianın temel noktası,ayetlerde sözü geçen oranların her halükarda ve hangi mirasçılarla beraber olurlarsa olsunlar mirasçılara verilmesi gereken minimum miras payları olarak kabul edilmesidir. Peki, Kuran-ı Kerim’in lafzından ve biraz derinlemesine incelemeyle çıkarılan anlamından bu kabulü destekleyen veriler çıkarılabilir mi? Yoksa tam tersi bir durum mu söz konusudur?
    Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. Diğer,anne- baba ve kız çocuklar gibi mirasçılarla birlikte mirasçı olunan durumlarda her birinin miras payı oranı, oranlama hesabıyla hisseleri oranında azaltılacaktır.
    Peki , iddia ettiğimiz bu kriterin Kuran-ı Kerim’deki dayanağı nedir?
    Nisa 176:
    Diyanet İşleri Meali : Senden fetva istiyorlar. De ki: “Allah, size “kelâle” (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.
    Bu konuda gösterilebilecek en önemli delil Nisa:176 ayetindeki “Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur (yani mirasın tamamı ona kalır)” ifadesidir. Bu ayette “kelale” olanların mirasçılarının alacakları paylar açıklanmaktadır. Kelale kelimesi “anne-babası ve çocukları olmayan” ya da “babası ve çocukları olmayan” şeklinde açıklanmaktadır. Yukarıda bahsettiğimiz ifade de sadece ölen kız kardeşin “erkek kardeşi” mirasçı olarak sayılmıştır. Hem de mirasın tamamına yani 1/1 ine sahip olacağı bildirilmiştir. Kelale kavramı ana-baba ve çocukların bulunmadığı bir durumu kapsar. Ancak, ölen kız kardeşin “eşinin” mirasçı olarak bulunamayacağı anlamına gelmez. Eşinin ya da başka herhangi bir mirasçının bulunmadığı da ayrıca belirtilmez. Burada eğer ki, erkek kardeşin mirasçılığıyla ilgili ifadeden, sadece erkek kardeşin mirasçılığından bahsedildiği için, “bir tek, erkek kardeşin bulunduğu durumda” mirasın tamamını alabileceğini kabul etmezsek, sağ kalan erkek eşin (kocanın)de miras hakkının bulunduğu bir durumda mirasın tamamının erkek kardeşe verileceğini kabul etmek zorunda kalırız. Oysa ki Nisa:12 ayetindeki “Eğer çocukları yoksa , karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir” hükmü gereği, bulunması olası bir mirasçı olan kocanın da mirastan ½ oranında pay alma hakkı olabilecektir. . Yani, 176.ayetteki ilgili hükümden, “sadece erkek kardeşin bulunduğu ve başka mirasçının bulunmadığı bir durumda” mirastan 1/1 pay alacağını kabul etmez isek, açık bir şekilde kendi içerisinde çelişen bir durumun ifade edilmiş olduğunu kabul etmemiz gerekecektir. Kız kardeşin miras bırakan olduğu ve erkek kardeşin mirasçı olduğu “her durumda”, erkek kardeşin mirasın tamamını alacağını kabullenirsek, sağ kalan kocasının miras hakkını çok açık bir şekilde ihlal eden bir hükmün varlığını kabul etmemiz gerekir. Bu da mantıklı düşünceye uygun değildir. Kuran’a inananların bakış açısından bakarsak da, Kuran-ı Kerim’in böyle çelişkili bir düzenleme getirdiği sonucuna gideriz, bu da inanan kişiler için kabul edilebilir değildir…
    Aynı şekilde yine 176.ayette geçen “Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır.” İfadesinden anlaşılacağı üzere erkek ve kız kardeşlerin bir arada mirasçı oldukları bir durumda, “mirasın tamamını”, erkeklere kızların iki katı pay verilmesi suretiyle dağıtmak gerekecektir. Burada da bulunması mümkün olan (kelale kavramına dahil olmadığı için) bir mirasçı yani sağ kalan eş söz konusudur. Ölen kardeşin cinsiyetine göre bu mirasçı koca veya hanım eş olacak ,bu duruma göre de ½ ya da ¼ pay hakkı olabilecektir. Ancak yukarıda da açıkladığımız gibi sadece ilgili hükümde ifade edilen mirasçıların var olduğu bir durumda geçerli olan oranlar olduğunu kabul edersek böyle bir sorun da kalmayacaktır.
    İnternet üzerinden ulaşabileceğimiz bazı kaynaklarda yukarıda savunduğumuz görüşün aksi fikirler savunulmaktadır. Ancak bu fikirlerin yanlışlığı ayetlerin ve ayetlerde geçen kelimelerin biraz detaylı incelemesinden kolaylıkla anlaşılmaktadır. Bu fikirlerin önemli noktaları aşağıda aynen alıntılanmıştır
    [“Meselâ bir ayetin bir cümlesinde “ölenin eğer çocuğu yoksa annesine şu kadar” diye geçer, diğer ayetin başka bir cümlesinde “ölenin eğer çocuğu yoksa kocasına şu kadar” diye geçer. Pratikte eğer ölen bir kadının çocuğu yok, fakat annesi ve kocası var ise, bu somut durum için her iki cümle de aynı derecede ve doğrudan geçerli olur. Yani “eğer çocuk yoksa anneye şu kadar” cümlesi bir tek ölenin sadece annesinin olduğu, başka kimsesinin (örneğin eşinin) olmadığı durumu düzenlemekle kalmıyor. Zaten bu mantıksız olurdu, cümle sadece ve sadece bu durumu (ölenin varis olarak yalnızca annesinin kaldığı durumu) düzenlemiş olsaydı, neden anneye sadece üçte bir versin? “Eğer çocuk yoksa anneye şu kadar” cümlesi, ölenin çocuğunun olmadığı, fakat annesinin olduğu her durum için doğrudan geçerli (ölenin eşi olsa da, olmasa da).
    Başka bir deyişle, pratikte çıkabilecek olan durumlar (varis tabloları) tek tek bir bütün olarak tek bir ayet veya tek bir cümle bütünlüğü içerisinde ele alınmamış. Dolayısıyla ayetleri herhangi bir somut durum (varis tablosu) üzerinde uygulamak istediğimizde, üç ayeti de cümle cümle okuyacağız ve işlemekte olduğumuz somut durum (varis tablosu) için geçerli olan cümleleri tespit edeceğiz”]
    Yukarıda alıntıladığımız görüşün içerisinde koyu renkle vurgulanan kısımda “eğer çocuk yoksa anneye şu kadar” şeklinde bahsedilen hüküm Nisa 11 dedir ve ayetteki kullanılışı burada bahsedilen şekle hiç uymaz. Ayette aslında “çocuğu yoksa ve ebeveyni =anne-babası ona varis olmuşsa” ifadesi geçer. Yani sadece annenin mirasçı olacağı bir durum değildir. Sadece annenin payı 1/3 olarak belirtilir ancak, babanın da anne yanında mirasçı olabileceği, geri kalan 2/3 ün ise babaya kalacağı dolaylı olarak anlaşılmaktadır.
    Nisa 11 deki , “Ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır.” İfadesi de bu konu için diğer bir yönden kanıt oluşturur. Dikkat edilirse, çocukların bulunması halinde ayetlerde geçen ve bu çocukların alacağı belirtilen en yüksek oran,iki ve daha fazla kız çocuk bulunması halinde almaları gereken 2/3 lük paydır. Yukarıdaki Nisa 11 hükmünden de anne için 1/6 ve baba için 1/6 lık paylar ortaya çıkmaktadır. Burada, tek bir cümlede ifade edilen en yüksek paylar 2/3 + 1/6 + 1/6 = 3/3 etmekte ve miras eksiksiz olarak tam olarak dağıtılabilmektedir. Sonuçta, tek bir ifade de ortaya çıkan ve sadece o ifadede bahsedilen mirasçıların miras payları toplamı 1/1 i hiçbir zaman geçmemektedir. Eğer aksi olsaydı, yukarıda savunduğumuz görüşlerimizin de geçerliliği kalmayacaktı. Zira, sadece o ifadede bahsi geçen mirasçıların miras payları toplamı da 1/1 in üstünde olacaktı.
    Nisa : 12 ve Nisa: 176’ daki “Kelale” Durumunda Kardeşlerin Mirasçılığı
    Eşler arasındaki mirasçılıkta miras bırakanın “kelale” olduğu durumdaki miras hakları Nisa 12. ayette açıklanmıştır. Kardeşlerin yanında sağ kalan eşin bulunduğu “kelale” durumlarında kardeşlerin mirasçılığı bu ayette belirlenmiştir. Ayette “Ve in kâne raculun yûrasu kelâleten ev imraetun” şeklindeki ifadesinde “bir erkek veya hanımı kelale olarak miras bırakırsa” denmektedir. Yani zaten eşlerin var olduğu bir durum söz konusudur ve bilindiği üzere Nisa 12.ayette aslen eşlerin mirasçılığı düzenlenmektedir. Bu ayetteki oranlar sağ kalan eşin de bulunduğu ve kardeşlerle birlikte mirasçı oldukları durumu kapsar. Bu yönüyle Nisa 12. Ve Nisa 176’daki “kelale” hükümleri arasında bir çelişki ve bir uyumsuzluk söz konusu değildir.

  49. betül
    Eylül 8, 2013, 7:13 am

    subhanallah kardeş ibretlik bi paylaşım

  50. Eylül 29, 2013, 11:33 am

    merhaba zaten 1.2.3.4. nedir. tevrat zebur incil kuran bu kitapların tek merkez olarak gönderildiği göz ardı edilemez önce bu kitaplardan biriyle bu merkez yorumlanamaz ancak 4 üncü kitap hariç ayrıca bilinçsiz falan şöyle filan böyle diye bazı inanç kitabları raflandırılamaz ve tevrat zebur incil dikkad edilirse kuranca yoka sayılmaz ve tanınır bu kitaplar gerek inanılsın gerekse inanılmasın örnek anlayan anlar varda yok yokda var varlıklara ayrıca yokda var varda yok varlıklara gelenler olarak inanılır zamanlar mekanlar olarak belirttiğimiz merkez sadece 1 gaibten oluşmaz hangi inanç olursa olsun gerek inanan god. gad. allah tanrı manalarının hangisini yaşarsa yaşasın bunlar diller gereği isimlerdir bu dört sadece vatikancı veya sadece mekkeci değiller zaten dikkad edilirse kuran cesaret isteyen bir inançdır çünkü örnek bu 6 gün kurandada geçer ancak biz diye geçer böyle olunca yaratan bir olmuyor burda şu ekleniyor lailaheillallah bunun manası alemlerin rabbi olan ancak bir allahdır yalınız bazı ayetler bazı kitablarla azda olsa uyuşmaz burdada biz sizi ümmetlere ayırdık denir çünkü bilinen 4 kitap var deniliyor ve 25 peygamber var denilir ancak alemlerde sır sırlar ve bu sırlı sırlarlı varlık varlıklarla istişare ve diyalog kuran insan insanlarda var dedikya cesaret isteyen konular bunlar artı bu konular varlıklarını bilen olmalı tevrat zebur incil kuran şu altıda toplanır. o .ben. biz.ila .99.allah. olarak sadece bunları yorumlarsak 4 kitap ne demek istiyor oranlı oranlarlıda olsa bazı şeylerin farkında oluruz bazı vasıflar canlıda ve cansızdada var ……

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: