Başlangıç > Dinler > Kur’an’daki Inanilmaz Hatalar – II – Matematik Hatasi

Kur’an’daki Inanilmaz Hatalar – II – Matematik Hatasi


Kur’an’daki Inanilmaz Hatalar Serisinin ikinci yazisinda, Tanri’nin basit bir kesir toplama cikarma isleminde yaptigi hataya deginecegim. Herseyin yaraticisi Tanri hata yapabilir mi? Islam’a gore ve ayni zamanda mantiga gore yapmamali. Peki esi benzeri olmayan, gokten inen mucize kitap Kur’an’da cok net bir matematik hatasi var ve bu yaziyla size bunu ispatlayacagim dersem???

Yasar Nuri Ozturk cevirisiyle “Nisa Suresi, 11. ve 12. ayetleri” soyledir:

11. Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından ana-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır. Ölenin çocuğu yoksa ve kendisine ana-babası mirasçı olmuşsa bu durumda anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının payı, yapacağı vasiyetten ve borcundan arta kalanın altıda biridir. Babalarınız var, oğullarınız var. Siz bunlardan hangisinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah’tan gelen bir buyruğu önemseyin. Hiç kuşkusuz Allah herşeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.

12. Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Eğer sizin çocuğunuz yoksa bıraktığınızın dörtte biri zevcelerinizindir. Eğer sizin çocuğunuz varsa bu durumda, yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın sekizde biri zevcelerinizindir. Eğer miras bırakan erkek veya kadının ana-babası ve çocuğu yok da erkek kardeşi veya kız kardeşi varsa, bu kardeşlerden herbirine altıda bir düşer. Kardeşler bundan fazla ise bu takdirde onlar, yapılmış bulunan vasiyet ve borç ödendikten sonra üçte bire ortaktırlar. Kimseye zarar verilmemelidir. Allah’tan bir öneridir bu. Allah Alîm’dir, Halîm’dir.

Islam Hukukunca yukaridaki aciklamalar bir emirdir. Zaten ayette Kur’an’in Tanri’sinin kendisi de belirtmistir ki herseyi kendisi bilir, hikmetlerin sahibidir. Bu durumda miras durumunda gercek bir Musluman yukaridaki hesaplamaya gore hareket etmelidir. Peki bir misal verelim.

Adam olur ve geride karisi, 3 kizi, anne ve babasini mirasci olarak birakir. (Bu durumu ilgilendiren yukaridaki cumleleri ayet icerisinde koyulastirdim ki bu anlasilmasi guc ayetin icerisinde bogulmayasiniz)

Üç kız evlada mirasın 2/3’ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır. Bu durumda basit bir toplama bize olenin tum mirasinin yuzde yuzunu, yani 1’i vermelidir degil mi? Deneyelim:

2/3 + 1/6 + 1/6 + 1/8 =? (Paydalari esitleyelim)

16/24 + 4/24 + 4/24 +  3/24 = 27/24 = 1.125

Maalesef, cok aci ama gercek olan sudur ki, ayette net bir sekilde matematik hatasi yapilmistir. Muhammed’in iddiasina gore esi benzeri olmayan Kur’an, ‘miras’ gibi cinayetlere sebep olabilecek kadar onemli bir hususta koydugu kanunda matematik hatasi icermektedir.

Bunca yildir kimse farketmemis mi peki bu hatayi?

Boyle bir hata farkedilmez olur mu hic? Hz. Omer, Halife, Avl yontemiyle bu hatanin ustunu ortmustur. Halen, Islam hukukunda bu yontem kullanilmaktadir. 

Yukarida 24 olarak esitlenen payda 72’ye (3 kat daha buyutulmus hali) yukseltilir. 

48/72 + 12/72 + 12/72 + 9/72 = 81/72

Sonra Omer’in dahiyane bir uydurumasiyla payda da 81’e yukseltilir ki toplam 81/81, yani 1 olsun. 

Boylece yeni oranlar Kur’an’da belirtildigi gibi olmaz ama Omer’in belirttigi gibi olur:

Kur’an’a gore kizlara dusen oran 48/72 (yani 0.667)

Omer’e gore kizlara dusen oran 48/81 (yani 0.593)

Kur’an’a gore anne ve babanin her birine dusen oran 12/72 (yani 0.167)

Omer’e gore anne ve babanin her birine dusen oran 12/81 (yani 0.148)

Kur’an’a gore ese dusen miras orani 9/72 (yani 0.125)

Omer’e gore ese dusen miras orani 9/81 (yani 0.111)

Boyle basit bir hata Kur’an’in insan yazimi oldugunu gosterir mi?

Bunun cevabini size birakiyorum. Kusursuz bir Tanri mi boyle basit bir matematik hatasi yapar, yoksa okuma yazma dahi bilmedigi iddia edilen Muhammed mi? Bu sorunun cevabi sanirim asil sorunun da cevabidir. 

Ben yine de size kararinizda yardimci olabilecek bazi cikarimlarimi listeleyeyim:

1. Tanri matematik hatasi yapmistir

2. Muhammed’e vahyi aktaran Cebrail’in dalginligi sonucu oranlar yanlis aktarilmistir

3. Muhammed vahyi yanlis anlamistir

4. Aslinda oranlar dogrudur ama Kur’an tahrifata ugramistir.

5. Yukaridaki islemlerde bir hata yoktur. Bunlar seytan uydurmasi hurafelerdir… 🙂

Bir sonraki yazimda gorusmek uzere 🙂

 

(Yukaridaki ayetlerin Diyanet Cevirisi de soyledir:

11. Allah size, çocuklarınız (ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır.4 Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa anasının hissesi altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

12. Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. (Bu paylaştırma, ölen karılarınızın) yaptıkları vasiyetlerin yerine getirilmesi, yahut borçlarının ödenmesinden sonradır. Eğer sizin çocuğunuz yoksa, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. Eğer çocuğunuz varsa bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. (Yine bu paylaştırma) yaptığınız vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borçlarınızın ödenmesinden sonradır. Eğer kendisine varis olunan bir erkek veya bir kadının evladı ve babası olmaz ve bir erkek veya bir kız kardeşi bulunursa ona altıda bir düşer.5 Eğer (kardeşler) birden fazla olurlarsa, üçte birde ortaktırlar. (Bu paylaştırma varislere) zarar vermeksizin6 yapılan vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borcun ödenmesinden sonra yapılır. (Bütün bunlar) Allah’ın emridir. Allah hakkıyla bilendir, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.)

Kategoriler:Dinler
  1. rabia
    Ekim 19, 2013, 1:02 am

    sami erciyas :
    merhaba inançlarda matamatik civa gibidir örnek 6.21.56.111……6.23.58.113. gibi

    ne dediğinizi anlamadım? açıklar mınız?

  2. rabia
    Ekim 19, 2013, 1:04 am

    ayhan bilen :
    öncelikle şunu belirtmek isterimi ki eğer Allah isteseydi o sonsuz ilmiyle gerçeği bütün çıplaklığıyla peygambere anlatırdı ve o zaman da akıl sahibi herkes inanırdı imtihana gerek kalmazdı ben bir matmematikçi olarak şu yorumu yapıyorum nisa süresinin 11….e 12. ayetler beraber düşünüldüğün de binlerce ihtima(durum)l söz konusu ve eğer hepsi bir çıkarsa kur’anın kesin kes Allah kelamı olması ortaya çıkarçünkü bu olağan üstü hesap kesin olarak Allahı gösterir ozaman da herkes inanır ve imtihana gerek kalmaz bu yüzden kasti imtihan gereği olarak bazı durumlar bire eşit olmayabilir yani tam olamaya bilir ama sonuç avliye ve reddiye yöntemiyle itibari ile yine herkes ayette verilen oranda kendi payını almaktadır ne eksik nede fazla…
    dinde hata arıyorsanız merak etmeyin Allah kendi zatında ve dininde kusur varayanlara bol bol yanıltıcı delil koymuştur…

    Allah bizi kandırmaya çalışıyor diyorsun yani. Yanıltıcı delilleri niye koymuş? Senin dediğin Allaha küfür etmektir kardeşim. tövbe de!

  3. Ekim 20, 2013, 9:25 am

    http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html
    HATA İDDİASININ GEÇERSİZLİĞİ VE KANITLARI
    Yukarıda bahsedilen iddianın temel noktası,ayetlerde sözü geçen oranların her halükarda ve hangi mirasçılarla beraber olurlarsa olsunlar mirasçılara verilmesi gereken minimum miras payları olarak kabul edilmesidir. Peki, Kuran-ı Kerim’in lafzından ve biraz derinlemesine incelemeyle çıkarılan anlamından bu kabulü destekleyen veriler çıkarılabilir mi? Yoksa tam tersi bir durum mu söz konusudur?
    Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. …

  4. Ali Osman
    Nisan 25, 2014, 6:06 am

    Kuran’ da Zaten Bu Oranlar Nispi Olarak Verilmiştir… Kesin Paylaşım Değillerdir. Kaç Kişiye Miras Düşeceğine Göre Sayısal Olarak Değiştirilebilir…

    (Bknz: http://www.quran-miracle.info/islamda-miras.htm

  5. Temmuz 7, 2014, 2:43 am

    Bu şekilde daha anlaşılır olacağını umuyorum, buyurun okuyun isterseniz.
    http://ynselms.wordpress.com/2013/10/11/kurana-gore-miras-paylasimi-ve-matematik/

  6. MEHMET BALLI
    Ağustos 1, 2014, 12:45 pm

    laga luga dan dun kıvırmayın be! Bu hataları savunmaya çalışanların, kıvıranların inançları tam olduğu için hata da olsa bunda bir hikmet var diyorlar. Ulen artık anlayın anlayın. Muhammed epilepsi hastası bir dahidir(helal olsun) dizine dizine karıyı Allah’ı için götürmüş bir uyanıktır! nöbet halindeyken güya Allah O’na bir şeyler fısıldamış bunlara ayet demiş. Kimsenin görmediği yerde melekler buna bir şeyler demiş, gelmiş millete anlatmış.
    Bu miras konusunda da çuvallamış. Çetenin 2, adamı Ömer de durumu kendi Allah’ına madik! atarak kurtarmış. NET KARDEŞİM NET OLAY KIVIRMAYIN, 240 Bİ TL VAR AL KİTABINI ELİNE KİMSEYE DANIŞMA. ORANLAR ORTADA ÇOCUKLARA 2/3, ANNEYE1/6 BABAYA1/6, EŞE 1/8.PAYLAŞTIR. YALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

  7. Ağustos 2, 2014, 2:54 am

    MEHMET BALLI şu aşağıdaki bilgileri bir kez oku ondan sonra yorum yap.
    http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html
    HATA İDDİASININ GEÇERSİZLİĞİ VE KANITLARI
    Yukarıda bahsedilen iddianın temel noktası,ayetlerde sözü geçen oranların her halükarda ve hangi mirasçılarla beraber olurlarsa olsunlar mirasçılara verilmesi gereken minimum miras payları olarak kabul edilmesidir. Peki, Kuran-ı Kerim’in lafzından ve biraz derinlemesine incelemeyle çıkarılan anlamından bu kabulü destekleyen veriler çıkarılabilir mi? Yoksa tam tersi bir durum mu söz konusudur?
    Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. …

  8. Ağustos 2, 2014, 10:15 am

    Taşpınar kardeş! Bu işi hallet gözünü seveyim. 240 bi Tl’yi sana verdim. Hadi 3 kıza,1 anaya,1 babaya, 1 eşe SADECE KURANDAKİ ORANLARA GÖRE bölüştür!! Bekliyorum,bölüştür!!
    Minimum-maksimum ayaklarını geç kardeşim! Allah ve peygamber üzerine birileri bir şeyler kuruyor ve senin gibi aklını işletmeyenleri söğüşlüyorlar. Olay bu kardeş. İnan olay bu. İnan.inan.inan

  9. Ağustos 2, 2014, 10:50 am

    Bu yöntem allahın verdiği oranlardan yola çıkıp bir noktada ufak bir değişiklik yaparak oranların tümünü değiştiren ve toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdirTaşpınar Kardeş tavsiye ettiğin yazıyı okudum… Ordaki şu cümle(sizin yani) Allahınızın!!! ne kadar akılsız olduğunu göteriyor:
    ……Bu yöntem Allahın verdiği oranlardan yola çıkıp bir noktada ufak bir DEĞİŞİKLİK yaparak oranların tümünü değiştiren ve toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdir….’

  10. Ağustos 2, 2014, 1:00 pm

    Sami Dal,
    “Bu yöntem Allahın verdiği oranlardan yola çıkıp bir noktada ufak bir DEĞİŞİKLİK yaparak oranların tümünü değiştiren ve toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdir….’”
    diye bahsettiğin cümle bana ait değildi.O cümle, verdiğim adresteki yazıyı dikkatlice okusaydın anlayacağın üzere,Kuran’da hata iddiasında bulunanların internetten derlenmiş yazılarından alıntılardı.
    “Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. …” demiştim..Bu çıkarımın Kuran daki dayanaklarını da verdiğim adreste açıklamıştım
    YANİ SONUÇTA SAĞ KALAN EŞ İÇİN OLAN 1/8 ORANI SADECE EŞ VE ÇOCUKLARIN MİRASÇI OLARAK KALDIĞI DURUM İÇİN GEÇERLİDİR..BUNLARA ANA -BABA DA EKLENİNCE NİSA 12 DEKİ 1/8 ORANI GEÇERLİ OLMAKTAN ÇIKAR.ORANLAMA HESABIYLA YENİ ORANLAR BULUNUR VE BU DA AYETLERE AYKIRI OLMUŞ OLMAZ.YANİ BİR MATEMATİK HATASINDAN SÖZ EDİLEMEZ..
    BU KADAR BASİT ASLINDA…

  11. Ağustos 3, 2014, 2:54 am

    Taşpınar kardeş! aşağıda bıraktığım boşluklara senin kitabın Kur’an’a göre sayıları yaz!!
    Bir kişi öldü. Kalan parası 240.000 TL. Ardında kalanları aşağıdaki gibi (Şeriata göre taksim edilecek)
    Çocuklarına(2/3)…………………
    Annesi(1/6)………….
    Babası(1/6)…………..
    Eşi(1/8)…………..

    Kardeş! son cümlen var ya(büyük harflerle yazdığın) üzerinde hiç düşünmemişsin! Eğer ‘Kuran ne yazarsa yazsın. Yanlış olsa da bir hikmeti var’ diyerek inanıyorsan sana bir diyeceğim yok ama yanlışı bana anlatmaya çalışıyorsan yanlış yapıyorsun çünkü olay çok çok açık. Muhammed hata yaptı, sonra 2. adam Ömer aklınca olayı çözdü!!
    ………YANİ SONUÇTA SAĞ KALAN EŞ İÇİN OLAN 1/8 ORANI SADECE EŞ VE ÇOCUKLARIN MİRASÇI OLARAK KALDIĞI DURUM İÇİN GEÇERLİDİR….. diyorsun. Tamam yapalım hesabı;
    240 bin TL(Her şey yerli yerince verildikten sonra)
    Çocuklar(2/3) 160 bin TL
    Eş(1/8) 30 bin TL
    50 bin TL ne olacak?
    …….BUNLARA ANA -BABA DA EKLENİNCE NİSA 12 DEKİ 1/8 ORANI GEÇERLİ OLMAKTAN ÇIKAR.ORANLAMA HESABIYLA YENİ ORANLAR BULUNUR….diyorsun. Tamam yapalım hesabı daha doğrusu yapmaya gerek yok, oran belirlemeye de gerek yok çünkü eşe gelene kadar para bitiyor?
    NEYSE SEN YUKARIDAKİ TABLOYU VE YENİ ORANLARINI BELİRLE(allah’ınızın verdiği oranları beğenmiyorsunuz!) karşılarına alacakları yaz!!

  12. Ağustos 3, 2014, 5:05 pm

    Sami Dal,
    Çocuklar için (kız çocuklar) 2/3 oranı ,sadece iki ve daha fazla kız çocuğun mirasçı olduğu haller için geçerlidir.Yanlarında eş veya ana-baba da olunca artık kız çocuklar için 2/3 oranı aranmaz yeniden oranlama yapılır.Allah’ın sadece bu kız çocuklar eş ,ana-baba için oran belirtilen ayetlerdeki oranları bildirmesi yeterlidir.Diğer ihtimalleri oranlama yöntemiyle çıkarabiliriz.Olay bu kadar basit ve anlaşılırdır ama siz hiç bir şey anlamamış gibi tekrar tekrar aynı şeyleri yazmaya devam edersiniz..

  13. Ağustos 4, 2014, 11:33 am

    ….Yanlarında eş veya ana-baba da olunca artık kız çocuklar için 2/3 oranı aranmaz yeniden oranlama yapılır…’demişsin. Pes doğrusu! Allah’ın bilmiyor mu yapmayı da sana bırakıyor, yoksa Muhammed’in o kadar aklı çalışmıyor muydu? Her şeyi bilen Allah’ın olasılıkları hesap edemeyecek kadar akılsız mı?

    Kardeş! cevabı yok bunun. Uydurma bir kitap olduğunun EN BÜYÜK KANITIDIR BU MİRAS AYETİ
    Sen öldün. geride 3 kız, annen-baban ve eşin kaldı. Gerekli yerlere verdikten sonra geride sadece 240 bin kaldı. Onlara malımı şeriata göre paylaştırın dedin.
    Ne yapacaklar?
    Ayrıca Muhammed ve Allah’ınızın bilmeden!? yaptığı hataları düzeltme çabalarınızı takdirle karşılıyorum!!

  14. Ağustos 4, 2014, 2:01 pm

    Sami Dal,
    Bütün oranlamaların temeli olacak şekilde sadece belli oranların bildirimesi ve diğerlerinin basit oranlama hesaplarıyla kolayca çıkarılması daha akıllıca değil mi?
    Eğer tersini yapsaydı da bu kez de neden bu kadar gereksiz ayrıntıya girilmiş,sadece belli oranlar verilip diğerleri oranlama yöntemiyle çıkarılırdı diyebilirdiniz.

  15. Ağustos 4, 2014, 3:15 pm

    Taşpınar! güzel kardeşim, şu 240 bini 3 çocuk-1 ana-1 baba-1 eşe sadece kitapdaki oranlara göre göre paylaştır? buraya yaz. Sonuç doğruysa yarın camiye gidip tevbe edip islama girecem. aman demogoji yapma!!! sadece matematiksel oranları yaz…

  16. Ağustos 5, 2014, 12:09 am

    Sami Dal,
    Bir kere siz şunu anlamıyorsunuz ya da anlamak işinize gelmiyor..
    Çünkü, kitapta-Kuran’da zaten 3 kız çocuk,1 ana,1 baba ve 1 eş olursa şu oranlara göre paylaştırılır diye bir şey yok ki benden kitaptaki oranlara göre paylaştır diyorsun..Eğer böyle oranlar verilmiş olsaydı da bu oranlara göre paylaşım yapılamasaydı o zaman haklı olurdunuz..
    http://www.yenimucizeler.com/bunlari-biliyor-muydunuz/kurandaki-matematik-hatasi-iddiasi-ve-bu-iddianin-gecersizligi-t74.0.html
    bu adresi bir kez daha dikkatlice okumanı tavsiye ederim.Tabii eğer gerçeği arıyorsanız..Amacınız sadece İslam ve Kuran aleyhine propaganda yapmak değilse..

  17. Ağustos 5, 2014, 3:38 am

    Sami Dal,
    yukarıdaki yorumuna daha önce verdiğim cevap nedense silinmiş..
    Kuranda zaten 3 kız çocuk-1 ana-1 baba-1 eşin mirasçı olduğu durumda hangi oranlarda verileceğine dair bir hüküm yoktur.Eğer bu durum için oranlar verilmiş olsaydı da bu oranların dağıtılması imkansız olsaydı haklı olurdunuz..Ama daha önce defalarca dediğim gibi:
    “Ayetlerde geçen bir oranın, o mirasçıya verilmesi gereken minimum miktar olarak kabul edilebilmesi için, sadece, o oranın geçtiği ifadedeki mirasçıların bulunması ve bunlar dışında başka bir mirasçının bulunmaması gerekir. Örneğin; Nisa:12 deki sağ kalan hanım eşin mirasçılığıyla ilgili olarak, “Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır” ifadesinde belirtilen mirasçılar, miras bırakan erkek eşin çocukları ve hanım eştir. Bunlar dışında başka bir mirasçı ya da mirasçıların da bunlarla birlikte bulunması halinde, verilen oranlar artık o mirasçılara verilmesi gereken minimum miktar olmayacaktır ve doğal olarak mirastan daha düşük bir oranın sahibi olabileceklerdir. Dolayısıyla da örnekte verilen 1/8 den daha düşük bir oranın hanım eşin payı olması mümkündür. …” demiştim..Bu çıkarımın Kuran daki dayanaklarını da verdiğim adreste açıklamıştım
    YANİ SONUÇTA SAĞ KALAN EŞ İÇİN OLAN 1/8 ORANI SADECE EŞ VE ÇOCUKLARIN MİRASÇI OLARAK KALDIĞI DURUM İÇİN GEÇERLİDİR..BUNLARA ANA -BABA DA EKLENİNCE NİSA 12 DEKİ 1/8 ORANI GEÇERLİ OLMAKTAN ÇIKAR.ORANLAMA HESABIYLA YENİ ORANLAR BULUNUR VE BU DA AYETLERE AYKIRI OLMUŞ OLMAZ.YANİ BİR MATEMATİK HATASINDAN SÖZ EDİLEMEZ..
    BU KADAR BASİT ASLINDA…

  18. mehmet
    Ağustos 12, 2014, 7:26 am

    Ben miras paylaşımı ile ilgili verdiğiniz ve hatalı olduğunu iddia ettiğiniz Nisa suresi 11. ve 12. ayetleri okuduğumda şöyle bir sonuca ulaştım:Ölen kişinin durumuna göre ya 11. ya da 12. ayete bakılarak miras paylaşımı yapılmalıdır. Bu iki ayeti birleştirerek biraz ondan biraz bundan katarak yapacağınız paylaşımların yanlış sonuç doğurması normaldir. Verdiğiniz örnekte paylaşım sadece 11. ayete göre yapıldığında herkesin payına düşen hatasız bir şekilde ortaya çıkar. Burada ölenin eşi 11. ayette geçen ‘İkiden fazla kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır.’ kısmındaki ‘ikiden fazla kadın’ ibaresine dahildir. Bu kısmın ölenin sadece kızlarını kapsadığına dair bir ibare yoktur. O halde eş de bu kısma dahildir.12. ayete dayanarak eşe ayrıca bir hisse verilmesi yanlıştır. Bu durumda örnekteki 3 kız ve eş topluca 2/3 hisseyi alır, anne ve baba da 1/6’lık hisseleri alır. Sonuç olarak 1/6+1/6+2/3=1 olur. Bu da, Kur’an’da bahsettiğiniz gibi bir matematik hatası olmadığını gösterir. Kur’an’da hata buldum diye ortaya attığınız örnek uzun zamanlardır dillerden dile dolaşan ortalıkta gezinen bir konu. Allah(c.c.)’ın hata yapmasına imkan yok. Allah(c.c.) inancı ve olgusu hatasızlığı ve kusursuzluğu gerektirir. Hata olmuş olsaydı Hz. Muhammed zamanındaki o kadar yıl boyunca binlerce müslümandan ölenlerin miras paylaşımları esnasında bu durum mutlaka ortaya çıkardı.

  19. Kasım 17, 2014, 10:48 am

    Kuran’da Rabbimiz kendini bilmez densizleri şöyle uyarır !

    İşte sizler böylesiniz; (diyelim ki) hakkında bilginiz olan şeyde tartıştınız, ama hiç bilginiz olmayan bir konuda ne diye tartışıp-duruyorsunuz? Oysa Allah bilir, sizler bilmezsiniz. (Ali İmran Suresi, 66)

    Oysa Biz, herşeyi yazıp saymışızdır. (Nebe’ Suresi, 29)

    İnsanlardan kimi, hiçbir bilgisi, yol göstericisi ve aydınlatıcı kitabı olmaksızın Allah hakkında tartışır-durur. (Hac Suresi, 8)

  20. onur
    Ocak 25, 2015, 3:23 am

    çok anlamam dinden, mirastan falan ama açıklamadan anlaşıldığı kadarıyla türkçe bilgisi zayıf bir arkadaş yazmış. koyu renkli yerlere bakacak olursak 2/3 + 1/6 +1/6 kısmı doğru görünüyor. bunun toplamı 6/6 eder, yani tamamen dağıtılmış oluyor eldeki. 12 ayet diyor ki “yaptığınız vasiyet ve borcunuz ödendikten sonra geriye kalanın” 11.ayette vasiyet ödendikten sonra geriye 0 kaldığı için 2/3+1/6+1/6+0/8 demek gerekir. ha şimdi de dersiniz ki çocuklarına miras kalıyor da eşine neden kalmıyor, lakin Kuran’a göre inanan bir kişi anne babasının tüm sorumluluğunu taşıyıp onlara bakması gerekmektedir. yani bir evlat babası öldü annesine hiç para, miras kalmadı diye sokağa atamaz. neyse özetle koyu renkli yerlere göre yazılan formül hatalı yazılmış.

  21. mehmet
    Aralık 15, 2015, 8:42 pm

    Bu güzel çalışma Sn. İmran Akdemir tarafından yapılmıştır.

    ———————————————
    4:12’de ve 4:176’da sanki tek kız kardeş varmış gibi algılanmaktadır. Oysa 4:12’de kelalenin hem kız, hem erkek kardeşinden bahseden tesniye zamiri ve üstelik “min” edatıyla bitişerek geçmektedir. Bu birleşim iki kişinin varlığını dile getirir. (…fe li kulli wahidin MİNHUMA essudus…) Ayrıca, 176. ayette ise kelalenin kardeşinin tek kız kardeş olma durumunu belirtir. (…fe leha nissfu…)

    Üzerinde önemle durulması gereken bir durum ise, Nisa: 11. ayette anneye düşen payın 3 farklı durum üzerine verilmiş olmasıdır. (Ölen erkeğin çocuğu varsa anneye 1/6, ölen erkeğin çocuğu yoksa 1/3’ü anneye ve ölenin kardeşleri varsa yine 1/6’sı anneye…) Eğer her bir değişik pay farklı durumları belirtmese, ayetlerdeki paylar asla 1’e eşitlenemez.

    Bu nedenle, yukarıda vermiş olduğum çevirilerdeki kelimeleri asıl manasında kullanırsak hiç matematik bilmeyen birisinin bile bu miras paylaşımını gerçekleştireceği görülecektir.

    Miras ayetlerinin geçtiği Nisa: 11, 12 ve 176’dan çıkan hükümler, aşağıdaki genel miras paylaşım tablosunu oluşturmaktadır.

    Ateistler, meallere bakarak ve oranların bildirildiği şartları görmezden gelerek hesaplıyorlar. Bu nedenle sonuçlar 1’e tamamlanmayabiliyor. Bunu da kendilerince bir koz olarak öne sürüyorlar.

    Avliye dediğiniz sistemde bazı durumlar çok mantıklı gelmekte ancak, ayetin anlatımlarına göre hesapta olmayan bazı oranları da hesaplıyorlar. Bu nedenle bu hesap tam cevap olamamaktadır. Gerekirse ayetlerin anlatımına ters gelen bazı avliye hesaplarını tartışabiliriz.

    Dragon’un hesaplaması ilk bakışta olumlu görünüyor. Ancak gittiği yöntem, ayetlerin net açıklamasına göre değil, konuyu daha çok mantık üzerine yola çıkarak çözümlüyor.

    Şimdi, aşağıda açıkladığım miras paylaşımı, elimden geldiğince kelimelerin asıl manaları üzerinde durarak ve “şart” edatlarının kimi ve hangi paylaşımı oluşturduğunu hesaba katarak çözümlemeye çalıştım. Çeşitli aile kombinasyonlarının miras paylaşımını veren Kuran’daki bu miras ayetleri, en kestirme yol ile yapılabilecek en mükemmel ve en “öz” açıklama ancak bu kadar olur. Dedirtti bana…

    Eğer bunlar doğruysa Allah’tandır. Doğru değilse elbette benim yanlışımdır. Eğer yanlış bulup bunu belirttiğinizde, lütfen gerekçeniz, “şurası ayetin anlatımına terstir” şeklinde olsun. Defalarca kontrol etmeme rağmen sıralamış olduğum maddelerdeki açıklamaların ayetlere ters gelmediğini gördüm. Eğer gözümden kaçan bir nokta varsa bunu belirtiniz.

    (1) Çocuklarınız içinde; erkek için, iki dişi payı vardır:

    “Fii Ewladikum”, (evlatlarınız içinde…) ölen kişinin hem erkek, hem kız çocukları olması durumundaki pay dağılımıdır. Ancak bu paylar, “ilgili olan” oranların payı yapıldıktan sonraki paylaşım ölçüsü olabileceği gibi, pay sahiplerinin olmadığı, yani “sadece çocuklar” mirasa hak kazandıkları durumdaki şartları da kapsar. Yani çocuklar kız ve erkek iseler, erkeğe kızın 2 payı değerinde miras düşer.

    (2)Eğer, kadınlar (kızlar) ikinin üstünde ise, terekenin 2/3’ü onlarındır:

    Her “in” şart edatı ve o şartı açıklayıcı bir “fe” harfi geliyorsa bu durum hep yeni bir hükmü oluşturur. “Fe” harfi “İn” şart edatının cevabıdır. (örnek olarak; bkz. 2:230 ayetinin ilk cümlesi) Bu nedenle miras ayetlerinin bu ve diğer cümlelerinde “in” şart edatı, pay sahiplerinin farklı durumlarını ve farklı sayılarını belirlemek için konulmuştur.

    Ayrıca cümlede “ikinin üstündeki kızlar” ifadesinde “iki kız”ın kastedilmediği anlamı çıkmaz. Hem iki kız hem de ikinin üstündeki kızları aynı anda ifade eder. Arapçada hem tesniyeli bir durumu hem de çoğul (en az üç ve üzeri) kişileri belirtmek için, hem tesniye kalıplar, hem de çoğul kalıplar aynı anda kullanılmaz. Bu nedenle iki kişi ile beraber ikiden fazla kişileri de hesaba katılırsa cümlede “çoğul kipler” kullanılır. İşte bu cümle hem iki kızı, hem de fazlasını belirtmek için “kunne”, “nisa” ve “felehunne” kelimeleri ile geçmektedir. Böylece “Erkek evlat olmadan iki ve ikiden fazla kız evlat olmaları durumunda terekenin 2/3 oranı o kızlara verilir. (Burada terekenin arta kalanın kime verileceği aşağıdaki maddelerde açıklanmıştır.)

    (3)Eğer, (kız) 1 kişi ise ona 1/2’dir:

    Bu cümledeki “kanet”, “wahideten” ve “leha” kelimeleri tek kız çocuğu için tekili ifade eden kelimelerle belirtilmiştir. Yine burada da “in” şart edatı ve cevap için “fe” kullanılmıştır. İşte, yukarıda verilen hükmün aynısı “tek kız” için burada da geçerli olmakta, ancak “tek kız” için kesin oran 1/2 olarak belirlenmektedir. Eğer burada miras düşen çocuk sayısı bir tane olarak algılanmasa, tek kıza verilen 1/2 oranı ayetin başındaki “erkeğin payı dişinin iki katına eşit” prensibini ihlal edecektir. Bu nedenle, tek kızın başka erkek kardeşlerinin olmadığı durumdaki bir paylaşımı apaçık ortaya çıkarmaktadır. (Eğer erkek kardeşleri olsaydı 1/2 oranı yerine, x ve 2x ilkesi geçerli olurdu. Aksi halde bir kız ve bir erkek çocuk olduğunu düşünürsek ½’si kıza verilecek, diğer erkek çocuğa kızın payının iki katı verilecekti ki bu çok anlamsız olurdu. Çünkü terekeye 1/2 oranında “olmayan bir tereke” daha ilave etmek zorunluluğu doğar.) Böylece, her bir “in” şart edatının geçtiği hüküm, her zaman farklı bir durumu belirtmesi, buradaki 1/2 oranının geçmesiyle de burada erkek çocuğun olmadığı farklı bir durumu gösterir.

    Buraya kadarki 2/3 ile 1/2 oranları evlatların sadece kız veya kızlar olması durumu için verilmiştir.

    4. ve 5. açıklama notunda görüleceği üzere, “weled” kelimesi her ne kadar genel anlamda evlat olarak açıklanmışsa da erkil olarak geçmektedir. Bunun sebebi sadece kızlardan oluşan çocukların hükmü önceden verilmiş ve daha sonra, weled kelimesi ile genel anlamda hem “sadece erkek çocuk”, hem “sadece erkek çocuklar”, hem de “kız-erkek karışık çocukları” ifade etmek için kullanılmıştır. Burada 2/3’ten sonraki kalan tereke, ölenin hanımına verilir, Ebeveynin burada pay sahibi olabilmesi için, ölen adamın en az bir erkek çocuğunun olmasının şart koşulması, ayetteki diğer anlatımlardan anlaşılabilir. (bkz. açıklama notu 3, 4 ve 5) Nisa: 12. ayette hanımlara düşen 1/4 veya 1/8’lik pay ise, “tek kız” veya “hepsi kız” durumundaki kız çocuklar için değil, “erkek” veya “erkek-kız” olan evlatların durumu için seçilen oranlardır. Bu nedenle hanımeşler, hepsikız veya tekkız durumundaki çocuklara verilen 2/3 veya 1/2 paylarından sonraki arta kalan terekeye sahip olurlar.

    (4)Onun (ölen erkeğin), “Anne-Baba” her ikisinden birisi için terekeden 1/6 (alır) eğer ki onun (ölen erkeğin), çocuğu varsa:

    Kız evlat sayısı belirlendikten sonra, sıra anne ve babanın paylarına gelir. Her birisine 1/6’şar oranındaki payları verilir. Ancak bir şart vardır (in), Bu şart; ölen adamın çocukları içerisinde daha önce geçen tek kız ve iki ve ikiden fazla kız durumundan başka, her türlü evlat sayısı ve cinsinin olması şartıdır. Yani çocuklar içerisinde en az bir erkek çocuk sahibi olma şartı aranır. (“weled” kelimesi erkek çocuk ve genel anlamda erkek-kız evlatlar için kullanılır.) Ayette daha önce 1, 2 ve üzeri yalnız kız evlatların alacağı pay belirtildiği için burada farklı evlat durumu devreye girer. Bu nedenle miras paylaşımından ebeveyne 1/6’şar ve aynı şartlara sahip hanımın payı olan 1/8 oranlarının ayrışmasından sonra, geriye kalan tereke, ya “tek erkek” veya “erkek evlatlar” ya da “erkek ve kız evlatlar” arasında x ve 2x şeklinde paylaştırılır.

    (5) Ve eğer, o (ölen erkeğin) çocuğu yoksa, ve anne-babası da ona varis ise, 1/3 ’ü annesi içindir:

    Bu cümlede çok dikkat edilmesi gereken iki anlatım vardır: Çünkü iki farklı şartlı cümle olarak geçiyor. Burada, terekeden pay alacak ana-baba’nın mirasa yukarıdaki 1/6’şarlık payların aksine farklı paylara hak kazanma şartlarından birincisi ölen kocanın hiç çocuğunun olmaması durumudur. İkinci şart ise, “Ve ebeveyn oğluna varis olursa” denilerek ebeveynin bazı durumlarda hak kazanamayacağı anlamına gelen beyandır. Bu, yukarıda anlatılan, hanımeşlere düşer ebeveyne düşmez “bölüşümünün” bir başka destekleyici beyanıdır. Ebeveynin varis olamama durumu iki şekilde olur. Ya ebeveyn hayatta değildir, -ki bu çok anlamsız olur. Çünkü hayatta olmayan birisi neden pay hakkına sahip olsun ve burada zikredilsin?- örneğin hanım eş veya erkek eşin payları belirlenirken o eşler varis olmuşsa deyimi geçmez. Ya da hayattadırlar ancak ayette denildiği gibi “tek kız” veya “en az iki kız” evlatları değil, erkek evlat olması durumunda anne 1/3 oranına sahip olur. Evlat yokluğundan doğan bu bölüşümdeki diğer mirasçılar ise hanımeşe (1/4) ve terekeden arta kalan ise babasına kalır.

    (6)Onun (ölen erkeğin), erkek kardeşleri varsa 1/6 ’sı annesi içindir:

    Anne ve babaya verilecek pay, ölen kişinin kardeş veya kardeşleri varsa yani, anne ve babanın başka evlatları varsa onların da payları vardır anlamına gelir. Ancak bu, ölen kişinin hiç evladının olmaması durumunu gerektirir. (“in” ve “fe” şart ve cevap) İşte bu 6. sırada geçen; “Onun (ölen erkeğin), erkek kardeşleri varsa 1/6 ’sı annesi içindir” hükmü, hiçbir evlat olmayıp; ölenin, erkek kardeşlere sahip olması durumunda anneye verilecek payı belirler. Sonra eş (1/4) alır. Terekeden arta kalanı baba alır. En son baba alır. Çünkü yine dikkat edilirse miras ayetlerinde her zaman genellikle bayan olan kişilerin payları belirlenmiştir. Toplam 13 kesirden tam 7 tanesi bayan için öncelikli kullanılmıştır.

    Dikkat edilirse ayetin başında, mirasa sahip olacak erkek ve dişi evlatlara kesin olarak mirastan ne kadar pay verileceği belirtilmemiştir. oradaki x ve 2x gibi bir paylaşım, tamamen ayette geçen şartlardan sonra ve bir sonraki ayette eşlerin birbirlerine olan paylaşımlarından sonra x ve 2x şeklinde kız ve erkek çocukları arasında paylaştırılır. Ayete göre ana-baba, torunlarının sadece tek kız veya iki ve daha fazla kızlar olması durumunda pay sahibi olamıyorlardı. Erkek çocuk/lar veya “kız erkek karışık” çocuklarda ebeveynin her birisine 1/6 pay düşüyordu. Evlatlara verilecek x ve 2x paylaşımı ancak ebeveynin 1/6’şarlık payından sonra yapılır. Bu nedenle ayetin başında “erkek” veya “kız-erkek” olarak kelle sayımı değil, sadece erkek ve kız evlat arasındaki genel paylaşım açıklanmıştır.

    (7)Size (varis olan kocaya) eşlerinizin terekesinin 1/2’si vardır. Eğer, eşlerinizin çocuğu yoksa:

    Karı ölürse ve evladı yoksa, mirasın yarısı kocasınadır.

    (8 ) Ve eğer, onların (hanım/larınızın) çocuğu varsa bıraktığının 1/4’ü sizindir:

    11. ayette kocanın ölmesi durumundaki çocuklarına verilecek miras belirtilmişti. Ancak 12. ayette karının ölümü halinde paylaşılacak olan terekeden bahseder. Buna göre farklı bir durum meydana gelmekte ve ölen karının başka bir kocadan çocuk sahibi olma ihtimali gündeme getirilerek “hanımlarınızın çocukları” deyimi kullanılmaktadır. Yani ister aynı anne babanın çocuğu olsun, isterse ana bir baba farklı olan çocuğu olsun, kadının kocaya bıraktığı terekeden arta kalan pay evlat/larına verilir.

    (9) Onlara (hanım/larınıza) terekenizden 1/4 vardır, eğer çocuğunuz yoksa:

    Aynı durum (ölen kocanın çocuğunun olmaması durumu) 11. ayette de geçmekteydi. (bkz. 5. açıklama notu) Bu durumda 1/3’lük pay ölenin annesine, gerisi babaya kalır. Dikkat edilirse 11. ayette, “ebeveyn oğluna varis olursa” şartı getirilirken, babanın payı belirtilmemiştir. Bu durum, varis olan babanın, geriye kalan terekenin tamamına sahip olma hakkını doğurur.

    (10) Ve eğer, çocuğunuz varsa, o hanım/larınıza terekenizden 1/8 vardır.

    Eğer koca ölmüşse ve çocuk/ları da varsa, (en az bir erkek olması gerektiği şartı daha önce anlatılmıştı) geride bıraktığı eşe terekeden 1/8 kalır. Bu durum, eşinin başka kocadan olan çocukları meselesinde olduğu gibi, kocanın da ister bu eşinden, isterse başka bir eşinden çocuk/larının olması hanımına verilecek payı değiştirmez ve hanımına 1/8 pay ayrılır. Ebeveynlere de 1/6’şar paylar verildikten sonra terekenin gerisi, içinde erkek evladının da olduğu çocuk/larına kalır. (Nisa:11. ayetin açıklama notlarında anlatıldığı üzere, kız tek ise veya en az 3 kız (hepsi kız) evlat ise, onlara verilecek miras paylarından sonra geriye kalan payın hepsi eş/lere kalır. Ebeveyn pay sahibi olmaz. Bkz. Açıklama notu: 2 ve 3)

    (11) …ve onun (kelale olan adamın) bir erkek kardeşi veya bir kız kardeşi varsa, her ikisinden birisi için 1/6 vardır:

    Ana-baba olmadığı için erkek kardeş ile kız kardeş ana baba paylarındaki bir konuma girmekte ve 1/6’şar oranlar bu kez bunlara verilmektedir. Arta kalan tereke hanımeşinedir. Eğer kelalenin hanımı yoksa, erkek kardeşi ve kız kardeşi kendi aralarında paylaşırlar.

    (12) Ve eğer, bunlardan (kardeşler) daha çok ise, o (erkekler) 1/3 ’te ortaktırlar:

    Eğer kelalenin hem erkek kardeşleri hem de kız kardeşler (ikiden) fazla iseler, mirasın 1/3’ünü kendi aralarında x ve 2x şeklinde paylaşırlar. Arta kalanı hanımınadır. Eğer kelalenin hanımı yoksa, kardeşleri kendi aralarında, hepsi dişi ve ya hepsi erkek iseler eşit olarak paylaşırlar. Erkek-dişi karışık iseler x ve 2x şeklinde ortaktırlar.

    (13) Kelale demek karısı yoktur anlamına gelmez bu nedenle eğer sadece tek kız kardeşe sahip ise mirasının yarısı hanımına diğer yarısı kız kardeşinedir. (imruun her ne kadar erkek kişi olarak anlaşılıyorsa da burada erkek koca anlamındadır. “İmreetün” evli karı anlamında olması gibi…

    (14) Eğer kelale bir kadın ise, yine kocasızdır anlamına gelmez. Bu nedenle Nisa: 12. Ayette belirtildiği üzere bir kadın kocasına ½ miras bırakır. Kelale olduğu yani çocuğu olmadığı için, mirasın diğer yarısını erkek kardeşe bırakır.

    (15)Kelale koca iki kız kardeşe sahip ise onlara 2/3 pay vardır. Gerisi hanım eşinedir.

    (16) Kelalenin hanımı olmayıp erkek ve kız kardeşler çokça iseler, aralarındaki paylaşım; x ve 2x’tir. Kısaca, kelaledeki miras paylaşımı Nisa: 11. ayetteki miras paylaşımının tam bir simetrisidir. Evlatların yerine kız ve erkek kardeşler geçer.

  22. muhsin
    Mayıs 7, 2016, 12:19 pm

    Selamlar, ayetlerde geriye kalanin ifadesi dikkate alinmamis maalesef. Verilen ornege uyarlarsak Yani sirasiyla hesabiniz ilk olarak kiz cocuklarina 2/3 verildikten sonra geriye kalan 1/3 un 1/6sari hem anneye hem ana ve babaya (tum mirasin 1/9 tutar), geriye kalandan oranlayarak olmasi gerek. Her zaman kalan parca alacakli borclu diger mirascilara ve zekat olarak gider.muhsin.gok@yahoo.de

  23. muhammed
    Ağustos 30, 2016, 12:42 pm

    Sn.Sami Dal,

    Bir kişi öldü. Kalan parası 240.000 TL. Ardında kalanları aşağıdaki gibi (Şeriata göre taksim edilecek)
    Çocuklarına(2/3)…………………
    Annesi(1/6)………….
    Babası(1/6)…………..
    Eşi(1/8)…………..

    -( Diyorsunuz. ) Bunun basit çözümü aşağıdadır.

    Sağolsunlar arkadaşlar yukarıda avl yöntemiyle sorunuza cevap vermişlerdir.Ama daha basit bir şekilde konuyu kavrayabilmemiz için İbn Abbas’in yöntemine göre sorunuza cevap yazmaya çalışacağım.Bu yönteme göre ölen adamın terikesi olan 240.000’sinden ilk önce en az pay alan mirasçının (eşin) payı verilecek,daha sonra kalan terikeden yine az alan mirasçıların (anne ve babanın) payları verilecek,en sonunda da miras konusunda akrabalığı en yakın olanlara (çocuklara) payları verilecek.

    Buna göre durum şöyle:

    1- Eşi,( 240.000 liranın 1/8,i) olan 30.000 lirayı alıyor. (240.000-30.000 = 210.000 lira kalır.)

    2-Kalan terikeden (210.000) liradan annesi (1/6) olan 35.000 lirayı,Babası,(1/6) olan.35.000 lirayı alır. Buna göre: ( 210.000-70.000 = 140.000 lira kalır..

    3-Çocuklar da kalan (210.000) liranın (2/3,si olan..140.000 lirayı alıyorlar.

    Böylece herkes kendi payına düşeni aldıktan sonra elde kalan = 00000

    Saygılarımla.

  24. muhammed
    Şubat 16, 2017, 7:28 am

    (Adam olur ve geride karisi, 3 kizi, anne ve babasini mirasci olarak birakir. (Bu durumu ilgilendiren yukaridaki cumleleri ayet icerisinde koyulastirdim ki bu anlasilmasi guc ayetin icerisinde bogulmayasiniz)

    Üç kız evlada mirasın 2/3’ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır. Bu durumda basit bir toplama bize olenin tum mirasinin yuzde yuzunu, yani 1’i vermelidir degil mi? Deneyelim:

    2/3 + 1/6 + 1/6 + 1/8 =? (Paydalari esitleyelim)

    16/24 + 4/24 + 4/24 + 3/24 = 27/24 = 1.125

    Maalesef,cok aci ama gercek olan sudur ki,ayette net bir sekilde matematik hatasi yapilmistir.(DİYORSUNUZ)
    —————————-

    KUR’AN DA MATEMATİK HATASI ASLA YOKTUR!

    Verdiğiniz örnek ve kural aşağıdaki gibi olmalıdır ! (bıraktığı tereke de 120 lira olsun)

    Önce: 1/8 + kalanın 1/6 + 1/6 + 2/3

    8/120 + kalan,105/6 + 87.5/6 + 70/2 = 0 kalır.

    Yani Kur’an’ın öngördüğü miras paylaşımında hiçbir hata söz konusu değildir,belki paylaşma yönteminiz yanlıştır.Çünkü paylar aşağıdaki kurala göre yapılır.

    Önce eşe,(1/8’i),geri kalanın (1/6’i) anneye, (1/6’i) babaya ve ( 2/3’i ) kızlara verilecek, işte elde = 0 kalır..

    Bunun detaylı açıklaması ve paylaştırma kuralı şu şekilde olacaktır.

    120 liradan ilk önce en az pay alan,asil mirasçı ve akraba olmayanın (eşin) payı verilecek,daha sonra geriye KALAN ne ise,asil varisler ve mal sahibi olan çocuklar ile, anne,babaya oranları verilecektir.Çünkü varisler iki gurupta değerlendirilir,birinci gurup akraba,mal sahibi ve asil varis olanlar (çocuklar ile anne,baba gibi), ikinci ise,akraba,mal sahibi ve asil varis olmayan eştir.(çünkü eş boşanmışsa varis olamaz).Ama çocuklar ile anne babalar her zaman ve her halükarde varistirler.Bu nedenle önce asil varis ve akraba olmayan ve daha az alan eşin payı verildikten sonra,bu defa geriye kalan tereke ne ise,varis ve asil mal sahipleri olanlar (anne,baba ve çocuklar) arasında kur’an daki oranlar dağıtılır.

    Şimdi bunu örnekle gösterelim!

    1- Eş,( 120. liranın 1/8,i) olan 15. lirayı alıyor. (120.-15 = 105. lira kalır.)

    2-Kalan terekeden (105) liradan annesi (1/6) olan 17.5 lirayı,Babası, (1/6) olan 17.5.lirayı alır.Buna göre: (105.-35 = 70. lira kalır..

    3-Çocuklar da kalan (105) liranın (2/3,si olan 70.lirayı alıyorlar.

    Böylece herkes kendi payına düşeni aldıktan sonra elde = 0 kalır.

    İşte paylaşma kuralı bu şekildedir.

    Yani kur’an’ın miras hukukunda hiçbir hata yoktur,hatanın sebebi ise,hesaplamanın yanlış bir yöntemle yapılmasıdır.

    Saygılarımla.

  25. irfan
    Haziran 17, 2017, 7:46 pm

    yaa yok be yaa ne hatası ALLAH hata yaparmı bunun gibi ateistler uyduruyor sonrada uydurduklarını delil gösteriyorlar.şimdi adam öldü. bir tane miras var. önce adamın borcu varsa o ödenir.atıyorum adamın 100 lira malı var.sonrada adamın 20 lira borcu var önce borcu ödenir.kalan 80 lira dağıtılır.diyemezsinki neden 80 lira üzerinden görülüyor.sonra güçlü sözleşme yapılan yani eş sözleşmeyle mirasa giren yani eş onların payını verin.nisa 33 eş ana değil baba değil birinin evladıda değil. mirasta önce eşe verilir. tıpkı borç gibi. o yüzden önce eşin payı verilir. 1/8 i eşe verdin. bunu azaltamazsın çoğaltamazsın. çünkü borç gibidir.
    kalan 1/6+1/6+2/3=1 iyi yakalamaya çalışmışsın ama ALLAH hata yapmaz saygılar.

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: