Başlangıç > Dinler > Kur’an’da ve Islam’da Cennet

Kur’an’da ve Islam’da Cennet


– Muslumanlar’in en buyuk hayali, gitmek icin hayatlari boyunca efor sarfettikleri yer, Cennet, nasil bir yerdir? 

– Kur’an’da, her Cennet tarifinin basinda yer alan “Icinden irmaklar akan” deyimini Muhammed nereden esinlenerek almis ve neden 40’tan fazla kez tekrar etme geregi duymustur? Sut, bal, sarap irmaklari, Cennet’i sizin icin cekici kilmakta midir?

– Cennet nerededir? Zaten var midir yoksa kiyametten sonra mi yaratacaktir Tanri Cennet’i? Bu dunyada midir yoksa uzayda mi? 

– Ebediyen calismadan, yan gelip yatarak meyve mi yiyecektir Cennet’e gidenler? Insanin cani sikilmaz mi hic? 

– Cennet’te, Internet, teknoloji, televizyon sovlari, futbol gibi eglenceler de olacak midir?

– Gogusleri yeni sertlesen bakire Huri kizlariyla iliski hangi boyuttadir? Bu dunyadaki tek gecelik iliski gibi midir, yoksa Amsterdam’daki Red Light tarzi bir sey mi beklemektedir inananlari?

– Kadinlar, kocalarinin “Huriye gidiyorum, aksam yemegine beni bekleme!” demeleri karsisinda sessiz mi kalacaklardir? Gerekirse orda da dayak yemeli midirler?

– Kadinlar da huri erkekler alabilecek midir yoksa Cennet’te de erkegin kadina ustunlugu devam mi etmektedir?

– Homoseksuellerin Cennet’le ilgili akibetleri ne olacaktir?

– Biraz gunahi olanlar Cehennem’de bir sure yanip ordan Cennet’e mi gececektir?

Kur’an’in, inananlarindan istedigi, bu dunyada kayitsiz sartsiz kul olmalari, ibadet etmeleri, Sudi Arabistan’a gidip Muhammed’in dogdugu yerde bulunmalari, Yahudilerden ve Hristiyanlardan hele hele Ateist kafirlerden asla dost edinmemeleri, itaat etmezse karilarini dovmeleri, yilda bir ay oruc tutmalari, kurban kesip zekat vermeleri, gerekirse Cihad etmeleri ve Tanri yolunda canlarini vermeleri, eger kadinlarsa ortunmeleri ve kayitsiz sartsiz kocalarina itaat etmeleridir. Tum bunlarin karsiliginda da Cennet vadedilir. Peki nedir bu Cennet?

Cennet Yeryuzunde

Evet, bu gercek Kur’an’da acikca belirtilmistir. Bakiniz Bakara Suresi’nin 30. ayetinde Adem yaratilmadan Tanri’nin Meleklerle sohbeti anlatilir:

30. Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz.” demişler, Allah da, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” demişti.

35. Dedik ki: “Ey Adem! Sen ve eşin cennete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi bol bol yiyin, ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.”

36. Derken, şeytan ayaklarını oradan kaydırdı. Onları içinde bulundukları konumdan çıkardı. Bunun üzerine biz de, “Birbirinize düşman olarak inin. Sizin için yeryüzünde belli bir süre barınak ve yararlanma vardır” dedik.

Tanri meleklere yeryuzunde halife yaratacagini soylediginde Melekler acikca bozuluyorlar. Yeryuzunu biz hakediyoruz manasinda sitemkar konusuyorlar Tanri’yla. Sonra Tanri Adem’i yaratip esiyle birlikte cennete yerlesin diyor. Bu durumda cennet yeryuzunde oluyor 🙂 Bu kadar basit iste… 

Kac Cennet var?

Kur’an’da 4 tane Cennet ismi gecer.  NaimAdnFirdevsMe’va Cennetleridir bunlar. Hepsinin ortak noktasi, icinden irmaklar akmasi, huriler olmasi, meyveler olmasidir. Ama kimi kimine daha ustundur. Bu ustunluk maalesef Kur’an’da aciklanmamistir. 

Cennet’te calisma yok mu? Yan gelip yatacak miyiz?

Evet, aynen oyle. Haftada 60 saate yakin calisan Japonlarin bu durumdan ne kadar hoslanacagi supheli ama petrol zenginligine ragmen kalkinmayi bir turlu basaramamis Musluman Ortadogulular icin ideal bir yer oldugu kesin 😉

İşte onlar için içlerinden ırmaklar akan Adn cennetleri vardır. Orada tahtlar üzerine kurularak altın bileziklerle süslenecekler, ince ve kalın ipekten yeşil giysiler giyeceklerdir (Kehf Sûresi 31 . Ayet)

Onlar astarları kalın ipekten olan döşeklere yaslanırlar. Bu iki cennetin meyveleri (zahmetsizce alınacak kadar) yakındır. (Rahmân Sûresi 54 . Ayet)

Cennet Kur’an’da Nasil Tarif edilir?

– Icinden irmaklar (bal irmagi, sut irmagi, vs.)  akan

– Icinde tukenmez nimetler bulunan

– Yemisleri ve devamli golgeleri olan

– Muminler icin tahtlar, ipek giysiler olan

– Haksizligin olmadigi

– Insanlarin ebediyen genc kaldigi

– Sarhos etmeyen saraplarin oldugu (ne ise yarayacaksa o sarap!)

– Meyvelerin ve kus etlerinin oldugu

– Cadirlar icinde bekletilen, insan veya cin tarafindan kirletilmemis (bakire), yesil yastiklarda yan yatan, gogusleri turunc gibi hurilerin oldugu

Bir kac da ayet sunalim ki Kur’an nasil anlatmis gorun:

Onlara, “Dünya’da yapmakta olduklarınızın karşılığında, sıra sıra dizilmiş koltuklara dayanarak afiyetle yiyin için” denir. Biz, onlara, iri gözlü güzel hurileri eş olarak vermişizdir. (  Tûr Sûresinin 19,20 . Ayetinde)

Oralarda bakışlarını sadece eşlerine çevirmiş dilberler vardır. Onlara eşlerinden önce ne bir insan, ne bir cin dokunmuştur. (Rahmân Sûresinin 56. Ayetinde)

– Takva sahipleri için bir kurtuluş ve bir zafer vardır. Sulak bahçeler, bağlar, üzümler, göğüsleri turunç gibi yaşıtlar, dopdolu kadehler vardır. (Nebe Suresi 31-34. ayetler)

Kur’an Cennet’i neden her tanimlada “icinden irmaklar akan” ifadesiyle anlatir?

Muhammed’in Kur’an’i yazarken baz aldigi temel kitap Tevrat’in Genesis kitabidir. Orada Cennet’in tanimi soyle yapilir: Eden’den bahceyi sulayan bir nehir gecti; sonra nehir dorde bolundu. Ilkinin adi Pishondu; topraklarinda altinin, sakiz agaclarinin, onyx tasinin (degerli bir tas) oldugu Havilah’tan gecti. Ikinci nehirin adi Gihondu, Cush bolgesini sulardi. Ucuncu nehirin adi Tigristi (Dicle). Asur’un dogusundan gelirdi. Dorduncu nehrin adi Euphratesti (Firat).“ Muhammed, Cennet’i tanimlarken yaraticiligini kullanip huri, hurma agaclari gibi eklemeler yapsa da, orijine dokunmamis ve her Cennet taniminda bu irmaklardan, biraz da “bal irmagi, sut irmagi” gibi abartimlar yaparak bahsetmistir.

Kadinlara da erkek huri var mi? 

Yok. Uzgunum ama Kur’an’in sadece erkeklere hitap ettigini, kadinin Kur’an’da ve Islam’da yerinin ne oldugunu daha onceki yazilarimda aciklamistim. Bunun uzerine bir de haddinizi asip huri istemeyin, haddinizi bilin 😉

Homoseksueller Cennet’e gidebilir mi?

Tabii ki gidebilirler 🙂 Saka saka… Hayal bile etmesinler Cennet’i… Tipki Hristiyanlik ve Yahudilikte oldugu gibi Islam’da da homoseksuellik bir hastalik ve affi olmayan cok buyuk bir gunah gibi gorulur. Tum gayler Cehennem’de “cayir cayir” yanacaktir. 

 Herkes Cennet’e gidebilecek mi?

Yasar Nuri Ozturk gibi iyimser Din Alimleri bu soruya evet cevabini verirler. Ben bir din Alimi veya uzmani bile degilim. Tek referansim Kur’an ve Internet. Ama bu soruya cok net “Hayir” cevabini veriyorum. Muhammed’in yazdigi bir cok ayette bu o kadar net bir sekilde soylenmistir ki, hala nasil “biraz yanip sonra Cennet’e gidecegiz” dusuncesini empoze etmeye calisirlar anlamiyorum. Sanirim motivasyon amaclidir bu hipotez. 

– Evet, kötülük işleyip suçu benliğini kaplamış (ve böylece şirke düşmüş) olan kimseler var ya, işte onlar cehennemliklerdir. Onlar orada ebedi kalacaklardır. ( Bakara 81)

– Onun (lanetin) içinde ebedi kalacaklardır. Onların azabı hafifletilmez, onlara göz açtırılmaz. (Âl-i İmrân – 88)

– İnkar edenlerin ne malları ne evlatları, onlara Allah’a karşı bir yarar sağlar. İşte onlar cehennemliktirler. Onlar orada ebedi kalacaklardır.   (Âl-i İmrân – 126)

– Âyetlerimizi yalanlayanlar ve onlara uymayı kibirlerine yediremeyenlere gelince işte onlar cehennemliklerdir. Onlar orada ebedi kalacaklardır. (A’râf – 36.)

Daha fazla yer isgal etmesin diye burada kesiyorum bu “ebedi kalma” olayini. Yani kisaca, Cehennem’de bir sure yanip sonra Cennet’e gitme olayini unutun, kandirildiniz. Eger Kur’an’dan tek bir ayeti inkar ederseniz, veya Muhammed’e itaat etmezseniz, veya Gayseniz, veya kadinsaniz ve ortunmuyorsaniz, Yahudilerden ve Hristiyanlardan dost edindiyseniz, hele ola ki Tanri’ya inanmayan bir kafir ateistle arkadasliginiz varsa ebediyen Cehennem’desiniz… Cayir cayir yanacaksiniz 🙂

Bundan 1400 yil oncesine gidelim. Teknoloji yok, colde yasayan bir Arap kavmi, “Cahiliye donemi” diye tabir edilen bir donem. Erkekler diledigi kadar evlenip diledigi gibi bosuyor karilarini, parasi olan her erkegin cariyeleri de var bol miktarda… Zevk sefa had safhada… Bu arada etrafta gorebildiginiz seyler, hurma agaclari, develer, ucsuz bucaksiz bir col ve gunes. Nasil bir Cennet hayal ederdiniz? Icinden irmaklar akan, golgesi olan, meyve agacli, el degmemis citir kizlar 😉 Su saydiklarimi bir Isvicreli bence cekici bulmazdi. Irmak? Golge? Meyve? El degmemis kiz? I-ih…

Bir sonraki yazimda Garden of Eden, yani Tevrat’ta anlatilan, Muhammed’in de bol bol alintilar yaptigi orijinal Cennet’i anlatacagim. Sonraki yazimda bulusmak uzere…

Kategoriler:Dinler Etiketler:, , , , , , ,
  1. tavernoflight
    Nisan 1, 2009, 5:37 am

    🙂
    Cennete huriler varmış kara gözlü
    İçkininde ordaymış en güzeli
    Desene biz çoktan cennetlik olmuşuz
    Bak bir yanda şarap bir yanda sevgili

  2. Nisan 17, 2009, 2:48 pm

    Omer Hayyam siirleri beni de mest eder. Daha guzel anlatilamazdi. Tesekkurler siir icin…
    🙂

  3. Doctor
    Mayıs 20, 2009, 5:55 pm

    Yazilarini devamli okuyorum ve sana tesekkur ediyorum. Karsilastirmalarini cok mantikli buluyorum bir kere okudummu anliyorum .Bir aralar bizde dinle ugrasdik ancak hep anlamazlikdan soru sorardik eger dini ortamlarada olduysaniz dikkat etmissinizdir dindeki bir satir emre 100 tane soru sorarlar cunki islamda o kadar mantik disi seyler varki birak ilk defada anlamayi 20 -30 soru sorarsin yinede karanlik mevzular kalir hele hele kader mevzusunda soru gelse hoca system error veriyor 🙂

  4. Mayıs 20, 2009, 9:13 pm

    Turan Dursun’un tabiriyle bir mum isigi tum karanligi parcalar. Ben de bu siteyle bir mum isigi yakmak, okuyanlara birazcik benim gorduklerimi gostermek istiyorum. Yazilarimin bir ise yaradigina sevindim, ben tesekkur ederim.

    Dinlerle ilgili genel bir mantik hatasi var Doktor. Sadece Islam’a ozgu degil, tum dinlerin ortak noktasi sudur:

    SORGULAYAMAZSIN.

    Dinler bilimi kirletir. Insanlara, binlerce yil once yazilmis veya anlatilmis fizige ve tabiata aykiri sacma sapan hikayeleri sorgulamadan kabul etmesini emreder. Bilimsel aciklamalariysa kesin inkar eder. Bak evrim tartismasina Turkiye’deki. Acinacak haldeyiz. Ingiltere’nin 1850’de gectigi yoldan simdi geciyoruz. Kalkinmis ulkeler neden kalkinmis? Secimlerini dogru yaptiklari icin. Ya bilimi secersin, ya dini… Bilim dini curutur, dinse bilimi kirletir. Din insanlara otoriteyi kabul etmesini, kosulsuz inanmasini, itaat etmesini emreder. Bilimse sorgulamasini, daha cok, daha cok delil istemesini…

  5. Doctor
    Mayıs 21, 2009, 8:55 am

    Bizde bir atasozu var ” ac tavuk uykusunda bugday gorur” diye iste bir arabinda uykusunda cenette gormek istedikleri kuranda yaziyor yukarida belirttigin gibi. Yazilarini bekleriz .. 😉

  6. Temmuz 21, 2009, 3:53 pm

    doctor arkadas zaten her satirin aciklamasina cevap verilebilseydi;700 sahifelik olan kuran’i kerim i 35000 bilim adami simdiye coktan cozerdi merak etme,
    gectin ki sizin gibi insanlar cozsun

  7. Ağustos 17, 2009, 7:35 am

    Dünyada en basit bir müessesede bile iyilere mükafat kötülere ceza vardır.En vahşi kabilelerde bile bu böyledir.Devletlerde ise ceza ve mükafat olmazsa devlet yıkılmaya mahkumdur.Kainat Halıkının saltanatı ise dünyevi devletlerle kıyas edilemez.Dünyayı güneş etrafında intizamla bir sapan taşı gibi çeviren,tüm yıldızları gayet muntazaman gürültüsüz bir şekilde milimetrik hesaplarla çeviren ve kainata verdiği nizam sayesinde hayatı yaratıp devam ettiren ve hayatın devamı için tüm hikmetli tedbirleri alan ve tüm canlılarınher türlü ihtiyaçlarına ikna edici ve uygun vakitlerde cevap veren bahar ve yazı bir sofra gibi halkeden ve bir kitabın sahifeleri gibi mevsimleri değiştiren,zerre gibi bir çekirdeğe dağ gibi ağaçları proğramlayan,insanı bir nütfeden yaratıp bütün ihtiyaçlarına uydgun madde ve yiyeceklerle kainatı ona hüzmetkar eden bir Yaratıcının,perde (sebepler) arkasında pek muhteçeş bir saltanatı vardır ki O’nun hikmetini hikmet,rahmetini rahmet,adaletini adalet ve azametini ve İzzetini ortaya koyacağı bir başka alem vardır ve bizler oraya ister istemez sevkolunuyoruz.Evet Allah’ın muhteşem saltanatı uluhiyyeti bu fani ve geçici kararsız dünya üzerine kurulamaz.Kainatı bir patlamayla halkedip ilminin düsturlarıyla kainata nizam verip hayatı halkedip tükenmez ve ebedi esmasına ayine eden O Zat’ı Zülcelal,Ezeli ve Ebedi Esmasına makar (uygun) olacak şekilde kainat ağacının neticeleri yani iyi,güzellik hasene adına ne varsa O’nun birikeceği bir yer olarak Cenneti ve şer,kötülük ve çirkinlik adına ne varsa onlarında toplanacağı bir Cehennem olması akla ve hikmete uygun olarak onların olacağı ahireti de kıyametle yaratacaktır.Bütün Semavi fermanlarında bunu haber vermiş ve asiler için Cehennem hapishanesini,kendisine iman edip rızasını kazanma yolunda çalışanlarada Cenneti vadetmiştir,ve yaratacaktır.Bu ona güzün bahar mevcudatını tahrip edip baharın yeniden aynı özelliklerde yaratması kadar kolaydır.
    Elbette Kainat Halıkının İlahi saltanatının büyüklüğü nisbetinde azabı da dehşetli ve mükafatıda çok garip ,acip ve güzel olacaktır.Biraz aklı olanın bu hakikatı anlaması yeter.
    Evet İnsan fıtratı ve vicdanı ve ruhu ebedi hayatı istiyor.Madem bizi yaratıp ve israfsız çok duyguları vücudumuzda yerleştiren halık elbette bu ebed duygusunu insanlara ızdırap olsun diye yerleştirmemiş,Vermek İstemeseydi istemeyi vermezdi.Gözümüz için güzel manzaralar,kulağımız için güzel sesler,Yaşama ihtiyacımız için binler nimetler vareden Keremi çok O Halık bütün insanlığın aşk derecesinde istediği ebediyetide verecektir.Layık olanı Cennete layık olmayanı Cehenneme atacaktır.Bu açık bir meseledir kör olmayan anlar.Madem yaratan bilir o ne şekilde yaratmışsa en güzelini o bilir.Ahiretin geleceğine kıştan sonra baharın gelmesi veCennet ve Cehennemin izah ve ispatını isteyen Bediüzzaman Said Nursinin Risale-i Nur Külliyatında 10 sözü,29 sözleri okusun hiç bir şüphe ve tereddüdü kalmayacaktır.İnternettende “Risale arama é moduna girin İslamiyet hakkında her sualinizin cevabını bulabilirsini.Tabi okuyup her şeyin doğrusunu anlamak isteyenlere.Hürmetlerimle

  8. murat
    Eylül 10, 2009, 7:38 pm

    benim asıl merak ettiğim sey su,cennet niye var..bu dünyada allahın emirlerine uygun bir yasam sürmüs kimseleri-ki anladığım kadarıyla bunlar sadece erkeklerdir-ödüllendirmek amaçlı kurgulanmı s bir yer değilmi.neyin sonucu bu ödül,iman ve ibadet etmenin.peki ama hangi dine.herbiri allah katında makbul olanın kendileri olduğunu söylemiyor mu.ya da daha önemli soru su allah neden ısrarla kendisine tapılması ve ibadet edilmesini istiyor.bunun ona nasıl bir yararı var yada amaç sadece tatmin olmak mı.bi baska soruda su,neden allah önce dünyayı,sonra insanları yaratıp onları sınava çekme gereği duymus canı sıkıldığından olabilirmi.bi uğras olsun diye sadece..

  9. Ateist
    Ekim 1, 2009, 9:21 am

    Hani derler ya “Allah bize göz, burun, deri el kol gibi güzellikler verdiği için namaz kılmalıyız ibadet etmeliyiz.”. Bunları verirken bana sordumu. Belki istemeyecektim. Belki hiç var olmamayı isteyecektim.

    Ayrıca neden beni kısa boylu yaratmışta başkasını uzun boylu yaratmış. Neden başkasına ayrıcalık tanımış. Diyeceksiniz insanların sabrını denemek için falan. Fakat şu anda tanrı, dünyadaki bir özürlü olarak yaratılmış olsa, inançlı olurmuydu, ibadet edermiydi.

    Neymiş “Merhametini 100’e bölüp 1 pareçasını tüm yarattıklarına dağıtmış.” (Sanırım benden 999.999.999.999.999.999.999.999.999 kat daha merhametli oluyor bu durumda.) Sizce böyle merhametli bi tanrı, bazı insanları üstün durumda yaratırmıydı. Kulları arasında ayrımcılık yaparmıydı.

    Bide allahın başlangıç tarihi yoktur zaten hep vardı deniliyor. Bu nasıl oluyorki? Tanrıya şöyle bir soru yöneltelim: İlk önce ne yaptın, en başta yaptığın şey neydi?
    Bunun cevabını aldığımızı varsayalım, peki bundan önce ne yapıyordun. Boş boş oturuyormuydun.

    Ateist olmayanlar LÜTFEN AZICIK KAFANIZI ÇALIŞTIRIN VE AT GÖZLÜKLERİNİ ÇIKARTIN!

  10. Sibirya
    Ekim 2, 2009, 1:09 am

    “Hicbir sey yoktan var olamaz”, tipik bir inanan savidir. Simdi bunun ustune bi muslumanla ateist dogaclamasi yapalim:
    M – Hicbir sey yoktan var olamaz.
    A – E peki tanri?
    M – O hep vardi.
    A – Hicbir sey yoktan var olamaz demistin.
    M – Tanri haric.
    A – Niye?
    M – Cunku oyle.
    A – Peki 🙂

  11. SESSİZ
    Aralık 2, 2009, 7:25 pm

    sibirya sen Allah’ı bir madde veya bir kimseyle karıstırma ayrıca ateist arkadısmızı at gözlüklerinizi çıkarın demiş …..siz gözlügünüzü cıkarmısınızda nolmus hiç mi görmezsiniz bu nasıl bir körlük Allah’la kendinizi kıyaslıyosunuz bir kimse yerine koyuyosunuz bu kadar kıyaslıyosanız önünüze bir et parcasını önünüze koyun ve sadece hareket ettirin ne düsünsün ne konussun ne görsün sadece hareket ettrin yazıklar olsun siz AT GÖZLÜGÜNÜ CIKARSANIZDA KÖRSÜNÜZ HİÇ BİRŞEY FARKETMEZ..

  12. Abdullah TUNA
    Aralık 3, 2009, 5:11 am

    “sen Allah’ı bir madde veya bir kimseyle karıstırma” “bu nasıl bir körlük Allah’la kendinizi kıyaslıyosunuz” bak işte bu sözlerini sevdim eğer ki bir tanrı varsa onu insanla kıyaslamak en saçma şey olacaktır çünkü o tanrıdır biz insanız o halde neden tanrının insana ait duyguları var ve neden insan gibi davranıyor? yani intikam sevgi öfke merhamet vb. duyguların ne işi var tanrıda bunlar insana ait duygular ve bunları beynimiz yapıyor tanrının bizimkilere benzeyen bir beyni mi var? ayrıca tanrıyı maddeyle kıyaslamayarak onun bir yaratıcısı olmasının gerekmediğini söyledin bunun sebebini merak ediyorum sadece maddelerin yaratıcısı olmalıdır metafizik şeylerin yaratıcısı olmamalı mıdır o halde ruhlarımızın da yaratıcısı olması gerekmezdi. aynen şöyle düşünüyorum insan etrafına bakıyor ve sanki herşey kasti olarak yapılmış gibi zannediyor bu da zaten iç güdülerimiz yüzünden ve diyor ki bunu yapan birileri olmalı ona da tanrı diyor ama demiyor ki “tanrıyı yapan birileri olmalı” neden demiyor çünkü tanrıdan hiç bir algı almamış ne bir ses ne bir koku ne bir görüntü vb. ama bir önceki “bunu yapan birileri olmalı” sözünü söyleyen beynimiz yani aslında beyinlerimiz hiçbir şekikde tanrının varlığına ikna olmuyor ve haliyle “tanrıyı niye yapan biri yok” diye sormuyor çünkü zaten farkında tanrının olmadığının 😉

  13. Bismark
    Ocak 20, 2010, 6:03 am

    Hz. ali Birgün (ŞAHSIN)biriyle tartışırken ona şöyle demiş; Sizin inandıklarınız (ölümden sonra hayat olmadığı cennet ve cehennem olmadığı hesap günü olmadığı Haşa Allah olmadığı) cıkarsa benim kaybım olmaz yok olup giderim.

    Eğer benim inandıklarım (hesap gününün olduğu herkesin dünyada yaptıklarının karşılığını alacağı iman edip etmiyenlerin ayrılacağı, iman etmeyenlerin kesin bir cezaya çarptırılacağı)çıkarsa o zaman vay halinize sizi kurtaracak KİMDİR….. Lütfen fazla değil 10 sn düşünün (gözlüksüz…..)

    (ŞAHSIN) biri at güzlüğünüzü çıkarın demiş..Allah’ şükürler olsunki bana o güzlüğü takmış ve O nun izniyle bize öğrettiği yoldan dosdoğru ilerlemeye çalışıyorum. Ya benden o gözlüğü çıkarsaydı sizin gibimi olurdum… Allah Korusun……..
    Gerçi anlamanız zor anlama işinide Yüce Allah nasip edecek benim ki sadece bir dilek umarım sizde doğru yolu bulursunuz.. Bu size bir ayetle açıklıyayım. Yanlız gözlüksüz okuyun.

    Rasûlüllah, vahyi Cebrail (a.s)’dan aldığı esnada âyetleri eksiksiz bir şekilde ve tam manasıyla ezberlemek maksadıyla dilini oynatarak tekrar etmekteydi. Hz. Peygamber, gelen âyetleri unutmaktan korktuğu için Allah, ümmetin peygamberine bir talimat vermektedir. Kur’ân’ın muhafazasının, toplanmasının ve açıklanmasının kendisine ait olduğunu bilmesini istemektedir. Allah: “Ey Habîbim! Cebrail sana Kur’ân okurken, unutmamak için acele edip onunla beraber okuma, yalnız dinle. Doğrusu o vahyolunanı kalbinde toplamak ve onu sana okutturmak bize aittir. Biz onu (Cebrail’e) okuttuğumuz zaman onun okumasını dinle! Sonra onu sana açıklamak bize aittir” (16-19).

    Yani demek istediğim sizi imana davet etmek veya anlamanızı sağlamak benim yapacağım bir iş değildir. Bunu Kalbinize aklınıza yerleştirecek olan ALLAH’tır..

  14. burcu
    Mart 4, 2010, 5:00 pm

    36. Derken, şeytan ayaklarını oradan kaydırdı. Onları içinde bulundukları konumdan çıkardı. Bunun üzerine biz de, “Birbirinize düşman olarak inin. Sizin için yeryüzünde belli bir süre barınak ve yararlanma vardır” dedik.
    allah ını seversen janos arkadaşım yazından anladığın cennetin yeryüzünde olduğumu 🙂 o zaman yazındaki inin ve belli bir süre orda barının cümleleri ne anlama geliyor. demekki cennet yeryüzünde değil:)
    2 yaa cennete gidersin diye söylüyorum sonra hayal kırıklığına uğrama eğer bu dünyada sevdiğin biri varsa ne yazıkki zaten onunla birlikte olacaksın huri bekleme yok sevdiğinseni secmezse sansına huri düşer 🙂
    3 dur bakım eskiler denizaltılar ucaklar aya seyahat için ne diyorlardı şeytan işi olmayacak bişey ama ne oldu ayada cıktık denizaltıda yaptık aman tanrım o zaman aklımızın almadığı şeyler gercek oldu ee insan beyninin o kadar fazlasını calıştırıyorkı bazı şeyleri anlamaması cok anormal nasıl anlamayız ama bizim her şeyi cözen bir beynimiz var :)şimdi bu allah meselesini tam çözemiyor insan ozaman kesin yoktur allah hayal ürünüdür !!!! kim bilir belki bir beş yuz yıl sonraki insanlarda sizinle dalga geçeceklerdir allahı nasıl anlayamazsınız diye
    4 cehennem olayı kardeşim ayeti eksik okumuşsun gene 🙂 şirke düştün kafir oldun tövbe etmedin yada son nefesinde tövbe ettin allah sana ordaa dur bakim diyor senin yerin cehennem ebedi orda kal yoksa ooo sen 40 yaşından sonra tövbe etmişsin cehennemde kalacan demiyor İMANSIZ MI ÖLDÜN YERİN CEHENNEM EBEDİ. ama yok gunahın cok ama imanlısın o zamanda cek cezanı cennete gir diyor ki bunun kanıtını zaten ayetlerle bulabilirsin coğu ayette derki sen ümidini kesme tövbe et yaptığın gunahlardan pişman ol cünkü allah ın merhameti fazladır. kusura bakma ama ben tanrı olacam (haşa) şöyle bişey diyecem tamam sen 50 yıl benim adıma küfretmişsin sonrada ben seni affederim yeterki icden tövbe et dicem gec allah ını seversen ilk diyeceğim şey yakın bu köpeği atın ateşe ne affedecem demek olur demekki insanla allah ın davranışları arasında fark var allah ın merhametini insan gibi değil. son ana kadar senden umudunu kesmiyor. yeterki sen düzel :)eee düzelmiyorsan ne yapacak senide cennetemi koyacak o zaman nerde allah ın adeleti benim yaptığım imanlar boşunamı verdiğim mücadeleler tabiki gideceksin cehenneme 🙂 bu kinden nefretten gelen bir olay değil seni kızgın cehennemle tehtit ediyor cünkü seni cennete koyarsa ben isyan ederim dünyada her istediğini yap ye iç pislik ol sonra benimle birlikte cennete gir yok öyle yağma :)allah merhametli olduğu kadar adaletlide olmak zorunda kuran daki tehtitler bundan yoksa allah hani merhametliydi neden cehenneme koyuyor deme.
    merhametli cunku son ana kadar ne bok yemiş olursan ol seni affedebilirim diyor
    adaletli cunku ben hayatımı imanla geciriyorum sen gecirmiyorsan tabiki fark olacak yoksa benim hakkımı yer
    tüm ateistler bunu der hani adaletliydi neden kinci o zaman diye biraz kendi gözlüklerinizi çıkarsanız dediğinize sizde güleceksiniz ama bazı şeylerin çıkması zordur 🙂 emin ol iyi bilirim belli bir yaşa kadar ohh ne güzel uyuşturucu kullandım yedim içtim ohhhh hayat ne kadar güzel. allah yok dondum dolaştım sonra ne yazıkki at gözlüğünü çıkarmam zor oldu çünkü din bana zor geldi eğlencemden vazgecmen gerekli dedi içme dedi kendine dikkat et dedi bırak erkekler popon gogsun için peşinden koşmasınlar cazibeni kullanma dedi oku öğren herkezin din dediğine inanma dedi vaktini eğlence gibi gözuksede salak şeylere harcama dedi inan başta o kadar zor geldiki at gözluklerini çıkarmak o kadar isyan ettim ki ama sonunda oldu :)benden sana tavsiye başkalarının at gözluklerıne örnek vereceğine kendindeki gözlükleri çıkar bugune kadar gidip dinini okumak yerine anlamak yerine hacının hocanın peşinde koşduysan zaten çıkaramazsın o at gözlüklerini :)ee diyeceksin bugune kadar ateistin nasıl inandın diye gercekten inandığın zaman hissediyorsun emin ol.ama dikkat ben hocaya hacıya inanarak hissetmedim.

  15. burcu
    Mart 4, 2010, 5:02 pm

    ateist arkadaşım sana kim dediyse allah bize göz onu bunu vermiş namaz kılın diye seni kandırmış 🙂 yok öle bişey senin yaratılış nedenin o zaten .sana kulak burun vermeseydide senin allah için ibadet etmem lazımdı. cunku dinde yaratılışının amacı bu yani bişey için tşk etmiyorsun zaten görevini yerine getiriyorsun. iki cümlenin anlamları farklı dikkat et bu konuya 🙂

  16. birhan
    Mart 9, 2010, 3:46 pm

    ALLAH gerçektende vardır.arkadaşlar hiçbirşey yoktan var olamaz ama anlamadığım tek nokta allah nasıl var olmuş???
    ikincisi bana saçma gelen cennete sadece müslümanların alınması bence cennet iyi kalpli olan herkes alınmalı düşünsenize bugün avrupada gelişmiş ülkelerde yaşayan insanlar için hayat şartları çok güzel ama birde arap ülkelerine bakın ve karşilaştirirn eğer siz gelişmiş bir ülkede yaşiyor olsaydınız islamiyeti hiç araştırırmıydınız kafa kesmeler kadınları taşla öldürmeler hani allahımız demişti canı ben verdim ben aklırım nerde o islamiyet???? erkeğe dört kadın helalsa kadınada dört erkeke helal olması gerekli değilmi???

  17. akeneton
    Mart 10, 2010, 12:59 am

    cennet ve cehennemin olmasının sebebi dünya bir sınav yeridir.Bu sınav da iyiler iyi yere kötüler de kötü yere gidecektir. Beynin var ama aklını göremiyorsun,Allah ı da böyle düşün….?

  18. Bir Dost
    Mart 10, 2010, 10:20 pm

    Cennet ve cehennem kavramlarinin ortaya atilmasinin nedeni bu dunyadaki haksizliklari aciklayamamaktan dolayidir.

    Basit bir ornek: Fakir bir ailede dogan bir cocugun hayat boyu yasayacaklari sinirlidir, hatalarinin telafisi yoktur (mesela okulu birakmak gibi), en iyisini yapmaya calissa bile cok buyuk ihtimalle hayati sikintilarla gececektir. Zengin bir ailede dogan cocugun hatalarinin telafisi vardir (okulu bitiremese bile iyi sartlarda yasar), istemeden bir cok seyin sahibi olur. Aradaki tek fark dogduklari evdir ve bu buyuk bir adaletsizliktir.

    Bu tur adaletsizliklere karsi isyani bastirmanin en kolay yolu dunyanin bir sinav yeri, yani gecici bir mekan olduguna inandirmaktir. Fikir basittir, sartlar kolaydir ve tum adaletsizlik inanca baglanir. Insani yumusak basli ve yonetilebilir yapar ve kitleleri yonetmenin en iyi yoluda onlara ellerinde olmayanlari fazla bir sey yapmadan (sadece ibadet ederek) elde edeceklerine inandirmaktir.

    O yuzdendir ki tum dinler ibadeti birinci esas kosarlar ve birbirlerinin muritlerini cennete kabul etmezler. Bu dunyadaki zamaninizi iyi gecirin ve faydali bir seyler yapmaya calisin cunku sonrasi yok…

  19. akeneton
    Mart 11, 2010, 4:06 am

    Sevgili dostum öyle fakir çocuklar varki okumaya bilir ama çok güzel esnaf olmuş öyle okumuş adam var ama adam olamamış

  20. Bir Dost
    Mart 11, 2010, 9:36 am

    Dogrudur ama benim soylediklerimin tersini ispatlamaz.

  21. akeneton
    Mart 12, 2010, 8:04 am

    sen yanlış düşünüyorsun istersen bir araştırma yap..?

  22. akeneton
    Mart 12, 2010, 11:31 am

    selam müslüman kardeşlerime.Bu sitede yazılan şeyler safsatadan başka bir şey değil.Sadece bir oyalama bir kafa karışıklığıdır.Örnek;Sinek aslanın başına konmuş: “Hani nerede ormanlar kralı karşıma çıksın, pençeyi bende görsün” dermiş, diye anlattıktan sonra: “Bre sinek, aslandan korkmak için ceylan olmak lazım. Senin gibi sinekler aslanı tanımaz ki, korksun” der.) Görmediğin şeyleri aklın onaylıyorsa demeki yaradanı onaylaması gerek…?

  23. Bir Dost
    Mart 12, 2010, 1:30 pm

    Sadece senin hikayen icin soylemiyorum, ben bu tur hikayeleri okumayi seviyorum cunku hemen hemen hepsinde enteresan ama mantik olarak arizali seyler anlatiliyor. Populer olmalarinin nedeni azda olsa sorgulama icgudusunu yanlis temelden cikarak yanlis bilgilendirmelerle sanal bir gerceklige oturtmalari ve dizginlemeleri (atlama istihmali olan sazanlara: yanlis ve yanlis dogru olmaz). Zaten bu yuzdende insanlar seviyor bunlari.

    Burada tartisilan yaraticinin var olup olmamasi degil ilahi oldugu iddia edilen bir inanisin aslinda bir insan tarafindan ortaya konup konmadigi. Evrensel ve tum insanlik icin oldugu iddia edilen bir inanisin neden Araplar’in adet ve zevklerinin cevresinde dondugunun insanlari uyandirmasi lazim ama olmuyor galiba.

    Madem safsata burada ileri surulenlerin neden yanlis oldugunu anlatirsin bizde ogreniriz.

  24. akeneton
    Mart 13, 2010, 9:19 am

    bizler eyer kurana tam hakkıyyla oyarsak bu anlattıklarınız olmas herkes müslüman bir şekilde hak hukuk ve adalet içinde yaşar. ama tam bir teslimiyet olmadığın dan dolayı ırkçılık yaşanıyor…? Kur an da sadece araplara ayitmiş gibi anlaşılıyor….?

  25. Bir Dost
    Mart 14, 2010, 1:34 am

    Sorun Kur’an in anlattiklarinda zaten. O kadar birbiriyle celisen soylemleri var ki dinde zorlama yoktur ama baska dinden insanlarla evlenemezsin, insanlari sevin ama kafirleri oldurun diyor neresinden tutacaksin? Farkinda olmadan herkes mantigina yatan kisimlarini kendine gore adapte ediyor ve bir kisinin inandigi digerininkini tutmuyor. Yoksa neden bu kadar cok mezhep yada tarikatler olsun ki?

    Bu sitedeki yazilar bile aksini gostermekte epey yardimci. Eger ilahi bir soylem olsa herkes, sende bende ayni seyi anlariz oyle degil mi?

  26. akeneton
    Mart 16, 2010, 2:24 am

    1]Sorun kuran değil insanlardır.İnsanların anlama ve anlayışları varklı olduğu için kuran yanlış anlaşılıyor.İnsanların yaptığı hatalar islama mal ediliyor.Bu sakat bir anlayıştır.« Hiç şüphesiz din, Allah katında İslam’dır… » (3/19) 2)Peygamberimizin dini islamdı.Ama insanların sakat anlayışları mezhepleri din haline getirdiler ve din diye algılandı.Kolaylık dedikleri mezhep islamin önüne geçti ve din oldu buda çok yanlış..?

  27. Bir Dost
    Mart 16, 2010, 1:21 pm

    Bu tartisma uzarda uzar sonu yok. Sana basit bir ornek vereyim: Trafikteki “bu yola girilmez” levhasini biliyorsundur. Bu levhayi gorunce ikimizde ayni seyi anliyoruz ve o yola donmuyoruz oyle degil mi? Bu kurala uymayan insanlar elbette var ancak bu hareketlerini levhayi gorerek, bilerek ve isteyerek yapiyorlar. Yani ne yaptiklarinin farkindalar cunku kural net ve anlasilir bicimde dizayn edilmis.

    Gelelim tartismayla baglantisina. Bak bu sitedeki yazilarda Kur’an’dan ayetler ornek veriliyor ve bir kisim insan “bu ayetten acik ve net bir sekilde A anlasiliyor” derken diger kisiler “A gibi gorunebilir ama diger taraftan baska bir yerde A’yi soyle anlatmistir, senin dediginle alakasi yok” diyerek karsi gorus sunuyorlar.

    Trafikteki ornekte nasildi? Ikimiz ayni seyi anliyorduk, anlatilan cok net ve kesindi, kurallara aykiri gelenler bunu bilincli yapiyorlardi. Dinde nasil? Iki kisinin anladigi ucuncusununkini tutmuyor, tum kurallar evrensel degil ve herkes birbirinin kurallari cignedigini, kendinin en iyi Musluman oldugunu dusunuyor. Seninde bahsettigin tarikat ve mezhep ayrimlarinin kaynagi bu.

    Bu, tam aksine insanlarin degil kurallarin hatasi ve ilahi oldugu iddia edilen bir inanista bu tur seyler olamaz, oyle degil mi? Nasil olurda A tarikati Islam’i bir sekil uygularken B tarikati ondan daha farkli uygular ikiside trafik kurallarini ayni sekilde anladigi halde? Fark kurallarda cunku ilahi diye inanilan bir sey aslinda insan yapimi ve inanma icgudunu birakip o gozlerle bakarsan net bir sekilde gorebiliyorsun.

    Mesela hala “hiz limiti 10 km” olan levhalar var. Bunlar 1960’larda uygulanabilir olabilirlerdi ama gunumuzde gecerliligini yitirmisler. Bunu herkes biliyor ve katiliyor ama is dine gelince “hasa” lar, “hasbinallah” lar basliyor. Bu fark neden? Nedeni trafik kurallarinin insan yapisi oldugunu bilmek ve dinin ilahi olduguna “inanmak”. Bilgiyi degistirmek kolay ama inanilan bir seyin yanlisligini gormek zor cunku inanilan seyi gunun her saniyesi etrafinda hissediyorsun ve icine cekiyorsun.

  28. Ateist (eski Agnostik)
    Mart 17, 2010, 10:40 am

    Sana katılıyorum Dostum.

  29. akeneton
    Mart 19, 2010, 1:42 am

    Evet doğrudur sen anlamdığın müddetçe bu kunu uzayıp gider.Çünki sizler anlamazsınız veya anlamk istemiyorsunuz.O levhayı kim oraya bıraktı.O levhayı bırakmayı hangi akıl emretti,o aklı kim yarattı…? Senin gibi insan lar anlamak istemiyorsa burda Peygamberlerin ve Kuran ın suçu ne….? Allah ın kuralları ve kanunları kesinlikle zorlayıcı değil çok net ve anlaşılırdır.Allah ın emirleri ve kitapı evrenseldir her zamana ve ana hükmeder ama sen zıt düşünüyorsan kur an ın suçu ne…?

  30. denge_60
    Ağustos 14, 2010, 6:24 pm

    burası ne garip bi site ya ateistler müslümler felan sewdim valla ama
    şöle bişi var bnde bilime ve mantığa aşırı inanan birisiyim
    ve kendi kendime dün bi soru sordum allah beni yaratırken bana sordu mu ?
    bunun cevabını ararken buralara kadar geldm.cevabını bilen varsa lütfen sölesn
    + bna göre din olmasaydı dünya çok fena bi karışıklık yaşardı
    insanları bir arada tutmak için mükemmel bi yöntem bnce sizi bilmem ama bnde inanıorm islamiyeti saten tam anlamıyla yasamak mümkün olmayabilir ama saten kimse mükemmel diilki elimissden geleni yapsak yeter bnce.!!!…

  31. Gilgames
    Ağustos 17, 2010, 8:31 am

    Denge canım kardeşim sen sanıyormusun dünyada herkez bir tanrıya inanıyor ve onun buyrukların harfiyen yerine getirerek düzen içerisinde yaşıyor. Senin bu söyleminden dünyadaki tüm suçları dinsizler işliyor savı ortaya çıkar ki saçma sapan bir durum olur buda. Senin neye inanıp inanmadığın bizi zaten ilgilendirmez çık anadoluyu gez dolaş kendisine müslüman diyen nece insan dikili bir taştan veya kim olduğu bile belli olmayan bir mezardan, yatırdan medet umar, inanç budur zaten inanırsın ve pek sorgulamazsın meselede asıl sorunda budur kanımca biz inanıyorsak sorgulayalım diyenlerdeniz. Yani İnanıyorsak gerçekten buna kanmalıyız ama inandığım dediğin dinde allahın kelamı dediğin kuranda açıklıklar anlaşılmazlıklar olursa insan dur be kardeşim ne oluyor demeye başlıyor ve bunu demeye başlayınca dinsizleşiyor kısır bir döngü bu sanırım. Birde aklıma gelmişken dünyanın hani balta girmemiş ormanları derler ya oralarında yaşıyan bir çok kabile tanrının bile ne olduğunu bilmeden huzur, mutlu mesut yaşarlar. İnanmak ve bir şeylerden medet ummak insanın doğasında ver o yüzden sana tavsiyem her neye inanıyorsan gerçekten bilerek inan birileri veya çoğunluk inanıyor diye inanma…

  32. denge_60
    Ağustos 18, 2010, 9:05 am

    bn hala sorumun yanıtını alabilmiş diilim. verebilecek biriside yoq heralde ama ne olursa olsun bn inandıım şeylerden vaz geçmiyecegime eminim cünkü bnce dogrusuda mantıklısıda bu.. zaten bu samana kadar herkes bunu yapıor bnde öle yapmalıyım gibi bi mantık tasımadm bn.her insan bnce allahın varlıgına inanıor saten fakat bu inancın ortaya cıkması için illa peygamberlerin sopalarının yılana veya denizlerin yarılıp yollara dönüşmesi gerekmior bnce.şimdi ewinde veya arkadaslarınla veya bi kafede bunları okuorsn rahatsn canını asırı sıkıcak bi durum yok. egerki bigün öylekötü bi durumla karsı karsıya kalırsan felaketn en büyüğüyle diyebilecegn kadar elinden hiç bir sey gelmesse sewdiin insanlar yannda diilse herkesden usaktaysan ;işde o saman sana yardm edebilecek tek bisey var o da ALLAH.
    fakat söledklerimi yanlış anlamayın sakın bnm kimsenn inancına bişi dediim yok kim neye istiosa ona inansın .bnm görüsüm bu sadece buna inanıorm bn.

  33. denge_60
    Ağustos 18, 2010, 4:19 pm

    Gercekten bu siteye girdiimden beridir neredeyse yasılanlkarın %50 sini okudum.Çok enteresan şeyler var burada.Elime bi kitap alıpda okumuşluum pek yoktur belki ama ;burada eglenerek ve öğrenerek okuyorum gercekten tüm yazılanları.Ne kadar tartışılsada sonuç gene aynı kalacak belki(tüm deniz analarını kurtaramayacağımız gibi.)ama yinede tartışıp konuşmakta yarar var diorm bn.

    Bn aslında alevi inancıyla büyüdüm bu zamana kadar.Bizim meshebimizdede oruç tutmak var namaz kılmak yok ama secde edip niyaz etmek gibi kavramlar var.Kuranda yazılanlarla örtüşmedii için sünni kesimi halk bunların yalan olduğunu söylüyo.Böyle ibadet edilemeyeceğini savunuyolar.Şiilerinde yarı bize yarı sünlilere benzediği çıkıyor ortaya 😀

    Konuyu dağıtmassak herkez ne olursa olsun kendi inandığı şeyi savunacak itiraz edilsede öyle olduğuna inanacak.Bu yüzden bir yere varamıyoruz ya zaten.

    Ne olursa olsn bn bilimin ve mantığın hareket dahilindeki şekline inanırım..

    Janos ve ateist arkadasımıs.(diyer arkadaslarda var tabi kusurabakmayın hepsini sayamıyorum.) gözlemlerime göre gerçekten bu konu hakkında derin araştırmalar yapmışlar.Anlattıkları mantıken dogru şeyler.

  34. Erkan
    Ağustos 21, 2010, 10:54 am

    Sevgili kardeşlerim din hiç kimsenin kendi şahsıyla değerlendirip yorumlayacağı bir şey değildir.İlk satırda din bilginin çok zayıf olduğunu bir kaç kitabı alıp karşılaştırdığında doğruyu ancak idrak edebileceğin kanaatindeyim.İlk cümlende herkez cennet için orada yaşamak yemek içmek içinmi can atıyor gibi yazmışsın.Haşa Allah C.C. bizi cennetine sokmak gibi bir derdi yok.Bizimde cennete girme gibi bir derdimiz yok müslüman olarak.Hatırlarsak yunus emrenin bir dizesini bana ne huri ne cennet bana seni gerek seni diyor;Öyleyse cennet Allahın bir lütfu dur.Bizim ise yapmamız gereken sadece ödül beklemeden Allahın RIZASINI kazanmaktır.Öyle ise Kuranı kendimiz yorumlamadan tefsirlerden yararlanarak din ilmimizi genişletebiliriz.Bediüzzamanın risalelerini öneririm.Allaha emanat Olun.Hayırlı Ramazanlar.

  35. Ateist
    Ağustos 22, 2010, 1:57 am

    denge_60 :

    Ne olursa olsn bn bilimin ve mantığın hareket dahilindeki şekline inanırım..

    Bilimde inanmak yoktur. Bilmek ya da inanmamak vardır.

  36. şafak
    Ağustos 23, 2010, 4:48 am

    Bilim “nasıl” diye sorgular, oysa inanan birisi “niye” diye sorgular-farkları bu….

  37. Ağustos 23, 2010, 5:34 am

    Bilim sadece ‘nasil’i degil ‘neden’, ‘nerede’, ‘ne zaman’, ‘hangi sartlarda’, ve aklina gelen baska her kosulu sorgular. Bilim soru sormak uzerinedir. Din ise adindan da anlasilacagi uzere – inanc -, asla ve asla hicbir seyi SOR-GU-LA-MAZ. Sorgulayana ‘allah bilir’, ‘aklin ermez’, ‘sorgulama dinden cikarsin, kafir olursun benzeri uyarilar yapilir. Katiksiz ve cahilce inanmak dinlerde esas ve tek olandir.

  38. şafak
    Ağustos 23, 2010, 2:27 pm

    Sor-gu-lar… Ama senin dediğin de doğru Janos, genelleme baktığın zaman, evet, öyle davranırlar. Ferdi olarak baksan olaya bu böyle değildir. Benim şimdi üç oğlum var, bir anne olarak onların düzgün bir şekilde yetişmelerini istiyorum (“standart” değil), ister din acısından ister başka…Onlara da aynı şeyi söylüyorum: hep sorgula ve tarafsız olarak araştır………..

  39. Ağustos 23, 2010, 3:32 pm

    Peki Safak, madem cocuklarindan ve sorgulamalarindan bahsettin, sana supheci melek’in cevirisiyle bir yazi linki veriyorum, vaktin oldugunda bir goz at. Bu yazi Richard Dawkins’in 10 yasindaki kizina yazdigi bir mektup:
    http://suphecimelek.wordpress.com/2010/08/22/richard-dawkinsin-kizina-mektubu/

  40. Harun
    Eylül 3, 2010, 3:22 pm

    Allahın olmadığını yazmışsınız.madem görmediğiniz şeye inanmıyorsunuz o halde bana aklınızı gösterin.Kuran-ı Hz.Muhammedin yazdığını söylemiş gerizekalının şaklaban soytarının biri.Ayetleri iyi oku.Der ki o yalanladığın kuran ‘insanı meninin yumurta ile birleşmesinden oluştuğunu yazıyor.ee akılsız 1400 yıl önce hangi teknolojiye sahipki o zamanın insanları bu yazmışlar…işte düşünemiyorsunuz.çünki o beyinleriniz almıyor kapasiteniz yok. Mülk suresinde göğün yedi kat olduğunu o zaman efendimiz S.A.S teleskobumu varmış yazmış…bizim için teselli o kuş aklınızla bir gün karanlık mezarlığa gireceksiniz.eminim siz cahiller mailimi bombardımana tutacaksınız.nafile çünkü bir kullanımlık açtım.belki burda hakaret yazacaksınız.aşağısı kasımpaşa ben bir daha buraya girmem.ama siz okuyup çatlıyacaksınız….birkez okusanız yeter silsenizde olur….ben içimi döktüm kanı beş para etmez,yemek içmek yatmaktan başka bir halt yapmaya mahluklar.ha bu arada bu pc de bana ait değil

  41. ela
    Ekim 18, 2010, 2:53 pm

    ya nekadar gereksiz düşünüyorsunuz allah olmasaydı senin bu dünyada ne işin var artı senin düşücelerin oldugu sürece cennete gidemezsin tabi onu allah bilir ama yüzde yüz gidemezsin terbiyesizlik yapmayın

  42. Müslim
    Kasım 7, 2010, 8:13 am

    Janostan saçma bir konuyla yine karşınızdayızz….!

    Yazdıklarının hepsine değil sadece birkaç noktaya değineceğim. Çünkü o kadar saçma fikirler varki hangi birine cep yazsam düşünemiyorum.

    Allah’ ın yeryüzünde bir halife yaratacağını söylemesi sadece Hz Adem’ i yaratacağı anlamına gelmiyor. Saçma bir mantık çıkarmışsın. Halife derken insan ırkından bahsediliyor. Allah’ ın Hz. Adem’ i yaratıp cennete yerleştirmesinden cennetin dünyada olduğu kanısına nasıl vardın anlamadım. Çünkü dünyayla ilgili gizli ya da açıkça bir bilgi verilmemiş. Ve meleklerin bozulması falan saçma bir ifade tarzı. Meleklerin duyduları yoktur biraz araştır istersen.
    Kuranda geçen cennet isimlerinin hepsi cennetin birer bölümüdür. Anlaşılmayan bir şey görmüyorum.

    Cennet dünyada Allah için çalışanların ödüllendirileceği yerdir. Yan gelip yatanlar cennete giremeyeceklerdir. Ve müslümanların kalkınamamasının nedenin Amerika ve diğer sömürge ülkelerin ortadoğuyu sömermek istemesi olduğunu biliyorsun herhalde.

    Cennette herkes her istediğine sahip olabilecektir. Burdan kadınlarında istediği erkekle cennette yaşayabileceği mantığını çıkarabiliriz. Bununla ilgili olarak bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. ((http://www.sorularlaislamiyet.com/index.php?s=show_qna&id=2172))

    Evet heteroseksüeller cehennemde cayır cayır yanacaktır. Tıpkı kadınlarını bırakıpta birbiriyle yatan birsürü terbiyesiz kavmin helak olduğu gibi. Çünkü heteroseksüellik bir hastalık değil bir azgınlıktır. Çünkü Allah bize eşlerimizi yardım etmek, onlara sahip çıkmak ve neslimizi devam ettrimek için göndermiştir. Erkekler birbirileriyle terbiyesizlik yaparken izlesinler diye değil.

    Cehenneme gidip sonra cennete gidecek olanlar müslümandırlar çünkü her insan cehenneme gidecektir. Çünkü insan beşerdir günah işleyebilir. Ancak sonsuza kadar cehennemde kalacaklar vardır ki işte onlar kafirdirler. Onların işledikleri artık günah olmaktan çıkmış azgınlık seviyesine gelmiştir. Burdan günah işlemiş TÖVBE eden tüm müslümanların cennete gidecekleri anlamına gelir. Ve janos çok geç olmadan sen de tövbe et.

    Kuran indirilmeden önce 4 büyük kitap indirilmiştir. Ancak çoğu insan hala azgınlıklarına devam etmiştir. Yani cahiliye dönemindeki insanların da cennet hakkında bilgileri vardı. Ama onar yinede reddettiler. Ve sapkınlıklarına devam ettiler.

    Ve bu anlatılanlardan yola çıkarsak, bu yazıyı sadece kendini tatmin etmek, işine gelen tarafları saptırarak anlatmak gibi bir kanıda olduğunu sezebiliyoruz. Ve dinimi hiç araştırmaz sadece kuru kuruya Allah’ a inanırken, şimdi senin sayende tam bir araştırmacı kişiliğe büründüm. Bu iyiliğinden dolayı Allah inşallah seni affeder ve tövbe edersin.

  43. Müslim
    Kasım 7, 2010, 8:17 am

    Bütün müslüman arkadaşlarıma sesleniyorum. Lütfen yorum yaparken kanıt verelim. Yoksa yorumda başka saçmasapan konular çıkarıyorlar.

  44. Müslim
    Kasım 7, 2010, 8:19 am

    Ve janos yazdığım çoğu mantıklı cevaplar içeren bazı konularımı yayınlamaktan çekiniyorsun herhalde. lütfen yayınlarmısın ?

  45. turan
    Ocak 19, 2011, 2:43 am

    bu yorumlar komikmi kendinden utan islam ve kuran hakkında dalga geçercesine yazı yazmışsın allah seni affetsin bu arada kuranikerimi hz.muzhammed sav yazmamıştır.bukadar bilgin kıtken insanlara nasıl yardımcı olabilirsinki allah günahlarını bağışlasın

  46. Kaan
    Ocak 20, 2011, 1:47 pm

    Eger Allah beni yaratırken bana mı sordu diye soran arkadaşlar . Eger Yaşamak ve Allaha Kulluk Etmek İstemiyorsanız . İntahar Edin. Sizin İçin En Hayırlısı budur.Eger Allah Herkeze Eşit Dağıtsaydı Ozaman Dünya ve Sınav Ve Ahiret Hayatının Bi Anlamı Olmazdı.Sadece Cennet Olurdu .Ne Dünya Nede Cehennem. Allah yok diyorsunuz.Peki Ozaman Bunca İnsan . Sadece Müslümanlar Deil. Avrupalı , Asyalı , Arap Hepsi İnanıyorda Hepsi Safta Sen Mi Akıllısın

  47. Şubat 3, 2011, 7:34 pm

    Bana göre inanç insanın her anında yanında birşeylerin varolduğunu hissetiği manevi bir güç. Gerçekliği her zaman tartışılır. bu yüzden yazılarınızı takip ediyorum inanan inanmayan bütün arkadaşlara saygı duyuyorum. Kendinizi nasıl mutlu ve huzurlu hissediyorsanız öyle yapmanız en doğrusu. Önemli olan birşeylere inanmak. hiç birşeye inanmamakta birşeye inanmaktır 🙂

  48. asfagwbwg
    Kasım 24, 2011, 2:23 pm

    Merhaba,tartışmayı takip ediyorum ve yazılanları çok mantıklı buluyorum.Benim bir sorum olcak,neden Kuran’da anlatılan cennette arapların istediği gibi bir hayat yazıyor,mesela ben olsam öncelikli olarak kitap okumak,oyunlar oynamak,çalışmak…vb uğraşları tercih ederim.Cennette insanlar için ırmaklar,huriler,köşkler,gılmanlar olduğu yazıyor.2-3 aydır internette google’a cennette kitap okumak varmıdır,çalışmak varmıdır yazıyorum öyle bir tartışma yapılmamış,koca 75 milyonluk ülkede 1 kişi merak etmemiş yazık.

    Allah insanları yarattı fakat imtihansız cennete sokmuyor müslümanın bakış açısı bu değilmidir?Bunu anlatınca hemen itiraz ederler sen sınavda başarısız olunca sınavı geçiriyorlarmı…Aynı şey değil.O sınavda başarısız olursan bir daha alıyorsun ve sonunda cayır cayır yanmak yok.Hem en merhametli varlık,merhameti anne’nin çocuğuna olan şefkatinden daha çok diyorlar ama cehennemde bir insan sadece inanmadı diye ebediyen cayır cayır yanıyor nasıl bir şeydir bu?Bir insan tamam inandı diyelim Bir ayeti küçümsemek bile kafir ediyor diyorlar.Müslümanlardan başka hiç iyi insan yokmu?Yani insan haklarından bahsediyorum.İnsan haklarında insanın can,mal,namus güvenliği vardır,kölelik yasaktır,herkezin görüş özgürlüğü vardır,herkezin eşit çalışma karşılığında eşit ücret alma hakkı vardır…vb bunlara uyarak yaşayan bir insan yani son derece iyi bir insan müslüman olarak yaşamazssa islamiyette kötü sayılmıyormu?Birde Allah şanını insanlar görsün diye emretmiyormu?Böyle yaparak daha ok şanı azalmıyormu?Bir sanatı düşünün sahneye ıksa ben çok şanlıyım ona göre ben ne kadar şanlıyım siz biliyormusunuz?Bakın bestelerime diye kendini övse ne düşünürdünüz?AT gözlünü çıkarın çünkü dinle yaşayan insan düşünemez çünkü din düşünmeden kabul etmeyi emreder.Yaşadığımız dünyada ilerlemenin önüne geçen en büyük engel din değilmidir?Müslümanlar bu dünyada çalışan başarılı olan insanlara şimdilik Allah’a tapın diyorlar.Burası çalışma yeri değil diyorlar.E öbür dünyada da her istediğimiz olcak kuşu görecez onu yemek isteyecez hemen önümüze yemek olarak gelecek sonra uç diyecez uçup gidecek,ırmaklar,huriler,köşkler,cennette çalışmaktan bahsediyormu Kuran?Biz nezaman çalışacaz.Tamam onlarda güzel şeyler fakat çalışmak isteyen bir insan nolcak?Birde Allah bazı insanları hayvan olarak görmüyormu?

    A’RAF 7/179. And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık; onların kalbleri vardır ama anlamazlar; gözleri vardır ama görmezler; kulakları vardır ama işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibi hatta daha sapıktırlar. İşte bunlar gafillerdir.

    Bir insanın Allah’ı seveceği varsada kendisine hayvan denildikten sonra sevebilirmi?Allah’ı hem sevmemiz hemde korkmalıymışız ben iksini nasıl yapıcam hiç bilmiyorum.Hem sevmek insanın elinde olan birşey değil ki.Beni cehennemle tehtid eden bir varlığı nasıl sevebilirim?Beni en büyük azapla tehtit eden bir varlığı nasıl sevebilirm?Ki bir kişi tokat yiyince bile ömür boyu düşman oluyo vurana.Kuranda tehtitler var.Bir gayri müslim müslüman olmak istemiş denilenleri yapmış müslüman olmuş,sonra dur daha sünnet var denilmiş adam vazgeçmiş ben dinden ıçıkmak istiyorum demiş bu sefer dinden çıkanın başı kesilir demişler adamda bu nasıl bir din gireni alttan kesiyorsunuz çıkanı yukardan kesiyorsunuz demiş.Yani adam bile durumun farkında.İslam dini güzelliği örter müzik yasak,resim yasak,heykeltıraşlık yasak,bir kişinin karşı cinsle arkadaş olması bile yasak (internette dahil),kahkaha atmak yasak,esnemek şeytandan diyorlar,nefsini köreltcekmişiz yani bizi biz yapan en büyük unsurlardan birini köreltcekmişiz.Sadece nefis değil din nefisi,aklı,mantığı köreltir,salakda olsan kıro da,anlayışsızda olsan olsan ne mal olursan ol Kuranla yaşıcan.Misafirliğe gittin yada vefat eden birinin evine herkez odada oturuyor türbanlı kadın ben burda oturmam beni öbür odaya götürün orada tek başıma oturcam mı diyecek?Bana bunları dini bilgisi olan birinin açıklamasını istiyorum.Bunlar benim sormak istediklerim diğer konuları zaten biliyorum.Ama lütfen burası imtihan dünyası …vb gibi şeyler yazmayın.Bana cevap yazacak biri çıksın karşıma,ebedi olarak bir insan yakmak vicdana ne kadar sığar?Ben tanrı olsam ki değilim (Haşa) o bir insan yanacak olsa bile bu imtihan dünyasını yaratmazdım.Sayısı sonsuz olan,sonsuz güzellikte olan cennetler yaratırdım,sonsuz sayıda insan yaratırdım (Her salise) ve onları sonsuz mutlu ederdim.
    Ve kötülük olmazdı hiçbir canlık hiçbir calıya kötülük etmezdi…En büyük merhamet bu olmaz mı?insanların %99 na yakın ebedi cehennemde en büyük azap ile yanması en büyük merhamet mi?

  49. spngl
    Şubat 8, 2013, 4:35 pm

    hocam ben baska bise arastiriyodum buna ulastim. bende zamaninda cok arastirmistim. okar cok sorularin cevabini buldumki. dilerim sizde bulursunuz. cok okuyan cocukluktan gelen saf inancini kaybedior, dahada cok okuyan onu yeniden kazaniyor 🙂 dicem suki icine sinmeyen hersey zaten emevilerin dini bozmasindan kaynaklaniyor ozeti bu. extra olarak diicegim dinler tarihini arastirirsan, nuha i en inanc esaslari aynen zerdustede, yahudiyede sabiiyede budistede, tevrati kabul eden hiristiyanlarada ve son olarak muslumanlarada aynen inmistir. hatta ve hatta nuhtan sonra yasamis sumerlerde bile bu kayitlar var onlara inen peygamberi bilmiyoruz gerci. ve bunu soyleyen yani nuha inenin bize seriat oldugunu kuran soyler. namazin su anda bile bagzi hiristiyan ve yahudilerin kildigini bu gozler gordu.sizler inanmayim umrumda dilde daha toy olup yeni arastirmaya baslayanlari suleymaniyevakfi yayinlarini okursa cok daha dogru dini ogreneceklerdir. sukadarini soyleyeyim hicbir hocanin anlatamadigi sve aklmiza dunya kadar suphe dusuren kader inancinin emevilerin halifeligi elegecirdikten sonra araplara size bu zulmu allah yazdi sesinizi cikarmayin isyan cikarmayin diye ortaya cikan bir kader anlayisidir. hatta oyleki kuran inmeden once var olan bir kader anlayisiymis bu. size dicem su alah sizin sinavdan kac alacaginizi bilmez kimle evleneceginizi bilmez, yani kader inancinin dogrusunu bile ogrendim aklimda ne bir suphe kaldi ne bisey. toy arkadslarima tavsiyemdir, digerleri ne yaparsa yapsin.

Comment pages
  1. Aralık 12, 2012, 12:39 pm

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: