Başlangıç > Dinler > Hominid Evrimi

Hominid Evrimi


Evrimi hic bilmeyen, bilimsel sorularin cevabini Kur’an ve benzeri “kutsal” kitaplarda arayanlara, evrimin bir gercek oldugunu soylediginizde alabileceginiz en sinir bozucu yorum sudur: “E o zaman niye hala maymunlar var, onlar da insan olsaydi ya!” Iste bu noktadan sonra benim icimi sikinti basar, vaktimi boylesine dunyadan habersiz biriyle neden ziyan ettigimi sorarim kendime. Bu yazida size Homo Sapiens, yani biz insanlarin 5 milyon yillik evrim surecini anlatmaya calisacagim. Icinizde hala Adem’in Tanri tarafindan ilk insan olarak topraktan yaratildigini, Havva’nin da onun kaburga kemiginden yaratildigini dusunen varsa bu yaziyi okuyarak bos yere degerli vakitlerini kaybetmesinler, ya tarayicilarini baska bir siteye yonlendirsinler, ya da oncelikle Dinlerde Yaratilis, Sumerler’de Din, Nuh Tufani, vb yazilarimi okusunlar…

Yaziyi daha anlasilir yapmak icin once biraz aciklamalar ve tanimlar yapmak istiyorum.

Primate: 85 milyon yil oncesinde olusan ve icinden insan dahil olmak uzere, lemur, goril, maymun, sempanze, galagos vb. hayvanlarin olustugu ana gruba verilen ad.

Hominoidea: Homo Sapiens Sapiens’in evrim surecinde en ustunde yer alan ana grup.

Homo Sapiens Sapiens: Biz, yani modern insanlara verilen ad.

Hominid: Hominoidea ailesine mensup aile uyelerine verilen genel ad.

Hominidae

Sol taraftaki semayi yukaridan asagiya dogru inceledigimizde Homo, yani modern insanlarin soy cizelgesinde evrimde geriye dogru gittigimizi dusunursek sirasiyla Hominini, Homininae, Hominidae ve Hominoidea’yi goruruz. Yukarida tanimini verdigim Primatlar ise Hominoidea oncesine aittir.

Hominidae, “Great Ape”, yani Goril turune verilen genel addir. Gunumuze kadar varligini surdurebilen 4 farkli kol cikmistir bu koldan. Insanlar, sempanzeler, goriller ve orangutanlar bu 4 farkli kolu olusturur. En son hominidae bundan 13 milyon yil oncesinde yasamistir.

Homininae grubuysa yaklasik 8 milyon yil once iki kola ayrilacak, bu iki koldan insanlar, sempanzeler ve goriller olusacaktir.

Hominini turunden iki kol ayrilmistir ve bir surecte biz insanlar olusurken, diger koldaysa sempanzeler (Pan) olusur. DNA karsilastirmalari sonucu Homo ve Pan grubunun bundan 5.4 ila 6.3 milyon yil once ayrildigi tespit edilmistir. Bu surecte bu iki grup da kendi icerisinde evrimlerine devam etmistir. Asagida Homo grubunun evrim surecinin devamini okuyabilirsiniz. Pan evrimineyse bu yazida yer vermedim. Yani birisi size cikip da madem evrim gercek, neden hala maymun var dediginde soyle bir cevap verebilirsiniz: “Oncelikle, kastettiginiz sempanze olmali. Sempanzeler ve insanlar ayni aileye mensup uyelerken bundan yaklasik 5 milyon yil kadar once farkli evrim sureclerine girmis ve farkli iki ture donusmuslerdir.” Insanlar ve sempanzelerin DNA yapilarinin %97 oraninda esit oldugunu da soyleyip yaziya devam edelim…

Yaklasik 85 milyon yil kadar once primatlar, Kuzey Amerika, Afrika, Asya ve Avrupa’da yasayan en eski memeliler grubunu olusturuyordu. 30 milyon yil oncesinde modern iklimlerin dogusu ve ilk Antarktik buzullarin olusumu sonrasi Afrika ve Guney Asya’da yasayanlarin disinda kalan tum primatlar yokoldu. 17 milyon yil once Hominidlerin atasini olusturacak primatlar, Akdenizin daha genislememis olmasindan da yararlanarak Avrasya’ya gocettiler. Hominidlerden Homo turu dogdugunda tarihler -5 milyonu gosteriyordu ve Homo turunden onlarcasi bazen farkli farkli, bazense ayni zamanlarda yasayacak, ama aralarinda gunumuze dek varligini surdurebilen sadece Homo sapiens, yani biz insanlar olacaktik.

Hominid Tree

Yukaridaki semayla ilgili aciklamalar:

Semada yatay eksen soldan saga dogru yillari (milyon) gostermektedir. (0 rakami gunumuz tarihini gosterirken, 5 rakami ise 5 milyon yil oncesidir.) Mavi barlar, yil eksenlerine oranla turlerin yasadigi zamani anlatir. Cakisan mavi barlar, farkli turlerin ayni zaman diliminde yasadigini gosterir. ‘H’ kisaltmasi Homo, yani modern insanlar ve yakinlarinin oldugu aileyi temsil eder. Homo Sapiens, yani gunumuzun modern insani son seklini yaklasik 200 bin yil once almistir.

Ardipithecus: Buyuk oranda gorile benzerlik gostermektedir. Bazi bilim adamlari, Ardipithecus’u Homo ailesine dahil etmemeyi uygun bulur. Yaklasik 4.4 milyon yil once yasadigi tespit edilmistir.

Australopithecus Anamensis & Australopithecus Afarensis: Insanla ve gorille cok ortak ozellik tasir. 3.9 – 3.0 milyon yil once Afrika’da yasamistir. Paleontoloji dunyasinda bir sohret olan Lucy, bu gruba dahildir. (Lucy yazimi okumak icin tiklayiniz). Beyinleri modern insan beyninin %35’i kadardir ve boylari 1.2-1.4 metre civardindadir. Kopek ve Azi disleri gorillere oranla oldukca kuculmus ama halen modern insaninkinden daha buyuktur. Legen kemigi gorilden cok insaninkiyle benzesir. Ayak parmaklari kuculmus ve dallara tutunabilme yetenegi korelmistir. Modern insanla bir ortak noktasi da diz  yapisi ve kol ve bacak oranlaridir. Asutralopithecus tipki modern insanlar gibi dik yuruyebilir.

Australopithecus

Australopithecus Africanus: Guney Afrika’da fosilleri bulunmustur. 2-3 milyon yil once yine Afrika’da yasamistir. Insana oldukca yakin ozellikler gosterir. Beyin hacmi 450-500 cc civarinda olup modern bir gorilin zekasina sahiptir

Homo Habilis: 2.5 – 1.6 milyon yil once yasamistir. Bu gruba ait fosiller 1962-1964 yillarinda Tanzanya’da bulunmustur. Kol ve bacak orani her ne kadar ilk homo turu ornegi olsa da gorile daha yakindir. Fosille birlikte tastan aletler de bulunmustur. Bilim adamlarinin tahminlerine gore bicak benzeri tastan aletleri avlanmaktan ziyade etleri ayristirmak ve siyirmak icin kullanmislardir. Gunumuz sempanzelerine ve gorillerine gore daha sosyal ve daha zeki oldugu asikardir. 590-650 cc’lik beyin hacmine sahip olmasi beynin giderek buyudugune isaret etse de modern insan beyin hacminin 1350-1450 cc oldugunu da hatirlatmakta yarar goruyorum. 180px-Homo_habilis

Homo Ergaster: Dogu ve Guney Afrika’da bundan 1.9-1.4 milyon yil once yasamis olan tipki diger Homo turleri gibi soyu tukenmis bir turdur Ergaster. Tipki modern insanlar gibi tamamen dik (erect) yuruyebilir. Tanzanya, Etiyopya, Kenya ve Guney Afrika’da fosilleri bulunmus olan Homo Ergaster’in boyu 1.90m civarindadir. Ergaster kelimesi Yunanca’da isci, calisan adam anlamina geldigi icin bu ture Homo Ergaster denmistir. Homo Ergaster, tas balta, bicak gibi aletler kullanmistir. Konusmayi (basit seslerle de olsa) basaran ilk hominid turu olmustur.

KNM-ER 3733 - Kenya

KNM-ER 3733 - Kenya

Homo Erectus: Latincede ‘dik duran adam’ anlamina gelen Homo Erectus’larin, Afrika’yi terkeden ilk Hominin oldugu tahmin edilir. Fosilleri sadece Afrika’da degil, Turkiye, Fransa, Gurcistan, Ispanya, Endonezya, Vietnmam, Cin gibi ulkelerde de bulunmustur. Homo Erectus’un beyni zaman icerisinde daha da genislemis, farkli zamanlarda yasadigi tespit edilen Erectuslarla bu dogrulanmistir. Homo Erectus’un beyni 850 cm3’ten 1100 cm3’e kadar buyume gostermistir. Boylari 1.80 metre kadardir ve fiziksel olarak modern insanlardan cok daha kuvvetlidirler. Sosyal yasam konusunda insana oldukca benzerlik gosterirler. Homo Erectuslarin kullandiklari tas aletler daha komplikedir. Her ne kadar belirgin bir konusma dilleri olmasa da gunumuz sempanzelerinden daha belirgin sesler cikartarak birbirleriyle iletisim saglamislardir. Atesi kontrol edebildikleri gibi ates yakabildikleri de Israil kazilariyla dogrulanmistir.

Homo_erectusHomo_erectus_Steveoc_86

Homo Heidelbergensis: 600 bin – 400 bin yil once yasamistir. Tipki Homo Erectus gibi Homo Ergaster’den turemistir. Beyin hacimleri 1100 – 1400 cm3 ile modern insan beyniyle ayni hacime ulasmistir. Kullandiklari tas aletler daha da komplekslesmistir. Boylari 1.80 metre civarinda ve vucutlari modern insana gore daha kaslidir. Almanya’da bulunan 400 bin yillik bir mizrak, Homo Heidelbergensislerin avciliklari ve alet kullanmalari acisindan onemli bilgi saglamistir. Avlandiklari hayvanlar arasinda Mamotlar, Avrupa Aslanlari gibi bol etli ve dev hayvanlar da vardir. Olulerini ilk gomen Homo grubunun bu grup oldugu saptanmistir. Homo_heidelbergensis_(10233446)

Homo Neanderthalensis: 130 bin – 30 bin yil once yasamis ve soyu tukenmis bir Homo grubudur. Erkekleri 165-170 cm, kadinlariysa 152 – 156 cm boylarinda olup yine modern insana gore daha yapili ve kaslidirlar. Fosilleri ilk olarak 1800’lu yillarin basinda Avrupa’nin cesitli ulkelerinde bulunmustur. Neanderthalensislerin ilginc bir ozelligi, Homo Sapiens, yani modern insanlarla ayni zamanlarda ayni lokasyonlarda yasamis olmaliridir. DNA testleriyle %99.5 modern insanla ayni olan bu turun, Homo Sapienslerle ureyip uremedigiyse bir soru isaretidir. Bulunan fosillerin orta ve ic kulak kemik yapilari ve DNA analizleri, bu turun, muzikal ama cok kompleks olmayan bir dil ile konustuklari sonucuna ulastirmistir bilim adamlarini. Tas ve tahtadan aletler kullandiklari gibi, hayvan derisi yuzdukleri, barinaklar insa ettikleri bulunmustur. Neanderthalensis’in yokoluslariyla ilgili hipotezler soyledir:

– Insanlarla uremis ve zamanla nufusca da az olmalari sebebiyle modern insanlar arasinda yokolmuslardir.

– Insanlarla hicbir zaman urememis, iklim degisikligi ve/veya insanlar tarafindan yokedilmislerdir.

Yamyamliklari bir soru isareti olsa da bulunan bazi kemiklerde tas bicaklarca atilan kesikler tespit edilmistir. Cogu bilim adami Homo Neanderthalensis ve Homo Sapiens’in yamyamlik yaptiklarina inanmaktadir.

Krapina_-_Hruskovo_01

Neanderthal Cocuk

Neanderthal Cocuk

Ve sonunda da Homo Sapiens, yani biz, modern insanlar gelir. Tabii bunun tanimi icin yeni bir baslik gerekir. Yakinda Homo Sapiens basligiyla anlatacagim size biz insanlari 🙂

Bir sonraki yazida gorusmek uzere…

  1. serkan ultrAslan
    Temmuz 9, 2009, 6:33 pm

    bana mutasyonu anlatır mısın _?

    arkadaşlar böylece evrim ile canlıların birbirlerinden türemesinin ne kadar imkansız olduğunu anlasınlar _?

  2. serkan ultrAslan
    Temmuz 9, 2009, 6:37 pm

    EVRİM TEORİSİ ŞARLATANLIĞINDA CANLILARIN BİRBİRLERİNDEN TÜREMESİNİN TEMELİ MUTASYONA DAYANIR..

    YANİ GÜNÜMÜZDE Kİ MİLYARLARCA CANLI %100 HATASIZ ŞEKİLDE HER BİR ORGANI TEK TEK YİNE %100 HATASIZ OLARAK MUTASYONA UĞRAMIŞ VE DEĞİŞMİŞTİR..

    VE ALLAH.C.C IN HİKMETİ İŞTE NEDENSE YERYÜZÜNDE 1 TANE İSABETSİZ MUTASYON ÖRNEĞİ FOSİLİ YOKTUR..

    KALDI Kİ HERYER BU İSABETSİZ MUTASYONLARLA DOLU OLMALI..

    MUTASYON TIPTA HASTALIK DEMEKTİR ..
    MUTASYONLARIN BUGÜNE KADAR 1 TANE YARRALI OLANI ““`GÖZLEMLENEMEMİŞTİR“`

    60 YILDIR MEYVE SİNEKLERİ ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR SENİN EVRİMCİ BİLİMADAMI MUTASYONCU AMCANLARIN..
    1 TANE YARARLI MUTASYON GÖZLEMLEYELEİM DİYE 60 SENEDİR MEYVE SİNEKLERİNDEN MİLYONLARCA UCUBE, ÖLÜ, HASTALIKLI SİNEK YARATTILAR.. 1 TANESİNDEN BUGÜNE KADAR YARARLI MUTASYON SAĞLAYAMADILAR..

    60 YILDIR BU BÖYLEDİR MUTASYON DIŞARDAN GELEN ETKİLERLE OLUR.
    NADİREN SEBEPLERİ BİLİNEMEYEN İÇ KISIMLARIMIZDADA MEYDANA GELİR ..
    CANLI BİR MUTASYONA UĞRAMIŞSA ““HASTA“` DEMEKTİR..
    BUGÜNE KADAR “MUTASYONA“ UĞRAYIP HASTA OLMAYAN BİR CANLI YOKTUR..

    EVRİM DİYORKİ ““MİLYONLARCAAAAAAA YIL“` ALIR…

    MILYONLARCAAA YÜZYILLARDAN BERİ ERKEK KADIN MİLYARLARCA İNSANLAR İCİNDE YENI TURE BASLANGIC OLABILECEK BIR GENETIK DEGISIKLIK GÖRULMEMISTIR.

    .BUGÜN HER ALLAHIN GUNU ÖRNEĞİN DOWN SENDROMU GIBI HASTALIKLAR GORULUYOR.

    MADEM 65 MILYON YIL ONCE DINOZORLAR YOK OLDU, ONLARIN YERINE GELEN CANLILAR MEMELILER KUŞLAR, MUTASYON MEKANIZMASINDAN GEÇTİ NEDEN İSABETSİZ OLAN MUTASYONLARIN YANİ HASTALIKLI OLAN, UCUBE OLAN BU CANLILARIN FOSİLLERİNE RASTLANMIYOR_??

    NERDE BU FOSİLLER_??

    NE HİKMETSE HER DINOZOR FOSİLİ, VE ONLARIN DÖNEMLERİNDEKİ KUŞ FOSİLLERİ
    “`HİÇBİR İSABETSİZ MUTASYONA“ UĞRAMAMIŞLAR..

    MUTASYONLA DEĞİŞMİŞ BİREYLERDE AYNI DEĞŞİKLİĞE SAHİP OLDULARSA NERDE BU KEMİKLER ARKADAŞIM_??

    NEDEN 1 TANE UCUBE FOSİL YOK???

    HEPSİMİ %100 MÜKEMMEL MUTASYON GEÇİRDİ_??

    ALLAH.C.C IN HİKMETİ İŞTE NE YAPARSIN..

    BUNUN OLMA OLASILIĞI KAÇTA KAÇTIR_??

    DUR BEN SANA SÖYLEYEYİM “İMKANSIZDIR“`

    GOZLEMLENEMEMIS, TARIHI HADISELERLE BELGELENMEMIS, DENEYE TABI TUTULAMAMIS VE OLAYLARI HEMDE “TEMEL“ GELIŞME OLAYLARINI IZAH EDEBILMEK ICIN ZAMANA “`HAVALE“` ETMISLERDIR..

    MADEM INSAN GOZLEMLERINI AŞAN SÜREYE IHTIYAC VAR O HALDE EVRIM BIR “`HIPOTEZDIR“`..

    EFENDIM HER CANLIDA GÜNLÜK MUTASYON OLUR VE BUNUN NETİCELERİ CANLI İÇİN KESİNLİKLE FAYDALIDIR, KULLANILABİLİR BİR ÖZELLİKTİR ..

    BU NASIL BİR YAKLAŞIM;_?

    BUNU HANGİ BİLİM SÖYLÜYOR NERDE YAZIYOR_??

    BİR ORGANIN EN KÜÇÜK KISMINI DEĞİŞTİRECEK BİR MUTASYONCUK BİLE ZARARLI VE O ORGANIN İŞLEVLERİNİ KISITLAR YIKIMI OLUR..

    BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ BU YÜZDEN VARDIR..

    AYRICA MUTASYONA UĞRAYAN HERHANGİ BİR ORGANIN DEĞİŞMESİ ““`CANLININ DEĞİŞMESİ““ DEMEK DEĞİLDİR!!!

    ÜSTELİK BU DURUM ZARARLIDIR VE CANLININ ÖLÜMÜNE SEBEP OLABİLİR..

    MESELA SUDAN KARAYA ÇIKIŞ.. HADİ BALIĞIN SOLUNGAÇLARI AKCİĞERE %100 MÜKEMMELKTE DÖNÜŞTÜ DİYELİM (imkansız olsada)
    YÜZGEÇLERİN AYAK ŞEKLİNE DÖNÜŞMESİ, PULLARIN KAYBOLMASI, KALBIN,DUYU ORGANLARININ DEĞİŞMESİ, SİNİR SİSTEMİNİN FARKLILAŞMASI….
    YÜRÜMESİ KASLARIN ADAPTE OLMASI…

    BU KADAR ÇOK BİR MUTASYONA UĞRAYAN CANLININ HADİ BİRİNİ ATLATTI (ki oda imkansız) DİĞERLERİNİDE ATLATMASI İMKANSIZDIR HEMDE İMKANSIZIN İMKANSIZI….

    DAHA GÖZ VE BEYİNE GELMEDİM BİLE..

    KALDI Kİ 1 CANLIDAN BAHSEDİYORUZ..

  3. bill
    Temmuz 12, 2009, 9:41 am

    ultraaslan arkadas arastiriyor ama bilimsellik yerine bence guzel sanatlara ilgi duymasi gerekiyor.cizmisler o resimlerin hepsini yavv.osmanlilarda kap kacak kullaniyorlardi. mixer kullanmiyordi.ayranda yayik ayrani iyi gider hani.ole motorlu kati meyve sikacaklari falan da yokmus eski zamanlarda.

    kuran’a hikaye kitabi der daha.hani fuzenin nasil yapildigini falan yazmasini bekler bilim olmasi icin hehalde.

    kuran bir seyin nasil yapildigini degil yapilabileceginin sifresini tasir.ama bazi insanlar bunu goremez.

    simdi sen janos madem insanin maymundan geldigini savunuyorsun o zaman neden kuran’a laf atiyorsun.madem evrim var neden maymunlar hala var degil problem madem evrim var neden her bir canli basli basina bir tur degil.neden insanlarin hepsi ayni maymunlar diye tur var goril diye tur var.oleya dunyanin her yanindaki insanlar ayni japonya daki en gelismis bir insanin cocugunu afrikaya koy atesin ustunden atlar afrikadaki akilli cocugu joponyaya koy motorolayi yonetebilir.

    janos iyi dusun kainati ALLAH yaratmistir. ben en cok ellerime bakarim iyi bakasarsan yapilmis.insanin ne tarafina bakarsan bak yapilmis.

    dostum kendi kendine veya tabiatti ruzgardi soguktu cartdi curttu bosver. kuran’i dikkatli oku dostum.

    onlar hikaye degil kafani bulandirma.

    yazilarin cok sacma birde alintilar baya fazla:))))

  4. chronical
    Eylül 19, 2009, 2:52 am

    Bir genetikçi olarak Serkan Ultraslan’a cevap vermek isterim;

    Yadsıyamayacağımız bir gerçek var ki;

    Bizim üzerinde en fazla bilgi sahibi olduğumuz mutasyonların çoğu zararlıdır,çünkü tıpla uğraşan bilim insanları ölüme ve sakatlıklara yol açan hastalıkları incelemeyi tercih ederler.Bundan dolayı faydalı mutasyonların kanıtlanması zamanda sekteye uğramıştır…

    Günümüzde ise su götürmez bir gerçek artık yararlı mutasyonların olduğu….

    Bir iki örnekle açıklamaya çalışayım…

    Ekim 2001 e kadar yapılan araştırmalarda yaşayan insanlarda hemoglobin molekülünün gerek dizilimdeki fark, gerekse bir amino asitin eksikliği ya da fazlalığı gibi farklarla birbirinden ayrılan toplam 832 değişik formu(variantı) keşfedilmiş durumdaydı. Ekim 2006 da bu sayı 938 e çıktı . Bu 938 değişik formdan yalnızca 383 ü Akdeniz anemisine (talasemi) ye sebep olan form. Onun dışındakilerin hepsi hemen hemen aynı işlevi görüyor ve sağlıklı olarak nitelenebilir. Araştırılan insan sayısı arttıkça muhtemelen yeni formlar bulunacak ve görüldüğü gibi bunların büyük çoğunluğu sağlıklı.

    Hemoglobini üreten genlerden birinde bir mutasyon olduğu zaman, bu mutasyon hemoglobinin yapısında ve dolaysıyla organizmanın yaşamında önemli bir değişikliğe sebep olmayan bir mutasyonsa, biz bunu fark etmiyoruz bile.

    Ancak yıkıcı etkisi olan bir mutasyonsa fark ediyoruz . İşte biz bu nedenle mutasyonların büyük çoğunluğunun zararlı olduğunu düşünüyoruz. Oysa büyük çoğunluğu fenotip açısından nötral yani etkisiz.

    Yani bu etkisiz gibi görünen ufak değişikliklerin o an için bir etkisi olmuyor ama ilerde şartlar değiştiğinde çok önemli rol oynayabilecek bir potansiyeli içeriyor. Doğal seçilimin hangi yönde ortaya çıkacağı bilinmediği için, bir canlı türünde etkisiz mutasyon çeşidinin fazla olması türün değişen koşullara uyum yeteneğini artıracaktır

    Mesela;

    Laboratuar ortamında bir bakteri kültürünün üzerine onları öldürecek antibiyotikler verildiğinde hepsinin ölmesi beklenirken az da olsa birkaç bakterinin çoğalmaya devam ettiği görülecektir. Hayatta kalan bu bireylerde de nötr mutasyonlar etkisini göstermiştir. Bu bireylerde antibiyotiğe dirençli olma özelliği onlara antibiyotik verilmeden önce nötr mutasyonlarla oluşmuştu; ancak antibiyotik verilmeden önce bu özelliğin hiçbir olumlu ya da olumsuz katkısı yoktu. Yalnızca ortam koşulları değiştiğinde kendini gösterebildi ve kimisine hayatta kalma şansı verdi. Burada notr mutasyon faydalıya dönüştü.Eğer verilen antibiyotiğe dayanıklılık sağlayan bu mutasyon (gen) bulunmasaydı ortamdaki tüm bakteriler yok olacaktı.

    Bu yüzden verem mikrobu(Mycobacterium tuberculosis) tam olarak yok edilemiyor….

  5. Beynimin İçinde Girdap Var
    Eylül 27, 2009, 9:24 am

    Yaptığım araştırmalarda kafam o kadar bulandı ki kendime bi felsefe oluşturdum:
    Doğru bildiğim tek şey, doğru bildiğim hiç bir şeyin doğru olmadığıdır.

    Beynimin bir kısmıyla müslümanım, çünkü uymayanları ciddi manada cezalandırıcı bir din ve gerçek olma payı yüksek. Hz.Ali’nin dediği gibi eğer müslümanlık sahte bir din ise müslümanlar pek bir şey kaybetmez ama eğer göremediğimiz bir yanı varda gerçek bir din ise, müslüman olmayanlar pek çetin bir azaba tabi tutulacak.

    Beynimin diğer bir kısmıyla da hiç bir düşünce sisteminin etkisi altında kalmadan var oluşu araştırırım.

    Gördüğünüz her şeye direkt olarak inanmak ve ya terslemek yerine o şeyin aslını astarını araştırıp öyle karar vermenizi öneririm.

  6. Beynimin İçinde Girdap Var
    Eylül 27, 2009, 9:30 am

    Peki evrimi 100% mükemmel bir şekilde Allah’ın yapmadığını nerden biliyorsun.
    Belki evrim Allah’ın isteğiyle olmuş bir şey.
    Neden bir düşünce üzerinde takılıp kalıyorsunuz ki?

  7. Eylül 27, 2009, 5:36 pm

    Ali’nin daveti, “inanmayacaginiza, her ihtimale karsilik gelin musluman olun” gibi oldukca zayif bir davet olmamis mi? Platon’un en buyuk ogretisi olan “Bildigim tek sey, hicbir sey bilmedigimdir”i hayat felsefesi edinmeniz bence Ali’nin zayif davetine icab etmenizden cok daha kuvvetlice… Bir lider olsam ve yaraticilarindan oldugum bir ideolojiye, ‘kendimizi garantiye alalim, her ihtimale karsi’ seklinde katilanlarin, hic katilmamalarini tercih ederdim acikcasi… Ha, Ali’nin davetine hasbelkader uyar, hicbir sey kaybetmeyeceginizi dusunurseniz de bence yanilirsiniz… Kendinizi yilin 30 gunu ac birakip vucudunuza zarar vermeyi, acligin ve susuzlugun vucudunuzda yaratacagi sinir ve stresle pisman olabileceginiz aksiyonlarda bulunmayi tercih edebilirsiniz… Sabah uykunuzu bir spor veya calisma aktiviteleri ile bolmek yerine, dini rituel aktiviteleriyle bolme zorunlulugunda hissedebilir, bunu yapmadiginizda kendinizi bos yere suclu hissedebilirsiniz. Annenizin veya esinizin kapanmadiklari icin canice cezalandirilacagini dusunebilir, inanmak zorunda hissettiginiz kutsal kitabin size verdigi yetkiyle onlara ‘zorlayici’ yaptirimlar uygulamak durumunda hissedebilirsiniz. Arttirimlarinizla, size sart kosulan Sudi Arabistan ziyaretini yapip, yapabileceginiz cok daha guzel seylerden mahrum kalabilirsiniz. Olaylar ve sonuclarini irdelemek yerine “kader” kavramina yorup herseyi yanlis da olsa kabullenmeyi ogrenebilirsiniz. Inandiklarinizla ilgili en kucuk elestiride, size ogretildigi gibi hiddetlenebilir, bos yere kendinizi yipratabilirsiniz. Eger Ali’nin davet ettigi dogma yanlissa, kisa hayatinizin onemli bir kismini bos inanclarla ve yaptirimlarla ziyan edebilirsiniz. Farkli dine inanan insanlara, maalesef, onyargili yaklasabilirsiniz. Netice itibariyle, sorgulamanizi ‘yasaklayan’ ogretilerle, hayat felsefenizi tumden degistirmek durumunda kalabilirsiniz.

    Sevgili dostum, eger farkli bir ailenin cocugu olsaydiniz, Alevi veya Hristiyan veya Musevi veya Mormon veya Scientolog veya tamamen dinsiz de olabilirdiniz. Musluman olmanizin tek sebebinin, ailenizin bu dine inanmasi oldugunu tahmin ediyorum biliyorsunuz. O yuzden hayatiniz boyunca size anlatilanlarin, ogretilenlerin etkisindesiniz ve cok dogal olarak bunu inkar etmekten korkuyorsunuz. Bundan arinmak icinse butun ideolojileri arastirmaniz, butun celiskileri ve hatalari gormeniz gerekiyor. Sizin bana yapmami onerdiginiz seyi, arastirmayi, aslinda en basta sizin uygulamaniz gerekiyor. Emin olunuz, bu arastirma, hayatiniz boyunca size anlatilanlardaki celiskileri ve hatalari gorebilmeniz, tipki koyduguniz nick name gibi kafa karisikligi, hayal kirikligi, mutsuzluk yaratacaktir. Bundan sonrasiysa tamamen size bagli… Ya hatali olabilecegini gordugunuz seyleri, dinlerin en buyuk tavsiyesine uyarak, sorgulamaktan vazgecerek kabul ediyorsunuz, ya da 🙂 Benim bu sitedeki makalelerim zaten arastirmalarimin sonucu olan tespitler. Ve sizin gibi kafasi karismis insanlara olaylarin aydinlik penceredeki goruntusunu sunmaya calismak tek hedefim. Eger yukarida yazilanlari, 1400 yil once yazilmis bir kitaba tercih ediyorsaniz, bu tabii ki sizin kararinizdir. Nihayetinde onemli olan, su kisa hayatimizda bizleri mutlu eden seyleri yapabilmemiz.

  8. Beynimin İçinde Girdap Var
    Eylül 28, 2009, 10:50 am

    14 yaşindayim 😀 ve 9-10 yaşından beri bu işlerle uğraşıyorum. Sizli bizli konuşarak lafı uzatmayı bırakalım:D

    9 yaşına kadar ailem yüzünden müslümandım. Fakat şimdi kesinlikle onların bi etkisi yok. Tarih boyunca dinin insanları gerçeklikten saçmalığa itmesinden dolayı bu araştırmalara başladım.

    Yaptığın güzel araştırmalarda çok doğru şeyler bulmuşsun buna bir sözüm yok, sonuna kadar haklısın.

    Fakat beni çelişkiye düşüren bir çok şey var:
    1) İncil’de Hz.Muhammed’in geleceği yazıyor ve nitekim gelmiştir. Eğer otada ilahi bir durum yoksa hz.İsa ile hz.Muhammed anlaşmamı yapmıştır ki muhammedin peygamber olacağı 600 yıl öncesinde incilde yazıyor.
    2) Hz. Muhammed gerçekten bir peygamber değilse manyak mı ki işi gücü bırakıp müslümanlık denen bir din yaratmaya kalkışsın ve bu işte başarılı olup bu gün 1.3 milyar insanı şans eseri kandırsın.

    Ve buraya yazmam gerekmeyen 5-10 tane daha madde var. Bunlar yüzüne Hz. Alinin dediği gibi yaptım.

    Şimdilik sadece bu durumları bana izah edebilirsen beynimin içindeki girdap kalkacak.

    Bunun tam tersi yöndeki çelişkilerden bir kaçı da şu:

    1) Madem Tanrı çok merhametli; Nuh tufanında, daha Nuh’a inanıp inanmaya karar veremeyecek yaşta olanların ve Nuh’tan haberi olmayanların suçu neydi.
    2) Dinimize göre, şeytanın kendinin daha üstün olduğunu allaha kanıtlaması için dünyada yaşamaktayız. Hepimiz bunun hikayesini biliyoruz sanırım. Ne yani, göya şeytandan daha değerli olan insanlar yüz binlerce yıldır onca acıyı, savaşları, açlığı, susuzluğu basit bir mesele yüzünden mi çekti.

    Ve aklımda bunlar gibi yüzlercesi var.

    Senden, ilk yazdığım iki maddeyi cevaplandırmanı istiyorum. Lütfen bana, sana karşı çıktığımı düşünerek cevap yazma.

    Ayrıca sana yahudi dostu, türk ve müslüman düşmanı diyenlere sesleniyorum: Janos bütün dinlerin düşmanı.

    Bir de insanlara şunu demek istiyorum. Birkaç yüzyıl öncesinde doğumun nasıl bir şey olduğu açıklanamıyordu, ilahi bir mucize zannediliyordu; ama şimdi bilim sayesinde çok rahat açıklmnmakta. Eminim bir gün büyük patlamanın ve evrimin “2+2=4”
    derecesinde açıklığa kavuşacağını düşünüyorum.

    He birde ürettiğim felsefe bana aittir:D. “Bildigim tek sey, hicbir sey bilmedigimdir.” felsefesinden türemiştir.

  9. Beynimin İçinde Girdap Var
    Eylül 28, 2009, 10:58 am

    “Gördüğünüz her şeye direkt olarak inanmak ve ya terslemek yerine o şeyin aslını astarını araştırıp öyle karar vermenizi öneririm.”
    Bunu sana söylememiştim. Sana yorum yazan bir kaç kişi için söylemiştim.

  10. Eylül 28, 2009, 4:06 pm

    Sevgili kucugum 🙂

    Birinci sorun:

    “İncil’de Hz.Muhammed’in geleceği yazıyor ve nitekim gelmiştir. Eğer otada ilahi bir durum yoksa hz.İsa ile hz.Muhammed anlaşmamı yapmıştır ki muhammedin peygamber olacağı 600 yıl öncesinde incilde yazıyor.”

    Muslumanlarin en buyuk ozelliklerinden birisi, inanclarini kuvvetlendirmek icin delil arama hirslaridir. Butun muslumanlar bilir Muhammed Ali’yi, Yusuf Islam’i… Psikopat bir cani olan Myke Tyson dahi, ulkemizde basbakan tarafindan karsilanmistir, “Musluman” oldugu icin… Bunlar ovunc kaynagidir Muslumanlar icin… Bilim adamlarinin aslinda Musluman oldugunu iddia ederler, Kuran’in sifrelerle herseyi anlattigini, Nasa’nin Kuran’i kullanarak uzayi cozdugunu, ayda ezan sesi duyuldugunu, ve buna benzer daha nice zirvaliklar… Muslamanlar Bazen bilimi, bazen tarihi, bazen de normal zamanlarda “hem de siddetle” reddettikleri ve asagiladiklari eski kitaplari, kendi inanclarini kuvvetlendirmek icin carpitmaktan hic mi hic kacinmazlar 🙂

    Simdi bahsettigin Incil, yani Hristiyanlarin kitaplarindan olan Yeni Testimonilerde (iste buralarda geciyormus hem de, arastirdim senin icin, Mark 1:7, Matthew 3:11-14; Luke 3:16-17; and John 1:26-34) soyle bir ifade gecer:

    “There cometh after Me he that is mightier than I.”

    Eminim sen Ingilizce biliyorsundur ama bilmeyenler icin kabaca cevirirsek:

    “Benden sonra benden daha yuce birisi gelecektir.”

    Muslumanlar bu ibareyi almis, ‘iste Isa bile Muhammed’i anlatiyor’ demislerdir. Yalniz Muslumanlarin atladigi bir sey vardir; Incil ve Tevrat kitaplari biraz hikaye kitabi gibidir, yani bir “anlatan adam” vardir. Kuran gibi (guya) direk Tanrinin agziyla yazilmamistir. Isa’dan bahsederken de ucuncu tekil sahis olarak bahseder. Bu yukaridaki cumlede de konusan kisi zaten Isa degil, John’dur.

    Bir de Tevrat’lardan birseyler cikartmaya calisir Muslumanlar ki, o konuya hic girmek bile istemiyorum. Yanlis hatirlamiyorsam “Judas” kelimesini Ahmed olarak cevirip, “iste, Muhammed ismi geciyor” diye sevinirler ve ogunurler normalde yine “bozuldugunu dusundukleri”, “reddetikleri” kitaplar hakkinda. Ben buna ne yorum yapabilirim bilmiyorum…

    Ikinci soruna gelirsek… Ne diyosun soruda:

    “Hz. Muhammed gerçekten bir peygamber değilse manyak mı ki işi gücü bırakıp müslümanlık denen bir din yaratmaya kalkışsın ve bu işte başarılı olup bu gün 1.3 milyar insanı şans eseri kandırsın.”

    Osmanli tarihinde tum padisahlarin isimleri yazilidir, herkesce bilinir degil mi? Ama padisahlarin basarisiz olan, bogazlanan, kacan erkek kardeslerini kimse hatirlamaz. Bunlar tarihten silinmistir.

    Eski zamanlarda ortalik “peygamberim” diye ortaya cikanlardan gecilmiyordu. Ama basarili olanlar, liderlik yapabilen, ismini tarihe kaziyanlar hafizalarimiza peygamber olarak yazildi. Digerleri de tipki Osmanli Sehzadeleri gibi bogazlandi, unutturuldu veya unutuldu…

    Muhammed isi gucu birakmak bir yana, peygamberliginden sonra isleri bir hayli ilerlemis, savasci lider vasiflari, kazanilan savaslar sonrasi toplanan ganimetlerle birlikte cok zengin bir adam olmustur. Onlarca karisi, bir o kadar cariyesi, sayisiz kolesi ve bunlarin disinda buyuk bir malvarligina (develer, ticari mallar vb) sahip olmustur. Bu malvarligini arttirici ayetler de koymaktan cekinmemistir Kuran’a…
    (Ey Muhammed!) Sana ganimetler hakkinda soruyorlar. De ki: “Ganimetler Allah’a ve Resûlüne aittir. O halde, eger mü’minler iseniz Allah’a karsi gelmekten sakinin, aranizi düzeltin, Allah ve Resûlüne itaat edin.” (Enfal Suresi, 1. ayet)

    Islam Dini, biraz Yahudilik, Zerdustluk, Hristiyanlik, ve eski inanislarin sentezi gibidir. Hepsinden biraz almistir yani… Yaratilan “yepyeni” bir din dahi yoktur aslinda ortada… Insanlarin zaten halihazirda hac gelenekleri, namaz, oruc gelenekleri surdurulegelmistir. Eski dinlerde olmayan ve sadece Islam’da olan tek yenilik, “kelime-i sahadet getirme” konseptidir. Ki bu soz obeginde de Tanriyla birlikte Muhammed’e deginmek durumundadir her musluman kisi. Yani yarattigi dine inanan herkesin kendisinin peygamber oldugunu yinelemesini, hem de bunu her gun defalarca kez yapmasini sart kosmustur. Ezberledigin bir cumleyi gunde 150 kez soylemenin kime, ne faydasi olabilir diye sorabilirsin, bunun cevabini ben de bilmiyorum.

    Muhammed basarili olmus mudur? Hem de nasil… O yuzden en az tarihteki diger liderler kadar saygiyi haketmektedir. Napolyon gibi bir dahi komutan olmalidir Muhammed ve cok daha buyuk bir motivasyon uzmani. Insanlari savasta olmenin baslarina gelebilecek en guzel sey olduguna inandirmak, onlari “sonraki hayatta” bakirelerin bekledigine inandirmak, ordusunu genisletmek icin savasa katilanlar arasinda ganimet bolusumu kuralini getirmek, vb, sadece bir dahinin basarabilecegi seylerdir.

    1.3 milyar insan konusunda buradaki yorumculardan birisi cok guzel bir tespitte bulunmustu daha once, onu yineleyeyim… Din babadan ogula gecen bir olgudur. Islamin ilk yayilisi savas ve kanla, agir vergilerle olmusken, daha sonra da bu kusaklardan, babadan ogula gecerek cogalmistir. 1400 yilda 1.3 milyar gibi bir rakama ulasilmasi pek de sasilacak bir durum degildir.

    Son olarak, daha 14 yasinda boyle guzel bir felsefe uretebildigin ve bunu uygulayabildigin icin seni tebrik ediyorum.
    🙂

  11. Artık Yok Girdap
    Eylül 29, 2009, 1:34 am

    Hmm, Tamam. Şimdi yazmadığım diğer şeyleri de anlamaya başladım. Diğer kader ile ilgili yazını okuyunca şüphem hepten gitti zaten. Kaderi, en büyük saydığımız islam alimleri bile doğru düzgün açıklayamıyordu zaten. Sağol girdap kalktı Janos abi :D.

  12. Eylül 29, 2009, 1:03 pm

    %100 akil ozgurlugune hosgeldin kucugum. Bunu bu kadar genc yasta basarabilecek cesareti ve akli gosterebilmen cok takdire sayan. Umarim senden cok daha yasli ve tecrubeliler de bir gun bu cesareti kendilerinde bulabilirler.

  13. Emre Çiftçi
    Ocak 20, 2010, 7:37 pm

    “Hz. Muhammed’in) evrenin ortak kökeni gibi konuları bilmesinin imkansız olduğunu düşünüyorum, çünkü bilim adamları bunu son derece komplike ve gelişmiş teknolojik metotlar kullanarak son birkaç yıl içinde bulabilmişlerdir… 1400 yıl önce nükleer fizik hakkında hiçbirşey bilmeyen bir kişi, örneğin; yeryüzünün ve gökyüzünün aynı kaynaktan geldiğini veya burada tartıştığımız diğer soruların cevaplarını kendi bulamaz.” (Prof. Alfred Kroner, Almanya, Mainz Üniversitesi jeobilim profesörü, dünyanın en ünlü jeologlarından

    madem sallama haşa kutsal kitabımız.bir insan 1400 yıl öncesinden bir çok ilimle ilgili bilgi verir… ilhammı gelmiş haşa….

  14. Emre Çiftçi
    Ocak 20, 2010, 7:43 pm

    ayrıca incilden tevrattan bahseden arkadaş şu anda bir tane incil bulunmadığını 4 tane matta markos luka yuhanna bunlarıda söylesene arkadaşa.aslının bozulduğunu hala aslının olmadığını barnabas incili olan kabul etmedikleri incilde peygamberimizin geleceğinin söylendiğini bunlarıda açıklasana. hadi madem iddianda haklısın sana sadece şunu söyleyeyim.

    Kiyamete kadar da tek harfi bile degişmeden aslını muhafaza edecektir, Cünkü ALLAH´ü teala onu koruyacağını şu ayetle haber vermektedir: “Kur´anı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız.“(Hicr süresi-9.ayet)

    hadi bi değiştirin haklıysanız neden 1400 yıldır olmadı bu….
    vereceğiniz çooookkkk mantıklı cevapları hasretle bekliyorum…

  15. Emre Çiftçi
    Ocak 20, 2010, 8:02 pm

    Enfal suresi 1. ayeti.

    Sana savaş ganimetlerinin bölüşümü hakkında soru sorarlar. De ki; ganimetler hakkında hüküm verme yetkisi Allah’a ve Peygamber’e aittir. Buna göre eğer mümin iseniz, Allah’dan korkunuz, ilişkilerinizi düzeltiniz, Allah’a ve Peygamber’e itaat ediniz.

    Fi Zilalil Kur’an .Seyyid Kutup.Kuran tefsiri.

    birde bu tefsirden oku istersen janos. o zaman kendini bulursun inşallah.
    tavsiye kitabım kendini arayan adam halit ertuğrul. oku bu boşluktan kurtul

  16. Şubat 8, 2010, 9:31 am

    bunlar deliler

  17. Şubat 8, 2010, 9:31 am

    çok güzellllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

  18. engin akbaba
    Mart 8, 2010, 7:58 am

    yukarıda arkadaşlardan birisi, “incil 600 yıl evvelinden muhammedin geleceğini yazıyor, isa nerden bilmiş ki bunu?” diye bir soru sormuş. aslında soru, cevap niteliğini taşıyıp kutsalkaynakların doğruluğuna işarat ediyor. muhammedin geleceğini beyan eden tek incil barnebas incilidir. barnebas kimdir?
    bu sorunun cevabını yasin suresinden ve incil antakya meselesinde bulabiliriz. barnebas, antalyaya elçi (peygamber olarak) olmuş kişidir. bu kişinin incili ise osmanlı zamanında bulunmuş ve istanbulda incelenmiştir.

    osmanlı zamanında istanbulda, bu incil üzerinde tahrifat yapıldığı kanıtlanmıştır. muhammedin geleceğinin müjdelenmesi bu incile istanbulda eklenmiştir.

    diğer incillerde buna dair bir ip ucu mevcut değildir.
    saygılarımla…

  19. shafak
    Mayıs 4, 2010, 6:16 am

    ”eger farkli bir ailenin cocugu olsaydiniz, Alevi veya Hristiyan veya Musevi veya Mormon veya Scientolog veya tamamen dinsiz de olabilirdiniz. Musluman olmanizin tek sebebinin, ailenizin bu dine inanmasi oldugunu tahmin ediyorum biliyorsunuz” diyorsun Janos. Bu doğrudur, ama hakikat değildir! Her doğru hakikat değildir.(bir insanın hırsız olması, o insanın kötü bir insan olması değildir, yaptığı şey kötüdür…) Benim tanıdığım bir çok sonradan müslüman olan arkadaşım var (ben uluslararası universitette okudum ve dünyanın her yerinden öğrenciler vardır orda. Onların içinde arkadaş olduğum büdperest, hristiyan, ateşperest ve s… vardır) Onların içinde hristiyan ve ya buda ailelerinden gelen ve islamı seçen arkadaşlarım az değiller. Ben de bir müsülüman ailede doğdum, ama 20-sine kadar namazın farz olduğunu bilmeyen bir müslümandım, anlayacağın sadece adım müslüman idi…20-sinden sonra araştırmaya başladım, çok bahislere, tartışmalara girdim. Hamd olsun sonra kendimi tanımaya başladım. Müsülümanlar çoktur dünyada,ama müminler(!) çok değiller. Bu araştırma bitmez zaten, çünkkü insan ölünceye kadar öğrenmeli. Hz. Ali’nin bir sözü var: gördün ki, artık senin içinde sorun(sualin) yoktur, kendinden şübhe et…
    Tabiiki duyduğun her şeye inanmayacaksın, önce düşüneceksin! Kuranda kaç kez ayetlerde geçiyor: insanlar neden düşünmezler…, niye akıllarını kullanmıyorlar….diye. Aklın kuvvetlenmesi için bilgiye ihtiyaç vardır.(aynen arabanın benzine ihtiyacı olduğu gibi mesela). Ama sağlam bilgiye. Bilgiyle aklı birleştirdiğin zaman, duyduğun her ne olursa olsun, aklın kabul ediyorsa – odur.Aklın seni yanıtmaz hiç bir zaman.

  20. Ateist
    Mayıs 4, 2010, 10:15 am

    “Aklın kuvvetlenmesi için bilgiye ihtiyaç vardır.(aynen arabanın benzine ihtiyacı olduğu gibi mesela). Ama sağlam bilgiye. Bilgiyle aklı birleştirdiğin zaman, duyduğun her ne olursa olsun, aklın kabul ediyorsa – odur.Aklın seni yanıtmaz hiç bir zaman.”
    Pekala şimdi sana bilgi vereceğim.
    İslam’daki Allah adı, putperestlerdeki ay tanrısından gelmektedir. Ay tanrısı(El-ilah), Arapların en yüce saydığı tanrılardan biridir. İslam orijinal bir din değildir. Yani islam, putperestlik ve yahudiliğin içiçe girmiş halidir. İslam’ın tanrısının adı putperestlerden alınmış, tanrının fiziksel özellikleri ise yahudilerden alınmıştır. Müslümanlar tıpkı putperestler gibi namaz kılıp hacca giderler, yahudiler gibi oruç tutup sünnet olurlar. Müslümanların kutsal mekanı önce yahudilerle ortaktı(Kudüs) sonra putpereslerle ortak oldu(Mekke).
    Bunu destekleyen bir çok kanıt vardır.
    1) Muhammedin babasının adı “Abdullah” idi. “El-İlah’ın Kulu” anlamına gelir. Bu El-İlah, yani Allah’ın islam’dan önce de var olduğu manasına gelir.
    2) Camilerin üzerinde hilallerin olması ve müslümanlığın simgesinin hilal olması da bir kanıttır.
    3) Müslümanlar “Ay Takvimi” kullanır.
    4) Kuran’daki hikayelerin hepsi Tevrat’ta geçer. Bu hikayedeki peygamberlerin ise hepsi yahudidir.
    5) Hacca giden bir insanın yaptığı “Şeytanın Putunu Taşlama” olayının “Putlara Tapınmak”tan hiçbir farkı yoktur.
    6) Şeytan ayetleri olarak bilinen olayda Allah’ın kızları Lat, Menat ve Uzza ile ilgili onları yücelten ayetlerin yazılması ve sonradan silinmesi.
    7) Müslüman ülkelerin bayraklarında hilal ayın bulunması.
    8) Bu ve bunun gibi maddeler.
    Madem aklın seni yanıltmaz, sana bilgileri verdik, bir düşün bakalım. Müslümanlık putperestliğin ve yahudiliğin karışımı yapmacık bir din mi, yoksa Allah’tan gelme tek kurtuluş yolu mu? Ayrıca dediklerimde bir saçmalık, bir yalan varsa söyle.

  21. shafak
    Mayıs 6, 2010, 4:56 am

    Ateist-sana cevap vermek istemiyorum, çünkü zaten yine ne cevap vereceğin malum, önceki arkadaşlar kendilerine göre bir cevaplar vermişler sana zaten.

    Bana bir bilgi verdiğini söylüyorsun…hmm. Yukarıda belirttiğim gibi ”sağlam bilgiyle bilgilen” demişim, öncelikle yazdığın bu bilginin ne kadar sağlam olduğu küşkulu. Verdiğin bilgiyi nerden kopyaladın? Kimin fikri? Bu bilgiyi verenin amacı ne? Bu senin sorun değil. Sana bir şey söyleyimmi? Senin gerçekten bir sorun olsa onun cevabını mutlaka alacaksın! İnsanlar tanıyorum sadece bir sorusuna yanıt alabilmek için ömrü boyu beklemiş. Ha, şunu da deyim, kimseye sormamış-sadece kendi-kendine düşünüp durmuş. Kendini dikkatle dinlersen ( sabırla, isyan etmeden), gerçekten sorun varsa -cevabını alacaksın mutlaka. Hepimizin içinde çok çok zayıf gelen bir ses var – onu bi dinle, ne diyor…

    Belliki yaşın küçük, daha hayatın sıcağını-soyuğunu tatmış birisi değilsin. Tabii şimdi bana hemen ”ben hayatı senden daha iyi bilirim” diyeceksin…öyle değil, yavrum. Bilmek başka-yaşamak başka!

    Allah-kelimesine gelince…eminim ki, arapça bilmiyorsun (kuran okumayı demiyorum, arapça köklü bir dildir, benim arap arkadaşlarım bile Kurandan sorduğum bazı kelimeleri açıklayamıyorlardı-kendileri arap oldukları halde)Arapçada ”Velehe”-yi araştır, Allah kelimesinin nerden geldiğini göreceksin. Sana yazabilirdim anlamını, istiyorum ki, kendin araştırasın…

    İyi araştırmalar………………..

  22. Siz akıllılar
    Nisan 1, 2016, 3:04 pm

    Peki madem öyle kadınlar neden tüysüz neden erkekten farklı hominoidlerin dişisinde kıllı erkeğide kıllı neden şuanda kadın tüysüz böyle bir değişim nasıl olabilir oda erkekler gibi tüylü olsaydı

  23. Ferda Yamanoğlu
    Nisan 7, 2016, 4:41 am

    Mitokondriyal d.n.a’nın incelenmesi sonucunda Havva’ya kadar ulaşılmıştır.Yani Havva’nın annesi yok.O, yaşayan ilk kadın.200 bin yıl önce güney doğu Afrikada yaşamış.Ama site yazarları genetik biliminin bu buluşunu görmezden geliyor.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: