Başlangıç > Dinler > Yemin Eden Tanri

Yemin Eden Tanri


Yemin Etmek, kutsal bir varligi ortaya koyarak soz vermek diye tanimlanir. Daha bilinen anlamiyla Allah’in adini vererek ant icmek olarak da tanimlanabilir. Islami kulture gore de yemin sadece Tanrinin uzerine olmalidir. Kuran uzerine yemin etmek de, Tanri’nin yazdigi kitap olmasi itibariyle Islam alimlerince yemin olarak kabul edilir. Baska seyler uzerine yemin edilmesi ise Muslumanlara yasaktir, yani “haram” olarak kabul edilir. Ornegin “cocugumun uzerine yemin ederim ki” ifadesi Islama gore gecersizdir ve soylenmesi haramdir. Peki, bu aciklamardan sonra ana fikri anladik sanirim..

Kim yemin eder?

Insanlar…

Insanlar nasil yemin ederler?

Inanilan Tanrinin uzerine…

Peki, insanlari, hayvanlari, dunyayi, kisaca herseyi yaratan, tek guclu ve tek yaratici Tanri yemin eder mi? Ederse ne uzerine yemin eder? Tanri’nin yemin etmeye ihtiyaci var midir?

Beklenen cevaplar “hayir / hicbir sey / hayir”  olmasi gerekirken maalesef Tanri yemin eder ve yemin etmeyi hem de cok sever… Biz insanlar icin yeminin tanimi her ne kadar “Tanri uzerine” olma kosuluyla verilmesine ragmen, uzerine yemin ettigimiz Kuran’in Tanrisiysa bazen yildizlara, bazen dogu ve batinin Rabbine (yani kendisine(!)), bazen kiyamet gunune veya safaga, veya tan yerinin agirmasina gibi sayisiz enstantane ve karakterler uzerine yeminler eder. Bakiniz Kuran’da ne yeminler vardir ne yeminler: 🙂

Yildizlarin yerlerine yemin ederim ki, eger bilirseniz, gerçekten bu, büyük bir yemindir. (Vakia Suresi, 75-76. ayetler)

Görebildiklerinize ve göremediklerinize yemin ederim ki, o (Kur’an), hiç süphesiz çok serefli bir elçinin (Allah’dan alip teblig ettigi) sözüdür. (Hakka Suresi, 38-39-40. ayetler)

Dogularin ve Batilarin Rabbine yemin ederim ki, süphesiz onlarin yerine daha iyilerini getirmeye bizim gücümüz yeter. Bizim önümüze geçilemez. (Mearic Suresi, 40-41. ayetler)

Kiyamet gününe yemin ederim. (Kiyamet Suresi, 1. ayet)

(Kusurlarindan dolayi kendini) kinayan nefse de yemin ederim (ki diriltilip hesaba çekileceksiniz). (Kiyamet Suresi, 1. ayet)

Yemin ederim safaga. (Insikak Suresi, 16. ayet)

– Sen bu beldedeyken bu beldeye (Mekke’ye), babaya ve ondan meydana gelen çocuga yemin ederim ki biz insani bir sikinti ve zorluk içinde (olacak ve bunlara gögüs gerecek sekilde) yarattik. (Beled Suresi, 1-5. ayetler)

Fecr Suresindeyse bir dizi yemin goze carpar:

Tan yerinin agarmasina andolsun,
2.
On geceye andolsun,1
3.
Çifte ve teke andolsun,
4.
Geçip giden geceye andolsun (ki, müsrikler azaba ugrayacaklardir).
5.
Süphesiz bunlarda, akil sahibi bir kimse için üzerine yemin edilmeye deger bir özellik vardir.

1. Tan yerinin agarmasina andolsun,

2. On geceye andolsun,

3. Çifte ve teke andolsun,

4. Geçip giden geceye andolsun (ki, müsrikler azaba ugrayacaklardir).

5. Süphesiz bunlarda, akil sahibi bir kimse için üzerine yemin edilmeye deger bir özellik vardir.

Inanin eger Tanri’nin tum yeminlerini buraya yazmaya kalksam sabaha kadar Copy/Paste yapmam icap eder 🙂 Kuran’da “andolsun” ile baslayan 286 tane cumle vardir. Tabi genel anlamiyla yemin edilmesinin sebebi durustlugu ifade etmek, soylenen seyin inandiriciligini arttirmakken, Kuran’in Tanrisinin yemin etmedigi ayetlerin inandiriciligini supheye dusurmesi gercegini de inkar edemeyiz.

Alinti yapilan ayetler her zaman oldugu gibi Kuran’in Diyanet cevirisindendir. Bir sonraki yazida gorusmek uzere…

Kategoriler:Dinler
  1. bill
    Temmuz 31, 2009, 2:25 pm

    1. Asra yemin ederim ki

    2. İnsan gerçekten ziyan içindedir.

    3. Bundan ancak iman edip iyi ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır.

    asr in manasi ”Bir devrelik zaman.”

    ALLAH hayatin ne kadar kisa oldugunu ahiret icin ne yapilmasinin gerektigi en etkili ancak bu ayetlerle aciklanir. ordaki yeminin icerigini bence anlayamiyorsun janos.

    yeminlerin nerde nasil ne diye yapildigini analiz etmeye calisiyorsun ama sacmaliyorsun.

    yukardaki yeminleride kurandan okumanizi tavsiye ederim okursaniz anlarsiniz ne kadar manali okuyun bakin kuranda o yemini cikarip yerine baska hangi cumleyi koyabilirsiniz objektif olarak dusunun ve kendi kendinize sorun.

    yemin olmayan ayetleride okusan janos ben su an dinliyorum meali ama gayet etkili janos sen biraz sacmaliyorsun.

    janos soz vermek ant icmek yemin etmek inandiriciligi artirmak olark yorumlamisin ama ahirette bence ALLAH sanada ben sana sunu yaparsan iyi olur bunu yaparsan bole olur diye sana bir seyler vadetmistim sen benim yeminime inanmadinmi yoksa gibi bir sey sorabilir.

    kinayan nefse yemin ederimki diriltilip hesaba cekileceksiniz.

    simdi ALLAH nefsi yaratmis insana imtihan icin vermis sonrada nefsi sahit tutuyor. ALLAH insanlara bazi seyleri anlayabilecekleri gibi anlatiyor. sence ALLAH nasil anlatmaliydi kullariyla nasil iletisime gecmeliydi ateist olmadigini soyluyordun baska bir yorumunda. ALLAH zamanin her ani kullarina bir sekilde birseyler anlatiyor.

    insanlar anlayamayacagi icin her seyi acik acik anlatmis kuranda. hayatin yasam rehberi .

    janos birak bu isleri ALLAH sana hidayet versin. insaallah.

  2. Ağustos 4, 2009, 4:17 am

    Janos adlı efendi kendini çok akıllı zanediyorsun,maalesef okuduklarını bile anlamaktan acizsin.Zira Allah Kur’an’da haber verdiği hakikatleri senin gibi anlayışı kıt olanlara diyorki bak güneşin doğuşu,batışı konuşman yıldızlar vesair nasıl önünde inkar edemediğin gerçeklerdir ve Allah’ın Kudretiyle meydana gelen şeylerdir bunlar,konuşman mucizedir.ilahi bir sanattır.Nasıl konuşmanı halketmekte ve bu acip yarattığı şeyleri yaratmakta Allah aciz değil ve bunları gözünle görüp inkar edemediğin gerçeğine binaen bunlar üzerine yemin ediyorum ki mucize olan öldükten sonra dirilmeyide yapacağım,güneşi yarattığım gibi bana inanmayan senin gibi hakkı inkar eden kafirler içinde cehennemi yaratıp sizi onun içine atacağıma yemin ederim..Bundan daha veciz izah nasıl olur janos efendi

  3. Ağustos 24, 2009, 8:46 am

    Cenab-ı Hak Kur’an’da çok şeylere yemin etmiş.Bu yeminlerde çok gizli hakikatler var.İnsan ülfetle etrafındaki olağanüstü şeyleri sıradan basit görüyor.Halbuki o şeyler çok manalı ve hikmetleri taşıyor.Kur’an o şeylere yeminle onları öyle harika yaratan yaratıcıya ve o şeylerdeki faydalı cihete gafil insanın dikkatini çekiyor.Mesela güneşe,aya yeminle onların yaşamamız için intizamın zembereği olduklarına dikkat çekmek var.Rüzgara yemin eden ayette rüzgarın bulutların ses ve görüntülerin,bitkilerin çiftleşmesi gibi çok vazifelerine dikkatimizin çekilmesi var.Yine tin suresinde zeytin ve incire yemin ediliyor.Tüm meyvelerin yanında bunlara yemin edilmesinde o nimetlerdeki azametini ve Rahmetinin mükemmelliğini zeytin ve zeytin yağındaki faydaları (vücuda en faydalı yağ zeytinyağıdır)incirinde diğer meyvelerden ayrı olarak kurutularak değişik şekilde uzun müddet kullanmalarında ve her iki meyveninde aynen üzüm ve hurma gibi insanlığın şahsi ve toplum hayatında adeta vazgeçilmez nimetler olduğuna dikkat çekmek ve bu kadar harika ve insanın yararına olan şeyleri elbette insanı yaratan ve insanın ihtiyacını bilen her şeye kadir bir Allah’dır ki bu nimetleri halkettiği ve bunu gözlerinizle görüp inkar edemediğiniz gibi sizleride yaratan odur,güneşi ayı yıldızları yarattığı gibi ahiretide yaratacaktır,sizi hiçten yaratıp konuşan varlıklar haline getirdiği gibi ikince defa daha kolay olarak diriltip haşirde hesabınızı görecektir.Demek Allah’ın bu şeylere yeminlerinde sanatlı ve hikmetli yaradışına dikkat çekmek ve onlardaki manalardan gafil insanı ikaz edip ayıltmak ve insanı iman ve amel-i salihe davet etmek ve esfeli safiline düşmemek için kafalara vururcasına bir harika ders veriyor.Mesela incir çekirdeği toplu iğne başı kadar bir şey.Onda koca incir ağacının teşekkülat proğramı yazılıdır.O küçük çekirdekten o koca ağacı çıkarmak harika ve mucize olarak Allah’ın fiilidir.Bütün insanlar toplansa bu günkü teknoloji ile bir incir çekirdeğini yapamaz.O küçük çekirdekten çıkan ağaç 100 sene yaşıyor.her sene çuvalla incir veriyor.O incirlerin içerisindeki bütün tohumlar ekilse yeryüzünü istila eder,onlardan çıkan ağaçların meyvelerinin tohumlarıda dikilse ağaç olsakainatı kuşatacak kadar meyve ve netice verir.Şimdi Jozef efendi incir çekirdeği gibi küçük bir tohuma kainatı istila edecek kadar ağaç ve meyveyi netice verecek gayeyi yazmak mu’cize ve İlahi bir sanat değilmidir.Bunu bu güne kadar düşünmüşmüydün.İşte Kur’an yemin ettikleri şeylerde böyle mucizevi ve yaratıcıyı aklı olanlara hatırlatan yönler var.Bu anlattığım denizden bir damla. Kur’anda ne hazineler deryalar var.Bunlar belağattır,hakikattır,gerçektir.Allah bu işeylere yeminle onları düşünmemizi sanatkarını düşünüp imana gelmemizi istiyor.Ama göremeyen gözünü kapatan yalnız kendisine gündüzü gece yapar.

  4. yasamdan
    Eylül 6, 2009, 7:42 am

    Tam bir insan gibi yemin ediyor.. Tabi bu arap kulturununde gostergesi yeminsiz soze baslamazlar…
    Ben, insanlarin ortasinda soyle bir yemin etsem, yada adiyla filan desem nasil olur??
    Gunese andolsunki;…
    Ay! Aman yildizlar adina!! Eger Afkanistan, Iran da isem kesin kellem gider cunku Allah a es kosmaktan filan..

  5. Daphne
    Eylül 14, 2009, 11:21 pm

    Yorumlara bakıyorumda…

    Cahil ve zihni açılmamış insanlara ne demeli bilmiyorum. Bu yazıda allahın resmen yıldızlar üzerine yok bilmem ne üzerine yemin ettiği ne kadar açık! Nasıl görmezler anlamıyorum. Herşeyin yaratıcısı allah neden kendi yarattığı şeyler üzerine ve yine kendi yarattığı kullara inandırmak için yemin ederki!

    Şu yazıları o kapalı mantığınızı açarak bir okusanıza…

  6. bill
    Eylül 15, 2009, 3:21 pm

    eeeee imtihan…sen birsey yapsan mesela guzel bir resim evinin duvarina asarsin degilmi…o na toz kondurmazsin…gozunden bile sakinirsin…ALLAH da yarattigi eserlerin bilinmesini istemistir kimbilir belkide kiymeti anlasilsin diye irade vermistir… yarattiklarim anlasin diye onlara peygamber gondermistir…simdi daphne okdugun her yaziya baliklama atlama…bir mahkeme dusun…hakim tutupta hic sahit(yemin yerine gecer) olmadan deliller olmadan hukum veriyormu… kaldiki her mahkemede saniklar sahitler konusurken yemin eder… mahkemeler dunyanin en saygin yerleri… hep yemin var… hep sahitlik var…ALLAH insani yaratirken nefis vermis…mukayese yapabilsin diye…bunun neticesinde bir cok insan sapitmis…simdi ALLAH’IN yemin etmesi kendi acizliginden degil…muhakkakki yarattigi kulun acizliginden…simdi bir insan bir insani oldursun…ahirette ALLAH sordu…sen ne yaptin…anlatiyor kul…vurulanda yaninda…simdi ALLAH bu kullarini hesaba cekerken ALLAH kendisi olan olayi ogrenip karar vermek icinmi yoksa kullarina olan olayi ogretip kararinin dogrulugunu kullarina bildirmekmidir.yada insan dedi bu daglari yildizlari ALLAH yaratmadi dese… ALLAH ta ahirette daglara yildizlara sorsa sizi kim yaratti…kendisi ogrenmek icin degil karsisindakine ogretmek icin…insani sahit tutsa ALLAH… sen karsindakine su kotulugu yaptin veya su iyigili yaptin…yaptimi yapti saitler var… bilmem anlatabiliyormuyum…janos diyorki ALLAH bosa yemin ediyor…sende ona sahitlik ediyorsun…janos dogru soyluyorsa sencede dogru oldugunu anliyoruzki sen ona niye sahitlik (yemin)ediyorsun ediyorsun… dogrulugu pekissin diye degilmi… ben niye karsi sahitlik yapiyorum… yanlissa yanlis neme gerek demek!!! demeyip sahitligini yaptigin anda doruya yaklasiliyor…burda yemin etmek acizlik degil…kuran mahser yerinde insanlar zorda kalmasin diye gonderilmis…esas sebeb bu…dunyada ettigin rahat hicbir sey… ahiretteki sonsuz hayatin yaninda…bu dunya ahiretteki mahkeme icin anlayacan…mahkemedede yemin de ediliyor sahitte…simdi ALLAH diyorki gecmisteki kavimler soyle kotuluk yapti cezasini bu dunyada soyle verdim ahirettede verecem…nasil verecegini aciklamis… yusuf aleyhisselam zinadan kacti (insanlarin en buyuk imtihanlarindan biri oldugu icin hakkinda sure bile inmis -janos buna hikaye gozuyle bakabilirsin sende senin gorusun-)
    mukafatini almis…sende dusme sen de mukafatini al… sahitmi istersin kuran…kurana yemin olsun… kurana ant olsun… kuran sahit olsun… ASLINDA ANLASILMAYACAK BIRSEY YOK…
    sevgiler…

  7. beatrix kiddo
    Eylül 15, 2009, 5:29 pm

    bill peki müslüman olarak değil de farelere tapan insanlardan biri olarak dünyaya gelseydin ne olacaktı ?

  8. noname
    Ekim 12, 2009, 4:16 pm

    KURAN-I KERİMDE ALLAH(c.c) NEDEN YEMİN EDİYOR?

    Andolsun asra ki…( Asr, 1)

    Bu ayeti kerimede Cenab-ı Hak, yarattığı varlıklardan birisi üzerine yemin ediyor. Bu noktada düşünülmesi gereken iki husus vardır. Bunlardan birincisi, Allah niçin yemin eder?

    Yemin genel olarak söylenen bir söze, ortaya atılan bir iddiaya muhatabını inandırabilmek için, saygı duyulan, iki tarafça da kutsal olarak bilinen ve adı anıldığında, söylenen sözün yalan ve yanlış olmayacağı kabul edilen bir varlığın adını zikretmek, böylece karşı tarafa iddianın doğru olduğu mesajını vermektir. Çoğu zaman ise yemin için adı verilen varlık, kudretli ve aldatan kimseyi cezalandırması beklenen bir varlıktır. Müslümanların bu manada Allah’tan (c.c.) başkasının adına yemin etmesi haramdır.

    Peki Allah (c.c.) neden yemin ediyor? Elbette ki, Allah’ın (c.c.) böyle bir şahit getirmeye, sözünün doğruluğunu ispatlamak için bir başka varlığa ihtiyacı yoktur. O’nun bu yemininden kasıt, yemin ettiği varlıkla ilgili olarak insanların yanlış düşüncelerini düzeltmek ve insanların dikkatini yeminden sonra gelen ifadenin önemine çekmektir. İnsanlar kimi zaman varlıkların değerlerini olduğundan daha düşük gösterir ve onlara uğursuzluk, kötülük ve çirkinlik sıfatlarını yakıştırırlar. Halbuki onlar Allah’ın (c.c.) yarattığı diğer varlıklar gibi şereflidir ve bu kötü sıfatlara haiz değildir. İnsanlar bazen de bu varlıklara, kendilerinde bulunmayan sıfatlarla nazar eserler ve onlarda uluhiyet vehmederler. Bu da doğru değildir. Onlar yalnızca Allah’ın (c.c.) yarattığı varlıklardır. İşte Allah-u teala (c.c.) bu varlıklara yemin ederek bunların ne insanların su-i zan ettiği gibi uğursuz ve değersiz varlıklar olduğunu, ne de insanların onlarda vehmettiği gibi bir uluhiyet vasıflarının bulunduğunu, bunların yalnızca Allah’ın (c.c.) eserlerinden olduğunu vurgulamak için üzerlerine yemin etmiştir.

    Düşünülmesi gereken ikinci husus ise “Asr” ın anlamı ve Allah’ın (c.c.) neden onun üzerine yemin ettiğidir.

    Bir görüşe göre(1) “Asr” zaman (ed-dehr) demektir. Zaman insanların hayatlarını, fiillerini kuşatan bir olgudur. Yaptığımız iyi veya kötü bütün işler, zaman içerisinde gerçekleşir. Rahatlık, sıkıntı, hastalık, sıhhat, zenginlik, fakirlik hep zamanın içinde meydana gelir. Bu yüzden zaman, insanların dikkatini çeken bir olgudur. Zamana yemin etmekle, insanların dikkatleri daha sonra söylenecek sözlere çekilmiştir.
    Ayrıca cahiliye Arapları zarar ve ziyanı, zamanın kötülüklerine bağlardı. Bu gün bile insanlar başlarına bir iş geldiğinde günlerin ve rakamların uğursuzluğundan bahsetmekteler. Böylece Cenab-ı Hak, asra yani zamana yemin ederek, insanlara kötülüğün zamanda değil kendilerinde olduğunu belirtmiştir.

    Diğer bir görüşe göre (Ebu Müslim) “Asr”, ikindi vakti demektir. Allah (c.c.) kuşluk vaktine (Duha) yemin ettiği gibi, günün diğer ucu olan ikindi vaktine de yemin etmiştir. Ayrıca ikindi vaktinin önemini anlatan bir çok hadisi şerif vardır. İkindi, artık günün sonunun yaklaştığı, insanların işlerini bitirmek için uğraştığı, kazanç veya kayıp hesaplarının yapıldığı bir vakittir. Ve bu özelliği ile kıyametten önceki, veya ölümden önceki son vakitlere benzemektedir. Artık hüsranda olan veya saadet içerisinde olan insan, hesap vermeye hazırlanmaktadır.

    Ayrıca cahiliye Araplarının bu vakitte işlerini bitirerek, Kabe etrafına toplandığı, burada işsiz güçsüz insanların dedikodu ve diğer çeşitli kötü işlere daldığı, bunun neticesinde çeşitli kavga, dövüş ve çirkin neticelerin hasıl olduğu rivayet edilmiştir. Bunun sonucunda Araplar, ikindi vaktinin uğursuzluğuna hükmetmişler ve aslında kendilerinde olan kötülüğü, ikindi vaktine yüklemişlerdi. İşte Allah (c.c.) bu vakte yemin ederek, insanlara onun, Allah’ın (c.c.) yarattığı şerefli bir varlık olduğunu belirtmiştir.

    Üçüncü görüşe göre, “Asr” ikindi namazı demektir. Buna delil olarak Bakara Suresinin 238. ayetinde geçen “ve, …orta namaza(ikindi namazına) da devam edin.” emri gösterilmektedir. Hz. Hafsa’nın (r.a.) Mushaf’ında bu ayetin açıklaması “ikindi namazına (salat il-Asri)” şeklinde geçmektedir. Peygamber Efendimiz(s.a.v) bir hadisinde “İkindi namazını kılmayan kimse, sanki çoluk-çocuğunu ve malını-mülkünü kaybetmiştir.” buyurmuştur.(2) İkindi namazı, gündüz vakti kılınan en son namaz olması itibari ile de çok kıymetli bir namazdır. İşte bundan dolayı Allah (c.c.) ona yemin etmiştir.

    Dördüncü ve son görüşe göre “Asr”, Peygamber Efendimizin yaşadığı zaman dilimidir. Zaman, Hz. Adem’den Hz. Musa’ya kadar ilk asırlar, Hz. Musa’dan Hz. Peygambere kadar orta asırlar, Hz. Peygamberden sonra ise son asırlar (ahir zaman) olarak üçe ayrılmıştır. Hz. Peygamberle birlikte İslam tüm insanlara ve cinlere, onları karanlıklardan aydınlıklara çıkarmak için gönderilmiş, vahiy son defa inmiştir. Ve Allah (c.c.), “Siz insanlar için çıkarılmış en hayırlı bir ümmet oldunuz.” (Âl-i İmran, 3/110) buyurarak, Peygamberimizin ümmetini övmüştür. İşte bu yüzden, Allah (c.c.) Peygamber efendimizin yaşadığı zamana yemin etmiştir.

    Sonuç olarak “Asr” kelimesi, çeşitli manalara gelen müşterek bir lafızdır. Ve bunlardan birine yönelik kesin bir ipucu bulunmamaktadır. O halde “Asr” a bu manaların hepsi verilebilir.

  9. cabbar
    Kasım 7, 2009, 12:48 pm

    tanrı deil cebrail yemin ediyor.

  10. Abdullah TUNA
    Kasım 8, 2009, 1:31 am

    cebrail nasıl olurda tanrının sözlerinin arasına kendi sözlerini karıştırabilir?? o halde müslümanlar kuranı okurken acaba hangisi Allah ın sözü hangisi cebrailin diye düşünmek zorunda mıdır? ya da en güzeli boşverin gitsin 🙂

  11. cabbar
    Kasım 8, 2009, 6:14 am

    ya daha kuranı anlamıyorsun kuran cebrailin ağzından çıkmıştır fakat allahın düşüncelerini o söylüyor allah direk söylemiyor kitabın genelinde heryerde yemin eden ebu lehebin elleri kurusun diyen cebraildir

  12. İmansız
    Kasım 8, 2009, 6:24 am

    Peki niçin allah melekleri görevlendiriyor ki?
    Yani gücü zaten sonsuz değil mi? Binlerce melek yaratacağına işi kolayca kendisi halletseydi. Hem öyle yapsaydı biz burada bu konuyu tartışmamış olurduk.

  13. cabbar
    Kasım 8, 2009, 6:27 am

    boşverin gitsin demesi kolay önce bir araştıralım güneşin dibindeyken seni yakarken güneş boşver demek çok saçma olur herhalde gerçeklere gözümüzü kapayarak bir yere varamayız gerçeğin ta kendisini bulmalıyız.

  14. cabbar
    Kasım 8, 2009, 6:29 am

    niçin gönderiyor senin aklın onu anlamaya yetermi sonsuz zekada bir varlık herhalde senden daha iyi bilir işini ne yapacağını ama şöyle bir durum var kendisi koskoca tanrı gelip kendisi sölemez herhalde
    bir aracı koyacak

  15. Sibirya
    Kasım 8, 2009, 10:35 am

    Benim aklim yeter valla, seni bilmem, tapinan adam olarak aklin yetse bile cesaretinin sorgulamaya yetmeyecegi cok acik. Hem nerden biliyosun sonsuz zekada oldugunu? Tanistin mi? Bi kitabini okumussun, sonusz zekada diyosun. Ben de Dostoyevski okudum, senin o kutsal kitabi cebinden cikartir anlatim olarak. Hem bu ne kibirdir boyle, kalkip bizle muhattap olmuyo, aracilar gonderiyo? Sen de bu Tanriya tapiyosun. Benim tanrim boyle ukalalik yapsaydi yuzune bakmazdim onun. O cebrail midir her kimse, gelince de derdim ki ona, sen git sahibin gelsin varsa bir maruzat… O kadar…. Hahaha

  16. Abdullah TUNA
    Kasım 8, 2009, 12:57 pm

    boşverin gitsin dememin sebebi dinler saçmalıktan ibaret olduğu için onlara harcanan zamanda boşa gitmiş zamandır 😉 kaldı ki tanrı insanlara yasak ettiği şeyi kendisi yaparak kuralını bozuyor kibirlenmek insanlara yasaktır tanrı yapıyor intikam almak insanlara yasaktır kendisi yapıyor dinde zorlama insanlara yasaktır kendisi yapıyor. biz insanlar bile tanrıya inanmayanları sevebilirken onlara değer verirken senin tanrı dediğin şey onlara azap çektiriyor o halde ben senin tanrından daha merhametli olabiliyorum 🙂 şöyle de bir durum var yemin eden cebrail diyorsun şimdi diyelim tanrıya inanmayan birisi cebraile de inanmıyordur o halde cebrailin ettiği yemine de inanmayacaktır tabii ki sonuç olarak tanrıya inanmayan cebrailin yeminine neden inansın bu yüzden bu yemin etme olayı dünyanın en saçma ve bir o kadar da işe yaramayan bir inandırma yöntemidir tanrı için 😉 bir diğer konu “ben size şah damarınızdan daha yakınım” diyen bir tanrı meleklere ihtiyaç duymadığı halde her haltı meleklere yaptırıyor kibirlenmek dışında bir amacı yoksa eğer o tanrı olamaz 😉 son bişey daha bir adam bi gün çıkıp geliyor bir sürü ayet dediği şeylerle ve tanrıyla konuşuyorum ben diyor ortada kanıt yok bişiy yok millette inanıyo bu adama nie çok güvenilir çünkü hiç yalan falan söylememiş sonra yayılıyor bu adamın ünü ve artık onu inkar edenlerden bekleniyor onun yanlış olduğunun ispatlanması… Allah’ın var olduğuna dair mantıklı bir kanıt ve muhammedin onun kulu ve elçisi olduğuna dair mantıklı bir kanıt ve kuranın onun sözü olduğuna dair mantıklı bir kanıt gösterilmediği sürece bütün bunlar dogmalardan ibarettir ve bunlara körü körüne inanmak da bir o kadar cahilliğin göstergesidir saygılarımla 😉

  17. cabbar
    Kasım 8, 2009, 4:20 pm

    ya sen horusu bulabilirmisin bana horusun annesi bakireymiş o belgeyi arıyorum sende varsa uzatsana

  18. NoName
    Kasım 8, 2009, 4:30 pm

    Sn Cabbar Kuran Allah’ın sözüdür. Cebrail sadece aracıdır. Allah’ın neden yemin ettiğini açıkladım.
    Sn Abdullah Tuna Bey Allah insanlara zulmetmez ancak insanlar kendilerine zulmeder. Yüce Allah sonsuz rahmet ve merhamet sahibir. Daha öncede ifade ettiğim gibi bir imtihana tutulmaktayız. bu imtihanda tabiki kazananlarda olabilir kaybedenlerde üstelik inanç insanın iradesinde yaratan ise Yüce Allah’tır. Yüce Allah şu yalan dünyada kendisine iman etmeyenlere de mal mülk veriyor. ölüme kadar imtihan devam etmekte.
    Allah her işi bizzat kendisi yaptığı halde izzet ve azametine zarar gelmemesi için sebepleri kendisine perde yapmıştır. Çünkü insan yüzeysel bakışı ve dar düşüncesiyle bir takım işleri aslında hiç de basit olmadığı halde basit ve abes görebilir. Ve haşa: “Allah neden böyle küçük işlerle meşgul oluyor” düşüncesi ile Allah’ın büyüklüğünü idrak edemez.

    Hem çok hikmetleri olduğu halde, ilk bakışta çirkin gibi görünen hadiseler vardır. Allah (cc) bu hadiselerde “izzetini” muhafaza için kendisini gizler. Böylece “azameti”nin tenkit edilmesine ve sonsuz “merhameti”nin, merhametsizce eleştirilmesine ve suçlanmasına engel olur.

    Çünkü bazı insanlar bu gibi hadiselerin iç yüzündeki güzelliği göremeyip ön yüzündeki çirkinliği Allah’a (cc) -haşa- yakıştıramayarak Allah’ın izzet ve azametini tenkit etmeye kalkarlar. Bundan dolayıdır ki Allah (cc); İzzetine ve azamatine dil uzatılmaması için melekleri ve sebepleri araya perde olarak koymuş böylece insanları bu ağır mesuliyetten kurtarmıştır.

    Şu da bilinmelidir ki; melekler Allah’ın (c.c) temiz ve pak perdeleridir. Allah, haksız şikâyetlere maruz kalmamaları için meleklerine de perde olacak sebepler yaratmıştır.

    Bir rivayette vardır ki: “Azrail (as) Allah’a (cc) yalvararak demiş ki: “Ruhları teslim alma vazifesinde senin kulların bana küsecekler, benden şikâyet edecekler.”

    Allah (c.c) ona cevaben demiş: “Senin vazifene hastalıkları ve musibetleri perde yapacağım. Ta kullarımın şikayetleri onlara gitsin sana gelmesin.”

    İşte ölüm geldiğinde nasıl hastalıklar ve musibetler insanlar ile Azrail (as) arasında bir perdedir. Azrail (as) hiç akla gelmez. Aynen öyle de Azrail’in (as) kendisi de bir perdedir. Ta ki ölümdeki hikmetleri, güzellikleri, faydaları göremeyen insanların haksız isyan ve şikâyetleri Allah’ın (c.c) kusur ve noksandan uzak olan “izzetine” ve “azametine” gitmesin.

  19. Bilim
    Ocak 19, 2010, 5:26 pm

    Kuranın her bir suresinin her bir ayetinin her satırını kelime kelime okudum harf harf inceledim. Arapça bilmem; bilen ninelere, dedelere tercüme ettirdim ki karşılaştırayım Türkçe tercümesiyle. Okudum okudum okudum okudum okudum defalarca okudum. Araştırdım, her türlü hocasına, uzmanına danıştım. Yüzlerce kez tekrar tekrar gözden geçirdim.
    Bana hiç de mantıklı gelmedi 🙂

    Ve bana mantıksız gelenleri; sosyolojik, psikolojik ve biyolojik verilere dayatarak açıkladım.
    100 farklı konu ile 500 kez yaptıysam bunu, bir kere konuyla ilgili bir cevap alamadım.
    Okuduğunu anlamayan insanlar gördüm. Daha kötüsü kendi beyinlerini kapatmış, kilitlemiş, sabit kafalı insanların hakaretlerini okudum.

    Lafın kısası JANOS kardeşim. Boşa yorma kendini.
    Kör göremez, sağır duyamaz, dilsiz konuşur.

  20. first lady
    Ocak 22, 2010, 5:17 am

    ‘janos birak bu isleri ALLAH sana hidayet versin. insaallah.’
    amin demekten kendimi alamıyorum…

  21. murat
    Nisan 26, 2010, 10:00 am

    arkadaşlar bazı arkadaşların bazı yorumlarına kızmayalım dogruyu ğöstermeye calışmalıyız bence tabikide herkez kafasına takılan şeyleri sormalı aydınlatmak alzım kacırmak deil birğün bir alim talebelerine derki eğerki cenabı alah yetkilerini size 1 ğünlüğüne verse neyapardınız bitanesi derki nekadar kafir varsa helak eder yani yokederdim diğeri derki bende nekadar fuuşyapan içki içen varsa yok ederdim bitanesiderki efendim cenabı allah herşeyi okadar ğüzel yönetiyor idare ediyorki ben bırakırdım 1 ğünde aynı şekilde gecer hocası demiş aferin evladım sen işin merkezini çözmüşsün senin adın bundan sora merkez efendi olsun demem oki tabikide araştırmak lazım ama cenabı hak onu derken nedemek istemiş neanlatmak istemiş biz onları sorgulayamayız artık ğünümüzde yemin sıradan bişey olmuş insanlar için hani adama dersin domuz eti yermisin töbeder neden haram ondan pekala içki zina e arasıra sıkıldımda yani bune perhiz bune lahana turşusu birğün hz aliye derlerki ya ali eger allah yoksa bu yaptıkların boşuna olmıycakmı dünya zevklerınden mahrum kalıyorsun hz ali onlara şöle cevap verir evet belki yaptıklarım boşuna olacak egersiizn inkar ettiğiniz ğibiyse ama neticede dünyaydayken içki zina yapmadıgım için yada kaderime razı oldugum için rahat huzurlu bihayat geciriyorum pekala ya benim inandgım dugruysa sizin haliniz nice olur öte dünyada rabbim hepimize dünyaya geldiğimiz ğibi tertemiz dönmeyi nasip etsin

  22. shafak
    Nisan 27, 2010, 3:03 am

    Janos farz et Kuran böyle yazılmış:
    … …… ….. ”” !!!!!!…… ???=//

    anladın mı? Yav, Kuranda demiyor mu ”biz Kuranı arapça indirdik ki,anlaya bilesiniz”diye… İsteseydi ingilisçe veya süryanice de gönderebilirdi 🙂

    İnsanların anladıkları dille yazılmış ve tasavvur edilmiş cennet cehennem, azap, güzel şey….Allah kahretsin ki, yine de anlamıyorlar :)Zaten Kuranda senin gibiler için de ayetler gelmiş: onların gözleri var ama göremezler….biz onların kalplerini mühürledik….
    İşiniz zor gibi :)…

  23. Ateist
    Nisan 27, 2010, 10:13 am

    Şafak kalbimiz mühürlüyse biz ne yapalım. Ya sahiden mantıklı düşünemiyor musun? Madem kalbimizin mühürlü, kulaklarımızın sağır, burnumuzun tıkalı olduğunu falan düşünüyorsun, niye bizle uğraşıyorsun kardeşim?

    Allah’ın böyle bir şey yapması sence de çok mu mantıklı:
    “Önce bir din göndereyim, sonra birkaç insanın algılarını bozup bu dini saçma olarak görmelerini sağlayayım. Sonra onları dinsiz olduğu için cayır cayır cehennemde yakayım. Ooh ne güzel, egolarımı tatmin edip onlara benim ne kadar büyük olduğumu gösterdim.”

  24. shafak
    Nisan 27, 2010, 11:09 am

    Sizinle uğraşmak mı?:) komik olmayın, siz zaten kendi kendinize yetiyorsunuz canım. Tabiki sizin bileceğiniz birşey,istersen şu an kalk at kendini camdan, bana ne, nereye gideceğini biliyorsun, o mühürü açıp açmamak isteği de sana bağlı.Çok zordur o ”mühürü”açmak…önce o kilitin anahtarının olduğunu hatırlamalısın yada aklına gelmeli, sonra anahtarı bulmalı ondan sonra açabilmelisin…sanırım anladın ne demek istediğimi. Sadece yazık diyorum.:(…..

  25. murat
    Nisan 27, 2010, 11:44 am

    doğan her insan müslüman dogar kardeşlerim yani kafirin ataistin müslümanın vs herkez doğduğunda müslüman dogar biz şanslıyızki müslüman bi ülkede müslüman bir ailenin cocugu olarak dogmuşuz ama bole olmayan yani şansıolmayan insanlarıda ayıplamamak lazım bence önemli olan bize verilen şansı degerlendirmek buğün atais dedin insan yarın seni beni ğecer ilim konusunda cenabı allah derki kulum sen kimseyi yola getirmekle mükellef deilsiniz siz sadece benim emir ve yasaklarımı bildirmekle mükellefsiniz insan inandıgıseyi araştırması lazım tabikide zaten ilk inen ayet nedir oku yaradan rabbin adıyla oku yani oku ve anlaki yaşayabilesin inandıgın şeyleri hazreti ömerin ğüzel bir sözü vardır inandıgın ğibi yaşamazsan yaşadıgın ğibi inanırsın ve bir din deil insanlara 4 din ğönderilmiştir kardşim benim yahudilik musevilik hiristiyanlık vede son din müslümanlık neden son din diğer dinleri insanlar kendi menfaatlerine cevirerek yorumladıkları için işte papazağünah cıkar para ver papaz efendi sana anlattım affet biz ğünah işlerken birisine söylüyormuyuzki sora sen aracı olda affetsin bizim dinimizde ğünah işlersin cünki insansın nefsin var ve pişman olursun yaradana yalvarırsın affet diye hani ilk okulda din dersinde hepimiz ğörmüşüzdür işte emir ve yasakları yaparsan meleklerdende üstünsün yapmasan hayvanlardanda aşasın ya insan 5 vakit namazkılmayla sende 1 ay oruc tutmayla haramlardan kacınmayla nasıl olurda meleklerden üstün olurderdim oki meleklerin işi ğücü sadece ibadet etmek yemyok içme yok hiçbir zevkleriyok sadece ibadet araştırdım ve buldum cevabı şöle meleklerde nefis olmadıgı için yani kendi irade ğücü olmadıgı için sadece ibadet için yaratıldıgı için insan yaptıgı şeylerle onları gecebiliyor allah katında yani nefsine hakımoldugu için ona verılen iyi yada kötüyü secme hakkında iyiyi sectiği için ben derimki sevgili arkadaşlarım araştırın aklınıza takılan soruları illaki bi açıklamsı vardır herşeyin bir kitap yazıldıgı ğünden dünyanın sonunakadar olacak şeyleri yazıyorsa okuyun araştırın hani hocaya sorarsın oda cevabını bilmeyince senin aklın ermez derya aklımızın erdince araştırın bakın ğörün aklınızda cevapsız hicbirsey kalmaz tabiki elma bahcesınde armut aramamk şartıyla incilide okuyun gerekirse tevratıda kuranıda ğörünbakın insanın aklına en yatan kuranı kerim olacaktır hepinizi saygıyla kucaklıyorum yanlış bişey yazdıysam rabbim affetsin

  26. Ateist
    Nisan 27, 2010, 3:12 pm

    Murat arkadaşım ben senin anlattığın şeylere inanmıyorum ki ne anlatıyosun sen. Ben şimdi sana yunun mitolojisinden demeçler sunsam ne saçmalıyosun sen demez misin? Aynısı senin için de geçerli. Anlattıklarına inanıyor olabilirsin ama bana göre bu arap mitolojisisdir.

    Şafak biz komik miyiz? 9 yaşındaki kızla evlenip 10 tane karı ve bir sürü cariye edinen bir adamın peşinden 1,3 milyar insanın gitmesi bence daha komik 😀
    Ya da putperestlere salak gözüyle bakıp sonra şeytanın putunu taşlamak :D:D
    Ayrıca ben müslüman değilim kalbimin mühürlendiğine falan inanmıyorum (nasıl oluyor valla akıl sır erdiremedim şu kalbin mühürlenmesine damga mı basıyor melekler ne yapıyor). Bu yüzden anahtarı aramak gibi bir derdim yok. He böyle bir mührün olduğuna inansam ve anahtarını aramaya kalksam zaten müslüman olmuş olurum.

  27. Bir Dost
    Nisan 27, 2010, 3:14 pm

    Ay tanrisina ve dolayisiyla Ay’a tapan bir dinin mensuplarindan cok iddiali laflar var burada. Eger ne dedigimi anlamiyorsaniz https://meraklininguncesi.com/2010/01/13/kimdir-bu-allah/ yazisina goz atin.

    Guzel kardeslerim, mensubu oldugunuz din eski bir Arap inanisinin Muhammed denilen cok akilli ve lider bir kisilik tarafindan modernize edilmis ve etrafindakilerden bir imparatorluk yaratmak icin servis edilmis seklidir.

    Ortalama bir musluman:

    -Araplar’in Islamiyet oncesi ay tanrisina yani Allah’a ibadet ettigini bilmez.

    -Araplar’da Ay tanrisi Allah’in tapinagi olan Kabe’yi tavaf etmenin, kurban kesmenin, seytan taslamanin, Cumalari ibadet etmenin, fakirlere zekat vermenin Muhammed’in dogumundan yillar oncede dini ibadet cercevesinde yapildigindan haberi yoktur.

    -Camilerin, bayraklarin vs. uzerindeki hilalin ay tanrisini simgeledigini (veya ne icin orada oldugunu) bilmez.

    -Bu gercekleri ogrenince once sasirir, inkar eder sonra ise kizar.

    -Yuzyillarca mollalar ve imamlar tarafindan bu gercekler ondan saklanmistir ve Kuran’da yazan, insanlari suphelendiren ayetler ayni kisiler tarafindan yorumlarla kurtarilmistir. Neden mi? Siz inanmazsaniz savaslarda kim sehit olacak, sorgusuz sualsiz kim calisacak, onlarin sozlerini kim takip edecek?

    Ha merak ediyorsaniz, diger semavi dediginiz dinlerin mensuplarida sizden farkli degiller o yuzden kendinizi kotu hissetmeyin. Onlarda bedava koleler sizin gibi.

    Bizleri soruyorsaniz zannettiginiz gibi inkardan dolayi psikolojik bunalimda degiliz aksine icimizde inanilmaz bir ferahlama var. Kaderimizi kendimiz cizdigimizi, bizi gozetleyen bir tanrinin olmadigini, olunce “olecegimizi” ve kimseye kole gibi ibadet edilmesinin gerekmedigini biliyoruz.

    Din olmadan yoldan cikiyor muyuz? Elbetteki hayir. Bizler sizin gibi bazi seyleri bir yarar saglamak yani cennete gitmek icin degil icimizden gelerek yapiyoruz.

    Hepinize selamlar,

    Bir Dost

  28. Ateist
    Nisan 27, 2010, 3:47 pm

    Dostum çok güzel açıklamışsın eline sağlık.
    Ben de şu camilerin ve minarelerin üzerinde bulunan hilallerle ilgili bir şey söylemek istiyorum. Bazı insanlar bu hilalin türkler tarafından islama sokulduğunu söylüyorlar. Bu tamamen yalan. Öyle olsaydı türklere ait olmayan camilerin de tepesinde hilal olmazdı. İnanmayanlar Google’den yurtdışındaki bir caminin resmini aratıp bakabilirler.

  29. yemin olsun ki
    Eylül 7, 2017, 7:41 am

    Allah her şeyi yaratansa başka yarattıgı şeylere yemin etmesi kadar saçma bir şey olamaz, bazı yorumcular yazmış Allah yemin ettiyse onun degerini vurgulamak içinmiş, yahu kardeşim o zaman Allahın kuranda üzerine yemin etmedigi şeylerin hepsi degersiz o mantıkla bakarsan, Ancak bir insan yemin eder o da kendinden daha yüce ve kutsal olan bir şeyin üzerine , bence muhammed burda kendini farkında olmadan ele vermiş. Öbür dünya ve cennet gariban fakir fukara cahil insanların bu dünyada tatmin olmamışcinsel arzularının , tatmin olmamış iç güdülerinin öteki yaşama , ölümden sonraki yaşama yönlendirilmesinden başka birşeydegildir. bunun için Allahın cennetde müslümanlara neler vadettiklerine bir bakalım; 70 ve daha üzeri memeleri yeni tumrcuklanmış ( yani 12-15 yaş arası ) bakire ( daha önce kimsenin dokunmadıgı ve bakmadıgı ) huriler, şarap nehirleri, köşkler ve zahmetsizce vakit geçirebilecekleri yerler, müslüman bacılarımızda gençleştiriliyor onlarada ( bu dünyada cehennemi yaşadıkları için ) genç güçlü kuvetli gılmanlar var. yani bu dünyada tatmin edilememiş ne varsa akıllı yöneticiler hep cennete yönlendirmişler garibanların agzına bir parmak bal çalmışlardır, pekiyi bu degerli zatlar acaba nasıl yaşamışlardır: huri olarak düşünürsek muhammedin 13 tane nihahlı ve bayakıda bir nikahsız olupda cinsel ilişkiye girdigi cariyeleri var ( bu aslında zinaya girer bana göre ) ( islam hadis kaynaklarına göre ayşeyi 6 yaşında karı olarak almış 9 yaşında cinsel ilişkiye girmiş muhammed 53 yaşında) . muhammed 56-58 yaşlarında iken karılarının yaşları ( birkaçtanesi ) hafsa ( ömerin kızı ) 21 yaşında, zeynep 30, cüveyriye 20 yaşında, safiye 17 yaşında, meymune 36 yaşında vs….başka peygamberlerden 2 sini örnek vereyim davut peygamberin nikahlı 100 , cariyeolarak 300 kadını oldugu, süleyman peygamberin nikahlı 300, nikahsızda 700 cariyesinin oldugu rivayet edilir. ve bunların hepsi yedikleri önlerinde yemedikleri arkalarında birer hükümdar gibi yaşamışlardır zevki sefa içinde bu dünyadaki cenneti gördünüzmü, garibanlara ve fakir fukaraya olmayan cennet düşmüş hayaller ne güzel,

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: