Başlangıç > Dinler > Allah – Sıkça Sorulan Sorular

Allah – Sıkça Sorulan Sorular


Soru: Allah var mıdır?

Cevap: Hayır.


Kategoriler:Dinler Etiketler:
  1. müslüman
    Nisan 22, 2010, 11:17 am

    Değil 3, 33 üniversite dahi bitirmiş olsanız da (Haşa) Allah’ın olmadığını ispatlayabilir misiniz? Hayır zaten bu amaç için yola çıkan hiç kimse amacına ulaşamamıştır.Çünkü Allah vardır, her atom, siz göremeseniz de Allahın varlığına bir delildir.Sizin gibi ateistlerin bile inandığı bir varlık vardır, ismi farklı olsa da…İnanç tüm insanlar ve toplumlar için tarih boyunca varolagelen ve gerekli olan bir kavramdır. Allahın varlığını inkar edenler iddialarını tarihin hiçbir döneminde ispatlayamamışlardır.Ama modern bilim bile bir yaratıcının varlığının gerekli olduğunu defalarca ortaya koymuştur.

  2. Onu Yeme Beni Ye
    Nisan 23, 2010, 6:17 am

    müslüman :
    Allah’ın olmadığını ispatlayabilir misiniz? Hayır.

    Aynı argümanlarla devam… Sayın müslüman, Ama anlayamadığınız şey şu; eğer algılanamayan birşeye var diyorsan onu olmadığını kanıtla demeden önce sen varlıgını kanıtlamalısın. Yani kanıtlaması gereken kişiler biz değil sizlersiniz.

    Sizin düşündüğünüz şekilde bir örnek verecek olursak, Pastafarian adlı din tanrının uçan bir spagetti canavarı oldugunu öne sürer bunun olmadıgını kanıtlayabilir misin? Cevap: Hayır. Ama bu uçan spagetti canavarı denen tanrının gerçek olduğu anlamınada gelmez.

    Saygılarımla…

  3. Ateist
    Nisan 23, 2010, 9:22 am

    Allah’ın var olduğuna dair herhangi bir delilin bulunmaması, onun var olmadığının kanıtıdır. Al sana kanıt.
    Mesela bir adam öldürüldü diyelim. Benim onu öldürdüğüme dair herhangi bir delilin olmaması, benim o adamı öldürmediğimin kanıtıdır.

  4. sadık
    Nisan 23, 2010, 11:34 am

    yaratılan her şey Allah ı anlatır sen bile Allah ın yarattığı bir kulusun…?

  5. Onu Yeme Beni Ye
    Nisan 23, 2010, 12:59 pm

    Valla biz ne diyoruz… Sen ne diyorsun… Biz allah gibi bir yaratıcının varlığını sorguluyoruz hatta olmayacağını anlatmaya çalışıyoruz ama sen bize allahın varlığına dair hiçbirşey sunamadığın gibi birde onun üzerinden birşeyler diyorsun. Komik.

  6. sadık
    Nisan 24, 2010, 8:46 am

    senin ne dediğini çoook iyi anladım canım. Allah ı anlatmaya gerek yok.Allah kendini çok güzel anlatıyor. Ama senin nasıl yaratıldığını öğrene bilirmiyiz.

  7. Yağız
    Mayıs 6, 2010, 2:33 pm

    1. Allah arapça bir kelimedir.
    2. Tanrı Türkçedir.

    Kuran-ı Kerimden yola çıkarsak Tanrı bizim ona tapmamızı istiyor. Zorunda bırakmıyor (elinde olsa bunuda yapar) ama eğer bunu yapmazsak cehennemde yanacağız. Bu bir tehtit. Cennette iken cehennemde olan sevdiklerimizi yanımızda göreceğiz. Buda sahtekarlık. Tatlı su ile tuzlu suyun karışmaması. Bence bilimsel bir yerden bu konuyu araştırın. Eğer varsa, egoları fazla. Bu kadar şey istediği için ki, ben varolduğuna inanmıyorum. Eğer varsa da eminim kuran-ı kerim dahil değişmiştir. Ve öldüğümüzde asıl acı çekecek olan bizler değiliz. Çünkü biz düşünerek hareket ediyoruz. ( Herşeyin bi yaratıcısı vardır. Peki Allahı kim yarattı? ) Bence bizler 🙂 Yaşım 17. Antalya…

  8. sadık
    Mayıs 7, 2010, 12:42 pm

    yağız kardeş:
    sen kendince mantığınca bazı şeyleri ifade ediyorsun Allah ı sorguliyorsun.Kendine bak kendi üzerinde görmediğin şeyleri inkar veya yok olduğunu söyleye bilirmizin mesele aklın…?

  9. müslim
    Haziran 30, 2010, 11:53 am

    Ateist

    Ateist :

    Allah’ın var olduğuna dair herhangi bir delilin bulunmaması, onun var olmadığının kanıtıdır. Al sana kanıt.
    Mesela bir adam öldürüldü diyelim. Benim onu öldürdüğüme dair herhangi bir delilin olmaması, benim o adamı öldürmediğimin kanıtıdır.

    Eo adam sonuçta ölmüştür. Ve aklın görünmemesi onun var olmadığı anlamına gelmez. İnşallah beyinle akılı eş olarak almazsın 😀

  10. Ateist
    Haziran 30, 2010, 12:17 pm

    Peki o zaman şu soruma cevap ver. Madem insan aklı beyinden kaynaklanmıyor, niçin beyin ölümü gerçekleştiğinde akıl da gidiyor? Ya da nörotoksinler beyindeki nöronların yapısını bozduğunda niçin insan felç oluyor, hayal görüyor, vs… Akıl beyinde değilse nerede? Beynin yapısı aklı oluşturmuyorsa insanda nasıl akıl var? CD’ye bakınca içinde yazılı olan programı göremezsin, ama onu sürücü ile okuttuğunda 1-0ları ve buınların oluşturduğu programı görebilirsin.

  11. müslüman
    Temmuz 2, 2010, 5:20 am

    allahın olmadığını söylüyorsun bak bilimsel olarak açıklandı http://www.facebook.com/video/video.php?v=217362718895 al sana adresi besmele ile kesilen hayvanın kanı kararmaz ve 4 gün süreyle kanında toksin bulunmaz

  12. Ateist
    Temmuz 7, 2010, 2:46 pm

    hahaha 😀 😀 😀
    kusura bakma ama
    HADİ LAN ORDAN SEN ONLA SADECE 15 YAŞINDAKİ MÜSLÜMANLARI KANDIRIRSIN.

  13. sadık
    Temmuz 12, 2010, 5:49 am

    hahaha
    ateist sen beyin naklı yap çünkü beynin sulanmış yakında ölecen…..ona göre kendine bir ayar yap

  14. Ateist
    Temmuz 12, 2010, 1:22 pm

    Seninde işkemben sallana sallana “İşkembe Çorbası” olmuş. Bir şeyler sallarken her zaman işkembeni kullanma azcık beynini kullan ki salladıkların bir şeye benzesin. Önüne gelen her konuya işkembeden sallıyorsun bir şeyler, bu kadar da olmaz ki 😀

    Ayrıca 15 yaştan kastım beyin yaşıydı. Zaten müslümanların %98’inin beyin yaşı 15 yaş yada daha genç oluyor 😀

  15. sadık
    Temmuz 13, 2010, 5:29 am

    ne yapalım senin gibi beynimiz yok ki…?

  16. ALI SULTAN
    Temmuz 23, 2010, 4:44 pm

    Ateist :Allah’ın var olduğuna dair herhangi bir delilin bulunmaması, onun var olmadığının kanıtıdır. Al sana kanıt.Mesela bir adam öldürüldü diyelim. Benim onu öldürdüğüme dair herhangi bir delilin olmaması, benim o adamı öldürmediğimin kanıtıdır.

    peki ozaman o adami kim oldurdu?? DEMEKKI BU IS OLDUYSA BIR FAILI VAR, VE BUNUN NASIL OLDURULDUGUNE GORE KIM TARAFINDAN OLDURULDUGUDE OGRENILEBIRLIR. MESELA EGER BIR BICAKLA OLDURULDUYSE, BUNU HAYVANLAR KUSLAR DAGLAR TASLAR YAPMIS OLAMAZ KESINLIKLE YA KENDI YADA BIR BASKA INSAN YAPMISTIR.USTELIK OLDURULME SEKLINE BAKARAK PROFESYONEL BIR SEKILDEMI OLDURULDUGUNUDE OGRENEBILIRIZ. ORNEGIN BIR ISIN NASIL YAPILDIGI O ISI YAPANIN NE KADAR PROFESYONEL OLDUGUNU GOSTERIR.EGER INSANIN SEKLINE VE YAPISINA BAKARSAK OYLE TESADUFU EVRIM MEVRIM ISINE BENZEMIYOR.BUNU COK PROFESYONEL AKILLI BIRI YAPMISTIR. UMARIOM ANLAMISSINDIR

  17. Bahadır Emin Kurtuluş
    Temmuz 30, 2010, 3:03 am

    Allah yok diyorsunuz ya;

    O zaman dünyayı kim yarattı? Kim oksijeni tam solumamızın uygun olacağı seviyeye getirdi ve bizlere akciğerler verdi? Kim gözlerimizi tam ihtiyacımız olan ayarlara çekti de önümüzü görebiliyoruz? Kim önce çocuk, sonra genç, sonra yaşlı olmamızı sağlayan genleri tasarladı, yerleştirdi? Kim hastalanınca iyileşmeye yardımcı antikorlar üretilmesine yarayan düzeni vücuda yerleştirdi? Kim inanmayan tüm kavimleri helak etti? Sizi kim yarattı?

  18. Ateist
    Temmuz 31, 2010, 5:43 am

    Madem öyle, peki Allah’ı kim yarattı?

  19. Gilgames
    Ağustos 7, 2010, 3:34 pm

    Bahadır arkadaşım allah aşkına :)))) saçmalama allahı burada inanasın diye söyledim şimdi kesin inanmışsındır bana. Yahu arkadaşım senin kuranına ve kutsal kitaplarına göre dünyanın yaşı taş çatlasın 20 bin yıl, dünyada insan yaşayışından bahsetmiyorum sadece dinazorlar 160 milyon yıl yaşamışlar. Ancak senin bu çok bilmiş din kitaplarının hiçbirinde bu dinazorlardan bahsedilmez ha harun yahya efendi yakında bulur ama bununla ilgili bir ayet evirir çevirir ayetin biraz anlamına sıvar bakmışsın dinazorlar kuranda yazıyora geliriz. Sen sanıyormusun ki insan oğlu tek bir canlı (Adem ve Havva) dan geldi. Eğer öyle sanıyorsan tavsiyemdir beyin nakli yaptır (siyah ırk,beyaz ırk ve sarı ırk nerden geldi demezler mi adama). İnsan oğlu modern görünüşünü gelene kadar tam 3,5 milyon yıl geçti dünyanın yaşını hiç söylemiyorum korkarsın 4 milyar yıl buda hayatın başlangıcı ondan bi 10 milyar yılda hayat belirtisi yok dünya üzerinde. Gelelim senin bahsettiğin o mükemmel dizayna eğer bu dizaynlar mükemmel olsaydı sakat çocuklar dünyaya gelmez,ciğer kanseri olmazdık, gözlerimizde yavaşça görme yetisini kaybetmezdi. Yani mükemmel değiller ha şimdi ben bunu dedimya sen kesin yahu ibretlik onların hepsi dersin eğer bir yaradana inanıyorsan elini vijdanına koy ve dünyaya sakat gelen çocuklar kimin için ibret ve dünyaya kimin günahını çekmeye geldiler bana bir anlat. Ayrıca gözlerin,ciğerlerin,kalbin,totoşun bu hale gelene kadar neler atlattı biliyormusun şöyle bir örnekle anlatyım belki daha iyi anlarsın şu anda insan ömrü ortalama 70 yıl kadar ama ataların o kadar şanslı değildi ayakları üzerinde duran ilk atalarının yaş ortalaması ne acı ki 20 yıl kadar falandı onlarda şanslı olanlar tabiki. Kavimlerin helakına gelince aramızda kalsın ama bunların hepsi uydurma pek inanma islamiyet korku üzerine kurulmuş bir dindir ve böylede olabilmesi için iki melek yollar kavimleri yok etmek için allahın, ol demesiyle her şey olur ama kavimleri yok etmeye adamlarını yollar bu allah, komik işte. Beni yaratana gelince inan ki bilmiyorum ama beni yaratanla seni yaratan aynıysa üzülürüm inanki, sana haksızlık yapmış bu yaratan biraz daha üzerinde uğraşabilirdi. Ama şunu sana kesinlikle söyleyebilirim biz şu an zamanımız öncesi inanılan tanrılara nasıl totoşumuzla gülüyorsak bundan yıllar sonra birileride totoşlarıyla bize gülecek. Bak sana küçük bi örnek vereyim islamiyet 1400 yıldır, hıristiyanlık 2000 yıldır, musavilikte 3200 yıldır dünya üzerinde hükmünü sürüyor ama biliyormusun anadoluda, avrupanın büyükbir kısmında, orta doğuda 60 bin yıl boyunca kibeleye inandılar ve biz şimdi kibelenin kim olduğundan bile haberimiz yok ama anadoluda ismiyle eşşek yüküyle tapınak var. Bilim ilerliyo ve büyüyor bir gün bir uzaylı gelip ya özür dileriz biz size bir şaka yaptık siz genetik birer atıksınız deney yadsıması allah falanada yok kuran mı? o da ne öyle, biz bunu mu yazdırmıştık size diyebilirler. Tabi bu işin şaka yanı ama bilim er geç gerçekleri bize gösterecek eğer bilim tanrının varlığını ispatlarsa zaten inanırım sorun değil benim için. Yazdıklarım ağır olduysa af ola… Ateist sende saçmalama lütfen bu benim kızın tekerlemesine döndü kara kedi nerde? Ağaca çıktı ağaç nerde? Balta kesti balta nerde? ooooo uzun hikaye sen yokluğunu ispat edene kadar onlar varlığını ispat etsin boş ver :)))

  20. ataistin babası
    Ağustos 26, 2010, 5:50 pm

    olum sorarım sana o zman peki diyorsun allah yok tanrı yok peki neden o zman tartışıyorsun ki .neden başka bir şey değil de ne bileyim hadi bizde cismini bilmiyoruz ya allah ın ismini neden tartışıyorsun neden başka tanrı ve ya allah ı tartışıyorsun ki..ataist kavramı ve ismi olmadan önce bunları söleyn kişilere deli deniliyordu şimdi rahatça ben ataistim diyorsun yani deliyim değil mi.gelelim allah ı görme meselesine imamı azam a sormuşlar aynı senin sorundan (sAçma :D) allah varsa neden görmüyoruz diye .o da kalkmış bunun üzerine bir yağlı süt getrimiş bu sütte yağ var mıdır diye adamın cevabı vardır demiş peki neresinde demiş her yanında demiş adam .imam ı azam demiş ki bu sütün her yanında olduğunu kabul ediyorsunda allah ın her yanında her tarafta seni çepecevre sardığını kabul etmiyorsun ” ben de sana sorarım olum neden ?

  21. Ağustos 27, 2010, 9:27 am

    Su verdiginiz ornek benzeri o kadar dusuk zeka seviyeli ornek geldi ki, biz cevaplamaktan biktik, siz ve benzerleriniz vermekten bikmadi. “Kafana vursam aciyi gosterebilir misin”, “sutteki yagi gosterebilir misin”, vs. vs. Guzel kardeslerim boyle bos argumanlarla Internet’i kirletmeyin, biraz mantikli akla yatkin bir sey varsa soyleyebileceginiz soyleyin, yoksa susun, gercekten komik duruma dusuruyorsunuz kendinizi…
    Bir de ataist degil, ateist denir, bunu da bir ogreniverin artik yahu…

  22. Luca
    Ağustos 27, 2010, 5:16 pm

    Cok haklisiniz Janos bey , zuzcu derecede aptalca sorular soruyorlar . Neden dunya mukemmel bir sistemle gunes etrafinda donuyor ? YA NEWTON KANUNLARI DENEN KANUNLAR VAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bir bardaktan su bosaltinca su duz olarak akar ( cevresel faktorler yok sayilirsa ) . Sizce neden su duz akar ? neden bu allah’in mucizesi degil ? hadi cevap verin bana … Ne zaman elleri opulesice bilim adamlari bir sey ortaya cikartsalar hayatlarinda arastirma kelimesini bile idrak edememis insanlar ( genellilkle mazezyadan veya misirdan ) al kuranin yeni mucizesi diye ortaya atiyorlar . Gercekten sizin gibi insanlari duyunca utaniyorum ! Bilmediginizden dolayi degil , OGRENMEYE VE GERCEKLERI KABUL ETMEYE OLAN DIRENCINIZDEN DOLAYI !!!

    Ingilizler cok iyi anlatiyorlar , ” You are out of your mind ! ” bende aynisini size iletiyorum .

  23. kaan kanatoğlu
    Ağustos 28, 2010, 7:45 pm

    çok faydalı bir iş yapıyorsun janos kardeşim. siteni yeni keşfettim ve bir müslüman olarak gerçekten senden çok şey öğreniyorum.

    bir rica: yalnız bazı yazılarında agresiflik sezinliyorum, bu bence seviyeyi düşürebilir. inandırıcılığını azaltabilir. ama itiraf ediyorum, bazen bu agresifliğini haklı buluyorum, çünkü komik arkadaşlarımız var:))

    inanan kardeşlerime uyarı: değerli dostlar, nuh nebiden kalma cevaplar vererek irtifa sorunu yaşamayın. sidik yarıştırırcasına, ‘sen de bunun cevabını ver!’ diyerek acizleşmeyin… Janos fikrini açıklıyor, siz de fikrinizi açıklayın. savaşmaya gerek yok. anlamak lazım. ikinizden biri mutlaka haklısınız, bunun ortası yok! amaç doğruyu bulmak olmalı. ‘ben ateist olmak için çok çalıştım; ama olmadı. bütün bu masrafın bir anlamının olduğunu biliyorum.’ ama önyargım yok! sadece gerçeğin peşindeyim, sabırla.

    saygılarımı sunuyorum hepinize…

  24. Rumman
    Ağustos 30, 2010, 3:50 am

    En boş uğraş ateiste gaybı izah etmektir. Ama meydanı onlara bırakmak da doğru olmaz. Yukarıda saçma sapan ifadeler gördüm. Bu yazıları yazanların din felsefesinden bihaber oldukları o kadar bariz belli ki. Arkadaş inanmıyorsan inanma da, inançsızlığını ispat etmeye kalktığında da bari elle tutulan bir tek delil getir. Yani yaratıcı yok diyorsun ama evrimi taptığın bilimle izah edemiyorsun. Kendi kendine meydana gelen el ürünü hiçbir şey olmayacağını mantıken biliyorsun, ama koca kainatı tesadüfle izaha kalkıyorsun. Bir çorbanın tadını bir ahçının ayarladığını kabul ediyorsun, yediğin meyvelerin tatlarını ise akılsız ağaca, tabiata veriyorsun. Şu an kullandığın bilgisayarın bir mühendis tarafından yapıldığını mecburen kabul ediyorsun da bundan çok daha mükemmel çalışan beyninin kendi kendine olduğunu iddia ediyorsun. Ahirete gelince, ilk defa nasıl var edildiğini görüyorsun, o halde ikinciden niye şüphe ediyorsun? Ahiret olmasa iyilerle kötüler eşit olur. Bu mümkün mü? İmanın birinci maddesi Allah’In varlığını ve birliğini kabul etmektir. Bunu kabul eden zaten diğer esaslara da ve özellikle ahirete de inanır. Zaten insan ölümle yok olsaydı herhalde şu an yaşamanın da bir anlamı olmazdı. İnkar edenler daha dünyada kendilerine hayatı cehennem ediyorlar, çünkü her saniye yok olmaya daha yakın olduklarını düşünerek yaşıyorlar, her ne kadar devekuşu gibi kafalarını kuma gömseler de yine de insan olan herkes bu acıyı hisseder. O kadar çok şey var ki söyleyecek.. Ancak yukarıda yazılan bazı yanlışlara düzeltme amacıyla bir kaç kelime daha yazmak istiyorum. Tanrı olsaydı kötülük olmazdı diyorsunuz. Peki bu alemin zıtlar alemi olduğunu niye unutuyorsunuz. Karanlık olmadan aydınlık bilinebilr mi idi? Kötülük de bu yüzden var. Ayrıca kötülüğe müsaade edilecek ki ceza vermek adalet olsun. İmtihanda öğretmen öğrencilerin sınav esnasında yanlışlarını düzeltir mi? O zaman ne anlamı olur. Aynı şekilde sakat doğumlar yaratıcının kusurlu olduğunu göstermez. Söyleyin, sakat doğumlar hiç olmasaydı sağlıklı doğmak diye bir kavram olacak mıydı? Hastalıkların yaratılış amacı hem Allah’ın şifa verici olduğunu göstermek, hem de tıp ilminin gelişmesini sağlayarak insan vücudundaki harikuladeliğin insan aklı tarafından daha iyi anlaşılması ve bunun da bu eserin sahibini tanımaya bizi sevketmesidir. Bakın hangi inanç sahibi başkalarının inançlarının yanlış olduğunu delillerle ispat edebilir. Biz Allah’ın var olduğunu bırakın bir olduğunu dahi ispat edebiliyoruz. Elimizde kopmayan bir kulbumuz, kitabımız var. Haydi siz de bizim inançlarımızı böyle akılla mantıkla yanlışlayın. Cennet ve cehennemin olmadığını ispat edebilmek için bile tüm kainatın sınırlarını bilmeniz ve sonra da bize bakın işte yok, diyebilmeniz gerekir. Heyhat, sonsuz bir zatın sınamasına tabi tutuluyoruz. Dikkat edin, o hidayet etmedikçe kimse gerçeği göremez. Allah hem dilediğini hidayete erdirir, hem de dileyene. Eğer gerçekten inanma ya da inanmama konusunda teredddüt yaşıyorsanız size şunu garanti ediyorum ki bu dinin kaynaklarında cevabı verilemeyecek hiçbir soru yoktur. Ancak alay yoluna başvuracaksanız o zaman bize düşen sizin dininiz size bizim ki de bizedir, iki taraftan hangisinin haklı olduğu elbet ortaya çıkacaktır… Selam hidayete tabi olanların üzerinedir…

  25. karakutu
    Ekim 26, 2010, 10:41 pm

    Rumman :

    Arkadaş inanmıyorsan inanma da, inançsızlığını ispat etmeye kalktığında da bari elle tutulan bir tek delil getir. Yani yaratıcı yok diyorsun ama evrimi taptığın bilimle izah edemiyorsun. Kendi kendine meydana gelen el ürünü hiçbir şey olmayacağını mantıken biliyorsun, ama koca kainatı tesadüfle izaha kalkıyorsun.Allah’In varlığını ve birliğini kabul etmektir. Bunu kabul eden zaten diğer esaslara da ve özellikle ahirete de inanır. Zaten insan ölümle yok olsaydı herhalde şu an yaşamanın da bir anlamı olmazdı. İnkar edenler daha dünyada kendilerine hayatı cehennem ediyorlar, çünkü her saniye yok olmaya daha yakın olduklarını düşünerek yaşıyorlar, her ne kadar devekuşu gibi kafalarını kuma gömseler de yine de insan olan herkes bu acıyı hisseder. O kadar çok şey var ki söyleyecek.. Ancak yukarıda yazılan bazı yanlışlara düzeltme amacıyla bir kaç kelime daha yazmak istiyorum. Tanrı olsaydı kötülük olmazdı diyorsunuz. Peki bu alemin zıtlar alemi olduğunu niye unutuyorsunuz. Karanlık olmadan aydınlık bilinebilr mi idi? Kötülük de bu yüzden var. Ayrıca kötülüğe müsaade edilecek ki ceza vermek adalet olsun. İmtihanda öğretmen öğrencilerin sınav esnasında yanlışlarını düzeltir mi? O zaman ne anlamı olur. Bakın hangi inanç sahibi başkalarının inançlarının yanlış olduğunu delillerle ispat edebilir. Biz Allah’ın var olduğunu bırakın bir olduğunu dahi ispat edebiliyoruz. Elimizde kopmayan bir kulbumuz, kitabımız var. Haydi siz de bizim inançlarımızı böyle akılla mantıkla yanlışlayın. Cennet ve cehennemin olmadığını ispat edebilmek için bile tüm kainatın sınırlarını bilmeniz ve sonra da bize bakın işte yok, diyebilmeniz gerekir. Heyhat, sonsuz bir zatın sınamasına tabi tutuluyoruz. Dikkat edin, o hidayet etmedikçe kimse gerçeği göremez. Allah hem dilediğini hidayete erdirir, hem de dileyene. Eğer gerçekten inanma ya da inanmama konusunda teredddüt yaşıyorsanız size şunu garanti ediyorum ki bu dinin kaynaklarında cevabı verilemeyecek hiçbir soru yoktur. Ancak alay yoluna başvuracaksanız o zaman bize düşen sizin dininiz size bizim ki de bizedir, iki taraftan hangisinin haklı olduğu elbet ortaya çıkacaktır… Selam hidayete tabi olanların üzerinedir…

    Öncelikle Janos’a teşekkür etmek istiyorum.Böyle sitelerin artması beni mutlu ediyor çünkü insanları direk inanmaktan düşünmeye zorluyor.Rumman şimdi biz ateistler olarak burada senin kusursuz kitabının kusursuz tanrının ve günahsız peygamberinin birçok açığını dile getirdik.ispat etme konusuna gelince senin bakış tarzın vücudumuzu dünyayı evreni vb. senin benim (şimdilik) oluşturamayacağımız şeyleri açıklayamadığın için kendinden daha üstün bir varlık olduğuna inanarak en kolay yoldan düşünmeyi reddediyorsun.biz ise benim bir beynim var diyerek onu kullanmaya çalışıyoruz.inkar edenler güya kendilerine hayatı zindan ediyormuş bak bak.ben sizin gibi biri emrettigi icin deil temiz olmak istedigim icin banyo yapıyorum ilişkimden sonra.yada günde 5 kere yat kalk yapıp aynı şeyleri tekrarlamıyorum papağan gibi.dininizin dediği çalma çırpma gibi öğütleride ben kendim anlayıp uygulayabiliyorum sizin gibi bunu bir kitaptan öğrenmeme gerek yok.Aydınlık karanlık düşüncene gelince ; buradaki kötülüğü bilerek yaptı ki görelim diyorsun.pekii kaderde var diosun.yav bu kötü olarak yaşayanların suçu neydide kaderleri böyle belirlendi.hem o yazıyor biliyor hemde beni kendi yazdıkları için cezalandırıyor.ne ala memleket.allahın birliğini bile ispat edebiliyormuşsun hemde kitabınla.yav bu kitabın doğru olduğunu onu tanrının gönderdiğini veya başka bişeyi ispatlayamıyosun ki tanrının bir oldugunu ispatlayasın.bana nerden geldigini bilmedigin kimin yazdıgını bilmedigin ama ona körükörüne inandıgın bi kitabı kanıt olarak mı gösteriyorsun?
    o izin vermedikçe gerçeği göremezmişim.sanırsın sen hristiyandın tanrı sana gerçek yolu gösterdi sende hidayete erdin ve müslüman oldun.bırakın bunları ben neyi istediysem kendi emeğimle aldım hayatımın devamında da öyle olmaya devam edicek.
    tereddütte kalanlara benimde bir önerim var.Koyun psikolojisinden kurtulun ve artık şu beyninizi kullanmaya başlayın.

  26. Kasım 14, 2010, 4:17 pm

    (dininizin dediği çalma çırpma gibi öğütleride ben kendim anlayıp uygulayabiliyorum sizin gibi bunu bir kitaptan öğrenmeme gerek yok) sen hiç bişeyi uygulayamazsın hepinizin yaptığı laf salatasından başka bir şey değil çok cahilsiniz umarım bu kafayla ölmezsiniz çünkü dönüşü yok şu kafaya bak ya anlaya biliyomuş:)zavallılar rüzgara karşı tüküren kendi suratına tükürür hepinizin ortak yanı küstahlıkta sınır tnımıyonuz yakında görüceksini nimetlere küfretmenin karşılığını

  27. osman
    Nisan 20, 2011, 5:58 am

    kendilerini akıllı zanneden müslümanları küçük gören ateistler.kendi kendine olması mümkün olmayan kainat nasıl kendi kendine olmuştur acaba mikro alemdenden makro aleme kadar hepsi birer ALLAHIN mucisesidir.herşey bir ölçüyle nizam olmuşken aklı olan bunu nasıl görmez. kurandaki ifadeyle gözleri vardır görmezler kulakları vardır işitmezler ayette gecenler siz ve sizin gbiler için zikredilmiş olmalı.buraya yazılan düşünceleri her zamanki gibi anlamıyacak anlamak istemeyeceksiniz.yukardaki arkadaşın zikrettiği gibi sizin dininiz size bizim dinimiz bize

  28. beyazveyagri
    Mayıs 2, 2011, 3:46 pm

    Kendi sevaplarımı düşününce umarım vardır diyorum,kendi günahlarımı düşününce umarım yoktur diyorum. Başkalarının sevaplarımı düşününce umarım yoktur diyorum,başkalarının günahlarımı düşününce umarım vardır diyorum.Adaletsizlikleri düşününce kızıyorum, her kötü insanın sonunda ölüceğini düşününce seviniyorum.

  29. Şahin
    Mayıs 8, 2011, 1:37 pm

    Beyler ve bayanlar tüm herşeyi sonuna kadar okudum ama anlamadığım bir nokta var aydınlatırsanız sevinirim. ( Bu arada bende Allah’a inanıyorum)

    Bu soruları farklı bakış açılarının cevabını duymak için soruyorum.

    Bizim sınırlı beynimizin kapasitesi ile algılamaya çalıştığımız ve betimlediğimiz Allah veya Yaratıcı hayal bile edemediğimiz bir güce sahip, en basit açıklaması ile 0 dan 1 yapabilme kudretine sahip ki bu matematiksel olarak Tanrıya denktir.

    O halde;

    1- Böylesi bir güç neden bize birşey ıspat etmeye gerek duysun?

    2- Geçmişimizde övündüğümüz bunca alim ve bilim adamı neden hiç bu gücü sorgulamamış ancak ona ulaşmaya çalışmış?

    3- İnsan neden hayal bile edilemez dediği bir olgu üzerine her zaman sınırlı kapasitesi ile yorum yapar?

    4- Kader bu çeşit bir güç tarafından oluşturuldu ise biz bu denli bir esere nasıl bir zihinsel potansiyel ile yorum yapabiliriz?

    5- Düşünün bir eser yarattınız onu hala mevcut olan en üstün bilgisayar ile donattınız, onunla gurur duyuyorsunuz o sizin en büyük eseriniz, kişisel perspektifinizden onunmu size aklını kullanarak ulaşmasını istersiniz yoksa direk karşısına çıkıp ona verdiğiniz bunca hediyeyi boşa yorup ben buradayımmı dersiniz?

    6- İnananlar her zaman onlara karşı tarafın ne dediğini dinle anla saygı duy dediğinde neden ısrarla kendi fikirlerini üste çıkarır ve en değer verdikleri şeyin karşı tarafta değer kaybetmesini sağlar?

    7- Ve inanmayanlar neden bilimin en erdemli yol olduğunu bildiği ve bilimin bilmediği ve anlayamadığı şey hakkında yorum yapmadığının farkında olduğu halde yorum yapar?

    Cevaplarınızı bekliyorum.

  30. mümin
    Mayıs 13, 2011, 4:51 pm

    bilim ispat etmeye çalışır inkar etmez ,sadece ilim inkar eder oda sizde ne gezer o sadec inanalara verilir.herşeyi bilince inanmak niye …

  31. mümin
    Mayıs 13, 2011, 5:04 pm

    sanırım dinazorlarda ALLAH ı bulamadılar… milyonlarca sene yaşadılar. insanın bi farkı olmalı değil mi aramakla bulunmayacağını bilmek lazım bunu bilimle bulurum masallarını bırakın kendinizi kandırmayın insanın sahip olduğu hücrelerde sahibinin ne olduğunu nasıl olduğunu bilemeyecekler bunlar boş uğraşlar .ALLAH var artık inat etmeyin.

  32. Eylül 16, 2011, 9:35 am

    35- “Ki onlar, Allah’ın ayetleri konusunda kendilerine gelmiş bir delil bulunmaksızın mücadele edip dururlar. (Bu,) Allah Katında da, iman edenler katında da büyük bir öfke (sebebi)dir. İşte Allah, her mütekebbir zorbanın kalbini böyle mühürler.”

    36- Firavun (alayla) dedi ki: “Ey Haman, bana yüksek bir kule bina et; belki o yollara ulaşabilirim,” mümin suresi
    saff suresi = ” Onlar ağızlarıyla Allah’ın nurunu söndürmek istiyorlar. Hâlbuki kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. ”

  33. Eylül 16, 2011, 9:37 am

    Âyetlerimiz açık açık kendilerine okunduğunda, kâfirlerin suratlarında hoşnutsuzluk sezersin. Onlar, kendilerine âyetlerimizi okuyanların neredeyse üzerlerine saldırırlar. De ki: Size bundan (bu öfke ve huzursuzluğunuzdan) daha kötüsünü bildireyim mi? Cehennem! Allah, onu kâfirlere (ceza olarak) bildirdi. O, ne kötü sondur! ( hac suresi 72. )

  34. ferhat can
    Eylül 30, 2011, 2:11 am

    ya Allah varsa…

  35. tugy
    Ekim 14, 2011, 5:07 pm

    elıne saglık cok guzel yazmıssın

  36. Kasım 25, 2011, 6:16 am

    Sadece 2 cümle yazıcağım.
    1-Allah’a ettiğiniz iftiralar ve yaptığınız yorumlar hiçte hafif değil hakaret ve dalga geçmek gibi
    2- Allah var ve bu evreni yarattı şu soruyu soran arkadaşa söylüyorum. Allah’ı kim yarattı? Diyene söylüyorum: Yaşın en fazla 13. Bu soruyu benim küçük kardeşim bile sormuyor. Yazıklar olsun.

  37. Leon
    Aralık 2, 2011, 4:41 am

    İnançlara, Dinlere ve yaratıcıyı inkar eden, herşeyin tesadüfen olduğuna inanan Ateist ve hesapta beynini kullandığını, kendini üstün gören at gözlüklü yorumcu elemanlar 🙂 bi soru da ben size sorayım da saçma sapan iddaalarınızın bundan sonraki çökerticisi olmaya aday biri olarak ilk adımı atayım:) (Sitenizi üstünkörü inceledim daha detaylı da bakacağım.
    Soru 1 ; Allah’ın, bir yaratıcının olmayışını, Peygamber efendimizin bir yalancı, olduğu Kuran’ı Kerim i kendi yazdığı v.s yollarla, bu gibi inançlara saldırmanızdaki amacınız nedir? İnanıp inanmamak kendi bileceğiniz bir iştir ki Yüce yaradan o övündüğünüz beyni bu amaçla yaratmıştır; İyi ve kötüyü ayırt edebilin, düşünüp bulasınız diye. Tercihiniz inanmamaksa inananları aşağılamaktaki amaç nedir?

  38. Leon
    Aralık 2, 2011, 10:54 am

    İnkar edenler, cehenneme bölük bölük sevk edildiler… Korkup-sakınanlar da, cennete bölük bölük sevk edildiler. (Zümer Suresi, 68-73)
    (Artık) Her bir nefis yanında bir sürücü ve bir şahid ile gelmiştir. (Kaf Suresi, 21)
    Gök yarılıp-çatlamıştır; artık o gün, ‘sarkmış-za’fa uğramıştır.’ (Hakka Suresi, 16)
    Ve sabretmeleri dolayısıyla cennetle ve ipekle ödüllendirmiştir. Orada tahtlar üzerinde yaslanıp-dayanmışlardır. Orada ne (yakıcı) bir güneş ve ne de dondurucu bir soğuk görürler. (İnsan Suresi, 12-13)
    Görebilenler için cehennem de sergilenmiştir. (Naz’iat Suresi, 36)
    Artık bugün, iman edenler, kafir olanlara gülmektedirler. (Mutaffifin Suresi, 34)
    Suçlu-günahkarlar ateşi görmüşlerdir, artık içine kendilerinin gireceklerini de anlamışlardır; ancak ondan bir kaçış yolu bulamamışlardır. (Kehf Suresi, 53)

  39. Leon
    Aralık 2, 2011, 11:36 am

    İnanmayanlar http://www.youtube.com/watch?v=DrKRPWvvIUA bu videoyu izleyin bir de. Sonuna kadar bilimsel, düşünce üzerine kanıt üzerinedir. Bunun üzerine inkar edin!

  40. nietzsche
    Aralık 4, 2011, 6:23 pm

    ahmaklığın lüzumu yok..inkar edebilmek için bilinen birşey olması gerekir…
    ahmak olmamak gerekir..i
    inanılan şeyler ..inkar da edilemez kanıtlanamazda…

    ahmaklığın lüzumu yok

    kanıtlandığı anda inanılan şey inkar edilebilir…fakat bu seferde inanılmaz bilinir…

    demek ki neymiş ahmaklığın alemi yokmuş.

  41. unique
    Aralık 5, 2011, 4:47 pm

    işte bende buna şaşırıyorum nietzsche, lüzumsuz bir ahmaklık seninkisi

  42. memet
    Aralık 10, 2011, 6:44 am

    BENİM ANLAMADIGIM ŞU.BİZ MÜSLÜMANLAR İSLAMI TEBLİG EDERİZ.ÇÜNKÜ BAŞKALARININ YANMASINI İSTEMEYİZ.ONLARIA HAKKI ANLATIRIZ Kİ RABBİMİZ KATINDA GÖREVİMİZİ YAPMIŞ OLALIM.PEKİ SİZİN AMACINIZ NE?SÜREKLİ İSLAMA SALDIRIYOSUNUZ AMA KARŞI BİR ALTERNATİFİNİZ YOK.MADEM ALLAH YOKSA AHİRETTE YOKTUR SİZE GÖRE.O ZAMAN YOK OLUP GİDECEKSEK NAMAZ KILARAK HIRSIZLIK YAPMAYARAK,HARAM YEMEYEREK.ZİNA ETMEYEREK,MAZLUMUN YANINDA OLARAK AÇ KALIP ORUÇ TUTARAK V.B. YAPARAK ÖLMEK İSTİYORUZ.BU SİZİ İLGİLENDİRİRMİ.SİZİNLE TARIMAKTANSA İNEKLERE TAPANLARLA TARTIŞIRIM.EN AZINDAN ONLAR BİŞEYE İNANIYOLAR

  43. Aralık 18, 2011, 6:31 am

    bizleri evrendeki bütün varlıkları yaratan biri olmalı biz buna tanrı yada allah diyoruz. ne dersek diyelim bu varlık değişmiyor önemli olan şudur. ona inanmak yada inanmamak. biz kainatta o kadar küçüğüz ki tahmin edemeyeceğiniz kadar. bu yüzden bizim aklımız ermiyor
    bazen düşünürüm allah varmı diye eğer varsa onu kim yarattı. insanın aklı bu kadar işte bu yüzden ne kadar tartışsak işin içinden çıkılmaz hale geliyor. bence her şey insan öldükten sonra belli olacak. insanların inançlarına saygım var herkes istediğini düşünür. bunun için tartışmanıza gerek yok. sizin kısacık hayatınız var bence bu hayatı dolu dolu yaşayın.

  44. samidede
    Aralık 18, 2012, 11:15 am

    Ne kadar savunma veya inkar yazarsanız yazın Ne varlığını ne de yokluğunu ispatlayamaz sınız hele bu Kutsal kitaplarda tarif edilebilen tanımlanan TANRI ise…

  45. spartacus
    Temmuz 20, 2013, 9:08 pm

    Bu sözLeri kaLdıramayan okumasın. Kimsenin düşüncelerini bozmak gibi bir niyetim yok sadece benim gerçeğimi anLadığım kadarıyLa yazdım. Bizde biLim gibi gerçekLere adım adım gidiyoruz. Evrenin var oLmasından beri herşeyin bir süreci oLduğu gerçeği…

    aLLah vardır. Sadece gerçek değiLdir. Bu hayat kimin hayat’ta kaLacağı iLe iLgiLidir. Biz keşke şu şekiL’de programLanan bir ırk oLsaydık. Bizden sonra geLecek oLanLara temiz biLgi aktarak insanLığın devamını sağLayacak kaynaLarı anLatarak en doğru oLduğunu sandığımız şeyLeri öğütLeseydik. öLümden korkarak bunun yerine cennet vaad edip, din sizin oLuncaya kadar savaşın sözü yerine, insanLar daha saf ve temiz oLan ırkım geLecek nesiLLereim bu dünyadan istifade etsinLer düşüncesi ve de deneme yanıLma yoLuyLa yaşayan bizLerin yaşadığımız dünya’ya zarar verdiğimizden yeni dünyaLar arayışında daha aktif oLmak bu uzay araştırmaLarına katkıda buLunamasakta en azından buLunduğumuz yerLerde kargaşaya sebep oLmadan yaşamak ve bu işLe uğraşan insanLarı veya bu işLere yöneLmek isteyen insanLarın önünü kesmesek bence öLümü aLt etmek o kadar da zor oLmazdı. Fakat insanın kendini bu kadar değerLi görmesi onun acizLiğinin kanıtı olduğu gibi bu acizLiği extra birine kanıtLamaya gerek yok. İmtihan vs. bunLarın hepsi boş çift cinsiyetLi, sakat insanLar vs. farkLı bir yerde söz verip, biz böyLe yaşayacağız deyip bunu kabuL ettikLerini düşünmek yerine bu insanLarı kucakLamak daha şık oLurdu. Ve size mantıkLı birşey söyLeyeceğim. İnsanLarın iki saat’te bize izLettikLeri ve bunun üzerinde sadece 6 ay çaLıştıkLarı film projeLerinden nasıL etkiLeniyorsak öLüm , para , kadın , düzen gibi kanuLarda önümüze geLen şeyLerden etkiLenmemizde gerçektir. Düşününce cennet cehennem oLmasa hayat boş fikri hemen sizi sarıyor boğuLuyorsunuz yerine birşey koymaktan korkuyorsunuz. Oysaki kendini teseLLi edeceğin bir sürü şey var. MeseLa askerde ne vardır. Ya ben bunLarı çekiyorum ama benim gibi bir sürü insan var deyip bunu frenLiyorsun. Tabi isLamda da bir sürü inanan var ve bu mekaniği burada da kuLLanırsın. Fakat yer yüzünde hiç bir dinin yahudi hristiyan budist vs. mensubu intihar bombacıLarı çıkarmaz. OnLar diğer dinLerdeki insanLara düşman gibi bakmaz. Ve bu dinlerdeki insanLar çocuk gibi benim dediğim oLacak da deyip ortada efeLenmez. Bunu ancak isLam emreder ve yaptırır ve tüm dünya da antipati topLar. Ve isLam dini MüsLüman oLmayan herkesin cehenneme gideceğini söyLer. Çünkü isLam demek aLLaha peygamberine inanmaktan başLar. Gayb namaz vs. daha sonradır. iLk var kelime-i şahadettir. Amentüde ha keza böyLedir. Ya bu insanLar oLmasa dünyanın yuvarLar oLduğunu biLemezdik bu insanLar oLmasa araç ve gerek nedir biLemezdik. Bir sürü buLuşu buLupta bunu nazikçe bizimLe payLaşan bu insanLarı bıkaLım da miras payLaşımı yaparken matematik hatası yapan ve herşeye ateş püsküren daha kendini ifade edemeyen bir düşünceye inanLaLım herşeye düşman oLaLım. Ben de titanik hakkında veya çok beğendiğim bişey hakkında anLatırken yumuşak oLurum bende aynı şekiLde huzurLu oLurum. Bu iç huzuru isLam haricinde yaşayan o kadar insan varki 7 milyarda 1 milyar müsLüman var bunLarın topLasan %10 u adamdır gerisi isLama göre sadece aLLaha inanır ama yasakLarına asLa uymaz geri kaLan 6 miLyar 900 milyon kişi cehennemLik oLacak ve bu döngü insan nüfüsü artsada az oLduğu zamanLar iLe hep aynı orantıda gitti cehennemi sen düşün. Arı da canLı onu kaiLe aLınmıyor .Diğer hayvanLar gibi önemLi oLan biz isek önemLi oLan gibi davranıp nesiL için uğraşaLım. Ne dedim aLLah vardır tebası bakımından teoriktir. Fakat Presnsipte tennik oLarak yoktur. Zaten 0 oLan birşeydir. aLLah adı iLe işaret ediLen şey vardır. Bu da maddedir. Ve maddenin zıttı anti maddedir. Buna bu ismi veren bizLeriz. Bardağada isim veren bizdik. ÇocukLara isimLerini verdiğimiz. Gibi. En geneL mantık sorusudur. Herşeye lazım oLan sorusu soruyu aLan kimse bir kaç demeden sonra can alıcı soruyu sorar aLLahda mı Lazım diye evet onada Lazımdır. Cevap isim. İyi oLursa kuLdan kötü oLursa aLLahtan mantığıdır. Gözün nasıL oLduğunu veya eLin nasıL oLduğunu veya evreni yaratan şeyin ne oLduğunu biLim madde ve anti madde oLarak açıkLıyor. Madde atom proton notron atom aLtı parçacıkLarının bir araya geLmesiyLe oLuşan birLeşenLer bütünüdür. Ve bunLar göz diye bahsettiğimiz bir mercekten içeri yayıLan ışıkLar vasıtasıyLa gözümüze uLaşan biLgiLer seLidir. Ve Bu sinyaLLeri beyindeki birçok merkez iLe damarLar yoLuyLa sağLar. Ve düşündüğünü sanan kişi asLında yorumcudur. Peki bu evren oLmadan önce başka evrenLer varsa bu evrenLer sürekLi birbirine çarparak veri evrenLer yaratıyorsa ve bu sürekLi devam eden bir birşey ise ve çıkış noktası büyük patLama oLarak biLinen ve sonrası büyük çöküş oLarak inanıLan şey de aLLah kadar doğruysa ve diğer paraLeL evrenLer de doğru ise bizi bundan kim kurtarır? Dünya sanıLdığı gibi ateş iLe değiLde yıLdızLarın yakıtLarının bitipte evrenin donarak ıssızLaşacağı fikride ya doğru ise ve düşüncenin araştırıLarak deneme yanıLmaLar ile en şık haLinin bu olduğu kabuL görüyorsa ve 14 miLyar yıLLık süre otorite dediğimiz insanLarca oraya atıLıyorsa bunu kim nasıL dururacak? Biz bu otoriteLerin zamanın da yer çekimi fikrini kabuL ettik bunu herkes kabuL eder var mı isLamdan etmeyen? Yada uzayın bir eylem üzerinde olmadığını inkar eden yada dünyanın yuvarLak oLmadığını bunLarı bu hep bok attığımız insanLar buLdu. AnayasaLar oLmasa yani detayLar bu insanLar daha kötü oLmazmıydı? İnkar edenilir misiniz anayasayı edemezsiniz. Ben hükümetide çok seven birisi oLarak onLarın inançLarına saygı duyuyorum ve bu inanç iLe neLer yaptıkLarını iyi görüyorum. Neleri yapamadıkLarını bir başkası görüyor olabiLir. Benim miLLetim dediğim insanLarıma bir kötüLükLeri mi var hayır sadece insani bir düşünce bazı partiLer onLarı kıskanıyor oLabilir ve kıskanıLan her zaman ters görüLür iyi yönüne bakıLmaksızın eLeştiriLir. Birşey iyidir kötüdür bazende ortada da kaLır. Buna çekimserLikte geri durmak de herşeyin ortası vardır. Ben Kuranında içinde çok doğru şeyLer oLduğunu görüyorum onu asLa inkar etmiyorum. O gerçek çünkü var. Fakat sonradan onunda üstünden neLer geLdi. MeseLa bu bir din savaşı Musevi Hristiyan ve MüsLümanLar arasında peygamberin zamanında da zaten bu böyLeydi. Ben bu dinLerin yaşandığı bir çok insanda sorun oLduğunu düşünmüyorum. Ve ben bu dinLerin göLgesinde oLmayı tercih etmiyorum. Beni mükafatLandırmaya ihtiyaç duyan ona karşı geLince beni cezaLandırmak istiyen sırf ben böyLe bir yoLdan gitmek istemiyorum diye bana iskence yapacak bir şeye yanaşmıyorum. Bana ağır geLiyor gece uykudan kaLkmak yemeden içmeden survivor gibi açLık oyunLarı oynamak ben zaten sokakta kaLan adamı çok iyi anLıyorum. Kuranı keşke iyi anLasaydınız ve o kadar temiz kaLpLi o kadar inci gibi bir insan oLan Hz. Muhammedin o kızLarı öLdüren topLuma geLipte öLü oLan bir topLuma hayat verme arzu takdire şayandır. Herkes Hz isa nın öLüLeri diriLttiğine inanır. BöyLe birşey yok dostLar öLüleri diriLtmekten kasıt öLü oLan bir topLumu kafaca öLü oLan bir topLumu yeni fikirLerLe sevgi şevkat iLe düzeLtmektir. Eğer ki ben aLLahım dese birisi herkes deLi der kabuL görmezdi ama görünmeyen ve bir sürü tanrı inancı oLan insanLara bunu böyLe anLatarak ben ondan gelen bir eLçyim hani kraLın eLçisine zeval oLmaz misaLi onLarın açıkLarını anaLiz ederek bunLar BunLar yanLış yapmayın deyip yaparsanız başınıza kötü şeyLer geLir diyerek iknaya gitmek ve düzeltmeye çaLışmak gerçekten insani bir değer ve kurban oLmaktır. Dünya böyLe güzel düşünen insanLarın sayesinde bu seviyeye geLdi. asLında sırf bu güzeL İNSANLAR için biLe bunLarın inandıkLarı şeye inanmak çok doğrudur. Bu o çanakkalenin asLan şehidine duyuLan sevgi iLe bu Atatürkün kendini adaması gibi nasıL saygı duyuyorsak onLarında sırf ırzLarını ve yaşadığı corafyayı oradan tüm dünya demeLerine hayret edip onLarı saygıyLa karşıLamaLıyız. Fakat konu bu kadar saf oLsa keşke din için insan öLdürmek sen buna inanacaksın deyip yakıp yok etmek bu din değiL caniLiktir. OsmanLı her ne kadar gittiği yerLerde iyi dayransada bu rumLarın bizansLarın yanında kıyasLandığınında hiçbir farkLarının oLmadığını anLamak güç değiLdir. Bu nasıL şevkat dinidir ki o peygamberLerden çok uzak savaş cepheLeri oLmuş hayret doğrusu insan ırkı demedikçede bu tatava sürer gider. Ve bunLarı izLeyen varLık patLamış mısırını aLmış bunLara müsade etmiş bence bu da onun ne kadar ırkçı ve gaddar zalim oLduğunu gösterir. Ermeydanında kim kimden üstün görmek istiyorsan geL er meydanına da birLikte İLerLeyeLim kLavyenin arkasından konuşmak koLay cesaretin varsa kendini gösterirsin. Madem bu verdiğin gözLer seni göremiyor o zaman onu veren kesinLikLe sen değiLsin. Eğer bu eLLer seni tutamıyorsa bu eLLeri de kesinlikLe sen vermedin. Eğer ki sen varsan sırf ben oLduğum için varsın ben de oLsam bu evrende biLindiği kadarıyLa sende en az benim kadar bi hiçsin ben sana saygı duyuyorsam sende bana saygıLı oL. Ben oLsam sana kim inanrır. Seni biz yarattık ve bizLer yaşatağız… Son oLarak aLLah yoktur aLLah adı iLe işaret ediLen varıdr. Din TopLumLarın afyonudur. Din oLması gereken bir kurumdur. Dine hizmet edenLer de bizim gibi insanLardı. Bıçak gibi iyi kuLLanırsan topLumca işine yarar faydLı keser bunun aLtına sığınıpta KitLe imha intihar bombacısı kadına şiddet baskı erkekLere basKı çocuğa baskı yaparsan bu kötü seker. Din var ki bak bunLar ortaya çıktı. Herşey düşünceseL asLına nufüs eden şeyin asLıda odur. Atomuda aLgıLayan beyindir aLLahıda aLgıLayan Onun TeoLojik MitoLojik oLduğunuda kimse de benden etkiLenmesin. Bu kafayı herkes taşıyamaz. Yukarıda uyardığım gibi aLLah düşüğncesininde iyiliklerini biLdiğimden kişiyi bir kaLıpta tuttuğundan saygı duyuyorum. Aşk görünmeyene bilinmeyene duyuLan özLemdir. Aşık oLan hiçbirşeydenm korkmaz öLümden de Hele ki aşık oLduğunu kaybetmek istemiyorsa ve onun sözLeri varsa ona söyLedeği aşkım beni istiyorsan beni dediği sözLeri o zaman o uLaşmak için herşeyi yapar bu insan aşk için. Maddeye oLan aşkımız iLe farkı yoktur. Ve herkes bu inanışLar sayesinde neLer yaratır neLer. Dünyada ki icatLara bakın hep inannarak oLdu şimdi içinde iyiLik oLsun biriLerini frenLesin küçük kız çocukları öLmesin maLar eşit oLsun isteyen insanın aşkından bu kitap mı yazıLmayacak. HerşeyiyLe tüm iyi insanLarı seviyorum. Kötü iyiyi yok eder madde iLe anti madde çarpışında asLında anti madde kazanır çünkü maddeyi yok eder. Onun için dostLar kötüdne uzak durun içinizdeki iyi maddeleri aLkol uyustucu kotu gazLarLa yok etmeyin. Ve bilime inanın bizi kanserden biLe koruyan biLime inanın….

  46. i am spartacus
    Temmuz 20, 2013, 10:32 pm

    SAYIN OKUYUCU

    Bu ikinci yazı da size bir örnek vermek istiyorum. Aynı Evrenin evrimLeşmesi gibi aynı isLamın evrimLeşmesi gibi benimde kendi yazdığım bu makaleyi düzeltme ve geLiltirme evrimLeştirme şansım ve zamanım var. Söz konusu milyar yıLLar oLduğunun da epey bi zamanım var demekttir. Konuyu saygı iLe anLamanız diLekLerimLe SaygıLar.

    Bu sözLeri kaLdıramayan okumasın. Kimsenin düşüncelerini bozmak gibi bir niyetim yoktur. Sadece benim gerçeği mi anLadığım kadarıyLa yazdım. Bizde biLim gibi gerçekLere adım adım gidiyoruz. Evrenin var oLmasından beri herşeyin bir süreci oLduğu gibi gerçeği…

    aLLah vardır. Sadece gerçek değiLdir. Bu hayat kimin hayat’ta kaLacağı iLe iLgiLidir. En iyi şekiLde yaşamak düiüncesini benimseyip ona en yakın olanı buLarak yaşamaktır yaşamak dediğimiz şey ve bu yaratıLma çok uzun zamanLara dayanan bir zaman zarfıdır. Biz keşke şu şekiL’de programLanan bir ırk oLsaydık. Bizden sonra geLecek oLanLara temiz biLgi aktarak insanLığın devamını sağLayacak kaynaLarı anLatarak en doğru oLduğunu sandığımız şeyLeri öğütLeseydik. öLümden korkarak bunun yerine cennet vaad edip, Hasan eL Sabbah gibi ve Kuran gibi içinde ciddi terör oLan fidye (vergi) sürekLi maL payLaşımı yapan ki bugün bunLar hep insanLarın yasaLarıyLa oLuyor. Din sizin oLuncaya kadar savaşın sözü yerine, insanLar daha saf ve temiz oLan ırkım geLecek nesiLLerim bu dünyadan istifade etsinLer düşüncesi ve de deneme yanıLma yoLuyLa yaşayan bizLerin yaşadığımız dünya’ya zarar verdiğimizden yeni dünyaLar arayışında daha aktif oLmak bu uzay araştırmaLarına katkıda buLunmak, buLunamasakta en azından buLunduğumuz yerLerde kargaşaya sebep oLmadan yaşamak ve bu işLe uğraşan insanLarı veya bu işLere yöneLmek isteyen insanLarın önünü kesmeden onLarı baltaLamadan davransak bence öLümü aLt etmek o kadar da zor oLmazdı. Fakat insanın kendini bu kadar değerLi görmesi onun acizLiğinin kanıtı olduğu gibi bu acizLiği extra birine kanıtLamaya gerek oLduğunu sanması bir sansıdır. İmtihan vs. bunLarın hepsi insanı örgütLeyen iyi olduğu kadar kötü kuLLanılacak birir siLahtır. Çift cinsiyetLi, sakat insanLar vs. farkLı bir yerde söz verip, biz böyLe yaşayacağız deyip bunu kabuL ettikLerini düşünmek yerine bu insanLarı kucakLamak daha şık oLurdu. Ve size mantıkLı birşey söyLeyeceğim. İnsanLarın iki saat’te bize izLettikLeri ve bunun üzerinde sadece 6 ay çaLıştıkLarı film projeLerinden nasıL etkiLeniyorsak ve şaşırıyorsak öLüm , para , kadın , düzen gibi kanuLarda önümüze geLen şeyLerden etkiLenmemizde gayet normaldir. Birinin emeğine konmak hele ki bu karmaşık evrende böyLe nimet buLmak süperdir. Düşününce cennet cehennem oLmasa hayat boş fikri hemen sizi sarıyor boğuLuyorsunuz yerine birşey koymaktan korkuyorsunuz. Oysaki kendini teseLLi edeceğin bir sürü şey var. MeseLa askerde ne vardır. Ya ben bunLarı çekiyorum ama benim gibi bir sürü insan var deyip bunu frenLiyorsun. Tabi isLamda da bir sürü inanan var ve bu mekaniği burada da kuLLanırsın. Fakat yer yüzünde hiç bir dinin yahudi hristiyan budist vs. mensubu intihar bombacıLarı çıkarmaz. OnLar diğer dinLerdeki insanLara düşman gibi bakmaz. Ve bu dinlerdeki insanLar çocuk gibi benim dediğim oLacak da deyip ortada efeLenmez. Bunu ancak isLam emreder ve yaptırır ve tüm dünya da antipati topLar. Din şiddetLi bir atom bombasından kat ve kat daha etkiLidir. Bazende Oksijen gibi gerekLidir. Ve isLam dini MüsLüman oLmayan herkesin cehenneme gideceğini söyLer. Çünkü isLam demek aLLaha peygamberine inanmaktan başLar. Gayb namaz vs. daha sonradır. iLk var oLan şart kelime-i şahadettir. Amentüde ha keza böyLedir. Ya bu insanLar oLmasa dünyanın yuvarLak oLduğunu biLemezdik bu insanLar oLmasa araç ve gerek nedir biLemezdik. Bir sürü buLuşu buLupta bunu nazikçe bizimLe payLaşan bu insanLarı bir kenara atıp bıkaLım da miras payLaşımı yaparken matematik hatası yapan ve herşeye ateş püsküren daha kendini ifade edemeyen bir düşünceye inanLaLım da herşeye düşman oLaLım. Ben de titanik hakkında veya çok beğendiğim bişey hakkında anLatırken yumuşak oLurum bende aynı şekiLde huzurLu oLurum. Bu iç huzuru isLam haricinde yaşayan o kadar insan varki 7 milyarda 1 milyar müsLüman var bunLarın topLasan %10 u adamdır hükümLeri uyguLar hayatında yaşamaya çaLışır ki bunun da birde garantisi de yok sonunda yine cehenneme gidebiLir. Bazı müffessirLere göre herkes bi cehenneme gidecek birde merhamet yok acımak yok onca iyiliğin sonunda bir yanLışLa cehennem var adaLet yine yok. Gerisi de o yüzde de isLama göre sadece aLLaha inanır ama yasakLarına asLa uymaz geri kaLan 6 miLyar 900 milyon kişi cehennemLik oLacak ve bu döngü insan nüfüsü artsada az oLduğu zamanLar iLe hep aynı orantıda gittiği için de cehennemi artık sen düşün nasıl bir yer olacak.Soruyorsun aLLahı kim yarattı ihLas suresini diyor. Mantık oLarak birşeyin sürekLi oLaması imkansız beLki sonsuz oLabilir ama iLk başı iLLa ki oLmak zorundadır.Soruyorsun Bu kadar uğraşa ne gerek vardı adem baba havva ana eLma herkes kaLsaydı ee imtihan diyor. Yine bir kinciLik madem bize zuLm edecek aLLah o zaman en zaLim o’dur. Şeytan biLe karşı çıkmış bir hatta meLekLer biL biz yaratıLırken karşı çıkmış insan kan döker bozguncu diye bu nasıL aLLah ki ben sizin biLmediklerinizi biLirim der. Madem biLiyor herşeyi insan ırkının yaşını veremiyor. Nerden geLdiğini biLmiyor. Hem hazıneyim diyor biLinmek istedim diyor hemde kendini nazLı göstermiyor. Sizin gözLeriniz beni görmez diyor. Arı da canLı ama o kaiLe aLınmıyor. Arı ya vahyettim diyor ama arı biLdiğin arı bize faydaLı ve zaten hep biLiniyor. Sinek hakkında örnek veriyor ama bugün biLim sineğin ne oLduğu tam söyLüyor. İnsan araştırınca herşey oLuyor.Diğer hayvanLar gibi önemLi oLan biz isek önemLi oLan gibi davranıp nesiL için uğraşaLım. Ne dedim aLLah vardır tebası bakımından teoriktir. Fakat Presnsip’te teknik oLarak yoktur. Zaten 0 oLan birşeydir. aLLah adı iLe işaret ediLen şey vardır. Bu da maddedir. Ve maddenin zıttı anti maddedir. Buna bu ismi veren bizLeriz. Bardağa da isim veren bizdik. ÇocukLara isimLerini verdiğimiz. Gibi. En geneL mantık sorusudur. Herşeye lazım oLan sorusu? soruyu aLan kimse bir kaç demeden sonra can alıcı soruyu sorar aLLahda mı Lazım diye evet onada Lazımdır. Cevap isim. İyi oLursa kuLdan kötü oLursa aLLahtan mantığıdır. Gözün nasıL oLduğunu veya eLin nasıL oLduğunu veya evreni yaratan şeyin ne oLduğunu biLim madde ve anti madde oLarak açıkLıyor. Ve biz sürü deneme yanıLmaLar var ve bir forma uLaşmışız. Kurbağa iLe insan arasında fosiL ararsan zaten buLamazsın. Madde atom proton notron atom aLtı parçacıkLarının bir araya geLmesiyLe oLuşan birLeşenLer bütünüdür. Ve bunLar göz diye bahsettiğimiz bir mercekten içeri yayıLan ışıkLar vasıtasıyLa gözümüze uLaşan biLgiLer seLidir. Ve Bu sinyaLLeri beyindeki birçok merkez iLe damarLar yoLuyLa sağLar. Ve düşündüğünü sanan kişi asLında yorumcudur. Görüyorum derken asLında yorumLuyoruz. Bunun da kaynağı atomdur.Maddedir. Madde evrende de dünyada da aynı maddedir. Düşünce iLe şekiL verdiğimiz proteinLerimizLe birLikte bize boyut kazandıran 3 boyutu enlik darLık yüksekLik olduğunu oLuşturuyoruz. Peki bu evren oLmadan önce başka evrenLer varsa bu evrenLer sürekLi birbirine çarparak yeri evrenLer yaratıyorsa ve bu sürekLi devam eden bir birşey ise ve çıkış noktası büyük patLama oLarak biLinen ve sonrası büyük çöküş oLarak inanıLan şey de aLLah kadar doğruysa ve diğer paraLeL evrenLer de doğru ise bizi bundan kim kurtarır? Dünya sanıLdığı gibi ateş iLe değiLde yıLdızLarın yakıtLarının bitipte evrenin donarak ıssızLaşacağı fikride ya doğru ise ve düşüncenin araştırıLarak deneme yanıLmaLar ile en şık haLinin bu olduğu kabuL görüyorsa ve süre otorite dediğimiz insanLarca oraya atıLıyorsa bunu kim nasıL dururacak? Biz bu otoriteLerin zamanın da yer çekimi fikrini kabuL ettik bunu herkes kabuL eder var mı isLamdan etmeyen? Yada uzayın bir boyLam üzerinde olmadığını inkar eden yada dünyanın yuvarLak oLmadığını bunLarı bu hep bok attığımız insanLar buLdu. AnayasaLar oLmasa yani detayLar bu insanLar daha kötü oLmazmıydı? İnkar edebilir misiniz anayasayı edemezsiniz. Ben hükümeti de çok seven birisi oLarak onLarın inançLarına saygı duyuyorum ve bu inanç iLe neLer yaptıkLarını iyi görüyorum. Neleri yapamadıkLarını bir başkası görüyor olabiLir. Benim miLLetim dediğim insanLarıma bir kötüLükLeri mi var hayır sadece insani bir düşünce bazı partiLer onLarı kıskanıyor oLabilir ve kıskanıLan her zaman ters görüLür iyi yönüne bakıLmaksızın eLeştiriLir. Birşey iyidir kötüdür bazende ortada da kaLır. Buna çekimserLik de geri durmak de ne dersen de ama herşeyin ortası vardır. Herşeyin iki kuraLı iyi kötü yerine vardır veya yoktur demek yerine ortada kalıp varLığını sürdüren biz oLduğumuz için varıdr. Zaten biz de oLmasak dinin ne anLamı var ki? Bir dünya dışı varLık oLsa da konuşşak… Ben Kuranın da içinde çok doğru şeyLer oLduğunu görüyorum onu asLa inkar etmiyorum. O gerçek çünkü var. Fakat sonradan onunda üstünden neLer geLdi ne düzeLtmeLer yapıLdı. Araçpa değişmedi diye söyLeyenLer araştırın iLk kuran Harekesiz şimdi hakereLi. Zaten tüm diLLerde türkçe de biLe 100Lerde kuran var hepsi ayrı anLatıyor. MeseLa bu bir din savaşı Musevi Hristiyan ve MüsLümanLar arasında peygamberin zamanında da zaten bu böyLeydi. Ben bu dinLerin yaşandığı bir çok insanda sorun oLduğunu düşünmüyorum. Ve ben bu dinLerin göLgesinde oLmayı tercih etmiyorum. Beni mükafatLandırmaya ihtiyaç duyan ona karşı geLince beni cezaLandırmak istiyen sırf ben böyLe bir yoLdan gitmek istemiyorum diye bana iskence yapacak bir şeye yanaşmıyorum. Ben Kurana uymadan da insan hakLarına bağLıyım. HADİ BEN İSLAM ÜLkesinde doğdum diyeceğim ki hadi ben burada doğdum ondan böyLeyim ama bir sürü insan var isLamdan oLmayan onLarıda mı inkar ederim. Bana ağır geLiyor gece uykudan kaLkmak yemeden içmeden survivor gibi açLık oyunLarı oynamak ben zaten sokakta kaLan adamı çok iyi anLıyorum. Zaten sağLığıma dikkat ediyorum. Az yemek tüketiyorum zaten Tıp biLim’i bunu hep söyLüyor. Kuranı keşke iyi anLasak ve o kadar temiz kaLpLi o kadar inci gibi bir insan oLan Hz. Muhammedin o kızLarı öLdüren topLuma geLip’te öLü oLan bir topLuma hayat verme arzu takdire şayandır. Herkes Hz isa nın öLüLeri diriLttiğine inanır. BöyLe birşey yok dostLar öLüleri diriLtmekten kasıt öLü oLan bir topLumu kafaca öLü oLan bir topLumu yeni fikirLerLe sevgi şevkat iLe düzeLtmektir. Eğer ki ben aLLahım dese birisi, herkes deLi der kabuL görmezdi ama görünmeyen ve bir sürü tanrı inancı oLan insanLara bunu böyLe anLatarak ben ondan gelen bir eLçyim o tektir hani kraLın eLçisine zeval oLmaz misaLi onLarın açıkLarını anaLiz ederek bunLar BunLar yanLış yapmayın deyip yaparsanız başınıza kötü şeyLer geLir diyerek iknaya gitmek ve düzeltmeye çaLışmak gerçekten insani bir değer ve kurban oLmaktır. Dünya böyLe güzel düşünen insanLarın sayesinde bu seviyeye geLdi. asLında sırf bu güzeL İNSANLAR için biLe bunLarın inandıkLarı şeye inanmak çok doğrudur. Bu o çanakkalenin asLan şehidine duyuLan sevgi iLe bu Atatürkün kendini adaması gibi nasıL saygı duyuyorsak onLarında sırf ırzLarını ve yaşadığı corafyayı oradan tüm dünya demeLerine hayret edip onLarı saygıyLa karşıLamaLıyız. Fakat konu bu kadar saf oLsa keşke din için insan öLdürmek sen buna inanacaksın deyip yakıp yok etmek bu din değiL caniLiktir. OsmanLı her ne kadar gittiği yerLerde iyi dayransada bu rumLarın bizansLarın yanında kıyasLandığınında hiçbir farkLarının oLmadığını anLamak güç değiLdir. Bu nasıL şevkat dinidir ki o peygamberLerden çok uzak savaş cepheLeri oLmuş hayret doğrusu insan ırkı demedikçede bu tatava sürer gider. Ve bunLarı izLeyen varLık patLamış mısırını aLmış bunLara müsade etmiş bence bu da onun ne kadar ırkçı ve gaddar zalim oLduğunu gösterir. Er meydanın da kim kimden üstün görmek istiyorsan geL er meydanına da birLikte İLerLeyeLim. Sanal oLup’ta kLavyenin arkasından konuşur gibi anLatmak koLay cesaretin varsa kendini gösterirsin. Madem bu verdiğin gözLer seni göremiyor o zaman onu veren kesinLikLe sen değiLsin. Eğer Bu akıL seni kavrayamıyorsa bu akLı veren de sen değiLsin. Bu insanLar senin varoLduğundan beri seni anLamadıLar. Ama son 60 yıLda evreni çok iyi anLadıLar. Eğer bu eLLer seni tutamıyorsa bu eLLeri de kesinlikLe sen vermedin. Eğer ki sen varsan sırf ben oLduğum için varsın ben de oLmasam bu evrende biLindiği kadarıyLa sende en az benim kadar bi hiçsin ve yaLnızsın. Ben sana saygı duyuyorsam sende bana saygıLı oL. Beni cehennem attığında ne oLacak ki Madem senden başka üstün amirin yok bu çaba ne adamım? Bırak biz zaten sevdiğimizi seviyoruz. Bize böyLe meydan okumana ne gerek var dostum.? Ben oLsam sana kim inanrır. Seni biz yarattık ve bizLer yaşatağız… Son oLarak aLLah yoktur aLLah adı iLe işaret ediLen varıdr. Tasavvuf dinin oLmasa insanLarın çok daha kötü oLacağını dinin yaşanması içinde bunun gerekLi oLduğunu anLatır. Bu yüzden de bir çok aLim uLema tassavufa yaşanmaz. Din TopLumLarın afyonudur. Din oLması gereken bir kurumdur. Dine hizmet edenLer de bizim gibi insanLardır. Ve herkes fikrini beyan eder isteyen uyar isteyen uymaz gerçek dünya da anayasa çerçevesinde de buna kimse karışamaz. Erdem budur yoksa tapın bana bırakın onları bana tapın ee senin neye ihtacın varda bana geLiyorsun. Demekki senin de bana ihtiyancın var ki bana geLiyorsun. Birşey sırf kendisini pofpofLatsın diye bu kadar şey yarattır mı dostLar. He şunu diyebiliriz ama bak bedava yarattı cennet var işin sonunda ii de bu kadar entrika oLmadan da oLurdu. Bir eLma iLe bozuLan kimseyi ikna etmek neredeyse imkansızıdır. İkna oLsa da ben asLa inanmam her an fikri değişir. Psikolojik oLarak anksiyete diyebiLirim.Dini Bıçak gibi iyi kuLLanırsan topLumca işine yarar faydLı keser bunun aLtına sığınıp’ta KitLe imha intihar bombacısı kadına şiddet, baskı, erkekLere basKı, çocuğa baskı yaparsan bu kötü kesen bir bıçak oLur.. Din var ki bak bunLar ortaya çıktı. Herşey düşünceseL asLına nufüs eden şeyin asLıda odur. Atomu da aLgıLayan beyindir aLLahı da aLgıLayan Onun TeoLojik MitoLojik oLduğunu da. Akılda beynin sinirLerinin içinde gayet görüLen öLçüLen birşeydir. Bilgisayar ortamında görüLüyor.Vicdan da yine içimiz de tepkileri ölçülebilen gözLe görüLen siğer sinir uşlarında olan kimyasallar sentezinin beyindeki uyarıLmasıyLa aLgıLanan histir. Ve bu hissin kaynağı sonunda maddedir. Evrende hep var oLan madde enerjidir. Kimse de benden etkiLenmesin. Bu kafayı herkes taşıyamaz. Yukarıda uyardığım gibi aLLah düşüncesinin de iyiliklerini biLdiğimden kişiyi bir kaLıp’ta tuttuğundan saygı duyuyorum. Aşk görünmeyene bilinmeyene duyuLan özLemdir. Aşık oLan kişi hiçbirşeyden korkmaz öLümden de.! Hele ki aşık aşık oLduğunu kaybetmek istemiyorsa ve onun sözLeri varsa ona söyLedeği aşkım beni istiyorsan benim dediğim sözLeri yap o zaman bana uLaşırsın dediği herşeyi yapar bu insan aşk için. Maddeye oLan aşkımız iLe farkı yoktur. Ve herkes bu inanışLar sayesinde neLer yaratır neLer. Dünyada ki icatLara bakın hep inanarak oLdu şimdi içinde iyiLik oLsun biriLerini frenLesin küçük kız çocukları öLmesin maLLar eşit oLsun diye bir düzen oLsun diye bunu isteyen insanın aşkından bu kitap mı yazıLmayacak. Anayasa emin oLun Kurandan ötede adalet anLayışı oLan bir bikattır ve cezayıda direk verir. HerşeyiyLe tüm iyi insanLarı seviyorum. Kötü iyiyi yok eder madde iLe anti madde çarpışında asLında anti madde kazanır çünkü maddeyi yok eder. Onun için dostLar kötü ne VARSA uzak durun içinizdeki iyi maddeleri aLkol uyustucu kotu gazLarLa yok etmeyin. Ve bilime inanın bizi kanserden biLe koruyan biLime inanıN. aGnostik düşünceler.

    SAYGILARIMLA

  47. napster
    Temmuz 21, 2013, 7:45 am

    müslim :
    Ateist

    Ateist :
    Allah’ın var olduğuna dair herhangi bir delilin bulunmaması, onun var olmadığının kanıtıdır. Al sana kanıt.
    Mesela bir adam öldürüldü diyelim. Benim onu öldürdüğüme dair herhangi bir delilin olmaması, benim o adamı öldürmediğimin kanıtıdır.

    Eo adam sonuçta ölmüştür. Ve aklın görünmemesi onun var olmadığı anlamına gelmez. İnşallah beyinle akılı eş olarak almazsın

    akıl manyetik dalgalar yardımı ile ölcülebilen bir olgudur

  48. batsınbudünya
    Ekim 15, 2013, 6:16 pm

    Allah yoksa bu kainat nasıl yaratıldı? Allah varsa da Allah’ı kim yarattı? Ya hakikaten içinden çıkamıyorum. 😦

  49. bayram
    Ekim 17, 2013, 1:20 pm

    Hz. Ali”ye(a.s)sormuşlar Allah’ı gördün mü? diye;

    Hz. Ali'(as)da cevap vermiş, ”Görmediğim Allah’a secde etmem..”

    ”Nerde gördün” demişler.

    Hz. Ali'(as.)da ”Olmadığı yeri gösterin” demiş.

  50. bayram
    Ekim 17, 2013, 1:23 pm

    arkadaşlar ALLAH(CC) her yerdedir.
    lütfen bilmediğiniz dini(islami) konular hakkında konuşmayınız günah kazanırsız ALLAH’m sizlereinanç versin ALLAHA EMANET OLUN…

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: