Başlangıç > Bilim, Dinler > Tanriyi Öldürmek

Tanriyi Öldürmek


Tanrının psikopatlığı, mahalle kabadayılığı, caniliği daha ne kadar sürebilirdi ki? 400 yıl önce ilk tokadı yemişti Galileo’den. Binlerce yıl boyunca aracılarla bize söylediği dünya merkezciliginin hatalı olduğu çıkmıştı ortaya. Dunya, samanyolu galaksisindeki 200 milyar yildizin etrafinda donen yuz milyarlarca gezegenden sadece birisiydi. Yuz milyarlarca baska galaksinin varligi da dusunulunce dunyanin onemsizligi, haliyle dunya uzerinde yasayan biz primat soylu 70 yil omurlu minik canlilarin onemsizligi ortaya cikiyordu. 14 milyar yasindaki evrende 200 bin yildir var olan biz minik canlilar, kendimizi nasil da onemsiyorduk Tanriyi yaratirken. Ama bosa dememisti eskiler, ‘yalancinin mumu yatsiya kadar yanar’ diye… Tanrı, belki de ilk kez rezil oluyordu insanın karşısında. Bu rezillik, önümüzde secde edebilecek kadar ezik ve kole ruhlu meleklerin rezilliginden de öteydi. Yalanı ortaya çıkmıştı Tanrının. O kadar da bilgili olmadığı, hatta gayet de cahil oldugu. Artık insanlar ciddi olarak sorguluyordu bu kabadayiya olan itaati…

Muslumanlarsa kulaklarını kapatmış, batının kabadayiyi sorgulamasını sessizce izliyorlardı. Onlar sorgulamaya henüz cesaret edememişlerdi. Kendi Tanrıları biraz da kendilerine benziyordu. Batan güneşe yemin edebilecek kadar cahildi o tanrı. Güneşin batmadığını söylüyordu Galileo ama kulaklarını kapatmıştı Müslümanlar. Kayan yıldıza yemin ediyordu tanrı, ama yine kulaklarını kapatmıştı Müslümanlar. Kayan bir yildiz olamayacagini, atmosfere girip alev alan meteorlar oldugunu biliyorlar ama yine de Tanri’ya cahil damgasini koyamiyorlardi…

Kabadayı bundan 150 yıl onceyse nakavt olmuş, komaya girmişti. Rakibinin adı Darwin’di. Bu dahi, belki de insanlık tarihinin yetiştirdiği ve insanlığa en büyük hizmeti yapmış kisiydi. Cesurca çıkmış, hayatını adadığı gözlemlerini anlattığı Türlerin Kökeni kitabını yazmış, Tanrıyı bitirmişti. Artık batıda filozoflar Plato’dan haz almıyor, Tanrıyı öldürdüklerini de cesurca söylüyorlardı. Aydınlar, peşi sıra Darwin’in Tanrıyı öldürmesiyle fikirlerini yeniden sekillendiriyorlardi. Voltaire’den Kant’a, Schopenhauer’den Nietszche’ye kadar, filozoflar Tanriyi oldurmustu, titrememisti beyinleri bu cinayeti islerken…. Muslumanlarsa doğunun ve batının Allah’ına itaatlerini sürdürüyor, batıdaki gelişmelere kulaklarını tıkıyorlardı. “Lalala” diyorlardi, hep oldugu gibi…

Tarihler 2010’u gösterirken yine bir batılı adam Tanrıyı mezara koydu ve üstüne de beton döktü, bir daha cikamasin diye. Batıda Tanrıyı halihazırda öldürmüş olanlar, gelişmeleri insanlığın yararına neler doğurabilir sorusuyla takip ederken, kiliselerin ne yapacagiysa halen soru işaretiydi. (Hos, dili gecmis zaman kullansam da bu makale, oldukca taze bir bilgi uzerine yazildi ve neler olacagini henuz ben de bilmiyorum. 🙂 ) Müslümanların ne yapacagiysa sonunda bir soru işareti barındıramayacak kadar net bir aksiyon olacak. Kulaklarını kapatacaklar ve yüzyıllardır yaptıklarını tekrarlayacak, ‘lalala’ diyecekler. Umarım yanilirim.

Peki, detaya inelim, kimdir bu tanrı katili, ve nasıl öldürmüştür psikopati…

John Craig Venter, aykırı bir biyolog, bir bilim adamı, Amerikalı, savaş karşıtı, kötü bir öğrenci, ama meraklı… İnsan genomu üzerine hayatını adamış, bu kompleks ve karmaşık yapıyı çözebilmeyi hayatının tek amacı olarak belirlemiş bir insan. Time dergisinin, 2007 ve 2008 yıllarında onu en etkili 100 insan listesine dahil edebilecegi kadar da onemli bir bilim adamı. Ve nihayet 2010‘da, birlikte çalıştığı ekibiyle ilk sentetik hücreyi yarattığını açıklayarak yapıyor makalenin başlığındaki aksiyonu. Craig Venter ve ekibi, bir bakterinin genomunu sıfırdan yazıyorlar ve o bakterinin (kecilerde mastitise neden olan bir bakteri) baz alinmasiyla yeni bir organizma yaratiyorlar, bu sayede dünyanın ilk sentetik yaşam formunu hayata geçiriyorlar. İnanmayanlar olursa diye de yarattıkları genom dizilisine kendi isimlerini, ne olduğunu açıklamadıkları üç tane felsefi özdeyişi ve bunu çözen olursa diye de bir email adresi eklemeyi ihmal etmiyorlar. Bir basın mensubuyla olan mülakatında bunu gülümseyerek açıklıyor Venter, ‘eğer çözebilen olursa verdiğimiz kodu, lütfen bizimle kontaga geçsin’ diyerek…

Ayrıntıya girelim biraz. Öncelikle genom nedir? Modern moleküler biyolojide genom, bir organizmanın kalıtımsal tüm bilgilerinin kodlanmış halidir. Bu kodlar ya DNA’da, veya çoğu virüste olduğu gibi RNA’da bulunurlar. Genom, genleri ve kodsuz sıralamaları barındırır. Bizim tanrı katili bilim adamimizin üzerinde uğraştığı bakterinin genom büyüklüğü 1 milyon çiftin üzerindedir. Örneğin bir fungusun (mantar) genom büyüklüğü 30 milyon cifttir. Bir boceginki 130-380 milyon civarındadır. Insanın genomu 3.2 milyar cifttir. Bilinen en geniş genomsa Protopterus aethiopicus isimli bir balığa aittir ve 130 milyar cifttir. Unutmalaylim ki Venter’in ilk bakteri hücre yaratisi henüz bir başlangıçtır. Ve yine Venter’in deyimiyle, bu baslangicla ileride yaratabileceklerimiz, sadece hayal gücümüzle sınırlı.

Kaynaklar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Craig_Venter
http://www.sfgate.com/cgi-bin/blogs/ybenjamin/detail??blogid=150&entry_id=64058
http://www.guardian.co.uk/science/2010/may/20/craig-venter-synthetic-life-form
http://www.guardian.co.uk/science/2010/may/20/creation-bacterial-cell-craig-venter
http://www.youtube.com/watch?v=47rUrlzdK3k
http://en.wikipedia.org/wiki/Genome
  1. Ateist
    Mayıs 21, 2010, 4:10 pm

    Vay be, muhteşem bir haber. Akıllı tasarım şimdi gerçek oldu işte 🙂

  2. Jeune Homme
    Mayıs 21, 2010, 6:37 pm

    Cilgin bir haber bu. Inanilmaz. Artik supheli korkaklarin kafalarinda bir soru isareti kalmaz. Abimiz resmen sentetik bakteri yaratmis, kodlarini bilgisayarla yazmis, icine de damgasini vurmus. Yuh diyorum. Tanri misin len.

    Simdi dindarlar gelsin bu basliga yumurtlasinlar bakalim, “yimirtaya can veren allaaaah” diyerek. Hahaha.

    O degil de, simdi takriben 10-15 yila bu is bakteriyi asar, organ yapmaya baslarlar. Sentetik bobrek. Dusunsene. Artik bobrek hastalari diyaliz makinalarinda surunmeyecek, bobregini satsin diye yalvarmayacak kimseye… Sentetik kalp. Dindar yobazlar buna ne der acaba? Kalp gozun kapali senin derlerse ‘bilader benim kalp sentetik’ derim. Hahaha. ah ulan bi 50 yil sonra dogmak varmis. Sentetik kadinlar konusuna girmek bile istemiyorum. Sentetik Angelina Jolie satmaya baslar mi acaba girisimciler? Ben alirim 🙂

    Tesekkur ettim Janos bilader.

  3. Ateist
    Mayıs 22, 2010, 1:45 am

    Şimdi salak politikacılar bu teknolojiyi askeri alanlara da sokar. Sentetik askerler, organik savaş makinaları, çok ölümcül bakteriler virüsler vs.

  4. Mayıs 22, 2010, 8:42 pm

    PZ Myers’ın cahil dincilerin ilk yorumları üzerine yazısı:
    http://scienceblogs.com/pharyngula/2010/05/first_round_of_ill-informed_ob.php

  5. shafak
    Mayıs 24, 2010, 2:44 am

    Ateist

    bu konuda seninle hemfikirim, zaten ben de böyle olacağından endişeleniyorum…..
    Bilimi, tadına doyum olmaksızın, bıkmadan ve bir daha isteyerek yenilen en güzel bir yiyecek gibi düşünün :). Dediğim gibi, ilim insanlara zaman-zaman verilmiştir, Alim olan Allah tarafından (insanı yarattıktan sonra kendi ruhundan üfledi….). Allah’ın iradesi olmasaydı biz insanlar bilimde bu seviyeye gelebilirdik mi? Dur, ne yanıtlayacağını biliyorum : evet. 😦

  6. Sabit
    Mayıs 24, 2010, 9:05 am

    Bu başlığı tesadüfen buldum. Bilimdeki gelişmeleri Allah’in iradesine bağlayan bir sazan çıkmış. Allah kendisinin tek yaratıcı olduğunu söyleyecek ve kendi iradesiyle insana yaratma gücü verecek öyle mi sazan? Bu bulusta adam resmen Allah’in yaratmadığı bir canlı yaratmış. O zaman Venter’de senin için bir yaratıcı ve onada iman etmen lazım öyle değil mi sazan?

    Sen şimdi sazan olduğun için diyeceksinki Allah istemeseydi o yaratamazdi. O zaman Allah tek yaratıcılıktan vazgeçip yaratma görevini yavaş yavaş biz insanlara teslim ediyor. Senin kitapta dediğinin tersine tek yaratıcılıktan vazgeçiyor emekli mi olacak artık nedir.

    Yazılarında pek bir akıllı geciniyorsun anlat dinleyelim bakalım.

  7. ilyas
    Haziran 3, 2010, 9:04 pm

    sizler ancak Allahın yokluğunu beyninize yerleştirerek ölümden sonrasını düşünmek istemiyorsunuz.adı üstünde sentetik,organik değil.Biz nasıl patlıcan yetiştirebiliyorsak tabiki sentetik bir şeyde icat edebiliriz ama biz diyoruzki bu bilim adamı neden akıllı bir varlık yaratmıyor ( sizin türünüz hariç).sizler ölümden korkarak neye sığınacağınızı şaşırmıssınız ama son nefes anı gelince pişman olmak fayda vermiyecek.Allah ın varlığını ister kabul edin ister etmeyin ama seve seve ölümden sonra hesap yerine gideceksiniz ve hesap vereceksiniz,Darwinmiş yok öbürüymüş yok berikiymiş hahahahahaah Darwin bile para ve şöhret peşinde olan kitabının satılması için ilginç olduğuna inandığı uydurma şeyleri yazarak geçinen kurnaz birisi,hey kainatın bir başlangıcı varsa sonuda var ama kainat kendi kendine olmadııı, birisi yaptı AYNEN sizin sentetik zımbırtıyı yapan birisi gibi yani bir yapan varrrrrrr,öyle bir şey tek başına kendi kendine olmaz meydana gelmez, akıllı olun kendinizi kandırmayın.Allah sizin düşündüğünüz gibi değil,onu tanımak isterseniz önce kendinizi tanıyın.

  8. müslim
    Haziran 24, 2010, 7:16 am

    Janos madem Darwin’ i doğru yolda biri olarak kabul ediyorsun ee o zaman senin dedelerin maymun mu? Allah’ a şükür bizim dedelerimiz insan.

  9. Ateist
    Haziran 24, 2010, 12:02 pm

    Darwin, senin atalarının fosillerini inceleyerek senin atalarının maymun ile aynı soydan geldiğini söylüyor; sen ise hiç bir kanıt ortaya koymadan “yok benim atalarım insan” diyorsun. İster kabul et ister etme maymunlarla aynı soydan geliyoruz, dedelerimiz oratak.

    Aslına bakarsan bütün canlılar aynı soydan geliyor.

  10. müslim
    Haziran 25, 2010, 5:53 pm

    arkadaş ben kendime maymun damgasını yapıştıramıyorum, Kuran’ ı kendime yol gösteren bir araç olarak görüp, ilk insanın Adem babamız(afedersin sizinki maymundu) olduğuna inanıyorum. Şüphesizki Allah bizim bilmediklerimizi bilir.

  11. Ateist
    Haziran 27, 2010, 11:40 am

    Maymundan türemiş olmak demek maymun olmak demek değildir. Simit ile simitçi aynı şey midir? Ayrıca maymunları neden bu kadar küçümsüyorsun anlayamıyorum, genetiğinin en az %80’i seninle aynı.
    Peki sana bir şey soracağım, evrim denen olay yoksa, çinli, zenci ve beyaz gibi insan ırkları nasıl oluştu? Sence tüm insanlar sadece 2 insandan türemiş olsaydı bu kadar çeşitlililk olur muydu?
    İşte ben de bir aralar Allah bizden daha iyi bilir diyordum, ama bir de baktım ki bu saçmalıkları bu kitaba Allah yazmış olamaz. O zaman anladım ki müslümanlık beni yıllardır kandıran büyük bir yalanmış. Daha sonra da aslında Allah diye bir şeyin hiç var olmadığını fark ettim.

    Atst: Gördüğün gibi Adem ve Havva fikri çok saçma.
    Müsl: Ama Allah bizden daha iyi bilir.
    Atst: Bu kitaba bunu Allah’ın yazdığını nereden biliyorsun?
    Müsl: Hemen altında bu kitabı Allah yazmıştır yazıyor.
    Atst: Bu kitabı Allah yazdı denmesi sence bir insan tarafından seni kandırmak için eklenmiş olamaz mı? Ve içinde bilime aykırı şeyler bulundurması Allah’ın yazmadığının kanıtı değil midir? Sence Allah 2×2=867 eder saçmalığında şeyleri insana kabul ettirmeye çalışıp kabul etmeyenleri cehennemde yakmak gibi bir saçmalığı yapar mı?
    Müsl: …

  12. müslim
    Haziran 29, 2010, 2:30 pm

    Simitle simitçi diye bi örnek kurmaya çalışmışsın anlamı yok.

    Elbetteki ben maymunu küçümsemiyorum ama onlarda olmayan bir şey var bizde AKIL.

    Günümüzde genetikçiler, bütün insanların bir merkezden yeryüzüne dağıldıklarını, hepsinin Mitokondrial Eve (Havva) adını verdikleri bir tek kadının torunları olduklarını ortaya koymuş bulunuyorlar.

    Moleküler biyologlardan R.Cann, M.Stoneking ve A.Wilson Nature’daki yazılarında Eve’in yaklaşık 200.000 yıl önce Afrika’da yaşamış olduğunu ileri sürüyorlar. Bu konudaki görüşleri, farklı insan topluluklarındaki mitokondrial DNA tiplerinin detaylı analizlerinin yorumlarına dayanmaktadır. Hücredeki organellerden mitokondri içerisinde bulunan DNA, insanda yaklaşık 16.500 temel çiftten oluşmuş bir moleküldür. Bu molekül sıralanma açısından çekirdekteki DNA’ dan farklıdır. Bir diğer farklı özelliği, bu molekül insana sadece anneden geçmektedir.

    Araştırmalar 133 çeşit mitokondrial DNA tipi bulunduğunu göstermiştir. Bu tiplerin birbirleriyle olan münasebetlerini gösteren bir şema oluşturulduğunda, incelemeler, insanın atasına ait bir mitokondrial DNA tipi bulunduğunu ortaya çıkarmıştır. Böylece yeryüzünde yaşayan bütün insanların bir tek insanın soyu olduğu genetik açıdan da ispatlanmıştır. Wainscoat (Jim Wainscoat. ‘Out of the Garden of Eden’, Nature vol. 325, pp.13, 1987)

    Cann, analizleri sonucunda Mitokondrial DNA’ların bir tek kadından türediğini açıklamıştır.

    Modern insan ırklarının bir tek ortak atayı paylaştığı düşüncesi büyük ölçüde somut moleküler araştırmalara dayandırılırken, bu düşünceyi dışlayan paleontolojik evrim modellerinin ne derece subjektif olduğu da gösterilmiş oldu. Harward’lı ünlü evrimci paleontolog Gould, moleküler biyolojinin bu sonuçlarını şöyle değerlendirir:

    Bu çok önemli bir buluş, eğer doğruysa, ki doğru olduğu konusunda iddiaya girebilirim. Sonuçlar, dış görünüşlerindeki farklılıklara karşılık bütün insanların akraba olduğunu ve yakın bir geçmişte tek bir noktadan yola çıkarak günümüze geldiklerini gösteriyor. ınsanlar arasında, bugüne kadar düşündüğümüzden çok daha güçlü bir biyolojik kardeşlik söz konusu. (John Tierney With Lynda Wright and Karen Springen, ‘The Search for Adam and Eve’, Newsweek, pp. 44, 11 January 1988)

    Hiç şüphesiz aklın yolu birdir. Bu da müslümanlığın bilimden uzaklaşmadığını gösteriyor…

    Ve son olarak bana kitabızın neresinde Allah’ ın 2×2=867 eder yazdığını söyle.

  13. Ateist
    Haziran 30, 2010, 5:56 am

    😀 😀 😀 sen yazdığını anlayabildin mi? Bun neresi evrime ters? Evrim olayını 10-15 tane maymunun mutasyon geçirerek bir anda insan olduğunu falan zannediyorsun galiba 😀

    Fussilet suresi:
    9) De ki: “Gerçekten siz, arzı iki günde halkedeni mi inkâr ediyorsunuz? Ve O’na eşler mi kılıyorsunuz? İşte O, âlemlerin Rabbidir.”
    10) Ve orada, onun üzerinde sabit dağlar oluşturdu. Ve orayı bereketli kıldı. Orada (arzda) bulunanların besinlerini (rızıklarını), dileyenler için eşit olarak dört günde takdir etti.
    11) Sonra duman halinde olan semaya yöneldi. Sonra da ona (semaya) ve arza: “İsteyerek veya istemeyerek gelin.” dedi. İkisi de: “İsteyerek geldik.” dediler.
    12) Böylece onları, iki günde (iki evrede) yedi gök olarak yarattı ve her göğe kendi işini bildirdi. En yakın göğü kandillerle süsledik ve onu koruduk. İşte bu, mutlak güç sahibi ve hakkıyla bilen Allah’ın takdiridir.

    Önce yer 2 günde yaratılıyor. Sonra yer üzerindekiler 4 günde yaratılıyor. Sonra 2 günde 7 tane gök yaratılıyor ve yere en yakın gök kandillerle süsleniyor.

    1) Mutlak güç sahibi olan Allah’ın bir şeyleri yaratması için zamana ihtiyacı olmaz.
    2) Koskoca evreni yaratması 2 gün sürerken dünyayı yaratmak 6 gün sürüyor. Sence bu saçma değil mi?
    3) Ve işte en komik olay 😀 koskoca yıldızlara gök yüzünü süslemek için konulmuş kandil diyor. Olayın koptuğu nokta burası zaten 😀

    Ayrıca;

    Şu anda nerede yazdığını hatırlamıyorum ama, bir surede peygamberin biri dünyanın en doğusuna gidip güneşin balçık gibi bir şeyden çıktığını görüyor. En batıda ise yine balçık gibi bir şeye battığını görüyor.
    1) Dünyanın en doğusu ile en batısı aynı yerdir. Tabi dünya küre değil de düz ise en batı ve en doğu birbirine en uzak yer olacaktır. Buradan Kuran’da dünyanın yani yerin düz olarak anlatıldığı anlaşılmaktadır.
    2) Güneş batmaz ve doğmaz. Dünya güneşin etrafında döner.

    Bu ayetler benim için 2+2=3942’den farksız bir saçmalığa sahiptir. Janos’un dediği gibi beyninin mantık lobunu tamamen iptal etmemiş her insan bunu görebilir.

  14. Ateist
    Haziran 30, 2010, 6:05 am

    Ayırca insan ilk orataya çıktığında bu kadar akıllı değildi tabiki. Şimdi uzun uzun buraya yazmak istemiyorum çünkü tüm yazdıklarım boşa gidecek, aldırmayacaksın yazdıklarıma. Ama eğer öğrenmek istersen insanların neden gitgide daha akıllı olduğunu, hemen Google’dan araştırabilrisin.

  15. Bahadır Emin Kurtuluş
    Temmuz 30, 2010, 3:00 am

    “Biz demiri indirdik” ayeti 1400 yıl önce gelmiştir, bilim adamları araştırıldığında Dünya yaratıldığında demir olmadığını daha sonra meteorlar halinde düşerek dünyaya indiğini göstermiştir…

    “Yedi gök” tabiri 7 kere geçer. “Göklerin yaratılışı (halku semavat)” ifadesi de 7 kere tekrarlanır. Bilim adamları da Dünya atmosferinin 7 kat olduğunu bulmuştur…

    ayrıca;
    http://www.kuranmucizeleri.com/bilimsel_mucizeler_index.html

  16. ziyaddin gün
    Kasım 1, 2010, 1:07 am

    Evrimci arkadaşlar, sadece DNA veya RNA nasıl oluştu onu açıklayın yeter. Fazla söze gerek yok…. Hiç olmazsa mantık yürütün şöyle şöyle olmuştur deyin… Canlı kendine ait bilgileri kodlamayı nerden öğrendi. Cevabınızı az çok tahmin ediyorum: ” uzun yıllar” Ama şu bir gerçek; bu kodlamanın olması için ilk adımdaki bilnç düzeyi neyse bir milyar yıl sonraki adımdaki bilinç de aynı olmak zorundadır. Neticede kodlama işi bir mantık yürütme kendinden proteinden cevresel şartlardan vs… haberdar olma halidr. Görüşüme katılan katılmayan herkese saygılar…

  17. sinan
    Kasım 1, 2010, 3:06 pm

    yani ziyaddin ol dedi oldu deyince inanıyorsunuzda milyonlarca yılda gelişen bir sürece inanamıyorsunuz sahiden tuhafsınız. bilincin mahiyetini ve nasıl oluştuğunu kim açıklayabilmişki siz onu bir kalıba sokup bırakıyorsunuz. subjektif yorumlar ile objektif sonuç alamazsınız.

  18. Kasım 1, 2010, 5:28 pm

    Ziyaddin arkadasim, bana yoktan varolmayi aciklayabilir misin? Allah’in nasil yoktan varoldugunu, Allah’in DNA’sini aciklayabilir misin?

    Suleymanin kuslarla konusup karincalarla sakalasmasini, Musa’nin denizi ortadan ikiye yarisini, degneginin yilana donusup diger yilanlari yutmasini, Ibrahim’in oz oglunun kafasini kesme psikolojisini aciklayabilir misin?

    Muhammed’in 10’dan fazla karisini ve seks kolelerini, 9 yasinda bir kizla evlenisini, bu kadinlarla hangi siradan seks yapmasi gerektigini kutsal kitap dedigin kitaba koyusunu, Allah’la Mirac denen hadisede yaptigi namaz pazarligini aciklayabilir misin?

    Allah’in dunyayi 4 gun, evreni 2 gunde yaratmasini, Adem’in bir meyve yedi diye kovulmasini aciklayabilir misin?

    Nuh’un kendi basina devasal boyutlarda bir gemi yapip dunyadaki tum canlilari doldurusunu, aylarca sular altinda kalan dunyada suruklenisini aciklayabilir misin?

    Bana “mantik” nedir onu aciklayabilir misin? Eger bunlari mantikla aciklayabilirsen ben de vaktimi ayirip oturup sana DNA’yi, RNA’yi aciklayacagim.

  19. Müslim
    Kasım 7, 2010, 6:36 am

    Ateist kardeşim siteye uzun zamandır uğrayamadım. Şimdi baktım da yorumları okuyunca konu aklıma yeni geldi. Evet söylediğin söz şimdi aklıma geldi, neden her şeyi ol demekle yaratabilen Allah herşeyin toplam 6 günde yarattı. Evrenin halen daha yaratılma aşamasında olduğunu biliyoruz. Evren sürekli büyüyüp genişliyor. Ve şöyle bir cevap buldum Eğer her şey birden yaratılsaydı etraftaki değişimleri nasıl görebilirdik. Bunu biraz araştırdım (bende bilmiyordum :D) ve eğer sende araştırmaya üşenmiyorsan size bir link vereyim dedim.(((http://www.sorularlaislamiyet.com/index.php?s=show_qna&id=1631&keyword=altı%20gün)) Burdan sorunuzun yanıtını rahatça bulabilirsiniz.

    İkincisi Kuran’ ı Kerim’ de çoğu bilgi direk verilmemiştir. Yani birçok bilgi Kuran’ da gizlidir. Bu yüzden göklerdeki yıldızlara kandil demenin mecazi olarak söylenmiş olabilceğini düşünmeni beklerdim. Oysaki öyle bir cep demişsin ki asıl bu soruya cevap verirken gülmekten kırıldığımı söyleme ihtiyacı hissediyorum.

    Üçüncüsü güneş ve balçık olayının hangi surede geçmiş olduğunu söylersen onada cevap vereceğim. Kesin olmayan bir bilgi üzerinden cevap veremem. Ve şu 2+2=3942 saçmalığı nedir hala anlamadım. Aydınlatırsan sevinirim. Bu kadar yeter herhalde umarım tamin edici bir cevap alabilirim. Ve janos bu yorumu yayınlaran sevinirim 😀

  20. Müslim
    Kasım 7, 2010, 6:53 am

    Janos, Janos!!

    Sana tabiki yoktan varedilmeyi kimse açıklayamaz çünkü o konu hakkında kimsenin bir bilgisi yok. Kimsenin big bangdan öncesinin açıklayamadığı gibi. Çünkü henüz BİLMİYORUZ.

    İkincisi, Bütün hayvanların bir dili vardır. Karıncaların bile birbiriyle rahatça konuştuklarını(farklı frekanslarda) biliyoruz. Ve burda “karıncalarla şakalaşması” gibi bir söz söylemenin mantığını anlayamadım.

    Üçüncüsü, Hz Muhammedin tabiri caizse”sex köleleri” diye bahsettiğin eşlerinin çoğunun ya yoksul ya da savaşta kocaları ölmüş kadınlar olduğunu biliyormuydun. Ve Hz Muhammedin onların sadeye yiyecek ve giyecek ihtiyaçlarını karşıladığını. Ve hala anlamadım neden cümlelere” sex kölesi, namaz pazarlığı vb” gibi saçma sapan kendi yorumlarını katıyorsun Lütfen objektif ol çünkü ben burda objektiflik göremiyorum.

    Evrenin yaratılışını önceki yorumda açıklamaya çalışmıştım. 😀

    4. cüsü Hz Nuh’ un gemiyi kendi başına yapmadığını, yardımcıları olduğunu ve Allah’ ın meleklerinin Hz Nuh’ a yardım ettiğini söyleyyim. Ve sel olayının Mezopotamya bölgesinde( aslında çok büyük bir ova) olduğunu söyleyeyim. İstersen “objektif” bir açıdan araştır.

    Ve emin ol liseyi bitirmiş her insan Dna ve Rna nın yapısını bilir. 😉

  21. Müslim
    Kasım 7, 2010, 11:17 am

    Hey Allah’ ım şunlara bak!!! Allah sanki her şeyi ben yarattım siz hiç bişe bilmiyonuz. Siz salaksınız buluş bulamazsınız demiş. Yani insanın sentetik bir bakteriyi bulması Tanrılaştığı anlamına mı gelir. Lütfen saçma sapan yorumlar yazmayalım.

  22. Kasım 15, 2010, 5:00 am

    müslim okadar basitlerki bu cacık kafa yapılarıyla bunlardan bicacık olmaz bunlar çekişken çenekeşler şeytanlar azapta gerek

  23. ziyaddin gün
    Aralık 25, 2010, 11:09 am

    Allah’ın nasıl yoktan var olduğunu soran arkadaşım, sen bana o zaman maddenin nasıl yoktan var olduğunu anlat ben de sana (haşa) allah’ın yoktan nasıl var olduğunu anlatayım. Bu insan akılının açıklayabileceği bir durum değildir. “Ademi mutlak ademdir.”

  24. Ocak 2, 2011, 6:09 pm

    katılıyorum sana… ademi mutlak ademdir…

  25. enelhak
    Ocak 25, 2011, 6:30 am

    evrenin çok mükemmel olduğu ve bu nedenle bir tanrı tarafından yaratılmış olması gerekliliği bütün dincilerin ortak tanrı savunmasıdır. Peki her şeye gücü yeten kusursuz bir tanrı nasıl kendi kendine oluştu kusurları olabilen bir evren bile tanrıya ihtiyaç duyarken kusursuz tanrı nasıl olabildi? Kusursuz tanrı kendi kendine olabiliyorsa kusurlu olan evrenin kendi kendine oluşması tanrıya nazaran daha kolay olurdu diye düşünürken sonradan, yaratan Tanrı ile evrenin aynı şeyler olduğu farkettim. Aslında evren ve tanrı aynı, kendi varlığı ile var. her yerde var olan, hem yaratıcı hem de ”yaratılışın kendisi” olan… işte bu nokta şu kısır soruyu cevaplıyor: evreni tanrı yarattıysa tanrıyı kim yarattı? tanrı niçin evreni yarattı? Evren ve her şey Tanrının kendisi diye düşünürsek soru cevaplanıyor. Kuranı da akla mantığa uydurmak için çaok fazla eğip bükmeye gerek yok neresini düzelteceğiz ki her yerinden dökülüyor. Güneşin bir balçıkta battığını söyleyen ayet kehf 86 (Nihâyet güneşin battığı yere ulaşınca onu, kara balçıklı bir gözede batar buldu.)

  26. priates
    Mart 24, 2011, 6:08 pm

    ey (s.a.v) muhammed deki sizin dininiz size benim didim bana..allahı inkar edenler varya vay onların haline….

  27. davut
    Aralık 18, 2011, 9:15 am

    bir inne ustasız olmaz bir harf katipsiz olmaz elbette aklını ve insaniyetini kaybetmemiş olan anlar ki 200 milyar gezegen dahi ustası olmaz

  28. davut
    Aralık 18, 2011, 9:16 am

    ustasız olmaz

  29. Şubat 6, 2012, 8:48 am

    G�zel payla��mlar�n�z�n devam�n� diliyorum.

  30. Hayyam
    Kasım 23, 2013, 11:00 am

    Paylaşımı yapalı epey bir süre olmuş ancak bir güzel haber daha geldi geçtiğimiz günlerde..Aciz insanoğlu yapay et üretti evet yanlış duymadınız yakında hayvan katline bile gerek kalmayacak..

  31. ismail
    Ekim 12, 2015, 9:09 am

    Enel hak yazan şahis enel hak ben ilahim demektir. Sapitmaktir dinen. Bütün kizillar (aleviler demiyorum içlerinde inananlari epeyce var çunku)böyle der.hepside islamin duşmanidir. Yahudilerin tamami değil belki ama genelide böyle inanir. Kizillarda gizli yahudidir zaten. İnançlarini gizlerler kamufle ederler. Peygamber efendimiz 632 de vefat edince yemende ortaya çikan yahudi asilli sahte peygamberin yolundan gidenlerdendirr. Busahte peygamber benim kildiğim namazlar sizi kurtarir. Namaza gerek yok derdi. Aslinda namazda kilmazdi. Sahte peygamber hz. Ebubekir döneminde kendi muritlerince öldurulunce yine yemenli olan Abdullah bin sebe adli gizli yahudi islam içinde nifak tohumlari ekti. Kendi etrafina topladiği şahislarla islam içinde iç savaslar çikmasina sebep oldu. Bu savaşlarda buyuk kayiplar verildi. Kendi adamlarini Hz. Ali taraftari gösterdi. Hz. Aliyide vefatindan sonra ilahlaştirdi . Alinin kildiği namaz herkese yeter deyip kiminden namazida kaldirdi. Iste hepsi değil ama bugun ben aleviyim diyen pekçok kimse maalesef işi deizme vurup dinen islami yoldan çikmişlardir.
    kainat 13.5 milyar yil once big bang yani buyuk patlama ile var olmuştur. Yani sonradan var olmuştur. Sonradan var olan birşey tasarim ürünüdur. Tasarim ürünü olan bir şey asla sonsuz olmaz. Yani vakti zamani gelince yok olacak demektir bu. Buda sonradan var olan ölümlu kainatin ilah olamayacağini gösterir. Yuce Allah kainati yaratan olduğuna gore o hep vardi.Allah in anlami öncesi olmayan sonu da olmayan anlamindadir. Kainattan önce digergökkatlari var idi. 7 gokkati. Kainat sonradan deneme alani olarak yaratilmiş zamani gelince durulerek cennet ve cehenneminde bulunduğu ahret yurduna çekilecek. Kiyamet kopmuş olacak. Kainattaki kara deliklerin ömrü dolan galaksileri ıçine çekerek başka bir aleme taşidiği malumdur. Ahret yurdudur orasi.
    Peki Yuce Allah nerede ona bir bakalim. Zamandan ve mekandan münezzeh olduğuna göre kendi yarattiği eserler olan gökkatlarinin tamamindan buyuktur. Zamani Allahin yarattiği gokler oluşturur. Allah bu zamanlardan bağimsizdir.. O halde gökkatlarinin dişindadir. Ama gokkatlari onun kontrolundedir. Yani kainat onun emri uzerine döner. Mesela gokleri bir eliyle yaydiğini diger eliyle toplayacagini anlarirkurani kerimde. Buda goklerden buyuk ve goklerin dişinda oldugunu gösterir. Biz size şah damarinizdan daha yakiniz ayetinde kast edilen meleklerdir. Biz sözunden kasit meleklerdir. Bize şah damarindan daha yakin olan beyin hucrelerimizdirki bunlara akli meleke denir. Meleke melek demektir. Bunlarda Allahtandir.
    Akil Allahtan çikti öyle değilmi Şu bilimcilerede cevabimizi verelim. Biliminde Allahtan olduğu iyice anlaşilsin. Yu Allahin kurani kerimde kendini tarif ettiği ayet elektriğin tarifiyle birebir aynidir. Ama Allah elektrik değilidr tabiiki. Misaldir bu. Kimi yerdede insana benzetir kendini. Ama işte elektrik Allahtandir.
    Cinler insanin gozeneklerine doluşan dumansiz ateşter yaratilmiştir. Yani çarpar.Kayiplari bulur. Göge cikar gok katlarindan yalan yanliş karişik haberler verir. Çok uzak mesafeleri çabucak kat edebilir.
    Bu özellik gunumuzde elektrikte vardir. Dumansiz ateştir. Çarpar. Duyar kasete kaydederiz sesimize bize geri verir bu duyduğunu gösterir. Kameralar kaydeder elektriktir hepsi ama görduğu için kaydeder. Kayiplarin bulunmasi tvler de kayiplarini arayanlar bu sayede çoğu kayiplarina ulaşiyor. Tvde elektrik ile calişir. Goklerden haberler verilmesi uydular iste marsdan plutondan gelen gok haberleridir. Ne dere dogru yada yalan belirsizdir çunku insanoğlu gidipde test edememistir gorduklerini. Dogru yanliş karisik bilgidir bunlar. Uzqklarla haberlerşmeyi bugun tvnin yanisira telefonlar sagliyor yada internet bunlard elektrikseldir.
    Cinlerin seytani tvlerde Allah yok diyen yada fuhuş gosterimi yapan kanallar yada bunlarin internet versiyonu. Kumar oynatanlarda boyle. İslami ise kuran okunan kanallar Allah için calişanlaridir. İnternettede boyledir.
    Buyuk ihtimal ile cin elektik ayni şeydir yani bize bilmi sağlayan elektrik Allahtandir.
    Enel hak ben Allahim demekti. Kainati Allah olarak gormek yani yaratilan her şeyi ilahlaştirmak bu arada kendinide ilahlaştirmak, yaratani ise yok saymak yani enel hakin anlami sadece ben Allahim demek değil ayni zamanda Allah yok demek anlaminada geliyor. Bu inanca gore Cennet cehennem bu dunyadadir. Zengin yasayan cennette çile çeken cehennemde anlaminada gelir. O zaman zenginlik için kitabina uydurarak çalmak çirpmak fakir fukarayi sömurmek köleleştirmek hak oluyor. Butun bunlar şeytani yollardir. Kurani kerimde anlatilan islam bu değildir.

  32. ismail
    Ekim 12, 2015, 9:25 am

    Zulkarneyn ayetinde guneşi balciğa batar halde gormek. Zulkarneynin önunde bataklik vardir o sirada guneste bataklik onunden batar. Kurani kerimde bunu zulkarneynin gözuyle ifade eder. Yani anormal bir durum yok gorulduğu uzere.
    Birde şunu okuyun zulkarneyn gece karanlik bir yoldan geçmektedir. Peşinden gelenlere yerde ayağiniza takilanlari toplayin der. Kimi bunun sozu dinlenir diyerek çok çok alip at arabasina yukler, kimisi eh iste az buçuk toplayalim bakalim der ayaklarina takilanlarin bazilarini alir. Kimiside banane kendime yukmu edeceğim der. Hiç almaz. Gun aydinliğa ulaşir. O ayaklarina dolananlarin hepsini alanlar bunlarin herbirisinin altin olduğunu görurler. Keske daha arayip bulsaydim derler pişmqnnlik içindedirler.
    Birazini alanlar keske ayağima dolanlarin hepsini toplasaydim derler. Hic almayanlar ise biz gafilmişiz buyuğumuzun sozunu dinlemedik derler.
    İşte insanlar boyledirler. Salih kullar ibadetlerinin tamamini yaptiklari halde öte alemde dahada ibadet etmedikleri için kazandiklarini gormez kayiplarina hayiflanirlar. Az alacali olarak ibadet edenler muhtemelen ucu ucu kurtulacak yada cezaya bile dusecekler. Onlarda pişmqnlik icinde olacak. Hic ibadet etmeyip Allah var yada yok tartismalariyla ömür tuketenler elleri yani amelleri boş olanlardir onlar tamamen eli boş husranda olanlardir.

  33. ismail
    Ekim 12, 2015, 9:27 am

    Bunlar açik delillerdir umulurki görmezden gelinmez. Daha yuzlercesi var

  34. ismail
    Ekim 23, 2015, 7:30 am

    Yuce Allahin varliğina kesin bir delil aradim seneler boyunca. Ya kutsal kitabimiz gercekten sadece insan yazmasiysa o zaman bizz niye variz diye düşünüyordum hep. 1995 Ağustos ayi sonunda olmali. Gebze cumaköyündeyim bir işim için. Aniden müthiş bir yağmur bastirdi. Gökgürültüsü şimşekler birbiri arkasina geliyor. Daha evvelinde Kurani kerimin türkçe mealini baştan aşağiya okuduğum için aşağidaki ayet geldi aklima
    – O size şimşeği korku ve umut olarak gösteren, (yağmur yüklü) ağırlaşmış bulutları (inşaa edip) ortaya çıkarandır. Gökgürültüsü O’nu hamd ile, tesbih eder.
    Hani hiç korkmadim diye düşündüğüm bir sirada müthiş bir gökgürültüsuyle karişik yakinlara bir yere düşen bir yildirimin korkusuyla ayaklarim yerden kesildi. Yetişkinlik omrümde hiç o kadar korktuğumu bilmiyorum. Tamam dedim yüce Allah benim düşünceme aninda cevap gönderdi. Kesin delil idi bu benim için. Daha sonralari daha baska delillerde yağdi. İnkar edenler bence birseyleri bilerek inkar ediyorlar.
    Ben bunu yaşadim. İnanmayanlar nasil bir delil bulacaksinizda beni Allah inancindan vazgeçireceksiniz.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: