Başlangıç > Dinler > Muhammed, Oglu Zeyd ve Gelini Zeynep’in Buruk Hikayesi

Muhammed, Oglu Zeyd ve Gelini Zeynep’in Buruk Hikayesi


Simdi size cok ilginc bir masal anlatacagim sevgili Meraklinin Guncesi okurlari… Muslumanlar’in efendisi, ugruna kainatlar yaratilan Muhammed, Muhammed’in 7. karisi Zeynep ve yine Muhammed’in evlatlik edinip sonra da olume gonderdigi zavalli oglu Zeyd uzerine…

Hikayemiz Muhammed’in kendisinden 15 yas buyuk karisi Hatice’yle evlendigi gun baslar. Henuz 25 yasinda bir delikanlidir Muhammed. Patronunun kalbini calmistir ve evlenme teklifi almistir bu saygin is kadinindan. Hani Muslumanlarin inandirildiklari o unlu Cahiliye devrinde gecer, bu kadindan gelen evlilik teklifi. Hem de cok zengin bir is kadinindan, altinda calisan, gelecegiyse pek bir parlak delikanliya. Hani guya kizlarini dogar dogmaz canli canli gomerlermis de, Muhammed gelmis kurtarmis ya bu cahil Araplari… Iste Hatice demek gomulmeyenlerdenmis… Neyse.. Genc Muhammed, dugun heyecaniyla o zamanki tek kolesini azat eder ve kolesiz kalir. Mutlu ve zengin gelin de genc kocasini sevindirmek ister ve ona genc bir oglan kole hediye eder. Zeyd’dir bu kolenin ismi ve Kuran’da ismi gecen “sansli” azinliktandir. Ama hayati pek de herkesin yasamak isteyecegi tarzda bir hayat degildir bence…

Zeyd aslinda bir ailesi olan, pek de onemsiz sayilmayacak bir isme sahipken bir sekilde kacirilir ve kole olarak satilir pazarda. Muslumanlarin anasi Hatice, neyse parasi verir ve alir bu kole cocugu. Cocugun ana babasi cok arar ogullarini, ama yillarca izini bulamazlar. Cocuk, Muhammed’in kolesi olduktan sonra da hayatindan pek memnundur. Yillar sonra bir gun ailesi bulacaktir Zeyd’i. Ama Zeyd, Muhammed’le kalacagini soyleyerek oz anne babasini saskinlik ve gozyaslari icerisinde birakir. Muhammed de pek keyiflenir bu duruma. Sonra o tarihlerdeki usulle (tebenni),  halka seslenir ve Zeyd bundan boyle benim oglumdur der. Evlatlik almak boyle yapilirmis o tarihlerde… Ilginc.. Artik o bir kole degil, Zeyd ibn Muhammed’dir. Ne karizma… Zamaninin en korkulan, ve kendi taraftarlari arasinda en saygi ve sevgi duyulan lideri, artik onun sahibi degil, uvey de olsa babasidir. Ugruna oz babasina sirtini doner Zeyd. Bilemeyiz tabii cocuklugundan itibaren bir mal gibi alinip satinlan bir insanin psikolojisini…

Hatice’nin olumuyle cok uzulen Muhammed, cozumu seri evliliklerde arar. Artik o bir peygamberdir. Her kadin onun karisi olmak istemektedir. Allah da bu durumu ozetleyen guzel bir ayet indiriverir hemencecik:

– Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan, Peygamber’in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mü’min kadını da (sana helal kıldık.) Mü’minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. (Ahzab – 50)

Bu kadinlardan bir tanesi de Zeynep’tir. Halasinin kizidir Zeynep ve guzelligiyle nam salmistir. Muhammed Zeynep’in evine gittiginde beklenti, Zeynep’in Muhammed’le evlenmesidir. Ama buyuk bir supriz yapar Muhammed. Zeynep’i “oglu” Zeyd’e ister. Zeynep asildir, zengindir, guzeldir. Zeyd ise alti ustu bir koledir ozunde. Zeynep cok bozulur bu duruma. Yine de evlenir Zeyd’le. Emir buyuk yerden neticesinde… Kimbilir Zeyd ne dusunur, bilemeyiz. Ama hos duygular olmasa gerek. Evlendigin kadin aslinda babanla evlenmek istiyor, korkunc… Eh, boyle bir evliligin cok uzun surmesi beklenemez elbette; nihayetinde bosanirlar. Film iste bu noktadan sonra kopacaktir. Zeynep Muhammed’i hala ister, ve hali hazirda 6 tane karisi olan Muhammed de pek bos degildir Zeynep’e… Ama nasil olur? O, evlatliginin, oglunun eski karisidir. Hem de daha yeni bosanmislardir. Hem kulturde yoktur boyle bir sey, hem yasada… Yasaktir acikcasi, insanin birinci derecede akrabasinin eski esini almasi. Kahrolur Muhammed. Eh boylesine guzel ve cekici bir kadin da nasil bir etki yapmistir, kimbilir…

Ama insan peygamber olunca olaylar filmlerde oldugundan daha farkli gelisebilir elbette… Allah imdada yetisir ve Ahzab suresinin o muhtesem ayetlerine bir yenisi ekleniverir:

– Hani sen Allah’ın kendisine nimet verdiği, senin de (azat etmek suretiyle) iyilikte bulunduğun kimseye, “Eşini nikahında tut (onu boşama) ve Allah’tan sakın” diyordun. İçinde, Allah’ın ortaya çıkaracağı bir şeyi gizliyor ve insanlardan çekiniyordun. Oysa kendisinden çekinmene Allah daha layıktı. Zeyd eşinden yana isteğini yerine getirince (eşini boşayınca), onu seninle evlendirdik ki, eşlerinden yana isteklerini yerine getirdiklerinde (onları boşadıklarında), evlatlıklarının eşleriyle evlenmeleri konusunda mü’minlere bir zorluk olmasın. Allah’ın emri mutlaka yerine getirilmiştir. (Ahzab – 37)

Muhammed’in icinde gizledigi buyuk arzu, Allah’in da dikkatinden kacmaz ve ugruna kainat yarattigi bu insanin arzusu ugruna hemen anayasada bir degisiklik yapiverir. Bundan boyle evlatliklarin bosadiklari esle evlenmek yasaldir der, is biter. Biter dedik de, tam olarak bitmez. Dugun gecesi misafirler yerler, icerler ve o gunu uzun suredir sabirsizlikla bekleyen Muhammed, bir turlu yeni karisiyla basbasa kalamaz. Saatler gecip gitmez. Sonra yeni bir mucize olur ve hem de dugun sofrasinda, misafirlerin yaninda bir ayet daha iniverir Muhammed’e.. O da aynen soyledir sevgili okurlar:

– Ey iman edenler! Yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin (vakitli vakitsiz) Peygamber’in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. Yemeği yiyince de hemen dağılın. Sohbet için beklemeyin. Çünkü bu davranışınız Peygamber’i rahatsız etmekte, fakat o sizden de çekinmektedir. Allah ise gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz ,hem de onların kalpleri için daha temizdir. Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikahlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. Çünkü bu Allah katında büyük bir günahtır. (Ahzab – 53)

Epey gergin bir ayet gibi geliyor benim kulagima…

Artik evlatliklar ve oz cocuklar arasindaki ayirim Allah tarafindan konmustur. Zeyd’in kalan cok kisa omru de yine Muhammed’in ilginc bir savas stratejisiyle sonlanacak, ve evlatlik edindigi, azat ettigi kolesini, Bizans sinirina adeta bir intihar saldirisina gonderdigi bir bolugun basina komutan olarak atayacaktir. Islami kaynaklara gore 3000 kisilik bir ordu, ya 100,000 ya da 200,000 kisinin karsisina cikacaktir. Mute savasi diye gecen bu savasta, Zeyd ile birlikte diger 2 kumandan da olecektir. Zeyd oldugunde 41 yasindadir.

Hani Muslumanlar galeyana gelip birbirlerini oldurmese, Musluman olmayan insanlarin arasina intihar komandolari gonderip cennet’te 72 bakire huriyi  garantilemese, eminim bu hikaye coktan bir Hollywood filmi olmustu. Ben sahsen izlerdim. Pek severim tarih filmlerini… Sanki Roma zamanlarindaki gibi.. Karin cok buyuk iktidar ve karizma sahibi uvey babani arzuluyor ve sen bunu bile bile evleniyorsun bu kadinla… Sonra bastan kaybettigin bu evlilik bitince de eski karin yasak olmasina ragmen uvey babanla evleniyor. Sonra da ugruna oz anne babani reddettigin uvey baban once senin evlatlik oldugunu ve asla bir oz ogul gibi sayilmayacagini kutsal kitapla bildiriyor, sonra da seni goz gore gore olume gonderiyor. Ne aci, ne aci…

Not: Ayetler diyanet sitesinden kopyalandi. 
Kaynaklar: 
– http://en.wikipedia.org/wiki/Zayd_ibn_Harithah
– http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad’s_wives#Khadija_bint_Khuwaylid
– http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mu%27tah
– http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#33
Kategoriler:Dinler Etiketler:, , , , , ,
  1. ZEKİ
    Haziran 25, 2013, 3:11 pm

    😀 Çok saçma ,Peygamberimizin madem evlenmek niyeti vardı , neden evlatlığı ile evlendirsin ki , olay nekadar açık , Zeyd ile Hz Zeynep evlendikten sonra ikili arasında anlaşmazlık oluşmuş daha sonra boşanma isteği açıkça belirtilmesine rağmen Peygamber efendimiz tekrar evliliğini devam ettirmesi yönünde tavsiyede bulunmuş (Hz.Zeynep ile evliliğe istekli olan birisinin için ikinci fırsatı kaçırması ne kadar mantıklı 😀 ) ama neyazıkki evlilik sona ermiş.Daha sonra Peygamberimizin Hz.Zeynep ile evlenmesi ise cahiliye devrinin yaygın bir adeti örfü olan evlatlığın karısı ile evlenmeme örfünün islam için geçersiz olduğunu en iyi örnek olarak böyle bir evliliği gerçekleştirerek göstermesidir.

  2. hüseyin
    Ekim 23, 2013, 8:41 am

    Bu olaydan sonra evlat ile evlatlığın aynı olmadığı,böyle uyğulamanın olamayacağını dinimiz bize belirtmektedir.Anadoluda halen yapılan uygulama bu yönü ile yanlıştır.Evlatlık kabul edebilirsiniz fakat bu sizin evladınız olmaz.Evlatlık arzunuzu gidermiş olursunuz.Muhtac olan birini korumak ve ihtiyaclarını gidermek gibi.Aslı budur.Tekrar ediyorum evlat değil evlatlıktır.
    Dini açıdan el gibidir.Siz bunu bilmezsiniz normal karşılıyorum.Ayetlerle düzeltmeler başka konularda da olmuştur.Merak ederseniz size örnekler verebilirim.Yalnız siz niye böyle şeyleri kafanıza takıyorsunuzki !!!! Sizde ar, namus ,evlat, evlatlık ,kardeş ,ana.teyze.hala hukuku yokki.Sizin inancınız domuzların inancı ile aynı.Hatta hiç yok.Yormayın efendim başkasının inancı ile düzğün çalışmayan beyninizi.Başkası ineğe tapsada onun inancıdır.İnsan hakları beyannamesi bu hakkı vermiş hinduya zizin neyinize.

  3. Hayyam
    Kasım 21, 2013, 5:18 pm

    Hüseyin! Hüseyin! konuşurken kelimelerine dikkat et yamulursun..9 yaşındaki kızla cinsel ilişkiye giren adamın peşinden gitmek iyi di mi?Bak bak bizde ar namus yokmuş senin muhammedde var mı acaba? sor bakalım çevrendeki 100 kişiye benim 55 yaşındaki bakkal amcam 6 yaşında kızla evlenip 9 yaşındaki kızla da zifafa girmiş ne diyecekler?Yazık kardeşim yazık bu kadar kör olmayın..Açın gözlerinizi..Tıkamayın kulaklarınızı gerçeklere..Hayır benim anlamadığım arkadaş bir makale yazmış,başkasının inancına kaışma diyosun yazıyı yazan arkadaş şurda neye karışmış sadece kendince hikayeleştirerek yorumda bulunmuş sana ne?Durduk yere hakaret ediyosun..Hüseyin hoşuna gitmiyorsa buraya uğrama ve umarım bir gün evlatlığının karısıyla evlenip tam bir Müslüman olursun!

  4. Temmuz 14, 2014, 3:34 am

    Bu sözlere katılıyorum.

    Kuran; “hadis” (söz) kelimesini Allah’ın sözlerinden farklı sözler için kullandığında genellikle kötü bir anlamda kullanır.

    (12:111 / 31:6 / 33:53 / 45:6 / 52:34 / 66:3).

    Peygambere yakıştırılan yalanların “hadis ve sünnet” adıyla anılacağını önceden bilen ALLAH “sünnet” (yasa) kelimesini de sürekli “Allah’ın sünneti” olarak kullanmıştır.
    (33:38,62; 35:43; 40:85; 48:23).

    Allah’ın sünnetine karşı putlaştırdıkları Muhammed peygamberin sünnetini uyduranlar, 35:43′ te sözü edilen sünnete mahkum olacaklardır.

    İşin daha da ilginci, Hadis ve Sünnet’in yanında uydurulan üçüncü öğreti olan İcma (toplu karar) kelimesi de Allah hariç kimin için kullanılmışsa olumsuz bir anlamla mahkum edilir.

    (20:60; 70:18; 104:2; 3:173; 3:157; 10:58; 43:32; 26:38; 12:15; 10:71; 20:64; 17:88; 22:73; 54:45; 28:78; 7:48; 26:39; 26:56; 54:44…).

    Tüm bunlar bir rastlantı mı?

    Bak 39:18; 66:3.

  5. ben
    Eylül 3, 2014, 5:33 pm

    beynin sikeyim bende inançlı biri değilim ama bu kadar salak bi yazıya ben bile şaşırdım

  6. samet
    Aralık 13, 2014, 12:29 am

    belkide muhammed ,zeynep zeyd ile evli iken goze batmadan daha rahat gelini olan zeynebin icine suruyordu

  7. haluk
    Temmuz 14, 2015, 7:13 am

    Ben hep bu dokuz yaşındaki Ayşe olayına takılıyorum.
    Aklım almıyor.

  8. Eylül 4, 2015, 1:56 pm

    Bide ismini yazaydin karektersiz insan allah senin hakkini verir zaten

  9. ismail
    Ekim 30, 2015, 6:18 am

    8 yaşinda ailesinin yanindan kaçirilmiş zeyd. Ancak kotülük yapanlarin çocuklari kaçirilir. O aile aci çeksin diye. Kötülüğun karsiliği kötülüktur cünku. Aile seneler sonra peygamberimizi bulmuş çocuğu geri almak için. Çocuk buyumuştur artik. Sorulmuş çocuk peygamberimizin yaninda kalmak istemiş. Sebebi huzuru neredeyse orada kalmakk istiyor. Ailesi yaramaz demekki.
    Zeydin eşinden boşanma sebebine gelince. Daha evvel açiklamistik. Zeyd mikrobik sekilde hastalanir kendi durumunu bildiginden sokulmaz birdaha eşine hastaliğini ona geçirmemek için.. Mikroplar biliniyordu demistik.Eşide peygamberimize anlatir durumu. Eşe sokulmama boş düşme sebebidir. Bu sebeple peygamberimiz zeynebi himayesine alir nikahlayarak.
    Aksi durumda 1990 li yillarda gelinine tecavuz eden birisi cezaevinden çiktiği gun kendi oğlu tarafindan öldurulmuştu. Böyle bir durum olsa hem peygamberlik otomatikman duşer hemde zeyd peygamber falan dinlemez katil olurdu. Kabahat zeydde olmali.
    Zeydin mutesavasina ölsün diye komutan olarak gonderilmesi meselesine gelince. Komutan olmak istemez geride kalirdi. Yine savaşa katilmiş olurdu. Kimsede engel olamazdi buna. Kendi ister komutanliği şehadet ıcın, çunkü gunahlari vardir şehadetle kapatilabilir. Bizans ordusu 100000 islam ordusu 3000 kisidir ama islamin kaybi 14 kişidir. Oda geride kalarak sag kalabilirdi. Bizansinda bu savaştn hicbir kazanci olmadi. En doğruyu Allah bilir ama. Zeyd şehit olmak istemiş. Peygambere karalama yapmanin iftira atmanin anlami yoktur.

  10. Dürüst
    Kasım 10, 2015, 4:06 am

    Mikrobik hasta olduğunu hemen anlamış ve mikrobik hastalıgını eşine bulaştırmadan tertemiz vaziyette boşanmış. Hımmm çok mantıklı geliyor. 😉

  11. ismail
    Kasım 11, 2015, 12:46 am

    Kişi kendi ilk andan itibaren bilir vucut alarm verir, sonraki dönemlerde yuze vurur rahatsizlik. Mikroplar zaten biliniyordu. Bizim bir enişte vardi yirmi seneyi geçti ağir bir hastaliktan öldü, eşini korumuş yanina sokulmayarak eşi halen sağ ve sağlam. Hiç bir sey bilmese gunahini ve getireceği sorunlari en baştan bilir kişi. Tamda böylemidir. Tabiiki Allah bilir ama iyi araştiranlar işi çozmesini bilir, ben tam açikliğiyla yazmiyorum vebali var diye.

  12. ayhan
    Aralık 28, 2015, 4:21 pm

    din bir insanları korkutma ve mecbur kılma vasıtasıdır.

  13. ismail
    Aralık 29, 2015, 12:50 pm

    Pozitif ateizmi okudun değilmi, oradaki yazilari takip ettin. Dinin kurallari hakikatten çok ağir. E ne yapalim. Kulluk Allaha olan borcumuz. Devlet çok fazla kuşatiyor çok fazla koleleştirip guduyor her yönden çok biktiriyor. Dunyaya geldigimize pişman olduğumuz oluyor bazen. Milet korkudan sesini çikartamiyor.Din iyi doğru olana her kolayliği sunuyor.

  14. Sıddık
    Mart 21, 2016, 8:04 pm

    Hz. Zeyneb’i daha önce bakire iken de tanıyan Efendimiz (as), onu Zeyd’le evlendirmeden önce de alabilirdi. Demek ki, bu evlilikte toplumda yaygın eski yanlışların düzeltilmesi ve yeni bir takım hükümlerin yerleştirilmesi gibi önemli hikmetler vardır….

  15. tuba
    Nisan 24, 2016, 2:52 pm

    Bu ne ıgrenc bı uslup bu yazıyı yazana sozum.Peygamberımız ın o mubarek ıbretlerle dolu hayatı senın o pıs agzında, bozuk zıhnınde pelesenk olamaz tamam mı once bunu anla. Yok zeynep te gozu varmısmısta yok evlenmek ıstemıs.
    Be gerızekalı gozu olsaydı kız oldugu zaman alırdı onu nıye baskasına verıp sonra alsın bunu anlamayacak kadar edepsızsınız. Allah ımdadına yetısmıs hemencecık bı ayet ındırmıs. Resmen dalga gecıyorsunuz. Sız boyle sızın gıbı edepsız ınsanların boyunu fersah fersah asan, bulanık beyınlerınızle anlayamıycanız konulara olmayan beynınızle laf yetıstırmeye calısacagınıza gıdın sızın sevıyenıze uygun olan ıslerle ugrasın magazıncılık yapın kımın kızı karısı kımınle bılmem ne haltlar yıyor gıbı mesela beyın yapınız onlara uygun..

  16. Ağustos 15, 2016, 8:19 pm

    çok güzel bir konuya dikkat çekmişsiniz..teprikler..

  17. Ağustos 15, 2016, 8:28 pm

    tuba tambir dinazor kafalısın.

  18. muhammed
    Ağustos 30, 2016, 10:12 am

    Yukarıdaki iddialara cevap:

    Yukarıdaki yorumlar ve anlatım şekli gerçekle bağdaşmamaktadır.

    1-Iste Hatice demek gömülmeyenlerdenmiş ….’’yurıdaki yorumdan alıntı’’

    Yukarıda çarpıtılmış yoruma göre sanki kur’an, arapların tümü kız çocuklarını gömdüklerini söylüyor! Halbuki böyle durum kur’an da yok,kur’an’a göre nadir de olsa cahiliye döneminde bazı kabilelerde böyle menfür bir gelenek sözkonusu idi,hepsinde değil.
    —————————————————

    2-Zeyd’in Bizanslılara karşı komutan olarak tayin edilmesi,Zeynep’le boşanmasından ve hz. peygamberin boşanmış olan Zeynep’le evlenmesinden sonradır.Bu nedenle Zeyd’in komutan tayin edilmesinin amacı asla yukarıda anlatılıp yorumlandığı gibi değildir.

    —————————————————-
    3-Ahzab-50.ayet,hz.peygamberin bu derecedeki akrabalarla ve özellikle kendi eliyle Zeyd ile evlendirmiş bulunduğu halasının dul kızı olan Zeynep’le evlenebileceğine dair bir vurgu veya bir işaret yapmış değildir.Ama buna rağmen bir çok yerde olduğu gibi maalesef, Ahzab-50.ayetle ilgili meal de çok hatalı yazılmıştır.Zira AHZAB- 50.ayetin doğru meali aşağıdaki gibidir.

    AHZAB-50.AYETİN DOĞRU MEALi !

    50-Ey Peygamber! Biz,mehirlerini vermiş bulunduğun eşlerini;Allah’ın sana verdiklerinden himayende bulunan kimse(siz)leri;seninle birlikte (Mekke den Medine’ye) göç etmiş (bulunduğundan dolayı yalnız ve kimsesiz kalan) amca ve hala kızlarını,dayı ve teyze kızlarını; ve (evlendirilmesi hususunda) kendini (koşulsuz) Peygamber’e sunan ve peygamberin de kendisini evlendirmek istediği mü’min bir kadını-ki bu yalnızca sana hastır,diğer mü’minler için değildir-(işte bütün bunları himayende tutmanı) sana helal kıldık/bunlarla ilgili sorunları çözdük. Doğrusu biz,eşleri ve ellerinin altında (himayelerinde) bulunan kimseler hakkında üzerlerine yüklediğimiz sorumlulukları bildirmiştik ki (bu konuda mesajlarımızı tebliğ edip anlatmaktan) güç bir duruma düşmeyesin.Zaten Allah sonsuz bağışlayan ve merhamet edendir. (Ahzab-50)

    -Bu ayetin cinsellik ve özellikle bu derecedeki akraba evlilikleriyle hiç bir ilgisi bulunmuyor. Zira Hz.peygamber Medine’ye hicret ederken bu derecedeki akraba kadınlarından hicret edenler de etmeyenler de olmuştu,işte kendisiyle hicret edenler yalnız ve kimsesiz kaldıklarından hz.peygamber onları kendi himaye ve sorumluluğu altına alıyor,Mekke de kalıp hicret etmeyenlerin ise hz.peygamberin onları kendi himayesi altına alması mümkün olmuyor.Bu nedenle ayette’’sadece seninle birlekte hicret edenler…..’’ deniliyor.

    -Ayete geçen ‘’وامرأة مؤمنة ان وهبت نفسها للنبي واراد النبي اى يستنكحها ‘’cümlenin anlamı ise şöyledir.

    ”Şayet bir kadın kendini herhangi biriyle koşulsuz evlendirmek için peygamberi veli ve yetkili kılarsa ve peygamber de onu evlendirmek isterse…’’
    ——————————————————

    ZEYD’LE İLGİLİ EVLATLIK İDDİASI :

    a) Gerçekten Zeyd,hz.peygamberin evlatlığı mıdı? b) Evlatlık olabilmenin koşulları yerinde midi? c) Hz.peygamber ile Zeyd arasındaki yaş buna müsait midi? d) Zeyd,hz peygamberin
    kucağında mı büyümüştü.?

    Bu soruların doğru yanıtı verildiğin de,görülecektir ki Zeyd’in hz.peygambere evlatlığı kuru bir iddiadan öteye geçmez.

    -Hz.Zeyd,islamiyeten önce köle olarak hz.Hatice’nin eline geçiyor,dul ve kırk yaşındaki hz.Hatice 25 yaşında olan hz.Muhammed’le evleniyor.O zaman köle olan Zeyd,21 yaşında, Hz.peygamber de 25 yaşında idi.

    Yani Zeyd hz.peygamberle çocukluk dönemini hiç geçirmemiş ve onun evinde de büyümemiştir.Peki 25 yaşındaki bir adam,21 yaşındaki bir adamı nasıl evlatlık edinir? İkisi de neredeyse yaşıt sayılıyorlardı.Böyle bir evlatlığın hukuki,ahlaki ve dini bir izahı var mı ? Evlatlık edinmek küçük yaştan başlıyor.21 yaşından sonra nasıl evlatlık olur? Bir çocuğun birine evlatliği ancak küçük yaştan beri onun himayesinde yetişip büyümesiyle gerçekleşir.. Amam,Zeyd için böyle bir durum söz konusu değildir.

    Zira Hz.Muhammed’in doğum tarihi 571,Zeyd’in doğum tarihi ise,575 miladı.Peki bu yaştan sonra nasıl bir evlatlık olur ?

    21 yaşında olanZeyd bir bebek veya çocuk muydu? Hz.peygamber ona süt emzirtmiş midi? Onu kendi evinde büyütmüş müydü? Halbuki bunların hiçbiri gerçekleşmiş değildi.Kur’an’da da ifade edildiği gibi bu sadece bir iddia idi.Bu nedenle kur’an buna ”ادعياء ”ed’iya ,evlatlığı iddi a edilenler ”şeklinde bir ifade kullanmıştır.Kur’an da ”تبني ” Tebenni”yani gerçek anlamda bir evlatlıktan söz edilmemiştir.

    AHZAB-37.ayete :في ازواج ادعيائهم الخ”.. Zeyd onunla ilişiğini kestiğinde (boşadığında) Biz seni ona eş yaptık ki,evlatlığı iddia edilenlerin boşanıp dul kalmış eşleriyle (evlenmede ) mü’minlere bir darlık olmasın…” deniliyor.

    Özetle,Zeyd,hz.peygamberin evlatlığıdeğildi,bu,sadece kuru bir iddia idi.Ayrıca konuıyla ilgili yukarıda yapılan yorumların,ileri sürülen iddiaların hiçbiri de gerçekle bir ilgisi yoktur. Yani
    ne Zeyd hz.peygamberin evlatlığı,ne de Zeynep onun gelini sayılıdı.!

    Saygılarımla.

  19. yalana geçit yok
    Eylül 2, 2016, 11:23 pm

    Hazreti hatice hazreti Muhammedden 15 yaş büyük değildir. Maalesef osmanlinin son zamanlarinda ülkeyi yahudi kökenli sabetaycilar ele geçirdi. Türkiyeyide onlar kurdu. Onlarin aşağilamasidir bu Muhammed kendisinden 15 yaş büyük olan Hatice ile evlendi yalani. Hz hatice kitaplarda yazildiği 555 doğumlü diyelim. 595 te hz. Muhammed ile evlendi. 40 yaşindaki kadinin hz. Muhammedden 6 çocuğu nasil olsun. Zaten 42-43 te kadinlik kesiliyor. 46 yaşinda kesilmiş olsaydi bile bir kadinin her sene çocuk yapabilmesi mümkun değil. Cani yetmez 46 ya gelmeden ölürdü. Hz. Fatima 604 doğumlu ve Haticenin kizi. Annesinden 49 yaş küçük olmasi mümkünmü.
    Hz. Haticeyle hz. Muhammed ayni yaşta idiler. Hz. Hatice 570 doğumlu olup 620 de vefat etmiştir.

  20. yalana geçit yok
    Eylül 2, 2016, 11:26 pm

    Zeyd diyelim ayrildi hz. Zeynepten. Erkeğe bekar durmak yasak. Başka kadinmi yok. Ama evlenmiyor. Muhtemelen evlenemiyor. Şehitliğe gönüllü gitmeside bu sebeptendir.

  21. muhammed
    Eylül 16, 2016, 12:15 pm

    Sn Hayyam ve haluk,

    HZ:AİŞE’NİN EVLİLİK YAŞI ?

    Hz.Aişe evlendiği zaman 19-20 ayşlarında idi,bunun açıklaması aşağıdadır.

    Hz. Ebû Bekir’in kızı Aişe ile Hz.Muhammed’in bu nikâhı, Bazı Hadisçiler ve sapık düşünceler ile farklı yönlere çekilmiştir. Cübeyr ile Aişe arasındaki sözün “Sahih” kaynaklardan nakledilmesi, bize bazı gerçekleri de göz önüne getirirken, Başta “Hadis Âlimi” olarak görülen İmam BUHÂRÎ’ nin (H.194-256/M.S.810-869) Peygamberimizin vefatından 200 sene sonra kaleme aldığı hadislerinin ve Tırmızî’nin hadislerinin ne kadar yanlışlıklarla dolu olduğunu ve “Sahih” olmadığını ortaya çıkarıyor.

    Şöyle ki; Hz. Ebû Bekir’in kızı Aişe’yi Mut’ım’in oğlu Cübeyr ile söz kesmesi, Müslümanlığı seçmeden önce olduysa, Bu Hz. Aişe’nin Hz. Muhammed’in Peygamberliğinin “Vahy” edildiği (M.S.610) yılından önce olması gerekir. Diyelim ki Hadisçilerin Hz. Aişe den rivayetleri; “Ben altı yaşında iken sözlendim…” demesi, doğru olsun. O zaman bahsedilen söz kesilmesi Hz. Muhammed ile değil, Mut’ım’in oğlu Cübeyr iledir. Onlarda yaşının küçük olmasından dolayı belirli bir olgunluğa erişmesini beklemişler ve bu sırada da tabiî ki Hz. Ebû Bekir Müslümanlığı seçerek, Mut’ım’in Ailesinin amaçlarına ulaşamamasına neden olmuştur. En düşük ihtimal ile Hz. Aişe’nin 6 yaşındaki bu söz kesilme olayı, (M.S.610) yılına tekâmül eder. Buna göre Hz. Muhammed ile Hz. Aişe’nin sözlenmesi, M.S.621-622 yıllarında olması gerekir. Tabii ki Kıyılan nikâhta M.S.624 yılında olunca, Hz. Aişe’nin Nikâh akdinin yapıldığı yaş; 20 dir.

    Bu konuda başta araştırmacı yazarlardan Ömer Rıza DOĞRUL (Asrısaadet’in Büyük Kadınları; ‘Hz. Âişe’ bahsi sayfa: 29-65) somut deliller ileri sürerken, Prof. Dr. Rıza SAVAŞ, Prof. Dr. Yaşar Nuri ÖZTÜRK, Prof. Dr. Bayraktar BAYRAKLI ve Prof. Dr. Abdulaziz BAYINDIR ile birçok günümüz İlahiyatçıların yanı sıra, Mısır-Kahire de bulunan Araştırmaları ile ünlü Tarih Prof. Muhammed Ebu Zehra da, aynı görüş ve Hz. Aişe’nin yaşının büyük olduğuna dair benzer tezleri savunmaktadır.

    Ayrıca kaynaklarda durum şöyle geçiyor.

    1-Hz.Muhammed’in doğumu 571.Miladi,
    2-610 yılında,40 yaşında iken peygamber olmuştur,
    3-Hz.Aişe’nin doğumu da Bi’seten/yani hz.Muhammed’in peygamberliğinden 5 sene öncedir.
    4-Hz.Muhammed’in Medine’ye hicreti 622 yılında olmuş ve hicreten 2 yıl sonra da (yani 624) yılında hz.Aişe ile evlenmiştir.

    Bunu hesapladığımızda hz.Aişen’in evlilik yaşı şöyle oluyor.

    605 miladi hz.Aişe’nin doğum tarihi:
    610 miladi bi’setin/nübevvetin başlangıcı:
    622.Hicretin gerçekleşmesi:
    624 Hz.peygamberin hz.Aişe ile evlilik tarihi:

    Bu göre: 624 – 605 = 19 ( yani hz.Aişe en az 19 yaşında evlenmiştir.)

    Saygılarımla.

  22. Yalçıntaş
    Aralık 7, 2016, 3:28 pm

    Ne dini anlıyorsun ne kitabı ne peygamberi. Üc kuruşluk aklınla tüm bunları anlıyorsun ve yorumladığını sanıyorsun. Benim birşey söylememe gerek yok. Allah’la ayetleriyle ve peygamberle alay etmek böyle hakaret etmek neymiş Rabbim sana zaten gösterecektir. O gün gelmeden umarım ıslah olursun. Gerçi sen o mühürlülerdensindir.

  23. Hilal
    Mart 25, 2017, 12:41 pm

    Hiçbirşey bilmediğin o kadar belliki cahil cahil konuşmuşsun. Bu kadar saçma birşey olamaz yaa. Birazcık araştırıpda konuşsaydın bari gerçi araştırsaydın olayların böyle olmadığını anlar, böyle bir yazı yazmazdın. Kulaktan dolma bilgilerle konuştuğunun göstergeleri;
    1- Cahiliye döneminde kızları diri diri gömme adeti vardı. İnsanlar ilk çocukları kız olduğunda bunu utanç verici birşey olarak görürler ve kızlarını gömerlerdi. Ama “bütün kızları değil” ilk doğan çocuk kızsa onu gömerlerdi. Hepsini gömüyor olsalardı nesilleri tükenirdi çocuklarını doğuracak bir kadın olmazdı. Kaldı ki kendilerini doğuranlarda kadın yani kendileri de olmazdı. Yani böyle saçma birşeyin olması mümkün değil. Hz. Hatice nin varlığı gayet normal.

    2- peygamber efendimiz zeyneple evlenmek istiyorsa neden onu zeyde istiyor? Kendisine de isteyebilirdi. Bu çok saçma! Zeyd’e istedi çünkü o zaman hür bir kadın bir köleyle evlenemezdi. Bu cahiliye adetini kaldırmak için zeyd ile zeynebi evlendirdi. Zeynebin zeydle evlenmek istememeside bu yüzdendi; ” ben hür bir kadınım, nasıl olurda bi köleyle evlenirim” diyordu. Asla peygamberle evlenmek istediğinden değil öyle bir şey yok! İstemediğini söyleyince zaten ayet indi; peygamberin emirlerine itaat etmeleri gerektiği konusunda. Ayet inince de evlenmeyi kabul etti. Ama anlaşamadıkları için boşandılar. Senin delil gösterdiğin ayette de bildirildiği gibi peygamber efendimiz zeyde “eşini boşama onu elinde tut” diye nasihat ettiği halde yinede boşandılar.

    3- Oraya koyduğun ayetleri ya okumadan koydun ya da Türkçen kıt! Ayette ” Zeyd eşini boşayınca onu seninle evlendirdik” diyor! Yani geçmiş zamanı kullanıyor. Yani olmuş bitmiş birşeyden bahsediyor. Bu ayet peygamber efendimiz zeyneple evlendikten sonra inmiştir, önce değil!

    Gerisini yazamicam artık kendin araştır biraz da

  24. ateist olmak üzere
    Mayıs 31, 2017, 1:53 pm

    güzel anlatmışsiniz inkar edenlere karşılık ayetlerle cevaplar. şimdi kalkıp ayetlere de inanmazlik yapmazlar herhalde. ben diyanet camiasında çalıştım rütbemi söylemeyeceğim. yeryüzünde sanki allahin avukatı biziz. her ayete birer kılıf uyduruyoruz öyle zaten. çünkü sonuç da yanmak var. neyse demek istediğim şu Ya gerçekten Allah var, Muhammed onun peygamberi değil. ya da Allah yok diyemiyorum çünkü bilimsel olarak da varlığına inkar delil getiremediler halen. neyse nefret ediyorum. ve çok merak ediyorum gerçekten şu peygamber mezarı denilen şey kazılıp açılsa da onun nur yüzü mu artık nursuz yüzümü ne bi görsek ama biçare yapmaz pis arap leşlerı nefret ediyorum onlardan. artık neye inanacakiz bilmiyorum Sadece Allaha veya tanrıya mi inansak ne. depresyon dayım yazıklar olsun diyorum. sadece bu ayetler değil birçok ayetler insanın kafasını allak bullak etmiştir.

  25. ismail
    Haziran 11, 2017, 1:27 am

    -dede Allah dualari eder değilmi
    – tabiiki eder.
    – varliğina dair mucizede gösterir
    – tabiiki gösterir
    -varmi bildiğin bir kissa
    – adamin biri aslinda inançsiz birisiymiş, ama çokda fakirmiş, Allahim eğer varsan bana bir torba altin buldurda fakirlikten kurtulayim hep sana ibadet edeceğim diye dua edermiş senelerce sürmüş bu duasi. Birgün kirsal alanda gezerken işemek için gittiği bir kuytuda gizli mahzen bulmuş girmiş içine. Bir torba bizans altini bulmuş mahsende. Tamam demiş artik köşe oldum. Ama Allah dualarimi kabul etti dememişte ne tesaduf ama iyi para vurdum hayatim kurtuldu artik demiş.
    -eee sonra
    – hemen köyüne dönmek üzere yoluna çikiyor adam, tabi yol üzerinde iki dağ arasinda azgin sulari olan birnehir var. Nehirin uzerinden geçebilmek içinde bir asma köprü. Bu köpruden geçerken ayaği tahtaya iplere dolanip tökezlenmiş köprünun üzerinde düşmüş. Tabiiki altin torbasida duşmüş, altin paralar torbanin ağzindan 150 metre aşağidaki nehre dökülmüş. Tabiiki o altinlari inip nehirden toplamasi imkansiz. Başlamiş çaresizlik içinde tekrar inanmaya. Allahim bir şaka yaptik diye bütün altinlari elimden aldin diyerek ağlanmaya başlamiş.
    – tekrar dua etsin altin bulmak için.
    -tekrar dua etse gitse o mahsenden yine bir torba altin bulsa altinlari bulduktan sonra yine döneklik eder. Inançsizlik küfrüne dalar.
    – neden
    -kizildirda onun için kizillar Allaha inanmaz.

  26. Sulhiye
  27. ismail
    Haziran 27, 2017, 1:19 pm

    Dürüst lakapli yazmiş. Mikrobik hasta olduğunu hemen anlamış ve mikrobik hastalıgını eşine bulaştırmadan tertemiz vaziyette boşanmış. Hımmm çok mantıklı geliyor. 😉
    Bak kardeşim. Hiç kimse öyle durup durur iken hastalanmiyor. Kendi bedenine yönelik bir günah işleyen kişi o gunahi işlediği andan itibaren bunun bir vebali olduğunu bilir ve eğer kişilikli birisiyse bu sebeple varsa eşini bu vebale bi gunah yere ortak etmemek için her elinden geleni yapar. Eşi bu yolla temiz kalir.
    Hatta gazetelerde yayinlandiydi 20 sene kadar evvel. Adam romanyaya gidiyor. Orada yollu kadinlarla yatmiş. Kötü hastaliklara yakalandiğini duşunuyor. Tahlillerini yaptirdi yaptirmadi haberde açiklik yoktu. Bu adam bendeki hastaliklar eşime çocuklarima bulaşir diye dert yaniyor arkadaşlarina. Olmaz böyle birşey demiş arkadaşlari. Dinlemiyor adam bu sebeple intihar etti.
    Ben gazetecilik yaptim genclik yillarimda. Kadinli kizli bir aracla trafik kazasi yapiyor adam. Ağir yaralaniyor. Giden görevlilere bana sokulmayin bende aids var diyor. Amaç nedir temiz insanlari kendisinden korumak. Kimse sokulamadi öldü adam. Tahlil yapildi hastalik çikmadi. Mutlaka adamda bazi hastaliklar vardir çunkü nasil kadinlarla alem yaptiği açik. Ama zannettiği kadari yokmuş. Yinede adam yarali halde temiz insanlara zararim tutmasin diyerek ölümü tercih ediyor.

  28. ismail
    Haziran 27, 2017, 1:42 pm

    Tabiiki zeydde şu vardi bu vardi diyemiyoruz. Vebali var. Herşeyin en doğrusunu Allah biliyor. Yukaridaki yorum durüst lakapliya cevaptir. İnsan hastaliklara yakalanir bu durumunu kendisi bilir ve bu durumdan yakinlarini korumak için elinden gelen herşeyi yapar. Buna cevap verdik bilinsin diye.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: